Tribuna Sporturilor, 2017 (Anul 27, nr. 1337-1385)

2017-07-03 / nr. 1361

3-9 iulie 2017 iV Fotbal In turna sporturilor! Alex Pelici, prezentat oficial la FC Hermannstadt Antrenorul revine pentru a treia oară la Sibiu. Din staff-ul tehnic al echipei nou-promovate în Liga a ll-a vor mai face parte Eugen Beza, Florin Berţa şi Jan Gavrilă. Ovidiu BOICA Alex Pelici a fost prezentat oficial, vineri, de preşedintele clubului FC Hermannstadt, Teodor Birţ. Pelici revine la Sibiu pentru a o pregăti pe gruparea nou-promovată în Liga a ll-a. ”Vi-l prezint pe noul antrenor principal, în persoana domnului Alexandru Pelici, un antrenor cunoscut şi iubit la Sibiu, care a făcut performanţă, un antrenor cu multă experienţă la nivelul primelor două ligi din România. Ne bucurăm foarte mult că am reuşit să ajungem la o înţelegere cu dânsul, să-l avem în mijlocul nostru. Sunt convins că munca pe care o va face la Sibiu va avea rezultatele pe care ni le dorim atât noi, cât şi domnia sa”, a declarat Birţ. ’’Dacă va trebui să plec din Timişoara, Sibiul e singurul loc unde m-aş muta” La rândul său, noul antrenor al lui FC Hermannstadt, Alex Pelici, a afirmat că Sibiul şi Alba lulia sunt oraşele cele mai importante din cariera sa şi că, dacă ar fi nevoit să părăsească Timişoara, oraşul său natal, ar alege Sibiul. ”E o bucurie şi o onoare pentru mine să mă reîntorc la Sibiu, un oraş care, alături de Alba lulia, sunt cele mai importante din cariera mea. Nu pot decât să sper că vom face treabă bună împreună. Cred că mai ţineţi minte modul meu de lucru, nu sunt un om al cuvintelor, ci încerc să face treabă cât mai bună pe teren. Dacă e să spun ce înseamnă Sibiul pentru mine, e foarte simplu: dacă vreodată va trebui să plec din Timişoara, Sibiul e singurul loc unde m-aş muta”, a afirmat tehnicianul. Fără surprize în staff Pelici a ales să colaboreze cu persoane cu care a mai lucrat în trecut la Sibiu. Este vorba despre Jan Gavrilă, Eugen Beza şi Florin Berţa. ”în ceea ce priveşte postura şi staff-ul cu care voi lucra, alături de mine îi voi avea pe Gică Beza, Florin Berţa şi nea Jan Gavrilă. Cu Gică mă cunosc de 16 ani, suntem prieteni apropiaţi, am fost colegi de echipă, l-am antrenat în două rânduri, întâi la Forex, apoi la Voinţa Sibiu, aşa că prietenia noastră şi colaborarea nu pot fi decât foarte, foarte bune. Sper ca împreună să facem treabă bună. Vreau să încep prin a-l felicita atât pe domnul preşedinte, cât şi pe Gică şi echipa pentru promovare. Au făcut nişte lucruri bune la Sibiu. Sperăm să continuăm pe aceeaşi linie şi să facem lucruri frumoase împreună. Nu va fi uşor. Se anunţă un campionat greu... Sunt multe echipe care îşi anunţă încă de pe acum intenţiile de a se bate la promovare. Sperăm să ne ridicăm la nivelul aşteptărilor şi al exigenţelor publicului sibian, pe care încercăm să îl aducem în număr cât mai mare la stadion”, a mai spus Pelici. De ieri, în cantonament. Două amicale în această săptămână Fotbaliştii sibieni au plecat, ieri, în cantonamentul de la Săcele, unde vor rămâne până marţi, 11 iulie, în această perioadă FC Hermannstadt va susţine două amicale, cu echipa locală şi cu Sepsi OSK Sf. Gheorghe, echipa promovata in Liga I, in aceasta vara. Ovidiu BOICA Componenţii lotului echipei FC Hermannstadt au plecat, ieri la prânz, într-un cantonament de 10 zile la Săcele. în cadrul acestui stagiu de pregătire, sibienii vor susţine şi două amicale, cu echipa locală şi cu Sepsi OSK Sf. Gheorghe. La revenirea din cantonament, până la începerea sezonului, FC Hermannstadt va juca alte câteva meciuri de verificare, cu Ripensia Timişoara, ASU Poli Timişoara şi ASA Tg. Mureş. "Avem cuprinse în programul de pregătire de la Săcele şi două amicale, unul pe data de 5 iulie, cu echipa locală, iar celălalt, pe 8 iulie, cu de acum primdivizionara Sepsi Sf. Gheorghe. Va fi un test util pentru noi. Apoi, după revenirea la Sibiu, vom continua perioada precompetiţională cu jocuri de pregătire şi definitivarea lotului, apoi conturarea unui prim ’’unsprezece ’ pentru prima etapă de campionat. Va fi o ’’dublă” cu Ripensia Timişoara, o echipă nou-promovată, noua noastră colegă în Liga a ll-a, apoi cu ASA Tg. Mureş, s-ar putea şi cu ASU Politehnica”, a afirmat Alex Pelici, antrenorul principal al echipei sibiene. Trei sibieni, pe locul 4 la Europeanul de minifotbal, cu naţionala României Mircea Popa, Gabi Tănase şi Claudiu Vlad au avut evoluţii bune la turneul final din Cehia. Primul a reuşit în sferturi, cu Franţa, golul Campionatului European 2017. Naţionala de minifotbal a României n-a mai reuşit performanţa de a cuceri un nou titlu continental pe care să-l adauge celor 6 obţinute până acum doi ani, dar şi-a îndeplinit obiectivul, şi anume clasarea în primele patru la turneul final al Campionatului European care a avut loc la Brno, în Cehia, între 9 şi 17 iunie. "Tricolorii" au disputat finala mică după ce au fost învinşi în semifinale de gazde cu 4-3, însă au cedat şi în faţa Ungariei, la loviturile de departajare, fiind nevoiţi să se mulţumească doar cu locul 4. în lotul deplasat în Cehia ar fi trebuit să se regăsească şi cinci sibieni, însă Petrişor Petrescu (FC Hermannstadt) şi Marius Cosovanu (Juventus Sibiu) n-au mai făcut deplasarea, astfel că la Brno au ajuns doar Mircea Popa, Gabi Tănase şi Claudiu Vlad, toţi trei de la Juventus. în faza grupelor, România a câştigat cu 3-0 meciul cu Grecia (Claudiu Vlad a înscris un gol şi a dat assistul la încă o reuşită a naţionalei noastre) şi cu 3-2 în faţa Azerbaidjanului (Claudiu Vlad şi Gabi Tănase au marcat câte un gol), în vreme ce jocul cu Portugalia s-a terminat la egalitate (0-0). în optimi, România a învins-o fără probleme pe Serbia (4-1), Claudiu Vlad trecându-şi încă o dată numele pe lista marcatorilor), iar în sferturi "tricolorii" noştri au câştigat duelul cu Franţa (1-0) prin golul lui Mircea Popa, cel mai frumos din întreg turneul final. A urmat semifinala cu echipa gazdă. România conducea cu 2-1 la pauză, dar balanţa a înclinat în cele din urmă în favoarea Cehiei, care s-a impus în final cu 4-3. Claudiu Vlad şi-a trecut încă o dată numele pe lista marcatorilor, el fiind, de altfel, golgeterul României la acest turneu final. Odată irosite şansele de a recupera trofeul deţinut din 2010 până în 2015 şi ajuns, anul trecut, în vitrina Kazahstanului, "tricolorii" au sperat că vor reveni acasă măcar cu medaliile de bronz în bagaje. Finala mică, disputată în compania Ungariei, s-a încheiat nedecis (0-0), astfel că s-a trecut la executarea loviturilor de la 7 metri, unde norocul le-a surâs vecinilor de la vest. "Sunt bucuros pentru faptul că am avut trei jucători din campionatul nostru în lotul României pentru acest Campionat European. Ar fi putut fi chiar mai mulţi, dar Petrescu şi Cosovanu au ratat convocarea. Pentru prima dată Sibiul a fost reprezentat de 3 jucători, toţi provenind de la cea mai titrată echipă din ţară şi, poate, chiar de pe continent, în schimb, sunt mâhnit pentru că noi nu trebuia să pierdem semifinala cu Cehia. Avându-l pe domnul Filip Juda în funcţia de preşedinte al federaţiei europene de minifotbal, gazdele turneului nu şi-au permis "luxul" de a pierde acest joc şi de a rata să joace finala, astfel că au apelat la toate mijloacele pentru a câştiga meciul cu noi. Vorbim despre un arbitraj părtinitor şi de modul în care s-a comportat animatorul competiţiei, un DJ care era plasat chiar pe suprafaţa de joc şi care nu a încetat o clipă să irite permanent întreaga noastră delegaţie, atât pe jucătorii din teren, cât şi pe cei de pe bancă, antrenori, oficiali etc. La astea s-au mai adăugat câteva inexactităţi în apărare şi, la final, după ce am condus cu 2-1 la pauză, am pierdut cu 4-3. A urmat finala mică, împotriva Ungariei. A fost 0-0 la finalul timpului regulamentar. S-a trecut la loviturile de departajare. Tripleta sibiană a fost desemnată să execute, dar o inexactitate a fost suficientă pentru a pierde medaliile de bronz. Una peste alta, pot spune că cei trei jucători ai noştri, "Ciucă" (n.a. Mircea Popa), Claudiu Vlad şi Gabi Tănase s-au comportat exemplar la acest turneu final, motiv pentru care merită toate felicitările", a declarat, la întoarcerea din Cehia, reprezentantul campionatului de minifotbal "Luceafărul", Teodor Lalu.