Tribuna, mai 2001 (Anul 117, nr. 3095-3120)

2001-05-17 / nr. 3108

Pagina 14 Tribuna eveniment 17 mai 2001 11 mul" Având în vedere dezvoltarea fără precedent a Internetului în întreaga lume, precum şi efectele acestuia asupra fiecăruia dintre noi, Uniunea Internaţională a Telecomunicaţiilor a hotărât ca tema aleasă pentru celebrarea din acest an să fie “Internetul: provocări, oportunităţi şi perspective”, ne-a informat directorul Direcţiei de Telecomunicaţii Sibiu, ing. Dumitru Hanea (în foto). Cu acest prilej, membrii Uniunii Internaţionale a Telecomunicaţiilor organizează o serie de programe şi dezbateri privind dezvoltarea Internetului şi probleme pe care acesta le poate crea, promovarea utilizării navigaţiei electronice, oferirea de servicii de educaţie şi sănătate, cadrul legislativ şi obstacolele pe care le întâmpină dezvoltarea Internetului. în acest spirit, Direcţia de Telecomunicaţii Sibiu a organizat un concurs cu premii destinat studenţilor sibieni. Câştigătorii concursului constând în redactarea eseului cu tema mai sus amintită sunt Mihaela Pop, Eduard Fotescu şi Daniel Ionaş, ocupanţii primelor trei locuri. Datorită numărului mare de lucrări bune, Romtelecom a decis să ofere premii în obiecte promoţionale fym Tttwifa * tuturor participanţilor. La sediul din Calea Dumbrăvii, Romtelecom organizează un stand unde sunt prezentate echipamente de telecomunicaţii, echipamente ISDN şi servicii suplimentare oferite abonaţilor la centrele digitale. Standul poate fi vizitat în zilele de 17 și 18 mai, între orele 8-17. Rareş BITU Aflăm de la Contravenţii şi amenzi Activităţile preventive iniţiate şi desfăşurate de cadrele IPJ Sibiu s-au materializat în constatarea a 287 contravenţii, pentru care s-au aplicat sancţiuni pecuniare totalizând 39,92 milioane lei, astfel: pe linia faptelor aflate sub incidenţa Legii nr. 61/ 1991, privind asigurarea unui climat de ordine şi linişte publică, pe raza de competenţă, au fost constatate 32 contravenţii, sancţionate cu amenzi în valoare de 7,81 milioane lei, la Legea nr. 12/ 1990, privind combaterea actelor de comerţ ilicit, 22 contravenţii în valoare de 3,1 milioane lei şi 13 încălcări la alte acte normative, sancţionate cu amenzi în valoare de 3,1 milioane lei; activităţile desfăşurate pe linie de circulaţie s-au concretizat în aplicarea a 220 sancţiuni contravenţionale în valoare de 25,9 milioane lei, reţinerea a 10 permise de conducere auto şi retragerea a 4 cer tificate de înmatriculare. Asta-i muzica ce-mi place Lepădat Axente-Vasile, de 48 ani, din satul Coveş nr. 85, fără antecedente penale, căsătorit, cu doi copii majori, gestionar la SC “Consumcoop” SRL Agnita, şi Belciu Cornel, de 44 ani, din același sat, str. M. Eminescu nr. 62, fără antecedente penale, căsătorit, cu doi copii, dintre care unul minor, patron la SC “Girel” SRL Agnita, sunt cercetaţi în stare de libertate pentru comiterea infracţiunii de difuzare de muzică fără a avea licenţă. (R.S.) INTERTOURISM TRANSILVANIA S.R.L. deschide poarta civilizaţiei în turism * agenţia se va deschide săptămâna viitoare în spaţiul amenajat pe str. N. Bălcescu nr. 6 * Ziariştii s-au numărat, ieri printre primii clienţi care au trecut pragul cochetei agenţii INTERTOURISM TRANSILVANIA S.R.L., amenajat ca la carte pe str. Nicolae Bălcescu nr.6 din Sibiu. Patronată de ec. Ilie Rotaru (în foto) INTERTOURISM TRANSILVANIA S.R.L. reprezintă rezultatul conjugării eforturilor, dar mai ales, al dorinţei şi experienţei câtorva oameni cunoscuţi, în special pentru activitatea desfăşurată la Reisebüro Kessler şi Intertourism. Aflată încă în amenajare, agenţia vine în întâmpinarea celor interesaţi cu o serie de noutăţi privind, mai ales, revinderea programelor altor agenţii touroperatoare din ţară şi din străinătate, în condiţiile exploziei informaţionale, oricine poate găsi prin intermediul Internetului orice fel de amănunt legat de oferta prestatorilor din străinătate prezentate profesionist, în noua piaţă propusă de Intertourism, agenţiile de turism se transformă în adevăraţi consilieri ai turistului, căruia îi pot prezenta orice fel de informaţie solicitată. Mai mult, Intertourism pune la dispoziţia clienţilor date privind toate ofertele turistice din ţară. Programele proprii pentru străinătate reprezintă un sector care va valorifica din plin o serie de avantaje constând în apartenenţa directă şi personală la SEAL (Asociaţia Internaţională a Managerilor din Turism - excellence in tourism), WATA (Asociaţia Internaţională a Agenţiilor de Turism), EUROGIT (Asociaţia Europeană a Turismului Rural), ATLAS (Asociaţia Europeană pentru învăţământ pentru Turism). Toate acestea sunt premisele care vor putea permite organizarea de programe în nu mai puţin de 86 de ţări pentru grupuri de prieteni la preţuri comparabile cu cele destinate grupurilor, turiştii plecaţi prin Intertourism beneficiind de standarde adaptate cerinţelor internaţionale. Activitatea de ticketing (vânzarea biletelor de avion) va fi operabilă în curând prin Intertourism, care poate rezolva orice solicitare în 24 de ore. Preţul biletelor este acelaşi, diferenţele derivând din ruta aleasă şi numele companiei. Tot în cadrul agenţiei Intertourism funcţionează un sector special rezervat vânzării de albume, cărţi, vederi cu timbre, cadouri etc. Agroturismul în ţară şi în Europa este un alt deziderat pe care şi-l propune Intertourism, baza de date computerizată şi ghidurile privind întreaga Europă fiind deja o garanţie a reuşitei în acest domeniu. Pentru început, agenţia va folosi traseele liniilor Reisebüro Kessler şi Touring, care acoperă o mare parte din Europa de Vest. “Viitorul agenţiei de turism constă în transformarea acesteia într-un sfătuitor al turistului căruia îi oferim un maxim de informaţii şi servicii la standarde internaţionale. Sperăm ca, de săptămâna viitoare, să putem satisface orice fel de exigenţă venită din partea turiştilor care apelează la serviciile noastre, indiferent că sunt români, americani sau occidentali” afirmă directorul executiv al INTERTOURISM TRANSILVANIA SRL, Ilie Rotaru. Rareş BITU Corpul neînsufleţit alor. (P.M.) Viorel Iotache a fost transportat în localitatea natala “Odihnă veşnică, drag camarad!” Miercuri, 16 mai a.c., ora 7:30, înfruntând vremea mohorâtă şi ploioasă, întreg personalul Academiei Forţelor Terestre “Nicolae Bălcescu” Sibiu s-a adunat pe platoul central al unităţii pentru a aduce un ultim omagiu colegului nostru, ce s-a stins în urma tragicului accident de circulaţie petrecut luni, 14 mai a.c., în apropierea localităţii Câineni, pe Valea Oltului, în acordurile marşului funebru, sicriul cu corpul neînsufleţit al bravului nostru coleg a fost depus la centrul formaţiei. Un sobor de preoţi a oficiat o slujbă religioasă. A fost intonat Imnul de Stat al României, s-a dat citire Ordinului ministrului Apărării Naţionale, prin care cpt. Viorel Fotache a fost înaintat, post-mortem,la gradul de maior şi a fost prezentată scrisoarea ministrului Apărării Naţionale adresată familiei colegului nostru mort la datorie, document pe care îl prezentăm, în întregime: “Stimate Domnule Fotache, Profund îndurerat de dispariţia tragică a fiului dumneavoastră, pe timpul îndeplinirii misiunii ordonate, vă rog să primiţi, în numele meu şi al întregului personal al Ministerului Apărării Naţionale, sincere condoleanţe. împărtăşindu-vă durerea pentru ireparabila pierdere, ne plecăm frunţile cernite în memoria maiorului post-mortem Viorel Fotache. Dumnezeu să-l odihnească în pace!” în încheierea ceremonialului militar, un fost coleg şi comandantul academiei, domnul gl. d. prof. univ. dr. Liviu Habian, au evocat, profund marcaţi de eveniment, viaţa şi activitatea tânărului nostru coleg, pe care-l vedeam pentru ultima oară. La ora 8:15, pe aleea principală a academiei, străjuită, de-o parte şi de alta, de cadre şi studenţi, carul mortuar şi-a început deplasarea încet, parcă împotriva timpului, în acordurile marşului funebru, spre ieşirea din Academia Forţelor Terestre “Nicolae Bălcescu”, urmat de întreaga conducere a instituţiei şi de fetiţa acestui brav ofiţer. Odihnă veşnică, drag caramaci! Dumnezeu să te odihnească în pace! Corpul neînsufleţit al mr. (P.M.) Viorel Fotache, însoţit de o subunitate de studenţi, a fost transportat în comuna Roşieşti, sat Valea lui Darie, înmormântarea urmând să aibă loc azi, 17 mai 2001, maior Ceranu MERIŞOR • Cu mâna la gură am citit în “Naţionalul” de ieri de o constănţeancă paranormală ce poartă sub nas nu mai puţin de două rânduri de dinţi! Nici nu vreau să mi-o imaginez auzind vreun banc mai de soi • Pe prima pagină, în acelaşi ziar, C.V. Tudor anunţă că va adopta 70.000 de câini fără stăpân. La nenorociţii care trăiesc de pe azi pe... ieri, nu se mai gândeşte nimeni • Aflând grozăvia, umblă vorba că deloc puţini români au început să umble-n patru labe • “Doi ploieşteni şi-au schimbat nevestele”, găsesc în acelaşi ziar. Bănuiesc că-ntre ei, că altfel nu era nici o sfârâială • Că tot veni vorba: O soţie de 40 de ani este atât de vroasă încât ar trebui schimbată pe două de câte 20! • Ca să priceapă toată lumea: “Fondurile private de pensii nu constituie o prioritate naţională”. Dac-o spunea bunica lui Bulă era pagubă-n... maidanezi, da’ a ciripit-o Adi Năstase în “Adevărul” de ieri • Care ziar mai zice că Diviziunea B Contraspionaj a fost folosită în scopuri politice Cică valul de agitaţie a a ajuns în golfuri cu demiteri la vârf, iar următorul flux bate exact la uşa Parchetului Militar • Criza PDSR - PRM pe tema universităţilor maghiare se ascute. Deputaţii PRM au părăsit, marţi, sala de vânzări. Pardon!, şedinţă, acuzând partidul lui Năstase că a devenit clientul UDMR (“Adevărul”) • Negăsind nicicum o gagică dispusă să se despoaie pe prima pagină, “Ziua” abdică de la “regulă” şi umple spaţiul închiriat cu... Adi Năstase. Oare ce-or fi vrând să zică? • Inventivă ca un om mare, “Semănătoarea” a lansat pe piaţă combine care au cabinele izolate fonic şi sunt dotate cu casetofoane şi aer condiţionat. Păi, mă băieţi!, ce tăcurăţi tată? Să nu puneţi voi şi-un frigider pentru beri şi-o canapea?! Ca să nu mai zic de televizorul ăla de care vorbirăm, daţi-o naibii de treabă! • La Cannes se fierbe la foc mic un festival porno, mai mare dragul. Deschiderea celei de-a zecea ediţii Hot D’or urma să aibă loc azinoapte. Şi - poate - nu numai • Tribunalul Bucureşti a hotărât că “Academia Caţavencu” trebuie să-i plătească fostului director al SIE, Cătă Harnagea, daune morale de 100 milioane lei. Deşi poate fi atacată cu recurs, hotărârea-i de-a dreptul... amorală • “România Liberă” vede prin benedul instalat taman pe prima pagină cum “Demnitarii PDSR se mută în vile de protocol”. Chiar demnă de prima pagină mi s-ar părea o ştire rezonând cu totul altfel: “De bună voie şi siliţi doar de neveste, mahării din PDSR s-au mutat la bloc” • Până la sfârşitul anului 2003, armata română va avea cu 10.000 de ofiţeri mai puţin, scrie “România Liberă”. Rareş BIŢU