Universul, martie 1898 (Anul 16, nr. 50-80)

1898-03-29 / nr. 78

INTAMPLARI DIn Capital» încercare de sinucidere.— Andrei Haulian, din str. Cuza-Vodă No. 78, a încercat să se sinucidă închizându-se ta odaia sa și aprinzând niște mangal. Chiriașii, cari se aflau in aceeași curte, prinzând de veste, au sărit numaidecât în ajutor și au deschis ușa, scăpându-l astfel de la o moarte sigură. Cauza acestei încercări de sinucidere se crede că are o veșnică ceartă ce avea cu soția sa. Din țara Crima din comuna Balacî.— Nae Stancu Popa, din comuna Balacî, județul Teleorman, iubea pe o femee Gherghina Lupu, din acelaș sat. In schimb însă Gherghina nu putea să vadă în ochi pe Stancu. La început îndrăgostitul i-a vorbit în limba dulce a omului înamorat, i-a făcut declarațiuni de veșnică iubire, toate fură însă în zadar. Inima Gherghinei batea pentru un altul. Când Stancu află despre aceasta, s’a hotărît să-și resbune și nu întârzie a-și pune planul în practică. El luă o pușcă și deună zi, când Gherghina trecea pe dinaintea casei sale, de pe foc, și biata femee căzu jos, scăldată în sânge. Câteva minute în urmă, ea încetă din viață. Criminalul aruncă după aceea pușca și dispăru. Autoritățile locale se află acum în urmărirea lui. Un not în Circ Un mare scandal s’a petrecut dour seara la circ, în timpul reprezentației. Un anume Carol Levi, ipsosar de meserie, venind de câteva ori la circ, s'a amorezat de Carola, care comandă batalionul de dame. Dragostea a mers crescând într’un mod miraculos, căci în puține zile ipsosarul deveni nebun după Carola. Joir seara, în timpul reprezentației, Carol Levi se duce la Carola și-i cere sabia ca să se lupte la locul ei. Artista, drept orice respuns, începu să rîdă și spuse unui servitor să-l gonească. Levi, înfuriat, se duse la d. căpitan Socec și-i ceru sabia ca să taie pe Carola. Apoi, scoțându-și haina, se duse în loja d-lui locotenent Cristescu, voind să-î ia sabia cu sila. In momentul acesta interveni un agent polițienesc și aresta pe nebun. Știri judiciare . Aîastă era tribunalul de Ilfov secția 2-a a judecat procesul Clubului «Lyrei Române». S’a dovedit că clubul a fost legal constituit și că nici o incorectitudine nu s’a petrecut. Din deposițiile și actele societăței s’a constatat că nu d. Juarez Moviilă, ci comitetul societăței organizase și administrase clubul însuși d. procuror Nicolai, găsind că nu e loc de a se aplica în cazul de față art. 350, a cerut un verdict de achitare. Tribunalul a achitat pe toți. D. Juarez Movillă, care fusese suspendat din institutorat, din causa învinuirilor ce pe nedrept i s’au adus, va fi reintegrat, conform legei instrucțiunea. INFORMAȚIUNI Sâmbătă. ¥ Mâine Duminecii, afara de «Universul Literar» colorat, care se vinde cu 10 bani în toată (ara, va apare și «Universul» politic. ♦ Consiliul școlar al Bucovinei a încuviințat cererea direcțiunei liceului din Cernăuți ca să țină în fiecare an serbarea bardului național Vasile Alexandri. ♦ D. Gheșoff, moștenitorul lui Evloghie Gheorghieiî și fost ministru de finanțe al Bulgariei, se află de câteva zile în Capitală pentru a regula diferendul pe care îl are cu unii din moștenitorii de sânge ai lui Evloghie Gheorghieff. ♦ D. C. G. Rommenhelfer, consul general al României la Rotterdam, a publicat de curând o carte întitulată: Rumenie, scrisă în limba olandeză și totdeodată o traducere a acelei cărți în limba franceză. Această scriere formează un frumos volum în 8 ° de 256 pagine, cu mai multe tabele statistice. Autorul se ocupă într’insa de toate manifestările vieței noastre economice : finance, producțiune agricolă și comercială, comerciu și căi de comunicație. ♦ Riul Motru, venind mare, a distrus rambleurile de la capetele podurilor, pe șoseaua Broșteni-Boca. ♦ Alegerile pentru consiliul comunei urbane Calafat au fost confirmate de minisru de interne. ♦ D. Dionisie Mihail a fost numit comisar în orașul Galați. ♦ D-nii Constantin Badea și Ioan Merendeî, au fost numiți membri, din partea guvernului, în consiliul comunei urbane Cerna-Vodă. ♦ Consiliul comunal al orașului Cerna-Vodă a ales primar pe d-nu Ghiță Cale. ♦ Guvernul a autorizat comuna Sinaia a face o loterie pentru clădirea unei școale primare, a ospețului comunal și a capelei cimitirului. Se vor emite 200.000 bilete au loft biletul și vor fi 458 loturi câștigătoare în valoare de 40.000 lei, repartizate astfel: câștigul principal: 12.000 lei; 2 loturi a 5000 lei; 5 a 1000 lei; 50 a 100 lei și 400 a 20 lei. Vînzarea biletelor de loterie va începe după Paște. ♦ D. Spiru Haret, ministrul cultelor și instruțiunei publice, care trebuia să plece azi în concediu, și-a amânat plecarea pentru Duminică, cu trenul de 5.50 seara. U. și d-na Spiru Haret merg direct la Sorrendo, lângă Neapole. ♦ D-nii d-ra Stancescu și G. Dănescu, prefecți ai județelor OU și Buzeu, cum și d. Penescu, prefectul poliției la Iași, au sosit în Capitală, în afaceri de serviciu. ♦ D-niî Dimitrie Sturdza, președintele consiliului de miniștrii, și M. Ferekide, ministrul de interne, au lucrat erî cu M. S. Regele. ♦ Din causa plecărei MS. Regelui în străinătate, nici o gradare sau reducere de pedepse nu se va face de sărbătorile Paștelor. Aceste acte de clemență vor avea loc la 10 Maiü, cu ocaziunea aniversării suitei pe tron a Majestăței Sale. ♦ Ieri Vineri la ora 1 p. m., Academia Română a ținut ședință publică. A prezidat M. S. Regele. La intrarea M. Sale tot publicul s-a sculat în picioare și a salutat pe Suveran. D. A. D. Xenopol a citit mai întâiu Constituția lui Ioniță Sturdza din 1822, și apoi savantul nostru istoric a vorbit despre origina partidelor conservator și liberal din Moldova. Au luat parte la această ședință solemnă aproape toți membrii savantului corp și un public foarte numeros și distins. ♦ In cercurile noastre militare se vorbește că în cazul isbucnirei răsboiului între Spania și Statele Unite, se va trimite o misiune română care să urmărească luptele. ^ Ziarul «Patria» din Cernăuți află că d. baron Vasilco, deputat în Parlamentul din Viena, va lua cuvîntul în delegațiunea austro-ungară asupra chestiei naționale din Transilvania. ♦ D. Vintilă I. Brătianu, director general al R. M. S. dimpreună cu d. C. Chiru, director general al telegrafelor și poștelor, a decis instalarea unui fir telefonic d’a lungul Dunărei, pe o distanță de 850 km., de la Vârciorova la Galați, pentru înlesnirea navigațiunei. Cheltuelile acestei instalări vor fi suportate de toate județele limitrofe, adică Mehedinți, Dolj, Romanațî, Teleorman, Vlașca, Ilfov, Ialomița, Brăila și Covurînî, și va contribui și Regia. Direcțiunea telegrafelor și poștelor a și executat planul și devisul acestei instalări. Astă seară se întrunește din nou consiliul comunal al Capitalei, spre a continua cu discuțiunea diferitelor chestiuni curente, rămase neresolvate. ♦ înscrierile pentru alergările de laa Velodromul Român, de pe șoseaua Kiseleff, rondul II, București, pentru zilele de 5 și 6 Aprilie 1898,— atât pe biciclete cât și pe jos, — se primesc numai la administrația ziarului «Universul», str. Brezoianu No. 11, București, până în ziua de Joiîn Aprilie curent, cel mai târziu. Antrenagiul,—rezervat numai celor Înscriși,—va începe de Luni 30 Martie, și în fiecare zi succesiv, de la orele orele 3 p. m., până la orele 6 p. m. ♦ Alaltă ori după amiază a lucrat la Primăria Capitalei comisiunea de pensiuni. S’au resolvat mai multe cereri ale diferiților funcționari pentru regularea drepturilor lor la pensiune. ♦ In sala Ateneului Român, mâine, Duminecă 29 Martie curent, orele 9 seara, d. doctor Urechiă va ține conferința sa : «Dicționarul d-lui Seineanu». Intrarea liberă. Pentru locuri rezervate în loji se plătește 1 leu de persoană. ♦ Joiî, 26 Martie, s’a întrunit comitetul Teatrului Național, sub președinția d-lui Cantacuzino, și a primit demisia d-lui V. Leonescu. Mai mulți alți artiști sunt hotărîțî a-șî înainta de asemenea demisiile, deoarece teatrul astăzi nu le mai procură nici strictul necesar spre a putea trăi. ♦ A se citi zilnic pe pagina ÎV Lîcratiuni pentru lucrări publice, diferite furnituri și vinzori de imobile din toată țara, precum și Lista căletorilor sosiți în Capitală. Cháferflve! a Prevenim pe cititorii noștri că la 1 Aprilie a. c. se va face tragerea celor trei obiecte, pe cari le acordăm ca premii tuturor abonaților. Deci oricine dorește a concura la aceste premii, să se grăbească a se abona. Abonamentul pentru trei luni costă in toată țara lui 5.30, plus 20 bani pentru portul premiilor. Fiecărui abonat i se dă ca premiu un roman de două volume și «Universul literar» colorat ce apare în fiecare Duminecă.  3 — ZOLA dai dia nott in judeca i (Telegr. part. ale ziarului UNIVERSUL) Paris, 27 Martie. Consiliul de războiu este convocat pentru azi spre a hotărî dacă trebue sau nu sa se mai depue plângere în contra d-lor Zola și Perreux. Până acum nu se poate prevedea deloc ce decizie se va lua de către consiliu. Paris, 27 Martie 1897. Plecată la ora 2 seara. Sosită la ora 10 noaptea, Consiliul de resboiü s’a întrunit la orele 9 dimineața sub președinția generalului De Luxer. Imediat a intrat în deliberare, în ședință secretă. Vreo treizeci de ziariști cari se aflau de față s-au retras în sala martorilor. Mai mulți ofițeri și-au dat părerea zicând că e de ajuns a se cere cancelariei ordinului Legimei de onoare să șteargă pe Zola de pe listele acestui ordin și că ar fi de prisos un nou proces. După lungi deliberări, consiliul și-a suspendat dezbaterile la orele 2. p. m. Paris, 27 Martie Plecată la 4 și 30 p. m. Sosită la 11 noaptea, Consiliul de l'esboixi s'a sfîrșit. Decisiunea luată na fost citită în public, așa că nu e cunoscută până acum. Ea a fost transmisă ministrului de resboiu. Paris, 27 Martie. Plecată la ora 7 si 35. Sosită la ora 2 noaptea, Conciliul de resboiu a hotărît ca atât d. Emil Zola, cât și d. Perreux, girantul ziarului „Aurore“, să fie urmăriți din nou. De asemenea, în urma dorinței exprimate de consiliul de resboiü, ministrul va cere ștergerea dlui Emil Zola din ordinul Legiunea de Onoare. Cererea de darea în judecată se va face mîine. Procesul va avea loc la Versailles, sau la Brelin. Parisul e în agitație. G. Bandi. (Originalele acestor depeșe se află expuse la poarta palatului nostru). UNSEAI’ I» ICII Pentru a se ținea caii liniștiți la potcovit, se unge mâna cu uleiu de pătrunjel și se ține sub nările calului sau i se freacă chiar nările. Aceasta era metoda vestitului îmblânzitor de cai Barey. Banchetul de aseară După cum am anunțat, aseară a avut loc, în sala Hugo, banchetul oferit de d. Dimitrie Sturdza, senatorilor și deputaților din majoritate. Au luat parte la banchet 217 deputați și senatori, din 220 locuri câte erau rezervate. D. Sturdza ocupa locul din mijlocul mesei din față, având în dreapta pe d. Gane, președintele Senatului, iar în stânga pe d. Nacu, vice-președintele Camerei. In cele două capele, ale aceleiași mese, erau : înapusul drept d. C. F. Robescu, primarul Capitalei, iar în capătul stâng d. Epurescu, vice-președinte al Camerei. Miniștrii au fost împărțiți pe la mijlocul celorla alte mese. D. Dimitrie Giani, președintele Camerei, fiind dus la Craiova, pentru un proces, n’a putut lua parte la banchet. Dintre Aurelianiști au fost prezenți d-ni: Mârzescu, Exarcu, Vizanti și general Anghelescu. Dintre flori.ștî, d. colonel Obedeanu. Tuturor invitaților li s’a oferit câte un buchet de flori pentru butonieră. In loje am remarcat pe d-na Zoe Sturdza, d-na Haret, d-na Tache Protopopescu, d-na Lățescu, d-na Poroianu, etc., etc.* ¥ ¥ D. Sturdza, președintele consiliului de minștri, a luat cel clinici cuvîntul, mulțumind senatorilor și deputaților pentru lupta ce au dus și victoria ce au repurtat. — Ne am adunat în astă seară, a zis d. Sturdza, ca să sărbătorim victoria Parlamentului, a constituției și a partidului național-liberal. Arată apoi cum legea instrucțiunei publice, care de 30 de ani se afla în aer, a fost dat partidului liberal ca s-o aducă la îndeplinire, și că de azi încolo se pune capăt desordinea ce exista în învățămîntul nostru. D. Sturdza închină primul toast pentru M. S. Regele, care a sancționat această lege.* ¥ . D. Sturdza continuă apoi zicând că de două săptămâni Parlamentul a trecut prin lupte grele și înbucurătoare, în acelaș timp. Partidul liberal ajunsese a lincezi, dar munca depusă de Parlament sa ridicat în picioare. Aceasta, zice președintele consiliului, o încă o dovadă că interesele țării au fost puse mai presus de toate. Vorbind despre votarea budgetelor, zice că se afla în fața unei stînci, căci auzise vorbindu-se că se vor pune pedici ca să nu se voteze, majoritatea însă a dat pildă de interes pentru țară. D. Sturdza termină zicând că suntem o țară mică, încă nouă și cu puțini prieteni în afară și de aceea se cere de la noi cât mai multă înțelepciune. D. Sturdza ridică al douilea, toast pentru membrii Parlamentului. D. Gane, președintele Senatului, răspunde enumărînd faptele mari săvîrșite de partidul liberal. D. Haret, ministrul școalelor, arată importanța legei instrucțiunei publice și termină zicând ca unirea să nu înceteze nici un moment din sânul Parlamentului. D. C. Dumitrescu-Iași zice că sărbătoarea aceasta are două înțelesuri: ea este pentru țară și pentru partidul liberal, pentru țară, căci i s’a dat o lege așa de importantă ; pentru partidul liberal, căci s’a dovedit că în fața unei idei salutare, toți își dau mâna. Ridică toastul pentru înfrățirea tuturor oamenilor de bine cari ați votat legea.* * ¥ Prințul Grigorie Sturdza vorbește despre ducerea Suveranului nostru la Petersburg, arătând importanța acestui act, pe care îl numește d-sa pelerinagiu și descrie actele mari săvârșite de partidul liberal. D. General Angelescu vorbește pentru unirea tuturor liberalilor și face apel la dibăcia d-lui Sturdza ca să ajungă la acest rezultat, să facă a se întrupa întreg partidul. — Țara, termină d. general Anghelescu, nu ne-a trimes în Parlament spre a ne învrăjbi. D. Sturdza răspunde că dovada unirei tuturor liberalilor va fi atunci când toți se vor pune pe muncă. — Intrucât mă privește pe mine, zice d. Sturdza, nu sunt dibaci și nici nu voia să fiu. Vorbesc apoi ; d. general Budișteanu pentru armată ; d. Ilariu Isvoranu arată că partidul liberal este acela care a născut libertățile în această țară ; d. Epurescu închină în sănătatea omului situației ; d. Frumușeanu descrie greutățile prin cari a trecut țara noastră și închină pentru bătrânii cari au făcut România modernă. Mai vorbesc d-ni: Racoviță, Meitani, Vulturescu, Grigorie Macri, Al. Constantinescu, Stroe Belcescu,Iorgu Radu și Dincă Schileru. Banchetul s-a terminat la orele 12. Reporter. La bâlciu — Cum, adecă, asta să fie pitic ? Apoi e aproape cât mine de mare. Stăpânul panoramei.— Vezi, tocmai asta e raritatea; asta e cel mai mare pitic din lume. DEPEȘI — 26 Martie — Paris.—Votarea budgetului Cele două Camere au votat budgetul definitiv și s’au amânat până la 1 Iunie. — 27 Martie — Londra.—Scumpt ridicat Banca Enghlezei a ridicat scomptul său la 4%. Velodromul Român Șoseaua Kiseleff, Rondul II, București se va redeschide în ziua 1 și 2 de Paște, adică în zilele 1> și U Aprilie viitor, pentru Alergări de Melchete Naționale (profesioniști și amatori) precum și Alergări pe jos înscrierile alergătorilor se vor primi numai la administrația ziarului «Universul», strada Brezoianu No. 11, București. O săptămână Înainte de curse, se va deschide Velodromul pentru antrenabib, care se va putea face în fiecare zi de la orele 3 la 6 p. m. Biletele de intrare la Velodrom pentru antrenagii se vor lua de asemeni la administrația ziarului «Universul». Teatre iesbaluri La teatrul Național, pentru închiderea stagiunei, se va juca piesa «Hamlet», tragedie în 5 acte de Shakespeare-* ¥ . La cireastă seară mare reprezentație «High-life», a batalonuului de dame, sub comanda vestitei Carola. Societatea «Filarmonică română», va da astă seară la Ateneu un mare concert.* * * Mâine seară se va da o serată concertantă în saloanele de pe bazinul Băilor Eforiei, în beneficiul celebrei dansatoare Carmendila, programul e foarte variat. Prețurile de intrare sunt scăzute. Născuți și Morți — Pe ziua de 27 Martie — Născuți. 35. Morți 19 adică : Elena Ghira Loma 4 ani, Maria Tuduri 70 ani, Maria Bederer 1an, Lița Ihi Vasile 60 ani, Alter Herther 62 ani, Gheorghe Marin Nedelcu 6 luni, Mihail Sobo 40 ani, Petre Vasilescu 54 ani, Paraschiva Mirea 20 ani, Anica Frantz Lederer n. m., Ana Burdulea 37 ani, Vasile Pagust 6 luni, Ecaterina Ștefan Ionescu 7 ani, Ștefana Mibai 80 ani, Smaranda Gh. Popescu 40 ani, Marița Petrache Luca 25 ani, Catalina Marin 19 ani, Maria Otetelișeanu 75 ani, Niculae Niculescu 40 de ani. Declarați! de căsătorii — Pe ziua de 27 Martie — Mahftf« A —___ ,1 „„ nuuaui nuici Dztch, uuu-i o, *: can Volman ; Toma V. Benco, cu d-ra Paraschiva G. Vanzi; George Bengescu, cu d-ra Huberline Désirée Ana Parys ; Iohan Schmidt cu d-ra Caterina Baku ; Corneliu N. Cipu, cu d-ra Ilka A. Hajdu ; Constantin Botezatu cu d-ra Maria St. Ion ; Constantin Petrescu cu d-ra Elena C. Drăghici; Iacob I. Fladis, cu d-ra Haia Lea Fugludhat; Teodor Dumitrescu, cu d-ra Maria Ionescu ; Andrei F. Potlogeanu, cu Sevastia Mântulescu ; Nicolae Popescu Ricman, cu d-ra Elena G. Moscu ; Theodor I. Voiculescu, cu d-ra Elena Constantinescu; Horeanga Mihail, cu d-ra Elena G. Basarabescu; Leopold G. Frenkel, cu d-na Netta Sigler; Ilie I. Dinu, cu d-ra Elena Georgescu ; Petre Demetrescu, cu d-ra Maria Gatzighera Panaș ; Avram I. Șincai, cu d-ra Iuli Gutb; Ștefan Nicolae, cu d-ra Elisabeta St.Ion; Ion Ilușca, cu d-ra Petre Popescu. BURSA CEREALELOR Brăila. 28 Martie. Grâă max. lei 13,75 mag. min. » 10,— sep. Porumb °/o k. » 8,72 dec. Cereale sosite pe apă, 424000 hect. » » uscat, 7100 hect. RJBI Seara oră (Telegrame particulare ale UNIVERSULUI) Rusia și China Petersburg. 27 Martie «Vledomosli» anumță că contele Klurawlew e foarte contrariat de concesiunea portului Wei-haiwey Angliei. Ambasadorul rus la Peking a fost însărcinat de a acuza guvernul chinez că nu s’a ținut de cuvîntul dat că nu va conceda nimic Angliei. Declarațiile lui Zola Paris, 27 Martie • Temp»* publică un interviev pe care l’a avut un redactor al să cu Emile Zola. Acesta a declarat că dacă va fi dat din nou în judecată, nu va ezita a face cea mai complectă lumină, căci despărțirea proceselor Dreyfus și Esterhazy, după raportorul Curței de Casație, e contrarie spiritului legei. Adaos e că va cita iarăși pe toți martorii din primul proces și pe membrii ambasadelor cari nu au fost citați rîndul trecut. DE VINZARE O Mașină cu aburi de 4 cai efectivi putere, împreună cu toate accesoriile, în cea mai perfectă stare. Se poate vedea funcționând la fabrica COMETUL, str. Vulturului, lad. Adolf Salomon. 364 DEALUL ZORILOR"O CORA de PRIMAVARI ____15 butelii cu pelin din renumitele vii ale d-lui C. Cârlova se vînd cu 10 lei, duse la domiciliul. Vin alb și negru, 10 lei decalitrul. Adresați-v6 : S. €. ARUEUBANU — IOT, Calea Victoriei, 107 — 388 ______10 în 2 ore comptabil In curând va apare cea mai clară expunere de «Principii de Comptabilitate» simplă și dublă, după care fiecare, citind-o, poate în cel mai scurt timp învăța cea mai complicată comptabilitate.) Un apendice va conține și articolele din Codul de Comercia privitoare la ținerea registrelor. Cine dorește a primi această cărticică franco, să se grăbească a trimite de pe acuma lei 1.60 la adresa ziarului Financiarul, Galați. H.—404 Către apreciatei! Bere „LUTHER“ Cu apropierea Sărbătorilor de Paște, începând și sezonul propriu zis al Borii,’ FABRICA DE BERE «LUTHER» anunță onorabilei sale clientele că va pune în consumațiune, din vostele sale pivnițe, în cari se află permanent un DEPOZIT de peste ur. X^1TXIX02T de litri din speciile de bere Lager, Pilsner și Bavareză, extrase numai din orz curat și din cel mai renumit hameiu de Saar (Bohemia) și fabricate in timpul iernei cu deosebită Îngrijire și înadins pentru acest sezon, singurul care pune in relief calitățile unei BERE în realitate EXCELENTA. " Recomandăm deci cu totul deosebit această BERE și ne place a crede că apreciatorii de BERE «LUTHER» ne vor exprima mulțumirile lor ca și până acum, căci am căutat in tot parcursul, de aproape treizeci de ani de când există această fabrică, să oferim o calitate de bere burtă, gustoasă și tot deodată higienică. Toate comenzile, atât telegrafice cât și prin corespondență, se vor adresa direct FABRICE! «LUTHER». Comenzile din capitală, oricât de mici ar fi ele, se efectuează imediat, trimițându-se cereaie in butoae fie in sticle chiar la casa clientului, prin serviciul de distribuire care se compune din mai multe căruțe ce sunt permanent in activitate. Iar comenzile din districte se efectuează chiar In ziua sosirelor, prin serviciul special de expediție, numai cu trenuri de mare viteză și se trimit în butone de 50 și 25 litri și în lăzi de câte 50 sticle. Fabrica căutând a face orice înlesnire clienților săi, a mai instalat un aparat telefonic în centrul capitalei la proprietatea sa Berăria Centrală, din str. Biserica Eni, de unde se poate comunica oricând și fără nici o plată, direct cu Fabrica care asemenea este in legătură cu toată rețeaua telefonică din țară. Prețurile curente și orice deslușiri se trimet imediat, gratis și franco, la cerere. Cu deosebită sumă, Direcțiunea Fabricei de Bere E. LUTHER. 380 (6) Str. Regală Nr. 9, București Bani se dau cu împrumut pe hipotecî asupra caselor și moșiilor orice sumă, fie mare sau mică, cu dobânda convenabilă și cu termen de plată după dorință. Gratis se plasează pe hipotecî sigure bani d-lor particulari. Vechea Agenție Universală. 374 ___________________6 j PfK'Hlt de șef comptabil, fiind 1 UulilI vacant intr'o casă de șef mision de aci, se primește la administrațiunea acestui ziar sub titlul Compalabil, oferte în cari se va indica adjjfpațiunile avute, precum și limbile pe cari le cunoaște. 10464 4 . Sa ponta ° «să de închiriat ÎQi 00 unlltd centru, cu 5 camere stăpân, cameră de slugi, bucătărie, pivrniță, instalație de apă și de prefera singură în curte.—A se adresa în straca Brezoianu Nr. 29.