Tribuna, iulie 2007 (Anul 123, nr. 4982-5007)

2007-07-24 / nr. 5001

SPECIAL c • SIBIU-2007 * 1 1 I W1 11 w w Capital Cuturaa Europeana CULTURAL CAPITAL GF EUROPE W V/l 1 Vi V/l 1 w VI Dacă vă plac ritmurile cubaneze, astă-seară Piaţa Mare e casa muzicii salsa. Timp de trei ore, fanii latino se vor delecta cu ritmuri cubaneze, dar şi cu salsa combinată cu muzică populară românească. Spectacolul oferit de trupa românească Mandinga şi de cubanezii de la Manolito Simonet Y Su Trabucco este programat să înceapă în jurul orei 21. Trupa Mandinga vă provoacă astă-seară să dansaţi pe muzică latino. Primul eveniment cu iz latino al Capitalei Culturale Europene promite să fie un spectacol de sunet, lumini şi mişcare. Deşi SalsaFEST va începe în jurul orei 21, vom intra în atmosferă încă de la ora 20, când muzica salsa se va auzi în Piaţa Mare. Maestru de ceremonii va fi Horia Brenciu, care va şi cânta două melodii alături de Mandinga. Pe scena de la Sibiu vor mai urca Alex şi Connect-R. Show pe ritm de salsa Trei ore de salsa în Piaţa Mare - e propunerea Capitalei Culturale Europene pentru această seară, showul va fi oferit de trupa Mandinga, iniţiatoarea evenimentului, şi de Manolito Simonet Y Su Trabucco, din Cuba. "E un concert unic în peisajul cultural din România. Până acum au mai fost 3-4 manifestări de gen în Bucureşti, Timişoara şi Cluj, dar acesta este cel mai mare concert de gen, ca show, ca spectacol de lumini", susţine Sergiu Stoiadin, managerul trupei Mandinga. Zece muzicieni şi patru dansatori vor asigura partea românească a spectacolului pe ritmuri de salsa. Pentru show-ul de astă-seară, trupa Mandinga a pregătit şi câteva surprize: în primul rând un număr dublu de dansatori decât într-un concert obişnuit, momente coregrafice şi instrumentale speciale, o scenă de 18 metri lungime, 14 metri adâncime şi 9,5 metri lăţime. Salsa, guaracha, danzon... Dacă vreţi ritmuri cubaneze în interpretarea cubanezilor, atunci nu trebuie să rataţi concertul de o oră şi jumătate susţinut de una din cele mai mari trupe de salsa din Cuba: Manolito Simonet Y Su Trabucco. Formaţia a luat fiinţă în 1993 şi a adus pe piaţa muzicală un concept inovator al sunetului contemporan inspirat din muzica tradiţională cubaneză. Propunerea muzicală de astăseară aduce la Sibiu şi genuri precum guaracha, bolero, cha cha cha, danzon, timba, cumbia, dar şi instrumente mai puţin obişnuite în peisajul românesc: guiro, chelo, teclado. "Ciorba de la bunica" "Suntem fascinaţi de muzica latino-americană, pur şi simplu este viaţa noastră", declară membrii trupei Mandinga. Deşi muzica latino este în topul preferinţelor celor de la Mandinga, la concertul din această seară vom avea parte şi de muzică populară românească, aceasta fiind "brodată" pe ritmurile cubaneze. Astfel, vom asculta "Ciorba de la bunica", melodia ce reuneşte ritmuri cubaneze şi româneşti; a fost compusă de Marietta Gonzales şi trupa Mandinga speră să o prezinte la Festivalul de la Mamaia, mai ales că ea s-a bucurat de succes la un festival de salsa ce a avut loc recent, în Polonia. SalsaFEST se va încheia în jurul orei 24. ASTAZI, LA SIBIU SalsaFEST - cel mai mare eveniment salsa din România Astăzi, în Capitala Culturală Grădina Dumaine, Luşon - teritoriu contemporan, în Piaţa Mare, ora 9 - Expoziţia artiştilor sibieni "Formula 4”, Primăria Sibiu ora 9 - Expoziţie de acuarele "Pitorescul unui oraş european", Primăria Sibiu, ■ ora 9 - Bible Art, Dali şi Dore la Cisnădie, Cetatea Cisnădie, ■ ora 9 - Expoziţie de plastică în bronz, Biserica Evanghelică, ■ ora 10 - Calfe călătoare, Casa Calfelor (Piaţa Huet nr.3), orele 10-18 - Expoziţii: Din cultura şi arta popoarelor lumii, Cahle transilvane, la CNM ASTRA (Piaţa Mică nr. 11), orele 10-18 - Confluenţe europene în arta transilvană, Capodopere ale Muzeului Brukenthal, Pinacoteca Samuel von Brukenthal - Model Aufklärung, expoziţii la Palatul Brukenthal, ■ orele 10-18 - Arme şi armuri din colecţia Muzeului Naţional Brukenthal; Lapidarium roman; Plastica Epocii Bronzului, Sibiu -oraş al muzicii, Bresle sibiene, Cucuteni - civilizaţie a Europei vechi, expoziţii la Muzeul de Istorie, ■ orele 10-18 - Expoziţie "Sultan şi Stafide", "Petreşti-Cucuteni. Zbor în trecut. Descoperiri arheologice în imagini aeriene", la Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Naţional Brukenthal, ■ ora 14 - Cinemateca ASTRA Film, "Totul despre Eva", Studioul de Film ASTRA, ■ ora 17 - "Waziro", spectacol, Piaţa Mică, ■ ora 20 - SalsaFest,Piaţa Mare. Mâine, în Capitala Culturală ■ Grădina Dumaine. Lagon - teritoriu contemporan, în Piaţa Mare, ■ora 9 - Expoziţia artiştilor sibieni "Formula 4", Primăria Sibiu ora 9 - Expoziţie de acuarele "Pitorescul unui oraş european", Primăria Sibiu, B ora 9 - Bible Art, Dali şi Dore la Cisnădie, Cetatea Cisnădie, ■ ora 9 - Expoziţie de plastică în bronz, Biserica Evanghelică, ■ ora 10 - Calfe călătoare, Casa Calfelor (Piaţa Huet nr.3), ■ orele 10-18-Expoziţii: Din cultura şi arta popoarelor lumii, Cahle transilvane, la CNM ASTRA (Piaţa Mică nr. 11), ■ orele 10-18 - Confluenţe europene în arta transilvană, Capodopere ale Muzeului Brukenthal, Pinacoteca Samuel von Brukenthal -Model Aufklärung, expoziţii la Palatul Brukenthal, orele 10-18 - Arme şi armuri din colecţia Muzeului Naţional Brukenthal; Lapidarium roman, Plastica Epocii Bronzului, Sibiu -oraş al muzicii, Bresle sibiene, Cucuteni - civilizaţie a Europei vechi, expoziţii la Muzeul de Istorie, ■ orele 10-18 - Expoziţie "Sultan şi Stafide", "Petreşti- Cucuteni. Zbor în trecut. Descoperiri arheologice în imagini aeriene", la Galeria de Artă Contemporană a Muzeului NaţionalBrukenthal, ■ ora 14 - Cinemateca ASTRA Film, “Orchestra subterană", Studioul de Film ASTRA. The Cultural Capital of Europe Today’s events ■ Dumaine Garden, in the Large Square, ■ 9.00 - Sculpture exhibition, Evangelic Church, ■ 9.00 - Sibiu Artists, The City Hall, ■ 9.00 - Bible Art: Dali and Dore, Cisnădie Citadel, ■ 10.00-18.00 - Exhibitions: Transylvanian Tiles. 15th -19th century, Elements of the Peoples of the World's Culture and Art, CNM ASTRA, ■ 10.00 - 18.00 - Masterpieces of Brukenthal's Collection, Brukenthal's Painting Gallery, Samuel von Brukenthal - Modell Aufklärung, Brukenthal Museum, ■ 10.00 -18.00 - Arms and Armours, Sibiu, a town of music, exhibitions, at The History Museum, ■ 10.00-18.00 - Exhibitions at the Brukenthal Museum Contemporary Art Gallery, ■ 10.00 - Journeymen Exhibition, Journeymen House (Huet Square no. 3), , ■ 14.00 - ASTRA Cinema, film, ASTRA Film Studio, ■ 17.00 - "Waziro", The Small Square, ■ 20.00 - SalsaFest, The Big Square. Tomorrow’s events ■ Dumaine Garden, in the Large Square, ■ 9.00 - Sculpture exhibition, Evangelic Church, ■ 9.00 - Sibiu Artists, The City Hall, ■ 9.00 - Bible Art: Dali and Dore, Cisnădie Citadel, ■ 10.00-18.00- Exhibitions: Transylvanian Tiles. 15th - 19th century, Elements of the Peoples of the World’s Culture and Art, CNM ASTRA, ■ 10.00 - 18.00 - Masterpieces of Brukenthal’s Collection, Brukenthal's Painting Gallery, Samuel von Brukenthal- Modell Aufklärung, Brukenthal Museum, ■ 10.00 -18.00 -Arms and Armours, Sibiu, a town of music, exhibitions, at The History Museum, 10.00-18.00 Exhibitions at the Brukenthal Museum Contemporary Art Gallery, ■ 10.00 - Journeymen Exhibition, Journeymen House (Huet Square no. 3), ■ 14.00 - ASTRA Cinema, film, ASTRA Film Studio. (O.T.) marti, 24 iulie 2007 ■ Tribuna16 Târa-Târa Mihai BRATU THbuna Avem partide politice, dar n-avem clasă politică, zice de ani de zile societatea civilă, şi bine zice. Au mai zis şi nişte ziare. Bine au zis şi ele, bine au auzit tot ele. Trebuia să audă şi ei, politicienii. O parte dintre ei chiar au înţeles că reforma politică trebuie începută. Unele partide chiar au început-o, începută și abandonată, reformarea din interior a partidelor a fost un spectacol de pantomime și nimic altceva. Trebuia încercat și altceva. S-a convenit să se încerce reformarea din afară, fără voia partidelor, prin lege, prin introducerea votului uninominal. Când totul părea că se îndreaptă într-o direcţie bună, netrezim, azi, întorşi în faza declaraţiilor de bună intenţie, de acum patru ani, în comisia parlamentară, Eugen Nicolicea şi Anghel Stanciu se pun de-a curmezişul promisiunilor ! PSD, blochează uninominalul, şi... cer referendum pentru votul uninominal!?Ce vor, de fapt social- democraţii? Vor unii una şi alţii alta? Vrea Geoană ceva şi Nicolicea altceva? Cel puţin unul dintre ei minte, dacă nu cumva sunt victimele unei noi strategii gândite de preşedintele editorialul partidului. Am văzut că domnul Geoană nu se află în relaţii bune cu gândirea politică, am văzut cum şi-a coborât partidul , i-am măsurat ridicolul şi cu prilejul trecutului referendum, îl vedem cum adună, sârguincios dar fără intenţie, puncte pentru preşedintele Băsescu. Avem toate motivele să credem că, dacă ne aflăm în faţa unei subtilităţi strategice de-a dumnealui, ne aflăm în faţa unui nou eşec. Referendumul pentru votul uninominal, promis de preşedintele Băsescu, este cu rezultat previzibil, ca şi referendumul pentru demiterea sa. Referendumul este costisitor şi n-ar fi obligatoriu. De ce îi forţează mâna preşedintelui tocmai domnul Geoană, care are nişte experienţe dureroase din conflictele cu Băsescu? Ne mai putem întreba şi dacă retragerea lui Victor Ponta din Comisia parlamentară este un gest de responsabilitate, cum observa ieri Emil Boc, sau este prevăzută în planurile strategice desenate de Mircea Geoană? Şi ce s-ar întâmpla dacă preşedintele PSD l-ar ruga pe sprijinitul său, Tăriceanu, s-o lase mai uşor cu uninominalul? Că doar şi preşedintele PNL e anturat de o seamă de politicieni pe care votul uninominal i-ar desfiinţa ca fiinţe politice. Reformarea clasei politice se impune. Votul uninominal ar favoriza reformarea, deci este necesar. Referendumul nu este obligatoriu. Ce-aţi zice ca mintea cea de pe urmă să-i ajungă pe politicieni şi să evite, cât timp mai este posibil, un nou referendum cu rezultat dinainte cunoscut? Noi nădăjduim că așa va fi. Am târâit-o destul.