Tribuna, aprilie 2007 (Anul 123, nr. 4907-4929)

2007-04-17 / nr. 4919

SPECIAL  SIBIU 2007 CULTURAL CAPITAL OF EUROPE Sibiu 2007 -Capitală Cuturală Europeană Rock românesc la inaugurarea Capitalei Culturale estivale Ultima seară din cele trei dedicate inaugurării sezonului de vară al Capitalei Culturale Europene a fost una 100% românească şi a reuşit să aducă în Piaţa Mare mii de fani ai rock-ului românesc. Pe scenă au urcat patru dintre cele mai apreciate trupe de gen de la noi: Direcţia 5, Taxi, Viţa de Vie şi formaţia Vama, care au oferit publicului un show live pe măsură. ■ Cristina GHIŞOIU Tribuna Sibienii ascultă rock Deşi la ora 20, Piaţa Mare era plină doar pe jumătate, vocea lui Cristi Enache de la Direcţia 5 a reuşit aproape să dubleze numărul spectatorilor care au cântat alături de formaţie câteva dintre cele mai cunoscute melodii ale acesteia: "Eşti stilul meu", "Am nevoie de tine", "Dacă ai şti", "Superstar" sau "Mai stai”. După concert solistul a fost asaltat de fanii care au vrut un autograf şi o poză cu idolul lor. "Publicul a fost excelent şi, ca întotdeauna, a cântat cu noi. La Sibiu m-am urcat pe scenă pentru prima dată, acum 17 ani şi mă simt foarte legat de oraşul acesta, mai ales că în ultimii 12 ani am cântat aici de cel puţin 50 de ori", a spus Cristi Enache. El a mai adăugat că i se pare firesc faptul că Sibiul este Capitală Culturală şi a promis că se vor întoarce aici în turneul de promovare a noului album. Recitalul celor de la Taxi a oferit publicului un rock mai melodios, cu texte inteligente şi orchestraţii originale, care au fost şi pe placul celor ce au trecut de vârsta adolescenţei. Ei au cântat melodii mai vechi şi mai noi: "Criogenia salvează România", "Aici sunt banii dumneavoastră", "Jumătatea mea" sau "Te văd în toate femeile". De departe, trupa cu cei mai mulţi fani prezenţi la concert a fost Viţa de Vie (în foto), în cei mai bine de zece ani de când sunt prezenţi pe scena rock-ului românesc au reuşit să strângă o mulţime de fani. Viţa de Vie s-a ridicat la înălţimea aşteptărilor şi a oferit un adevărat rock show. "Ozosep", "Vinolamine" şi "Varză" sunt câteva dintre piesele pe care fanii au sărit, au dat din cap şi au strigat cât i-au ţinut plămânii. La un moment dat, câţiva chiar au reuşit să treacă de gardul de protecţie pentru a face poze cât mai de aproape. Bineînţeles că nu puteau pleca de pe scenă fără să cânte şi melodia care le-a adus titlul de cea mai bună formaţie rock, "Basul şi cu toba mare". Astfel, reprezentaţia celor de la Viţa de Vie s-a prelungit câteva minute peste timpul prevăzut, deoarece fanii i-au chemat înapoi pe scenă. Nemulţumit de Capitala Culturală Trupa Vama a încheiat concertul de inaugurare a sezonului de vară al Programului Sibiu - Capitală Culturală Europeană 2007. Deşi a urcat pe scenă mai târziu decât era programat, l-a imitat pe Cristi Borcea, a dansat ca Shakira și s-a cam strâmbat. Tudor Chirilă a fost primit cu entuziasm de publicul care a mai rămas şi a cântat alături de el "Am doar 18 ani" sau "La radio". El a spus că nimic nu se compară cu energia publicului şi i-a invitat pe cei prezenţi în Piaţa Mare la spectacolul său, "Biloxi Blues". "Deşi preţul biletului nu este subvenţionat de Primărie, vă invit la spectacolul nostru pentru a asigura pâinea şi artiştilor români", a spus acesta de pe scenă. Spectatorii au avut ocazia să asculte şi câteva melodii de pe noul album. "Ne pregătim să lansăm un nou album, dupăultimul pe care am fost nevoiţi să-l îngropăm prea devreme şi nu am reuşit să îl promovăm decât la radio", a anunţat Tudor Chirilă. Spectacolul s-a terminat puţin după ora 24, deoarece "după această oră cultura doarme", a adăugat acesta. Spre deosebire de ceilalţi artişti care au urcat duminică seara pe scenă, Tudor Chirilă a considerati că Sibiul nu arată ca o Capitală Culturală, deoa-rece în hoteluri ar trebui să fie teancuri de pliante care să anunţe evenimentele. Astăzi în Capitala Culturală Europeană ■ „Grădina”, expoziţie de sculptură în faţa Hotelului Bulevard, ■ „Sibiu - Monumente, oameni, locuri” în Piaţa Mare, ■ ora 8 - „Barbeque", în Cafeneaua Artiştilor ART CAFE, ■ orele 9-16 - Samuel Hahnemann, în ferula Bisericii Evanghelice, ■ ora 10 - "Arhitectura fortificată săsească din Transilvania" în Turnul de nord al Cetăţii din Cisnădie, ■ ora 10 -Vlaiius Vătămanu -A personal territory, Galeria Art-VO, ■ orele 9-17- Expoziţii: Costume populare mexicane, Tezaure Umane Vii, Din cultura şi arta popoarelor lumii, Capodopere religioase restaurate la Muzeul ASTRA, Diafana ţesătură a icoanei pe sticlă, la CNM ASTRA (Piaţa Mică nr. 11), ■ orele 11-17 - Capodopere ale colecţiei Brukenthal, Pinacoteca Samuel von Brukenthal - Modell Aufklärung, expoziţii, Muzeul Naţional Brukenthal, ■ orele 11 -17 - Arne şi armuri din colecţia Muzeului Naţional Brukenthal, Lapidarium roman, Victor Vasarely, Nino, di Luca, Dunărea de la Cazane la vărsare, expoziţii, Muzeul de Istorie, ■ orele 11-17 -Expoziţia de gravură şi pictură Sieglinde Bottesch, la Galeria de Artă Contemporană, ■ ora 14 - „Teren", film la Studioul de Film ASTRA, ■ ora 21 - Piano Bar în Imperium Pub Mâine în Capitala Culturală ■ „Grădina”, expoziţie de sculptură în faţa Hotelului Bulevard, ■ „Sibiu - Monumente, oameni, locuri” în Piaţa Mare, > ora 8 - „Barbeque", în Cafeneaua Artiştilor ART CAFE, ■ orele 9-16 - Samuel Hahnemann, în ferula Bisericii Evanghelice, ■ ora 10 - "Arhitectura fortificată săsească din Transilvania" în Turnul de nord al Cetăţii din Cisnădie, ■ ora 10 - Marius Vătămanu -A personal territory, Galeria Art-VO, ■ orele 9-17 - Expoziţii: Costume populare mexicane, Tezaure Umane Vii, Din cultura şi arta popoarelor lumii, Capodopere religioase restaurate la Muzeul ASTRA, Diafana ţesătură a icoanei pe sticlă, la CNM ASTRA (Piaţa Mică nr.11), ■ orele 11-17 - Capodopere ale colecţiei Brukenthal, Pinacoteca, Samuel von Brukenthal - Modell Aufklärung, expoziţii, Muzeul Naţional Brukenthal, ■ orele 11-17 - Arme şi armuri din colecţia Muzeului Naţional Brukenthal, Lapidarium roman, Victor Vasarely, Nino di Luca, Dunărea de la Cazane la vărsare, expoziţii, Muzeul de Istorie, ■ orele 11-17 -Expoziţia de gravură şi pictură Sieglinde Bottesch, la Galeria de Artă Contemporană, ■ ora 14 - „Nebunia capetelor”, film la Studioul de Film ASTRA, ■ ora 19 - Janice Harrington Trio în concert, Sala Thalia, ■ ora 21- Irish Nights, concert, Imperium Pub The European Capital of Culture Today's events ■ “The Garden”, sculpture exhibition in front of the Boulevard Hotel, ■ „Sibiu - Monuments, people, places” in the Big Square, ■ 8.00 - "Barbeque”, exhibition in ART CAFE, ■ 9.00-16.00 - "Samuel Hahnemann", exhibition at the Evangelic Church, ■ 9.00 -17.00 - Exhibitions: Mexican Costumes, Living Human Treasures, Transylvanian Tiles. 15th -19th century, Elements of the Peoples of the World's Culture and Art, CNM ASTRA, ■ 11.00 - The Sieglinde Bottesch exhibition at the Contemporary Art Gallery of the Brukenthal National Museum, ■ 11.00 - 17.00- Masterpieces of Brukenthal's Collection, Brukenthal's Painting Gallery, Samuel von Brukenthal - Modell Aufklärung, Brukenthal Museum, ■ 11.00 - 17.00 - Victor Vasarely, Nino di Luca, exhibitions, at The History Museum, ■ 10.00 - "Saxon Fortified Arhitecture", exhibition in the North Tower in Cisnădie Citadel, ■ 10.00 - Marius Vătămanu -A personal territory, at Art-Vo Gallery, ■ 14.00 - „Into the Field”, film at ASTRA Film Studio, ■ 21.00 - Piano Bar in Imperium Pub. Tomorrow’s events . ■ “The Garden”, sculpture exhibition in front of the Boulevard Hotel, ■ „Sibiu - Monuments, people, places” in the Big Square, ■ 8.00 - "Barbeque”, exhibition in ART CAFE, ■ 9.00-16.00 - "Samuel Hahnemann", exhibition at the Evangelic Church, ■ 9.00 -17.00 - Exhibitions: Mexican Costumes, Living Human Treasures, Transylvanian Tiles. 15th -19th century, Elements of the Peoples of the World's Culture and Art, CNM ASTRA, ■ 11.00 - The Sieglinde Bottesch exhibition at the Contemporary Art Gallery of the Brukenthal National Museum, ■ 11.00 - 17.00- Masterpieces of Brukenthal's Collection, Brukenthal's Painting Gallery, Samuel von Brukenthal - Modell Aufklärung, Brukenthal Museum, ■ 11.00 -17.00 - Victor Vasarely, Nino di Luca, exhibitions, at The History Museum, ■ 10.00 - "Saxon Fortified Arhitecture", exhibition in the North Tower in Cisnădie Citadel, ■ 10.00 - Marius Vătămanu -A personal territory, at Art-Vo Gallery, ■ 14.00 - „The Craziness of the Heads", film at ASTRA Film Studio, "~ ■ 19.00 - Janice Harrington Trio, concert, Thalia Hall ■ 21.00 - Irish Nights, concert, Imperium Pub V) marți, 17 aprilie 2007 ■ Tribuna Răul mare şi răul mic Mihai BRATU Tutuni Puşi la fiert, politicienii calculează răul cel mai mic. Cântăresc variantele care le-au mai rămas şi gradul lor de nocivitate. Se gândeşte în fugă. Ar mai fi nevoie de timp, să mai amânăm, deci. Cât s-o putea. Să mai aşteptăm să apară în Monitorul Oficial explicaţia mai pe înţelesul tuturor, a neconstituţionalităţii. Să o consultăm, că d'ata-i consultativă decizia Curţii Constituţionale. Să mai aşteptăm, că doar aşteptarea e constituţională, iar latinul înţelept ca totdeauna, Festina lente, a decis el. Aşa vom face. Când premierul Tăriceanu îi elimina pe democrați de la guvernare, ne spunea că a fost obligat să Editorialul VA ! aleagă răul cel mai mic. Când Vadim a căzut pe gânduri apreciind suspendarea președintelui Băsescu, se întreba "dar dacă revin bandele de infractori"? Și azi mai calculează răul cel mai mic. Pesediștii se întreabă astăzi care-i răul cel mai mic, dintre a pierde la un referendum, sau a pierde prin vot parlamentar. Şi calculează. Când se disputa penibila finală pentru Cotroceni, dintre Ion Iliescu şi Vadim Tudor, electoratul a trebuit să aleagă răul cel mai mic. Am putea să ne întrebăm, pe bună dreptate: pentru ce sunt obligaţi românii să aleagă între două rele? Am putea să şi răspundem la această întrebare blestemată, invocând calitatea politicienilor pe care ni-i alegem. Ce-ar fi să încercăm şi votul uninominal? Sigur că s-ar strecura mai puţine gunoaie decât pe liste. Ar fi, ca să zicem aşa, un rău mai mic. Ultima ispravă a parlamentarilor noştri, apărută în Monitorul Oficial şi comentată la BBC, ajunsă la urechile electoratului după ce aleşii noştri se dăideau ofensaţi de preşedintele Băsescu care spunea că "unii politicieni fac legi pentru infractori" (auzi, domnule!) este dezincriminarea prin lege a infracţiunilor din sfera acordării creditelor. O şleahtă de infractori care au primit credite în mod ilegal şi care au deja dosare la DNA, este salvată din gheara Justiţiei prin hotărâre parlamentară. Aceşti parlamentari sunt aşteptaţi să hotărască soarta preşedintelui Ro mâniei. Ei ştiu că răul cel mai mare pentru afaceriştii murdăriţi se numeşte Băsescu. De aceea i se caută înlocuitorul potrivit. Pe lista amatorilor de preşedinţie a mai apărut un personaj care declarase că nu vizează postul. Domnul Guşă, presat de Lavinia Şandru, a cedat şi va candida în numele partidului lor. Partidul lor, fiind un rău mititel, s-ar putea să aibă succes. Dar, s-ar putea şi altceva: să descopere politicienii un rău şi mai mititel.___________|