Tribuna, ianuarie 2002 (Anul 118, nr. 3302-3326)

2002-01-28 / nr. 3323

Pagina 8 Tribuna actualități 128 ianuarie 2002 Incredibil! în 2001, în oraşul Tălmaciu nu s-a născut nici un copil! De la Compartimentul Stare Civilă din cadrul Primăriei oraşului Tălmaciu am primit, în urmă cu puţin timp, o situaţie referitoare la starea populaţiei şi activitatea acestui compartiment în anul 2001. Aşadar, anul trecut, la Primăria oraşului au fost înregistrate 85 căsătorii şi 87 decese, în 2001, nici un copil nu s-a născut în localitate (?!), dar au fost întocmite actele pentru o transcriere (un nou-născut din Republica Moldova, căruia i-au fost făcute acte româneşti). Tot în perioada menţionată, s-au aprobat 93 de cereri pentru alocaţia de stat pentru copii şi au intrat în plată 47 dosare pentru alocaţia suplimentară. Comparativ cu anul 2000, se constată o creştere îmbucurătoare a numărului familiilor tinere (cu 37 mai multe) dar, din păcate, şi un mic salt în ceea ce privește numărul deceselor (19). Dan FRÂNCU Recensământul într-o nouă fază Directorul Direcţiei Judeţene de Statistică şi Studii Economice, Ioan Mureşan, ne-a precizat că activitatea specifică recensământului pe raza judeţului nostru a intrat în a doua etapă. “După ce am trecut cu bine peste prima etapă de sectorizare, acum suntem în faza de recrutare şi instruire. Astfel, în perioada 5-7 februarie a.c., la sediul Comisiei Centrale de Recensământ Bucureşti vom participa câte trei reprezentanţi din toate direcţiile judeţene de statistică. Ministrul Octav Cozmâncă ne-a convocat pentru instruirea personalului responsabil de realizarea recensământului în teritoriu”, menţiona Ioan Mureşan. La rândul lor, cei pregătiţi vor instrui alţi 6-7 formatori, care vor avea sarcina se instruiască cei 2600 recenzori teritoriali, în perioada 14-28 februarie a.c. După consumarea şi a acestei etape se va trece direct la procesul de recensământ, mai apoi la prelucrarea şi diseminarea rezultatelor. Adrian POPESCU Rromii îşi fac legitimaţii noi Centrul Creştin al Rromilor declară nule toate legitimaţiile emise de organizaţie. în consecinţă, toţi preşedinţii filialelor din ţară şi membrii acestora sunt aşteptaţi la sediul central al Centrului Creştin al Rromilor, din strada Alba lulia, bl. 1, între orele 9-15, începând cu data de 28 ianuarie, în vederea emiterii unor noi legitimații. CR.A.) Abonaţi-vo tribuna şi sporturilor şi câştigaţi premii de zeci de milioane! Reamintim că abonaţilor pe întreg anul 2001 le vom oferi în curând, prin tragere la sorţi, în cadrul tradiţionalului concurs “CEL MAI FIDEL CITITOR” al TRIBUNEI MARELE PREMIU: -„ O centrală termică “Colibri” de 24,4 KW oferită prin BALTUR Sibiu Numeroase alte premii individuale: k O combină frigorifică k O mașină de spălat automată ★ Un televizor color ★ Un cuptor cu microunde ★ O combină muzicală ★ Un aragaz ★ Un aspirator ★ Un set de vase inox ★ Un set de mobilier pentru grădină ★ 10 abonamente anuale gratuite la ziarul ‘TRIBUNA” Consecvenţi tradiţiei şi respectului pe care vi-l purtăm, vom continua concursul şi în 2002, cu menţiunea că premiile vor fi, vă asigurăm, şi mai SUBSTANŢIALE. ATENŢIE: Ultima zi până când vă puteţi reînnoi abonamentele la publicaţiile noastre este 29 ianuarie 2002, inclusiv. Primăria comunei Valea Viilor va fi dotată cu computere, ne-a informat primarul Avram Pinte, în acest fel se vor crea o bază de date care va permite o mai bună documentare şi informare a cetăţenilor, dar şi condiţii de lucru moderne pentru funcţionarii angajaţi. D.R. GHEMEŞ La Spitalul Clinic Judeţean Sibiu Secţia de Ortopedie a devenit neîncăpătoare! * în weekend au ajuns la Urgenţă 11 sibieni cu fracturi, după ce au alunecat pe gheaţă * Toate locurile din Secţia de Ortopedie a Spitalului Clinic Judeţean sunt ocupate de sibieni care au suferit fracturi după ce au alunecat pe gheaţă, în această perioadă de multe ori Secţia de Ortopedie este prea aglomerată, iar persoanele cu fracturi sunt internate în saloanele Serviciului de Urgenţă, ne-a declarat dr. Virgil Strugariu, şeful Urgenţei. Doar în cursul acestui weekend, 11 sibieni au ajuns la spital cu fracturi ale membrelor, dintre care 6 cazuri au fost duminică dimineaţa. Un singur pacient, cu fractură de şold, a rămas sub supravegherea medicilor, restul au primit asistenţă medicală, după care au putut pleca acasă. “Cazurile de acest fel sunt frecvente la persoanele în vârstă. Le recomand să meargă cu grijă şi să fie atenţi în special la polei”, a adăugat dr. Virgil Strugariu. Sorana MAIER Comemorare Ion Luca Caragiale Cu prilejul împlinirii a 150 de ani de la naştere şi a 90 de ani de la moartea marelui scriitor Ion Luca Caragiale, Biblioteca Judeţeană ASTRA - filiala Bâlea găzduieşte miercuri, 30 ianuarie a.c., ora 12:30, un program artistic susţinut de elevii claselor a lll-a şi a IV-a ale Colegiului Naţional Pedagogic "Andrei Şaguna”. Programul va cuprinde scenetele "Vizită”, “Dl. Goe”, "La Peleş”, precum şi cântece interpretate la flaut de un grup vocal-instrumental. în cadrul filialei a fost amenajată şi o expoziţie de carte din creaţia scriitorului Ion Luca Caragiale. Raluca AVRAM încetul cu încetului încă o poartă finalizată în centrul istoric al Sibiului, pe strada N. Bălcescu nr. 7. Text și foto: Fred MSS 2002. Jumătatea mandatului urmare din pag. 1 strict legislativ, la nivelul judeţului, doresc să iniţiez proiecte şi programe pentru prezentarea situaţiei economice şi sociale reale, a stadiului reformei, precum şi a greşelilor şi abuzurilor autorităţilor centrale şi locale, în măsura în care actuala putere politică va respecta regulile democraţiei parlamentare şi regulile generale de funcţionare a instituţiilor publice în regim democratic, cred că aceste proiecte se vor realiza. Evident, contez pe sprijinul structurilor civice neguvernamentale şi al presei. Mijloace: iniţierea de proiecte proprii, amendamente şi observaţii la proiectele Guvernului şi ale altor autorităţi ale statului, declaraţii politice, iniţierea unor proceduri de control parlamentar, lobby etc. Şi voi încheia menţionând că mijloacele şi resursele unui parlamentar din opoziţie sint limitate. Inspectoratul de Protecţie a Mediului Sibiu se autoevaluează Astăzi, inspectorul şef, ing. Dumitru Ungureanu, va prezenta, în cadrul unei întâlniri cu jurnaliştii, un raport al activităţii Inspectoratului de Protecţie a Mediului Sibiu, pe luna decembrie 2001. După cum ne-a informat biolog Codruţa Stănilă, responsabil relaţii publice, analiza stării de calitate a factorilor de mediu din judeţul Sibiu la sfârşitul anului trecut şi prezentarea rezultatelor întâlnirii din 21-23 ianuarie, desfăşurată la Constanţa, între conducerea Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului şi reprezentanţii inspectoratelor de protecţie a mediului din ţară, vor fi coordonatele principale ale raportului. Iulia NAGY Art Café Poetul nevârstnic Astăzi, în Art Café, ora 19, va avea loc, în cadrul tradiţionalelor Seri de luni, o întâlnire cu cel mai tânăr poet din România, sibianul Valentin Radu. Elev al Liceului Brukenthal, tânărul de 17 ani şi-a făcut debutul în “lumea literelor” cu aproximativ o lună în urmă, când a avut loc lansarea volumului de versuri “înapoi în Ar cadia”, publicat de pres tigioasa editură “Paralela 45”. (S.D.) III ★ III ■ ■ întocmi raportul de ţară privind minele antipersonal în perioada 28-31 ianuarie, la Geneva, are loc o reuniune a cercetătorilor pentru întocmirea Raportului de ţară pe 2002 privind minele antipersonal. La această manifestare participă şi un delegat al “Sibienilor pacifişti” din grupul celor 34 de reprezentanţi europeni, alături de alţi 223 de cercetători din întreaga lume. Constantin Lăcătuş, preşedintele organizaţiei, a ţinut să ne reamintească faptul că “Sibienii pacifişti” au mai întocmit, acum doi ani, raportul de mine antipersonal pentru România, în perioada 31 ianuarie - 1 februarie, un alt delegat al organizaţiei sibiene va participa în Parlamentul European de la Bruxelles la o Conferinţă europeană pentru pace şi drepturile omului. Se are în vedere înfiinţarea unei reţele a organizaţiilor pentru pace, cu sediul la Bruxelles. Ion SORESCU