Tribuna, august 2005 (Anul 121, nr. 4396-4422)

2005-08-29 / nr. 4420

29 august 2005i TrihiMMMtM actualități Fundaţia Cacova se ţine de cuvânt în primăvara acestui an, preşedintele "Fundaţiei Cacova", Danii Câmpean, anunţa că una din priorităţile fundaţiei pe anul în curs o reprezintă efectuarea lucrărilor de aducţiune a apei potabile pentru cele 220 de familii din sat. La acel moment se căutau sponsori care să sprijine iniţiativa şi eforturile cacovenilor. Zilele trecute, aflându-ne în zonă, l-am întrebat pe preşedintele fundaţiei cum merg lucrurile în acest sens. Era bucuros că un fiu al satului a răspuns cu căldură şi omenie la apelul Fundaţiei Cacova. Este vorba de cunoscutul om de afaceri, Ilie Carabulea, originar din Cacova, care sponsorizează în întregime lucrările de investiţii legate de acest obiectiv. Danii Câmpean afirmă că valoarea totală a lucrărilor este estimată la 7,5 miliarde lei. în timpul vizitei noastre se lucra de zor, în acest ritm - aprecia Danii Câmpean -credem că la mijlocul lunii noiembrie vom putea face inaugurarea oficială a acestei importante investiţii pentru comunitatea noastră. Am reţinut că lucrările de investiţii sunt efectuate de renumita firmă "COMTRAM" şi cuprind captarea a 3 izvoare din zona Hăduji întrun rezervor de 100 mc. Pe reţeaua stradală vor fi montaţi hidranţi pentru stingerea incendiilor. Ioan VIORIGHIN PNL Viitol privit cu circumspecţie Vicepreşedintele PNL, Gheorghe Flutur, este îngrijorat că partidul său ar putea ajunge, din nou, la 7% în sondaje. El le-a vorbit despre acest risc tinerilor liberali prezenţi la Şcoala de vară a partidului de la Mamaia. Şansa evitării acestui pericol, spune Flutur, o constituie fuziunea cu PD, dar şi adoptarea unei poziţii mai ferme împotriva PSD. Şi asta pentru că populaţia sancţionează şovăiala şi jocul la două capete, iar adversarul din acest moment este PSD, le-a explicat Flutur tinerilor membri ai PNL. „Cred că PNL poate să câştige, să se conserve printr-o fuziune cu PD până la alegerile viitoare. (...) Dacă PNL nu se va poziţiona mai hotărât anti-PSD şi nu va gândi în favoarea fuziunii, există riscul de a ajunge la 7% înapoi, aşa cum a mai fost.” Proiectul Constituţiei irakiene, semnat Proiectul Constituţiei irakiene a fost semnat ieri de comisia de redactare. Semnarea documentului va permite adoptarea acestuia de către Parlament însă, nu toţi membrii legislativului de la Bagdad sunt de acord cu viitoarea Constituţie. Liderii sunniţi, minoritari în Parlament cred că 13 articole ar trebui renegociate. Ei sunt hotărâţi să nu accepte caracterul federal al Irakului şi nici excluderea foştilor oficiali ai Partidului Baas din viaţa politică. Preşedintele Parlamentului irakian, sunitul Hajem al-Hassani, a anunţat însă că actul fundamental va fi adoptat cu sau fără acordul minorităţii sunite. Poporul irakian va fi chemat la urne să se pronunţe în privinţa noii Constituţii în cadrul unui referendum programat pentru 15 octombrie. Grupaj realizat de AI.DUCA Anul viitor, o nouă porţiune din Autostrada Soarelui Un nou sector din Autostrada Soarelui va fi dat în folosinţă anul viitor. Premierul Călin Popescu Tăriceanu a anunţat că, în 2006 vor fi gata încă 46 de kilometri. Este vorba despre porţiunea care leagă Bucureştiul de cele două poduri peste Dunăre - Feteşti şi Cernavodă - şi de şoseaua care le uneşte, construită înainte de 1989. Pentru că anul acesta nu va fi dat în folosinţă nici un kilometru de autostradă, România rămâne ţara cu cei mai puţin kilometri de autostradă din Europa, puţin peste 220. Stenogramele social-democraţilor, mesaj nou a hackerului "Mihai Eminescu"-coşmanl PSD şilui Hackerul Mihai Eminescu, acelaşi care ar fi lansat în toamna anului trecut pe piaţă stenogramele fostului partid de guvernământ, a trimis ieri un nou mesaj cotidianului 'Evenimentul Zilei", iată textul mesajului: “Domnule Năstase, ori Dorina ori avs. Nouă ne-ar fi pe plac să fie Dorina. Știe ea de ce.Vă reamintim câteva citate din casetele care conţin înregistrarea Delegației Permanente a PSD din 22 martie 2004. "Adrian Năstase: Eu aş fi vrut să spuneți: sunt aici trei mii de....Aş vrea să se înregistreze, că poate dăm caseta cu totul la ziare şi nu mai... Apropo, unde merg casetele acestea, Dorina, unde ajung, unde vor sta casetele? Dorina Mihăilescu: Sunt casete care se tot reciclează, domnule președinte, adică le transcriem, nu se păstrează. Adrian Năstase: Dar discuţia asta, spre exemplu, când se transcrie, unde ajunge? Dorina Mihăilescu: La dv. la cabinet. Adrian Năstase: Dar mecanismul ca atare aici, oamenii care lucrează la transcriere... Dorina Mihăilescu: Doar eu lucrez şi se lucrează dincolo, nu aici.” Să vă auziţi bine!... luni noaptea. "Sursa 0" PS. E foarte important ca acest mesaj să fie difuzat duminică de televiziuni. Mitrea, Geoană şi echipa ştiu de ce.” Majoritatea liderilor social-democraţi a refuzat să comenteze recenta reapariţie a sursei stenogramelor, în timp ce unii, printre care Miron Mitrea, susțin că pasaje din acestea le sună cunoscut. T he Power of Dreams Carpaţi Motor, unic importator al automobilelor Honda în Romania, caută un partener pentru dezvoltarea unei reprezentanţe(dealer) la nivel local. Contact: Cristian Dumitrescu, 0722 193594, cristian.dumitrescu@honda-romania.ro www.honda.com.ro Tăriceanu: "Alegerile anticipate sunt un capitol închis" "Alegerile anticipate sunt un capitol închis, nu există un calendar privitor la acest aspect. Calendarul pe care îl urmărim se referă doar la îndeplinirea promisiunilor făcute în campania electorală, la îndeplinirea programului de guvernare şi la integrarea României în Uniunea Europeană", a declarat, premierul Călin Popescu- Tăriceanu, care a fost prezent la Şcoala de Management Politic a Tinerilor Democraţi. în acelaşi cadru, preşedintele PD, Emil Boc, a declarat: "Despre fuziunea PNL-PD pot să vă asigur că cele două partide au un viitor strălucit împreună". Primul-ministru şi liderul democraţilor au mers apoi la întâlnirea cu tinerii democraţi, solicitând ziariştilor să nu intre la seminar. Cei doi lideri politici i-au invitat pe tinerii politicieni la dezbateri pe tema gestiunii carierei politice și a priorităților guvernării pentru integrarea României în UE. Pensionarii şi agricultorii, bani de plată la asigurările de sănătate Pensionarii şi agricultorii ar putea ca, în curând, să fie nevoiţi să contribuie şi ei la fondul de sănătate. Premierul Călin Popescu-Tăriceanu doreşte includerea lor în rândul plătitorilor de asemenea taxe. Premierul consideră inadmisibil că doar o pătrime din populaţia României să plătească aceste cotizaţii, iar toată ţara să beneficieze de serviciile de sănătate, ideea premierului de a introduce pensionarii şi agricultorii printre contribuabilii la fondul de sănătate nu este nouă. Tăriceanu a lansat acest subiect în primăvară. El explica atunci că, probabil, într-o primă fază, pensiile vor fi majorate cu procentul care trebuie plătit la sănătate, însă cei care se vor pensiona după aplicarea măsurii, vor achita sumele suplimentare. O decizie finală nu a fost luată încă. Prezervativul te ajută să-ţi păstrezi prietenii Bineînţeles că prezervativul nu te face mai haios, mai popular şi nici nu te poate împiedica să faci vreo gafă urâtă. Ce face însă prezervativul este să te protejeze de bolile cu transmitere sexuală şi mai ales de HIV, virusul imunodeficienţei umane, cel care, scăzând imunitatea organismului, îl expune mult mai uşor îmbolnăvirii şi duce la SIDA. Şi, o să zici, mare lucru, cu HIV se poate trăi şi 15 ani până se declanşează SIDA. Ai dreptate, cu HIV se poate trăi, dar nu şi fără prieteni. Pentru că, odată ce vor afla de boala ta, puţini vor vrea să mai bea un pahar cu tine sau să te ţină de mână. Desigur, prietenii adevăraţi nu sunt aşa. Dar eşti dispus să afli câţi prieteni adevăraţi ai tu? Dacă nu, foloseşte prezervativul. Te va ajuta să-ţi păstrezi prietenii şi chiar să-ţi faci şi alţii noi. www.prezervativ.ro •Campanie inițiată de:1 MMSTC*ut sAXATAra fjfc UnitMm at a PftMKtuiut Fondatul Otatwl ti« etnril More**» Pntgnm Putintst tot Fondul Global ft* Comturtv* t MiVKtOA. TBC tl ăbdtoM Parteneri: n — A J.D.M. r .. M iumutu concept UXM M Pagina 11 Vizita edililor Mediaşului în Cartierul După Zid Edilii Mediaşului sau deplasat recent în cartierul După Zid pentru a discuta cu cetăţenii, despre problemele lor. La întâlnire au participat atât preşedinţii asociaţiilor de locatari, cât şi alţi cetăţeni din cartier: pensionari, tineri, copii. Printre temele abordate s-au aflat locurile de joacă ce ar trebui amenajate şi întreţinute, dorinţa ca banii pe care îi plătesc locuitorii din cartierul După Zid să se întoarcă într-un procent cât de mic, tot în cartier, prin diverse lucrări de infrastructură, dar şi lipsa WC-urilor ecologice, posibilitatea mutării de pe străzile din zonă a activităţii de examinare a conducătorilor auto, zugrăvirea blocurilor, asfaltarea străzilor şi aleilor din cartier, problema iluminatului, limitarea vitezei pe anumite străzi din Cartier, toaletarea pomilor şi tăierea gardului viu, refacerea balustradei şi a zidului de sprijin, amplasarea unor coşuri de gunoi, starea de degradare a Complexului, care strică imaginea cartierului, măturarea străzilor sau repararea trotuarului între S.C. Veritas şi blocuri. Primarul Daniel Thellmann a văzut şi cum arată centrala termică din cartier, la propunerea unor cetăţeni ca acel spaţiu să fie transformat în parcare acoperită. Viceprimarul Teodor Neamţu a vizitat pivniţa unui medieşean, care s-a plâns de faptul că are multă igrasie din cauza camerei frigorifice, aflate cu un etaj mai sus, la un magazin. Neamţu a afirmat că va trimite un expert în construcţii la faţa locului în zilele următoare. Edilii oraşului au propus locuitorilor din Cartierul După Zid să colaboreze pentru a deveni un cartier pilot pentru implementarea managementului de colectare selectivă a deşeurilor. Web-urile nord www.valea-viilor.ro Una din paginele de web ale localităţilor din nordul judeţului, care pare să ne fi scăpat până acum, este cea a comunei Valea Viilor, care sâmbătă a aniversat şapte secole de la prima atestare documentară. Cu o secţiune de istorie bine pusă la punct, site-ul este notabil mai ales la capitolul fotografii, foştii locuitori ai comunei putând regăsi de oriunde din lume, imagini de "acasă”. Totodată pe site sunt prezente şi informaţii cu caracter utilitar, precum posibilităţile de cazare sau punctele de atracţie turistică ale aşezării. Şi iată cum, cu 7 secole în spate, Valea Viilor îşi construieşte prezentul şi viitorul, direct în secolul XXI, prin intermediul internet-ului. AID.