Universul, mai 1937 (Anul 54, nr. 132-147)

1937-05-24 / nr. 140

6 Distribuirea premiilor D-nui ministru dr. C. Ange- | părţit apoi premii următorilor lescu şi Nae Dumitrescu au îm- | elevi şi eleve : . Şcoli primare : Băeţi. Premiul I cu cunună: Todel Filip, şc. primară nr. 12 Bucureşti. Premiul II : Tudor I. Aurel, şc. primară nr. 19 Bucureşti: Ionescu- Murgoci Gheorghe, şc. evanghelică secţia primară. Premiul III: Bălonel Ioan, şc. primară nr. 26 Bucureşti; Jormescu Andrei, sc. primară de aplicaţie Cluj; Cismaşu Honoriu, şc. primară Diciosan Martin. Menţiuni: Petrescu Adrian, şc. primară nr. 40 Bucureşti; Cântea Crişan, şc. primară nr. 8 Bucureşti; Marinescu Victor, sc. primară nr. 13 Bucureşti; Muntealui Valeriu, sc. primară nr. 13 Bucureşti; Soare B. Ioan, sc. primară Comana - Vlasca ; Costea Mircea, sc. primară nr. 26 Bucureşti; Popescu-Bradiceni Radu, şc. primară Popa Rusu, Bucureşti ; Popescu Alexandru, sc. primară nr. 12 Bucureşti; Ionescu Justin, sc. primară nr. 17 Bucureşti; Letia I. Valentin, sc. primară nr. 28 Bucureşti; Bălăşescu Vladimir, sc. primară nr. 8 Bucureşti. CURS COMPLIMENTAR Clasa Vila, băeţi; Premiul I cu cunună : Ţugui Constantin, şc. primară C.F.R. nr. 40 Bucureşti. Fete: Premiul I cu cunună : Papadache Ileana, şcoala primară nr. 15 Bucureşti. Premiul II: Băloiu Maria, şc. primară nr. 15 Bucureşti; Marin Virginia, şc. primară Azilul „Elena Doamna.” Bucureşt. Premiul III: Mateescu Michaela, şc. primară ortodoxă Bucureşti ; Rotaru Minodora, şc. primară nr. 39 Bucureşti; Vasilescu Maria, sc. Doamna“ ,Bucureşti. Menţiuni: Ionescu Dorina, şc. primară nr. 32 Bucureşti; Mărgărit Elena, şc. primară nr. 17 Bucureşti; Lupescu Maria, şc. primară nr. 41 Bucureşti; Georgescu Vălcea Păpuşa, şc. primară nr. 30 Bucureşti; Voinescu Viorica, şc. primară Azilul „Elena Doamna” Bucureşti; Ionescu Rodica, şc. pri-mară nr. 3 Bucureşti; Prăţilă Ma- ’ria, şc. primară nr. 17 Bucureşti ; Georgescu Adelena, şc. primară Comana-Vlaşca; Podhovski Nana, şc. primară nr. 15 București. CURS COMPLIMENTAR Clasa Vila Premiul I cu cunună : Angelescu Elena, sc. primară nr. 3 Bucu-Premiul II: Oprescu Ioana, sc. primară nr. 32 București. nul al 54-lea Tir. 140 Luni 24 Mai 1037 UNIVERSUL Vineri, la 5 . a., s-a făcut, în cadrul unei impunătoare serbări la teatrul „Tinerimii Române“, împărţirea premiilor elevilor cari au participat la concursurile acestei societăţi de cultură. Deschiderea serbării s-a făcut prin intonarea Imnului Regal. Apoi d. Nae Dumitrescu, preşedintele societăţii, a rostit următoarea cuvântare : Incheem al 59-lea an de activitate al societăţii noastre cu această premiere a tinerelor mlădiţe venite de la şcoalele de pe toate plaiurile româneşti. Nu ştim cum să ne exprimăm mai cald dragostea noastră pentru toţi aceşti copii şi tineri în care stă nădejdea de mâine a ţârii. Premierea lor e un simbol de preţ, e simbolul încrederii pe care generaţia de azi o are în generaţia care-i menită să conducă mâine şi să determine viaţa neamului nostru. Anul acesta nu ne-am mulţumit să aducem copii din plaiurile ţării întregite. Cu multe sacrificii şi cu sprijinul ministerelor de externe şi educaţie naţională, am reuşit să aducem la concursuri şi copii de la şcoalele din lanina şi Gredupă care s-a cântat marşul „Deşteaptă-te române“. Au urmat câteva arii naţionale cântate de corul şcoalei „Azilul Elena Doamna“, secţia profesională, de sub direcţia d-nei Emilia dr. Grecu, sub conducerea d-rei prof. Margareta Leonbena, ca să-i înfrăţim cu fii plaiurilor noastre şi pe îndepărtaţii aromâni care trebue să ştie că fac parte integrantă din corpul naţiunii noastre şi că-i voim conştienţi de rolul pe care trebue să-l joace in viaţa intelectuală şi politică a Balcanilor. La concursurile noastre au venit în total 3000 elevi însoţiţi de 600 profesori. Numărul covârşitor al concurenţilor cât şi numărul celor ce au obţinut vreo distincţie, arată cu prisosinţă cât de mult s’a simţit nevoia acestor concursuri. Apoi d. preşedinte a făcut o dare de seamă asupra activităţii societăţii în cursul acestui an şi a încheiat atrăgând atenţia concurenţilor că trebue să muncească intens, pe toate ţărimurile, pentru binele ţării. D. dr. C. Angelescu, ministrul educaţiei naţionale, a rostit apoi următoarea cuvântare : Mulţumesc soc. Tinerimea Română pentru sprijinul ce dă totdeauna ministerului, prin ducerea aceleiaşi campanii culturale şi prin identitatea de vederi in privinţa educării tineretului. După unirea cea mare trebuia să urmeze imediat şi o unire a sufletelor. Această unire se făcea prin cultură, iar cultura îşi are inceput in instruirea de a citi şi a scrie. In Basarabia şi mai puţin în Transilvania, noi am găsit un foarte ridicat procent de analfabetism. Fiind o problemă naţională în joc, ministerul a avut de luptat mult. Lupta nu s’a terminat. Ea se duce încă. Şi ea e îndreptată spre pătura ţărănească, adevăratul rezervor etnic. N’am fi putut avea succesul de care ne mândrim azi, dacă în jurul nostru n’ar fi stat neclintită şi dispunând de un preşedinte care munceşte cu dârzenie societatea ai cărei elevi premiaţi obişnuesc de mulţi ani să-i încununeze după merite. . RAETI Religia Clasa I Premiul I cu cunună: Purică Ionel, liceul militar Tărgovişte. Premiul II: Popa Nicolau, liceul militar Iaşi. Premiul III : Babalac Constantin, liceul militar Tg. Mureş. Menţiuni: Gaiu Constantin, liceul militar Chişinău; Raican Aurel, liceul militar Tărgovişte. Clasa II Premiul I cu cunună : Mihalache Gh., liceul militar Cernăuţi. Premiul II : Nicolescu M. Aurelian, liceul militar Tg. Mureş. Premiul III : Columbeanu Sergiu, liceul militar Tărgovişte. Menţiuni: Cosloski Mircea, liceul militar Iaşi; Banov Petre, liceul din Leova-Cahul; Dineul Iana Nicolae, liceul militar Craiova ; Cârlan G. V, liceul militar Chişinău. Clasa III Premiul I cu cunună : Focşa Virgil, liceul „Cuza Vodă” Huşi. Premiul II : Mărgărit Gheorghe, şcoala normală Buzău; Prinţu Pavel, gimnaziul ..Regele Carol II“ Salonta - Bihor; Camboli Dimitrie, liceul „Al. Donici” Chişinău. Premiul III : Urseanu I. M, liceul militar „N. Filipescu” Târgovişte; Cantrasiu Vasile, şc. normală Cărei - Sălaj ; Paleahu Petre, liceul „Traian” T.Severin. Menţiuni: Munteanu I. Ioan, liceul militar Tg. Mureş; Novac Liviu, gimnaziul băeţi Reşiţa; Popa Alexandru, liceul „Ion Voevod” Cahul; Mircea Al. Mircea, seminarul „V. Costache” Iaşi; Grigorescu Niţa, liceul militar Chişinău. Clasa IV Premiul I cu cunună : Varachim II, seminarul teologic Chişinău. Premiul II : Constantin Constantin, liceul „N. Bălcescu“ - Brăila. Premiul III : Barbu G. Ambrozie, liceul militar Iaşi; Dobre A Victor, liceul „N. Filipescu” Bazargic ; Theodorescu Gheorghe, gimnaziul „Marele Voevod Mihai” Sulina. Menţiuni: Bărbut I. Toni, liceul „T. Vladimirescu” Tg. Jiu; Stoicev Boris, liceul „Sft. Dumitru” Ismail. Statul, prin calitatea sa oficială, poate face multe lucruri, dar în cazul educaţiei, eforturile sale nu simt suficiente. Este nevoie de puteri venite din sânul naţiunii şi care să-şi facă din aceasta un program. Astfel, iniţiativa particulară de la noi se bucură prin renumele soc. Tinerimea Română, care, de aproape 60 ani, creşte tineretul in respectul de credinţă, ţară şi dinastie, cercetând îndeaproape starea lui intelectuală, stimulându-l şi îndrumâmdu-l“. La sfârşit d. ministru a adresat un sfat tineretului, arătându-i că exemplul de muncă şi dragoste pentru tot ce e românesc, e însuşi M. S. Regele. Cu ştiinţa că generaţia matură are grijă de calea ce ei trebue să urmeze în viaţă, cu icoana vie a patriei, să mergeţi sănătoşi la Sarmisegetuza, şi-a încheiat d-sa cuvântarea. După cuvântarea d-lui ministru dr. C. Angelescu, eleva Amarillis Nicorescu de la liceul „Iulia Haşdeu“ din Lugoj, a recitat două poezii pentru care a fost felicitată de d. ministru: Bârnea Gh. Victor, liceul militar „ Filipescu” Tărgovişte; Teodorovici Ilie, liceul „Regele Ferdinand I” Storojineţ. Clasa V-a Premiul I cu cunună: Moghină Nicolae, şcoala normală Tg.-Jiu. Premiul II: Hirizescu Dumitru, liceul militar Tg. Mureş; Rusu Constantin, liceul „I. Creangă“ Bălţi. Premiul III: Şerbănescu Silviu, seminarul Central Bucureşti; Vasile Dumitru, seminarul teologic Ismail. Menţiuni: Zarea Anatolie, şcoala normală Bălţi; Nicolaescu I. Mircea, liceul „B. P. Haşdeu“ Buzău; Titaniu Emilian, liceul „V. Alexandri'' Galaţi. Clasa VI-a Premiul I cu cunună: Viţă Grigore, seminarul Central Bucureşti. Premiul II: Lazăr Pavel, liceul „A. Iancu" Brad; Cal. N. Carol, liceul „C. Brediceanu“ Lugoj. Premiul II: Pedestrul I. Ion, liceul „N. Filipescu“ Bazargic; Constantinescu Crişan, liceul „Pr. Carol“ Tulcea. Menţiuni: Râpeanu Clement, liceul „Ferdinand I“ Bacău; Geambaşu Tănase, liceul „Tasse Dumitrescu“ Mizi.1; Andreescu I. Nicolae, Seminarul Central Bucureşti; Bădănoiu P. Florian, seminarul Central Bucureşti; Lipovan P. P. seminarul Central Bucureşti; Făgărăşanu M. Olimpiu, liceul „Al. Odobescu“ Bistriţa. Clasa Vil-a Premiul I cu cunună: Bunăimu Pavel, liceul „Traian Dada“ Caransebeş. Premiul II: Vanvulescu Anton, liceul „Mircea cel Bătrân" Constanţa; Popescu N. Aristide, seminarul Buzău. Premiul III: Boureanu N. Vasile, şcoala normală Ploeşti; Pop Liviu, liceul „S. Barnuţiu'' Şimlăul Silvaniei; Sandu C. Dumitru, seminarul R. Vâlcea. Menţiuni: Muja Alexandru, liceul militar Craiova; Negulescu D. Ştefan, liceul Roşiorii de Vede; Constantinescu A. Gheorghe, seminarul Central Bucureşti; Ionaşcu P. Petre, liceul militar Iaşi; Anghelidea A. Radu, liceul „N. Bălcescu“ Brăila; Galaru N. Constantin, seminarul din Roman. Clasa Vin a Premiul I cu cunună: Litiu Gheorghe, liceul „„Gojdu“ Oradea. Premiul II: Marinescu C. Constantin, seminarul Central Bucureşti. Premiul HI: Beagatu Gh, seminarul Galaţi; Gaftencu N. C-tin, seminarul central Bucureşti. Menţiuni: Rădulescu Gh. Savu, seminarul Curtea de Argeş; Constaminescu Gh. seminarul Buzău; Baldovinescu Gheorghe, seminarul „Sf. Andrei“ Galaţi; Oncescu Ioan, seminarul Central Bucureşti. B.AETT ROMANA Clasa I-a Premiul I cu cunună: Bruteanu Al., liceul „Marele Voevod Mihai" Bucureşti. Premiul H: Stoian St. Gh. liceul Matei Basarab, Bucureşti; Nedelea Fl. Matei, seminarul Pedagogic Cernăuţi. Premiul III: Hubert Valentin, liceul comercial Sibiu; Roşu Mircea, liceul militar Tărgovişte. Menţiuni: Simionescu Emilian liceul Matei Basarab Bucureşti; Ticu Chiriţă, liceul militar Cernăuţi; Socianu Horia, liceul Cantemir Bucureşti. Clasa II-a Premiul I cu cunună: Jaansoci Gheorghe, liceul „A. Vlaicu“ Bucureşti. Premiul III: Petrescu Ştefan, liceul militar Tărgovişte; Dobran Terente, gimnaziul modern Craiova. Premiul III: Tordănescu Petre, liceul militar Tărgovişte; Brătăşanu Const., liceul militar Târgovişte; Primichimi Dumitru, gimnaziul român Ianina. Menţiuni: Athanasescu Silviu, liceul militar „N. Filipescu“ Târgovişte; Chera Mihai, şcoala normală Craiova; Rădulescu M. Şerban, liceul militar Cernăuţi; Oţetea Gheorghe, gimnaziul Mixt Dicio-Sân Martin. Clasa OT-a Premiul I cu cunună: Sdrobici C. Dan, liceul „Spini Haret" Bucureşti. Premiul II: Crăciunescu Marcel, liceul militar Tărgovişte; Stepanescu Ionel, gimnaziul „I. Vulcan" Arad. Premiul III: Chiriţă C. Gh., liceul militar T. Mureş; Dumitriu Petre, liceul Băeţi Tg. Jiu; Nicolau I. Ion Marino, liceul Petre şi Pavel Ploeşti. Menţiuni: Măldiou Lev, liceul „Reg. Carol II“ Bolgrad; Muzur Boris, liceul „Technic Agricol" Soroca; Păcurar Gheorghe, gimnaziul „I. Vulcan" Arad; Rob Minea, liceul P. Neam; Stănescu N. Victor, liceul Mihai Viteazu Bucureşti, Clasa IV-a Premiul I cu cunună: Cristea M. Ion, liceul militar Tărgovişte. Premiul II: Predoiu Ştefan, liceul militar Craiova; Stoleru Dumitru, liceul din Hotin. Premiul III: Pântea Nicolae, liceul „Regele Ferdinand Turda; Petrescu I. Iulian, liceul „Gh. Lazăr“ Bucureşti; Diaconescu A. Nicolae, seminarul teologic Galaţi; Bejan Ioan, liceul „Diaconovici Loga“ Timişoara. Menţiuni: Procopovici Virgil, liceul „Eudoxiu Hurmuzachi" Rădăuţi; Anania Valeriu, seminarul Central Bucureşti; Crintea Eugeniu, liceul militar Tărgovişte; Dariu Ilie, liceul „G-ral Dragalina" Oraviţa; Ghinea T. Marcel, liceul ,,N. Bălcescu" Brăila; Voinea P. Radu, liceul „Fr. Buzeşti“ Craiova; Băncilă V. loan, liceul „N. Bălcescu“ Brăila; Unguritu M. Tiberiu, gimnaziul „Brătianu" Drăgăşani; Diaconu loan, gimnaziul mixt Reni. Clasa V-a Premiul I cu cunună: Niculescu Miron, liceul militar Tărgovişte. Premiul II: Ştefan Radu, seminarul Central Bucureşti; Grozea Eugen, liceul „Em. Gojdu" Oradea; Ionescu Al. Dom, liceul „Mihai Viteazu“ Tg. Mureş. Premiul III: Bărbulescu M. Constantin, seminarul Central Bucureşti; Pop Gavril, liceul „Diaconovici Loga“ Timişoara; Vuculescu Nicolae, liceul „Avram Iancu“ Brad; Iliescu Gr. Romulus, liceul militar Cernăuţi; Cunescu St. Vlad, liceul „Spiru Haret“. Menţiuni: Nanu D. Dan, liceul militar Iaşi; Vasiliu P. Timofte, liceul comercial Galaţi; Popescu N. Ionel, seminarul din Buzău; Păcurarul Francisc, liceul „Gh. Bariţiu“ Cluj; Samoilă Gh. Gh., liceul „Ştirbey Gh." Călăraşi; Runcu claudiu, liceul „Ferdinand“ Bacău. Menţiuni : Diaconu C-tin, liceul „Tasse Dumitrescu” Mizil; Grecov Al., liceul „Reg. Carol ” Bolgrad; Nicolescu Teodor, liceul „Mihai Viteazul” Bucureşti; Samara Nicu, liceul român Grebena "Grecia, Clasa VI-a Premiul I cu cunună : Paunescu M. Ursiel, liceul militar Cernăuţi. Premiul II : "Traian Cazimir, liceul militar Iaşi; Coşeriu Eugen, liceul „I. Creangă" Bălţi; Pintoara P. Grigore liceul militar Chişinău. Premiul II: Ciomac Ghiţă, liceul „Ştefan cel Mare” Tighina; Popescu I. Nicolae liceul „Moise Nicoară" Arad; Zgurev Vlad liceul „Reg. Carol II” Bolgrad; Tăutu Nicolae, liceul din Siret; Onac Gih„ liceul din Cărei Sălaj. Menţiuni : Ciormăneanu N. G. Dunăre Colegiul naţional :Carol I" Craiova; Mitică lenei, liceul militar Tg. Mureş; Romul Buzil, liceul „Gojdu" Oradea; Măldov L., Filip, şcoala normală Bălţi ; Capturenco Gh., liceul din Cetatea Albă; Protopopescu Mihail, liceul militar Tărgovişte; Nestor I. Ion, liceul din Buzău; Intotoviei Leonids, liceul „A. Drewopol” Soroc®. Clasa VH-a 1 Premiul I cu cunună : Papazu Florin, liceul „Unirea" Focşani. Premiul II: Pop Gh., liceul ,Moise Nicoară” Arad: Drimba Ovidiu, liceul „Em. Gojdu” Oradea. Premiul III: Burbea Petru, liceul „Aurel Vlancu“ Bucureşti : Dinescu T Gh., seminarul Central Bucureşti ; Clanţă Iosif, şcoala normală de învăţători Cluj. Menţiuni : Stanca Radu, liceul „G. Bantui" Cluj; Barac Virgil, seminarii din Galaţi ; Sotovei Anatole, liceul militar Chişinău; Amă- Srâscu Const., sem. „Sft. Nicolae“ R. Vâlcea; Mracec Anton, liceul „Marele Voevod Mihai“ Cernăuţi ; Dinu Constantin, seminarul Central Bucureşti; Căuşă Eftimie, liceul „Traian Dodia” Caransebeş ; Radu C-tin, şcoala normală Craiova; Drăghici Mircea, liceul ,Mihai Viteazul Alba-Iulia; Nicula Ioan, liceul militar Tg. Mureş; Moldovan Ionel, liceul „M. Nicoară" Arad ; C.Lungiu Dan Mircea, liceul „Mihai Viteazul" Bucureşti: Stoica Marius, liceul „Gh. Lazăr” Sibiu. Clasa VIII-a Premiul I cu cunună : Traian Cosma, liceul „Sft. Vasile" Blaj. Premiul II : Velican C. C-tin, liceul „Gh. Lazăr" Bucureşti: Petrose! Oh., liceul militar Cernăuţi. Premiul III: Stan N. loan, liceu „N. Bălcescu" Brăila ; Bobulescu Eug., liceul militar Iaşi; Bârlea Ovidiu, liceul militar Tg. Mureş ; govişte; omanahdahu hauhluu Menţiuni : Mânac Vasile, liceul militar Târgovişte; Rimar Ioan, şc. normală Bălţi : Grăpeanu Gh., şcoala normală Focşani ; Marculeţ Victor, liceul „Marele Voevod Mihai"’ Bucureşti; Pană Alexandru, liceul comercial „Carul I" Bucureşti. BĂLŢI Istorie Clasa la Premiul I cu cunună : Iliescu C. Const., liceul milit. Tărgovişte. Premiul II: Ionescu Dan, Colegiul Naţional „Sft. Sava” Bucureşti. Premiul III : Teodorescu I. Aurel, liceul „Aurel Vlaicu" Bucureşti. Menţiune : Cortuşian Justinian, liceul militar Cernăuţi. Clasa II-a Premiul I cu cunună :Stroe R. Gh., liceul militar Tărgovişte. Premiul III: Vlădoianu I. Rusan, liceul militar Tărgovişte, Clasa IlI-a Premiul Ian cunună : Samarian Sergiu ,liceul militar Chişinău. Premiul II: Marinescu C-tin, liceul comercial Giurgiu; Gheorghiu Nicolae, liceul militar Tărgovişte. Premiul III : Andreescu M. Gh., liceul militar Cernăuţi- Vasilescu Beneventus, liceul militar Târgovişte. Menţiuni : Arend Emil, liceul militar Tărgovişte; Gâzdac Grigore, liceul „Gh. Coşbuc" Năsăud; Cavac Sterie, gimnaziul din Cavarna ; Enescu Cristian, liceul militar Chişinău. Clasa IV-a Premiul I cu cunună : Moscu Gh., şcoala normală Iaşi. Premiul II: Manoliu Virgil, liceul „V. Alecsandri’ Galaţi; Istrate C. Sorin, liceul militar Tg. Mureş. Premiul III: Şerban Ovidiu, liceul „Unirea” Focşani ; Crăciunescu Gh., liceul militar Chirnău. Menţiuni : Cazacu Boris, liceul „I. Creangă” Bălţi; Zega A. Taşuli, liceul „N. Filipescu" Bazargic: Mosora I. Dumitru, gimnaziul mixt Sălişte: Dragan Voicu, liceul „Petru Maior” Gherla : Nicolau Florică liceul „Alecu Russo” Chişinău. Clasa V-a Premiul I cu cunună : C-tinescu Emil, liceul „Petru Rareş” P. Neamţ. Premiul II : Bazac I. Nicolae, liceul militar Chişinău. Premiul III: Gheorghiu Gh., liceul militar Tărgovişte. Menţiuni : Micu Petre, liceul „Ferdinand I" Bacău; Deliu Alex., liceul „Haşdeu” Buzău ; Casa/pu Ioan liceul „Dragalina” Oraviţa. Clasa VI-a Premiul I cu cunună : Bâlbac C. Vlad ,liceul „Haşdeu” Buzău. Premiul II: Iosipescu Anatol, liceul „Unirea” Focşani. Premiul III: Botgros Vasile, liceul „Traian” T. Severin ; Cristocea Gh. Nic., liceul militar Tărgovişte. Menţiuni : Met Mircea, liceul militar Cernăuţi; Iov V. Corneliu, liceul din P. Neamţ; Popeangă Gh. şcoala normală Tg. Jiu; Velican A. Alex., liceul „T. Vladimirescu” Tg Jiu. Clasa VH-a Premiul I cu cunună: Popa M. Cornel liceul „N. Bălcescu” Brăila. Premiul II: Drăghici Minodor, liceul „Mihai Viteazul” Alba-Iulia. Premiul II: Miron Anghel, liceul militar Chișinău; Motoreanu Ion, liceul „Traian" T. Severin; Bodreagă C. Traian, leciul militar ChişinăuMenţiuni : Niculescu Eugen, liceul ,Ferdinand I” Bacău; Armeanu C. Teodor, liceul „Codreanu” Bârlad; Covrig Vasile liceul ,Fetru Rareş” P. Neamţ. Clasa VIII-a Premiul I cu cunună: Mănăstireanu Gh. Alex., şcoala normală Bârlad.Premiul in bani (Dr. P. Popovici). Premiul H: Popescu I. loan, seminarul R. Vâlcea; Rusu Eugen Ovidiu, liceul „Andrei Mureşeanu” Dej.Premiul III: Bogdan C. loan, liceul „Tasse D-treseu Mizil"; Horodişteanu B. Gh., liceul „Haşdeu”, Buzău; Badialexi Leonida, liceul român Grebena, Grecia. Menţiuni: Bodin I. Leonida, liceul militar Tg. Mureş; Dome Vieru, C. Sergiu, liceul Naţional, Iaşi; Toma S. Nicolae, liceul „M. Viteazul”, Alba-Iulia- Popescu Gh. Nicolae, liceul militar Cernăuţi; Lupu G. Constantin, liceul militar Iaşi; Caprini Dumitra, liceul român Grebena, Grecia; Marişescu Florian. iSteeul „M. Eminescu”, Satu Mare. FETE RELIGIE Clasa I-a Premiul II: Ceat Paula, liceul „Iulia Haşdeu’, Bucureşti Premiul III: Cristescu Natalia, liceul „Iulia Haşdeu", Bucureşti. Clasa II-a Premiul I cu cunună : Stanciu Eugenia, liceul „Iulia Haşdeu", Bucureşti. Premiul II: Cipleschi Dina, liceul „Iulia Haşdeu", Bucureşti. Premiul III: Orban Ana, liceul „Iulia Haşdeu", Bucureşti. Menţiune : Niculescu Ecaterina, liceul „Iulia Haşdeu", Bucureşti. Clasa IlI-a Premiul I cu cunună : Popescu Alexandrina, Şcoala normală, Constanţa. Premiul H : Cheşişan Maria, liceul „Iulia Haşdeu“, Bucureşti. Premiul HI : Popa C. Paraschiva, gimnaziul de fete Sălişte; Nicolae Lucia, liceul de fete Bacău; Rezolca Mariana, Şcoala ortodoxă, Galaţi. Menţiuni : Popa Viorica, liceul de fete Brăila; Constantin Gh. Maria, liceul de fete, Brăila; Constantinidis Rasilla, gimnaziul de fete, Bistriţa; Cernobai Elena, liceul de fete, Hotin; Popoviici Felicia, liceul „El. Văcărescu", Deva; Ponitiu Lucia, gimnaziul de fete, Caransebeş; Bărbulescu Ana, liceul „Negoescu", Bucureşti Clasa IV-a Premiul I cu cunună: Crivăţ Maria liceul de fete, Bacău. Premiul I : Predan Elena, liceul „Regina Maria“, Chişinău; Constantin Eugenia, liceul fete, Sighişoara. Premiul II : Voiniţchi Eugenia, liceul fete, Soroca; Papadopol Sofia, şcoala ortodoxă, Galaţi; Grovu Stela, liceul „D-ţa Ileana“, Sibiu. Menţiuni: Cătuneanu V., Şcoala normală T. Severin; Dumitrescu Arghiriţa, liceul „Despina D-na“, Ploeşti; Rusu Felicia, liceul „Elisabeta Doamna", Rădăuţi; Brăescu Maria, Şcoala normală, Bacău; Milea Eugenia, liceul de fete, Bârlad. Clasa V-a Premiul I cu cunună : Teodorascu Fettoia, srat. ortodox, Galaţi. Premiul H: Dranga Eugenia, liceul de fete, Bârlad: Gasmet Alexandrina, liceul de fete, Focşani. Premiul III: Socol Didina, liceulde fete, Brăila; Grigoriu George, liceul de fete, Bârlad. Menţiuni: Novica Gabriela, liceul „Iulia Haşdeu“, Bucureşti; Topârceanu Elena, liceul comercial, Sibiu; Vidican Ecaterina, şcoala normală, Beiuş. Clasa VI-a Premiu I cu cunună : Vizante Marta, liceul „Despina D-na“, Ploeşti. Premiul H : Gheorghiu Maria, şcoala normală, Bacău; Iliescu Corina, şcoala ortodoxă, Buzău. Premiul III: Colomei Maria, şcoala normală, T. Severin; Turcu Letiţia, şcoala normală, Beiuş. Menţiuni: Ilie Maria, liceul de fete Beiuş; Uigureanu Maria, liiceul de fete, T. Severin; Spătaru Tăsică, şcoala ortodoxă, Galaţi; Mardan Constanţa, liceul „Regina Maria", Chişinău; Ţara Maria, liceul „Negoescu“, Bucureşti; Popovici Vera, liceul „Iulia Haşdeu“, Bucureşti; Dima Elena, liceul de fete, Tulcea.Clasa VI-a Premiul I cu cunună : Verzeanu Eugenia, liceul de fete, Tulcea. Premiul II : Campan Viorica, liceul de fete, Beiuş; Ştefănescu Sultana, liceul de fete, R. Vâlcea. Premiul III : Ciolacu Maria, Inst. Ortodox, Galaţi; Capato Artemiza, liceul de fete, Focşani; Manoil Lucreţia, liceul comercial, Sibiu.Menţiuni: Stercea Maria, liceul „Ghiba Bírta“, Arad; Popovici Rodica, liceul „Oltea Doamna'', Iaşi; Porge Hortensia, şcoala normală, Oradea; Damian Lucreţia, liceul industrial de fete, Cluj; Codan Ecaterina, liceul „Ghiba Bírta“, Arad. Clasa VIII-a Premiul I cu cunună : Băjenaru Maria, şcoala normală Beiuş. Premiul H: Domescu Ileana, liceul „Iulia Haşdeu“, Bucureşti. Premiul III: Crapşanu Elena, şcoala normală, Iaşi. Menţiuni: Eremia Rodica, fie. Eliade Rădulescu, Bucureşti; Stand Claudia, liceul de fete. Cetatea Albă; Cioculescu Ana, liceul de fete T. Severin; Avvertic II„ liceull eparhial, Chişinău. FETE ROMANA Clasa I-a Premiul II: Călinescu Maria, liceul „H. Rădulescu“, Bucureşti. Premiul Ii: Constantinescu Silvia, liceul „H. Rădulescu“ Buc. Clasa II-a. Premiul I cu cunună: Teodorescu Natalia, liceul „Iulia Haşdeu“ Bucureşti. Premiul H : Pop Galeta, şcoala normală Constanţa.; Goilav Tatiana, liceul Negoescu, Bucureşti; Shin Joiţa, gimnaziul român Ianinia, Grecia. Premiul III : Sulină Elena, liceul de fete, Rădăuţi. Menţiuni: Gabrielescu Elena, liceul Carmen Sylva Bucureşti; Cristescu Olga, liceul Aurel Vlaicu, Bucureşti; Mureşanu Dorina, liceul de fete Turda. Clasa IlI-a Premiul I cu cunună : Dumitrescu Mariana, liceul de fete, Ploeşti. Premiul II: Neagea Tatiana, gimnaziul de fete Caransebeş; Fericeanu Stela, liceul „El. Văcărescu“, Deva. Premiul In: Georgescu Sevastiţa, liceul Negoescu, Bucureşti; Hriţcu Ana, liceul Negoescu, Bucureşti; Orza Elvira, liceul „Pr. Dadiani“, Chişinău; Sofronescu E., Azilul „Elena D-na“, secţia profes., Bucureşti. Menţiuni : Bleian Ana, liceul de fete, Satu Mare; Crişan Elena, gimnaziul Caransebeş; Mihai Şasa, liceul de fete, Sighişoara; Corlătearuu D., şcoala normală „Elena D-na“, Bucureşti; Oprescu D., liceul „Iuiia Haşdeu", Hotin; Georgescu Ştefania, fie. Julia Hasdeu“, Bucureşti; Diaconescu V., fie Eliade Rădulescu, Bucureşti; Platon C. Marcela, liceul „Oltea D-na“, Iaşi; Geică Laura, liceul „Oltea D-na“, Oradea; Flueraş Viorica, liceul de fete Alba Iulia; Lazanovschi El., liceul de fete Orhei; Carantino Paula, liceul de fete Giurgiu. Clasa IV-a Premiul I cu cunună : Dumitru Maria Adriana, şcoala Centrală, Bucureşti. Premiul II: Tămaş Emilia, liceul „Domniţa Ileana“, Sibiu; Hociung Jeanna, gimnaziul „Petru Rareş“ Miercurea-Ciucului. Premiul III: Moldovan Delia, liceul „Ghika Birta“, Arad; Dragomirescu Mirela, liceul de fete Brăila; Cernaş Emilia, liceul „Pr. Ileana“, Tighina. Menţiuni: Opriţescu Viorica, liceul de fete Tg. Jiu; Bărbuţă Margareta, liceul „Aurel Vlaicu“, Bucureşti; Câmpeanu Eleonora, şcoala normală de fete Gherla; Dascalopol Olimpiu, şcoala normală de fete Constanţa; Moţoc Adriana, liceul „Oltea Doamna“, Iaşi; Vicariu Silvia, gimnaziul de fete Dej; Popovici M. L, internatul ortodox Bucureşti; Marinescu Maria, gimnaziul Baia Mare; Sfătea Maria, gimnaziul Carei; Nicola Teodora, şcoala profesională Satu Mare; Garbea Ecaterina, liceul industrial „Gh. Reţu“, Bucureşti. Clasa V-a Premiul I cu cunună: Chivuliuc Virgina, liceul de fete Sighişoara. Premiul II: Niculescu Anna Paula, liceul Carmen Sylva, Bucureşti; Diaconu Elena, liceul M. Kogălniceanu, Galaţi; Firică Mariana, liceul Pr. Dadiani, Chişinău. Premiul III: Voicu Georgeta, liceul „Elena Doamna“, Huşi; Miron Marioara, liceul „Oltea Doamna“, Iaşi; Raiculescu Elvira, liceul ,Fr. Ileana“, T.Severin. Menţiuni: Turculeţ Lidona, liceul de fete Roman; Bazilescu Maria, liceul Negoescu, Bucureşti; Bacaloglu Mioara, liceul comercial „Zoe Râmniceanu“, Bucureşti; Obreja Elena, liceul „Carmen Sylva“, Botoşani; Efstate Madelena, liceul „Oltea Doamna“, Iaşi; Ciucsanu Maria, liceul „Pr. Ileana”, Turda; Belici Aurelia, liceul de fete R.Vâlcea.; Secui Tereza, liceul de fete, Satu-Mare; Ciucaşiu Viorica, şcoala normală de fete Cluj; Conistan Sofica, şcoala profesională Arad. Premiul I cu cunună: Câmpeanu Valeria, liceul de fete Beiuş. Premiul II: Pisică M., liceul Pr. Ileana, Tulcea; Popovici Lupa Lucia, liceul Ghiba Birta, Arad. Premiul III: Nichituş Aurora, liceul de fete Sibiu; Eftimiu Atena, liceul Ghiba Birta, Arad; Barbu Marieta, liceul ortodox Buzău. Menţiuni: Horela Valentina, liceul de fete Ismail; Sora I. Ileana, liceul „H. Rădulescu“, Bucureşti; Ţiţiroiu Sanda, liceul de fete Focşani; Lăpuşna, liceul „Regina Maria“, Bucureşti; Silaghi Valeria, liceul „Oltea Doamna“, Oradea, Clasa Vil-a Premiul I cu cunună: Pohoriles Galia, liceul „.M. Kogălniceanu“, Galaţi. Premiul II: Mitache Victoria, liceul ortodox Galaţi; Petrescu Rodica, liceul .Mihail Kogălniceanu", Galaţi. Premiul III: Şişcovici Liudmila, liceul „Regina Maria“ Bolgrad; Pruncu Maria, şcoala centrală, Bucureşti. Menţiuni: Dan Ileana, liceul de fete Tg.-Mureş; Murgu Elena, şc. normală Iaşi; Mutiu Ileana, liceul „Carmen Sylva“, Timişoara; Dumitriu Necmila, liceul „Iulia Haşdeu“, Cahul; Crişana Floarea,, şc. normală Oradea ; Mihăilescu Elena, liceul Pr. Ileana, Braşov; Gabrielescu Aristiţa, liceul Carmen Sylva, Bucureşti. Clasa VIII-a Premiul I cu cunună: Vasiliu Alice, liceul Pr. Ileana, Braşov. Premiul II: Fotache Cornelia, liceul Pr. Ileana, Tulcea; Belodanov, şcoala eparhială Chişinău. Premiul III: Irimia Rodica, liceul „H. Rădulescu", Bucureşti; Negruţi Teodorat, şcoala normală, Buzău. Menţiuni: Hotnog Eugenia, liceul de fete. Bârlad: Simonovici Georgeta, liceul de fete. Bacău: Purcu Silvia, liceul elisabeta Doamna. Rădăuţi; Ungar Otilia, liceul de fete, Sibiu. FETE Istorie Clasa II-a Premiul II: Pârvu Eufrosina, liceul „Iulia Haşdeu", Bucureşti. Menţiune: Şerban Evideea, liceul „Iulia Haşdeu“, Bucureşti. Clasa IlI-a Premiul I cu cunună: Stoenescu Aurelia, liceul „Iulia Haşdeu", Bucureşti. Premiul III: Spiridon Violeta, azilul „Elena Doamna“, Bucureşti. Menţiuni : Ionescu Venera, lic. „Iulia I-Iaşdeu", Bucureşti; Rădulescu Lucia, gimnaziul de fete, Caransebeş; Vasiu Maria, liceul de fete, Deva. Clasa IV-a Premiul I cu cunună: Zaharia Silvia, liceul ,,Pr. Ileana", Tulcea. Premiul II: Conta Rodica, gimnaziul mixt „Oituz", Tg.-Ocna; Stere Geta, şcoala normală de fete Constanţa. Premiul III: Găgiulescu Ecaţ, liceul „M. Kogălnceanu“, Galaţi; Niculescu Shnonida, liceul „Negoescu", Bucureşti; Sarapolean Iuliana, gimnaziul „Principele Carol", Sânnicolaul Mare. Menţiuni: Isanos Eliza, şcoala eparhială, Chişinău; Nicov Eleonora, liceul „Regina Maria“, Chişinău; Cioclov I. Viorica, liceul „Principesa Ileana", T.Severin; Cernea Ana, gimnaziul mixt, Reni; Sznovak Adela, gimnaziul fete, Reşiţa; Moga, Florica, şcoala normală Şinlău Silvaniei, Sălaj. Clasa V-a Premiul I cu cunună: Caciuîcov Natalia, liceul „Pr. Dadiani", Chişinău. Premiul II: Apostolescu Cornelia, liceul „Oltea Doamna", Iaşi. Premiul III: Zaharia Eugenia, şcoala ortodoxă internat, Bucureşti: Botreni Minodora, liceul „El. Văcărescu", Deva. Menţiune: Nisim Marioara, liceul „Carmen Sylva", Bucureşti. Clasa VI-a Premiul I cu cunună: Juga Olivia, liceul „El. Văcărescu“, Deva. Premiul II: Boală Maria, şcoala normală, T.Severin. Premiul ni: Sălescu Carmen, şcoala Centrală, Bucureşti; Dudnicov Liubov, liceul de fete Soroca Menţiune: Timofte Eugenia, liceul de fete, Tulcea. Clasa VH-a Premiul I cu cunună: Negoiţă Zerlenia, liceul de fete, Brăila. Premiul II: Bălan Cecilia, liceul de fete, Beiuş. Premiul III: Ionescu Antoneta, liceul „Oltea Doamna", Iaşi. Menţiuni: Modălcă Ana, liceul de fete T.Severin; Ruse Maria, licceul Iulia Haşdeu, Bucureşti; Vartolomeu Constanţa, liceul de fete, Focşani. Vin din atelierul din str. Alecsandri al d-nei prof. Cecilia Cuţescu-Storck, unde am avut prilejul să admir impunătoarea lucrare cu care d-sa pleacă azila Paris, ca să figureze în salonul rezervat artelor noastre plastice din pavilionul român. Compoziţia d-nei Storck în dimensie 4X4, reprezintă un interesant moment istoric: Petru Cercel, fratele lui Mihai Viteazu şi fiul lui Pătraşcu-Vodă, în mijlocul boierilor săi înmânează un madrigal unei domniţe şi ea într’un grup de jupâniţe, toţi în costumele secolului al XV-lea. Acesta ar fi motivul primului plan. Voevodul are o suită alcătuită din boieri, dar şi din străini intelectuali, poeţi şi artişti franClasa VIII-a Premiul I cu cunună: Crăciunescu Ileana, liceul de fete, Focşani. (Premiul in bani prof. „Nae Dumitrescu“, preşedintele societăţii Tinerimea Română). Premiul Il: stoenescu Paulina, şcoala Centrală Bucureşti; Aitel Dorina, liceul „Despina Doamna” Ploeşti. Premiul III: Nicolaeciuc Taisea, şcoala eparhială Chişinău; Dinescu Elena, liceul de fete Cetatea Albă. Menţiuni: Bontă Floarea, şcoala normală Oradea; Rău Ileana, şcoala normală nr. 2 Chişinău. Băeţi şi fete Desemn Premiul I cu cunună :imbroane Steluţa, clasa Vila, liceul Carmen Sylva, Timişoara ; Harabagiu Emilia, clasa IV-a, liceul industrial, P.Neamţ; Grecu Mihail, clasa VIII-a şcoala normală Cetatea Albă; Oprişan Const., clasa V-a, liceul Ferdinand Bacău; Călinescu Gh. clasa a IV-a, liceul Gh. Lazăr, Bucureşti; Botaş Ioan, clasa IV-a liceul din Satu Mare; Dumitrescu Gh. Paul, clasa II-a liceul militar Tg. Mureş; Dafinoiu Marcela, clasa Vil-a Institutul Mangara Bucureşti ; Salomea Const., clasa VIII-a liceul industrial Braşov; Usinevici Natalia, clasa Vil-a liceul Dadiani Chişinău ; Vodislav V., clasa Vl-a liceul „I. Creangă” Bălţi — desemn geografic. Premiul II: Iliescu Elena, clasa IV-a liceul industrial P. Neamţ ; Cviatcovschi Miroslav, clasa VII-a liceul de băeţi Turda ; Neguţ C. Ilie, clasa VI-a liceul Fr. Buzeşti Craiova; Pall Irina, clasa VII-a şcoala normală Oradia; Berciu Alexandru, liceul Ferdinand Storojineţ; Iliescu D. Mihail, clasa I-a liceul Şincai Bucureşti; Pali Zenaida, clasa VII-a liceul Regina Maria Chişnău; Băncescu Aurora, clasa VIII-a liceul Oltea Doamna Iaşi; Blaga Nicolae, clasa V-a liceul industrial C. I. Bucureşti ; Ciungan Eugen, clasa VIII-a liceul băeţi Blaj, Facultatea de teologie Premiul I cu cunună : Branişte Ene, facultatea de teologie Bucureşti. Premiul II: Gheorghe I. Constantin, facultatea de teologie Bucureşti. Menţiuni: Branişte Marin, facultatea de teologie Bucureşti; Grigorescu Emilian, facultatea de teologie Cernăuţi; Apostol Ion, facultatea de teologie Bucureşti; Ion N. Maloş, academia de teologie Cluj; Stănescu Florian Gighera, facultatea de teologie Cernăuţi ; Madan Constantin, facultatea de teologie Chişinău. Facultatea de ştiinţe Premiul I cu cunună: Toniţă Petre, facultatea de ştiinţe Bucureşti. (Premiul d-nei Maria inginer St. Niculescu). Premiul II: Panaitescu Răsvan, facultatea de medicină, Bucureşti. (Premiul inginer St. Niculescu). Premiul III: Ştefănescu V. Petre, facultatea de ştiinţe Bucureşti. (Premiul inginer St. Niculescu) ; Ghişoiu Corneliu, facultatea de ştiinţe Bucureşti. Menţiuni : A. Comneleac, facultatea de ştiinţe din Iaşi; Cornelia Cosma, facultatea de ştiinţe Cluj ; Ion Gh. Deaconu, şcoala politehnică Bucureşti. Facultatea de litere Premiul I cu cunună: Horhoianu M. Anghel, facultatea de litere Bucureşti. Premiul II: Alesianu Alexandru, facultatea de litere Bucureşti, cezi şi italieni, aduşi de Cercel din Veneţia şi Franţa, fiindcă el însuşi era un poet apreciat care trăise mult în străinătate, din care cauză nu se prea înţelegea cu boierii ce nu renunţau la moravurile lor învechite. Planul al doilea reprezintă o curte veche în apropiere de rămăşiţe de cetăţi, alături de ziduri de palate, cu scene din vremea aceea, grupuri la sfat călăreţi, drumeţi, etc. Al treilea plan (fundul) se pierde printre castele însorite, pe după cari se desluşeşte Dunărea cu câteva corăbii în port. Interpretarea e magistrală, un colorit cald, vioiciune in expresii, prestanţă în ţinute, specific iraţional în priviri şi atitudinii Premiul IH : Protopopescu M. Dan, clasa Vl-a liceul băeţi Brăila; Mihăilescu Petre, clasa Vl-a liceul Andrei Şaguna Braşov; Gheorghiţă V. Ştefan, clasa V-a liceul Internat Iaşi; Popescu Costin, clasa VII-a liceul comercial Oradea ; Surdu Gheorghe, şcoala normală R. Vâlcea; Hotnog Ştefan, clasa Vl-a liceul Naţional Iaşi; Nicolaescu Gr. Ioan, clasa VIII-a liceul militar Craiova; Popescu Cuti, clasa V-a liceul băeţi Bacău; Ionescu C. Viorel, clasa I-a liceul militar Tărgovişte; Mareş Aurora, clasa VII-a liceul de fete Piatra Neamţ ; Zalaru Mihail, clasa II-a liceul „Marele Voevod Mihai” Bucureşti. Menţiuni: Georgescu Graur, clasa V-a liceul băeţi Călăraşi; Păunescu D. Maftei, clasa VIII-a liceul Coşbuc Năsăud; Tudoran Livia, clasa V-a şcoala Centrală Bucureşti; Pascal Elena, clasa IV-a liceul Elena Doamna Huşi; Gheorghiţă Ştefan, clasa IV-a şcoala primară nr. 18 Bucureşti; Podu Ştefan, clasa VI-a liceul industrial C. I. Bucureşti; Teodorescu Nicolae, clasa VII-a şcoala normală Timişoara; Balica Dumitriu, clasa Vl-a liceul Alecsandri Galaţi; Negru Radu, clasa Vl-a liceul Internat Iaşi; Corneliu V. Dan, clasa IlI-a liceul Unirea Focşani; Marinescu Nicolae, clasa II-a liceul militar Iaşi; Georgescu Georgeta, clasa VIII-a liceul de fete Focşani; Mircea Alexandru, clasa III-a liceul Traian T. Severin; Teodor Nicu, clasa V-a liceul Haşdeu Buzău; Puiu Alexandru, clasa V-a gimnaziul industrial Cahul; Onisin Costin, clasa V-a liceul industrial Oradea; Vlad P. Ioan, clasa VI-a liceul „Ştirbei" Călăraşi; Oancea. Elena, clasa III-a şcoala normală Beiuş Bihor ; Otto A. Lina, clasa III-a gimnaziul fete Reşiţa; Ghencea Constantin, clasa IV-a şcoala normală Făgăraş; Mareş Stela, clasa VII-a liceul fete Deva. Menţiune onorabilă şcoalei Şcoala normală de fete din Şimleul Silvaniei, şcoala superioară de arte şi meserii Braşov. Premiul III: Broşteanu Valentina, facultatea de litere Bucureşti; Serafim Gh., facultatea de litere Bucureşti. Menţiuni : Gheorghe Mihail Dragoş, facultatea de litere Iaşi ; Grosu A. Nicolae, facultatea de litere Cernăuţi; Peteanu M. Mihail, facultatea de litere Cluj ; Georgescu D. Traian, facultatea de litere Bucureşti; Berea I. Ion, facultatea de litere Bucureşti. Serbarea s’a încheiat prin „Hora Unirii” cântată de muzica militară. PLECAREA IN EXCURSIE Cei peste 400 premiaţi au plecat azi dim., la 5.45, intr’o excursie care are următorul itinerar : Sosirea în Alba Iulia, în aceiaşi zi, la ora 23.44. Plecarea din Alba Iulia în ziua de 23 Mai la ora 14.08. Sosirea in Orăştie în aceiaşi zi la ora 15.03. Plecarea din Orăştie în ziua de 24, ora 6.40. Sosirea la Sarmisegetuza în aceiaşi zi la ora 9.50. Plecarea din Sarmisegetuza în aceiaşi zi la ora 15.25. Sosirea in Deva în aceiaşi zi la ora 19.29. Plecarea din Deva in ziua de 25 Mai, ora 7.31. Sosirea în Lugoj,, la ora 10.49. Plecarea din Lugoj la 26 Mai, ora 11.56. Sosirea la Caransebeş, la oră 12.55. Plecarea din Caransebeş in aceiaşi zi, la ora 17, deosebire distinctă de specificul străin din suita Voevodului. Compoziţia aceasta va avea loc rezervat pe peretele din fundul salonului de pictură şi sculptură al pavilionului nostru din Paris şi când va reveni în ţară, va trebui să fie considerată ca alcătuind un triptic cu celelalte două compoziţiuni murale: a plafonului din sala Tronului palatului nostru regal şi a panoului decorativ de la Academia de comerţ din Capitală. Reproducem mai sus compoziţia ce va figura la expoziţia din Paris. Cuvântarea preşedintelui Cuvântarea d-lui ministru dr. C. Angelescu Şcoli secundare / împărţirea premiilor la societatea „Tinerimea Română“ Clasa VI-a Universităţi Plastica noastră la expoziţia din Paris