Viața Nouă, octombrie-decembrie 1959 (Anul 16, nr. 4612-4690)

1959-12-29 / nr. 4688

Pag. 4-a e iiualiitateai PRAVDA“. Omenirea iubitoare de pace așteaptă de la conferința de la Paris hotărîri concrete MOSCOVA 28 (Agerpres). Tals anunță: Referindu-se la consimțămîntul exprimat de N. S. Hrușciov în legătura cu conferința la nivel înalt care va avea loc la Paris, ziarul „Pravda" din 27 decembrie scrie în articolul său de fond că întîlnirile și conferințele la cel mai înalt nivel devin o formă nouă de relații internaționale și aceasta pentru că popoarele din toate țările așteaptă cu nerăbdare rezolvarea principalelor probleme de care depinde pacea. Aceste probleme pot fi rezolvate de conducători de stat învestiți cu întreaga răspundere. Perspectiva conferinței de la Paris a celor 4 puteri care va avea loc în primăvara anului viitor și recunoașterea de către puterile occidentale că și pe viitor va fi nevoie de conferințe, la nivel înalt, bucură pe toți oamenii iubitori de pace. Opinia publică mondială vede în aceasta posibilitate reală de a grăbi soluționarea problemelor nerezolvate. Toți oamenii de bună credință speră să se obțină cît mai grabnic hotărîri concrete, nu să se creeze numai aparenta că se caută aceste hotărîri lăsînd în același timp ca lucrările să-și urmeze cursul în direcția cursei înarmărilor. Opinia publică discută despre aceasta în mod evident, avînd în vedere aluziile care au și început să apară în presa occidentală în sensul că conferința s-ar putea ține, dar să se evite rezolvările practice și să le pună la dosar. Recent, ziarul american „New York Herald Tribune“ a exprimat un asemenea punct de vedere. In aceste încercări de a slăbi speranțele opiniei publice că apropiata întîlnire va fi eficace pentru consolidarea păcii și-au găsit expresia în contrazicerile flagrante care s-au ivit între unele cercuri occidentale. Ele se tem ca fu cumva dezghețul în situația internațională să zădărnicească planurile de război ale Occidentului — sesiunea din decembrie N.A.T.O. a confirmat în mod convinagător că se duce o politică de forțare a acestor planuri — dar ele nu pot să meargă totuși pe față împotriva curentului într-o problemă cum este conferința la nivel înalt. O serie de ziare din Moscova, de duminică, publică comentarii în legătură cu convocarea la Paris conferinței la nivel înalt. In aceste a comentarii se subliniază că cercurile oficiale din Bonn sînt cele mai active în căutarea de piedici pe care să le pună participanților la conferința la nivel înalt. In legătură cu aceasta, ziarul „Pravda“ scrie că cei din Bonn inventează tot felul de „sfaturi“ pentru puterile occidentale care vor participa la viitoarea întîlnire, arătîndu-le cum să procedeze pentru a complica tratativele prin formularea unor teze de mult respinse de practica vieții și a unor propuneri lipsite de orice bază reală. Aceste intrigi ale adversarilor destinderii încordării inter:’" "ce îi demască în întregime. — O — O Scrisoarea lui S. Hrușciov comentată pozitiv de presa italiană ROMA 2S (Agerpres). Ziarele italiene de toate orientările au publicat la loc de frunte scrisorile de răspuns adresate de N. S. Hrușciov conducătorilor celor 3 puteri occidentale, comentînd pe larg răspunsul președintelui Consiliului de Miniștri al U. R. S. S. Ziarul „Messaggero“ își exprimă satisfacția în legătură cu faptul că „Hrușciov nu numai că este de acord să participe la conferința la nivel înalt, ci își exprimă totodată consimțămîntul cu toată sinceritatea, ceea ce este de asemenea important“... „Consimțămîntul lui Hrușciov, scrie ziarul, conține noi factori favorabili destinderii încordării“. Ziarul „Tempo“ relevă că „totul decurge cît se poate de bine“. „După scrisoarea lui Hrușciov, scrie ziarul, se poate afirma că in sfîrșit s-a creat o situație mai rezonabilă care va da posibilitate diplomaților să acționeze mai rapid in scopul înfăptuirii intențiilor pașnice,și juste spre care tind toate popoarele“. Ziarul „Avanti“ scrie într-un articol redacțional : „Cercurile conservatoare din Europa care din păcate, sunt cercuri conducătoare, s-au supus vrînd nevrînd cererii opiniei publice care dorește destinderea încordării“. Ziarul subliniază că aceste cercuri „încearcă totuși să întîrzie înfăptuirea noii orientări politice și nutresc speranța că se va produce ceva care ar putea schimba mersul evenimentelor“, cu care Hrușciov a fost Rapiditatea de acord cu convocarea conferinței la Paris, scrie „Avanti“, a redus la zero aceste tărăgănări care puteau să dureze încă mult timp. O Intîmpinăm anii 1960 cu mari speranțe într-o reglementare pașnicădeclară deputatul englez Swingler MOSCOVA 29 (Agerpres). Tass anunță: Corespondentul din New York al ziarului „Pravda“ scrie că milioane de americani au aflat cu o uriașă satisfacție despre scrisorile de răspuns adresate de N. S. Hrușciov lui Eisenhower, MacMillan și De Gaulle în care șeful guvernului sovietic își exprimă consimțămîntul de a participa la conferința la nivel înalt la Paris. Presa din S.U.A. referindu-se la părerea reprezentanților Casei Albe și Departamentului de stat, își exprimă convingerea că chestiunea stabilirii datei conferinței de la Paris nu prezintă nici un fel de dificultate. Corespondentul din Londra al ziarului „Pravda“ relatează despre, convorbirea pe care a avut-o cu câțiva membri ai parlamentului. Swingter, conducătorul grupului englez laburist, „Pentru victoria socialismului“, a declarat: „Toți acei care au luptat timp îndelungat pentru convocarea acestei conferințe (conferinței la nivel înalt N.R.) sînt extrem de satisfăcuți, că în sfîrșit, s-a ajuns la o anumită înțelegere. Deși noi am fi cei' c~. hstilnirea să aibă loc mai ca, totuși mai mult ca oricând întâmpinăm anul 960 cu mari speranțe într-o reglementare pașnică“. Laburistul Zilliacus a declarat corespondentului „Pravdei“: „Salut hotărîrea marilor puteri de a ține conferința la nivel înalt. Problema constă acum în politica cu care Occidentul va veni la conferință. O SCURTE ȘTIRI EXTfcRT dE PRAGA. La Praga s-a deschis o expozițe de artă plastică neobișnuită. Expozanții, in număr de 400, sunt copii in virstă de 4-15 ani și provin din 29 de țări. Materialul a fost colecționat timp de 8 ani, de ziarul „Daily Worker", care La împrumutat ziarului Provo", organizatorul expoziției „Rude pragkrze. ANKARA. Ziarele „Haber“ și „Haldiáiçi“ relatează că guvernul S.U.A. a hotorit să acorda Turciei un ajutor militar în valoare de 200.000.000 dolari. S.U.A. vor da Turciei tancuri ușoare, avioane de vînătoare cu reacție, bombardiere și diferite tipuri de rachete. NEW YORK. După cum relatează agențiile americane de presă, în ultimele 3 zile in Statele Unite au pierit in urma a diferite accidente un număr de 583 de persoane. Cel mai mare număr de victime — 471 — l-au provocat accidentele de circulație DELIN. Constructorii uzinei siderurgice din Bhilai încheie anul 1959 printr-o nouă faptă eroică în muncă — la 27 decembrie a intrat în functiunîe furnalul Nr. 2 încărcarea furalului a fost efectuată în 7 ore în loc de 12 cu prevede norma. Toate mecanismele funcționează cu precizie , și fără întrerupere. La 28 decembrie s-a obținut prima producție de fonta de la furnalul Nr. 2 al uzinei siderurgice din Bhilai. MOSCOVA. La laboratorul de biofizică al Institutului Unional de cercetări zootehnice a fost elaborat primul dispozitiv optic din lume pentru analiza cantitativă a proteinelor din lapte. ■MOSCOVA. 2 izotopi noi ai antimoniului au fost descoperiți de oamenii de știință sovietici. Greutățile atomice ale izotopilor sunt respectiv de 112 și 114. S-a stabilit că noii izotopi ai antimoniului au o scurtă durată a vieții. Timpul lor de înjumătățire este de aproximativ un minut și ceva mai mare de 3 minute respectiv. PARIS. Potrivit știrilor sosite din Madrid, tribunaal militar suprem a pronunțat sentința in procesul intentat unui grup de democratei ‘spanioli acuzați de „activitate subversivă... Unul dintre acuzați, Julio Ceran Ayuzo, a fost condamnat la 8 ani închisoare, iar ceilalți 16 acuzați la închisoare pe diferite termene. Cele mai impartat evenimente ale anului W ISTAMBUL 28 (Agerpres). „Ce evenimente importante au avut loc în lume in rea pe anul 1959 ?“ este întrebacum an“ care redacția ziarului „Teza adresat-o unor cunoscuți oameni politici turci, ai cercurilor științifice, reprezentanți ziariști. In multe răspunsuri date la ancheta ziarului se arată că cele mai importante evenimente ale acestui an au fost vizita președintelui Consiliului de Miniștri al U. R. St. S. N. S. Hrușciov în Statele Unite ale Americii și lansarea rachetelor sovietice pe lună. Acest răspuns l-au dat printre alții ministrul Justiției al Turciei, Budacoglu, deputat în Medjlis Gurek și alți oameni politici. — O — Cancelarul Raab despre rezultatele anului 1959 VIENA 28 (Agerpres). Luind cuvîntul la postul de radio Viena, cancelarul federal al Austriei, J. Rabb, referindu-se la rezultatele anului 1959, a subliniat că acest an „s-a scurs sub semnul unor eforturi foarte serioase îndreptate spre realizarea unei înțelegeri reciproce generale și spre asigurarea unei păci trainice“. Subliniind că în acest an au avut loc numeroase contacte și tratative între conducători de stat din întreaga lume, J. Raab a spus : In anul 1959 a devenit din ce în ce mai limpede că toate părțile sunt gata să întreprindă acțiunile necesare pentru a evita un nou război. Anul 1959 a creat în întreaga lume convingerea că marile puteri doresc cu adevărat pacea. „Putem releva cu satisfacție, a spus în încheiere Raab, că anul 1959 a creat o bază favorabilă în vederea apropiatelor discuții în cele mai importante probleme care neliniștesc omenirea“. .SUNDAY TIMES“. Lumea întîmpină cu nădejde 1960 LONDRA 28 (Agerpres). Ziarele engleze de duminică salută acordul privind convocarea conferinței la nivel înalt. Ziarul „Sunday Times“ subliniază că acceptarea de către N. S. Hrușciov a locului conferinței a este un factor favorabil. Aceasta nu as pe nimeni, deoarece „de preluat funcția de prim minis-t. Hrușciov a chemat în reînduri la convocinda trn. N. petate idea unei conferințe la nivel înalt“. „Sunday Times" subliniază că „drumul convorbirilor este încă plin de greutăți. Dar conducătorii marilor puteri au pornit ferm pe acest drum și lumea întîmpină cu nădejde anul 1960". . „Observer“ vorbește de „entuziasmul cu care a fost salutată la Londra“ informația despre hotărirea de a se ține conferințele Est—Vest la nivel înt, ’’ timp ce „Sunday Express“ scrie: „Privim cu speranțe spre seria de conferințe prin care conducătorii Aire' ”, Rusiei, Angliei și Franței par sincer hotărîți să înlăture pentru totdeauna umbrele din relațiile ist West“. VIAȚA noua Partizanii păcii din Anglia cer guvernului să renunțe la arma nucleară și să lichideze bazele pentru rachete LONDRA 28 (Agerpres). La 26 decembrie, la Londra s-a încheiat, printr-un mare miting de protest, organizarea de pichete în fața principalelor instituții guvernamentale de pe strada Whitehall, inițiată de partizanii păcii din Anglia. Aceste pichete au stat postate în fața instituțiilor guvernamentale timp de 52 de ore. In cadrul mitingului au fost adoptate rezoluții adresate primului ministru al Angliei, MacMillan și ministrului Afacerilor Interne, Butler, în rezoluția adresată ministrului Afacerilor Interne, se cere eliberarea „celor 6 luptători pentru pace, a căror vină constă în faptul că au exprimat dorința tuturor englezilor cinstiți — lichidarea bazelor pentru rachete de pe pământul Angliei“, în rezoluția adresată primului ministru al Angliei, MacMillan, participanții la miting cer guvernului englez să renunțe la arma nucleară, să înceteze pentru totdeauna orice fel de experiențe nucleare și să lichideze bazele pentru rachete de pe teritoriul Angliei. In această rezoluție se cere de asemenea guvernului englez să împiedice efectuarea de către Franța de experiențe nucleare în Sahara și să renuțe la politica de înarmare a Germaniei occidentale cu arma nucleară. ★ LONDRA 28 (Agerpres). La 26 decembrie un grup de partizani ai păcii din Anglia a început un marș prin întreaga Anglie — din orașul Liverpool pînă în orașul Hull. După cum anunță Agenția Reuter, marșul a fost organizat din ințiativa mișcării pentru dezarmarea nucleară a tineretului din Sheffield, pentru atrage atenția țării asupra „primejadiei înarmării nucleare“. Marșul va dura probabil 9 zile. o Pentru un acord international în problema dezarmării NEW anunță YORK 28 (Agerpres). TASS . Consiliul consultativ al partidului democrat din S. U. A. a publicat la Washington declarație a comitetului său pentru o problemele științei și tehnicii în care propune ca dezarmarea internațională cu menținerea numai a unor forțe polițienești să fie considerată drept sarcină națională. Comitetul propune ca un prim pas spre dezarmare ca Statele Unite să încheie acorduri cu privire la interzicerea sau limitarea experiențelor cu arma nucleară și cu proiectile balistice cu rază mare și medie de acțiune. Comitetul subliniază de asemenea că pentru a fi eficiente, acordurile cu privire la dezarmare, „trebuie să fie cu adevărat internaționale“ și de aceea „la tratative, precum și la acordurile care încununează tratativele este necesar să fie atrasă“ Republica Populară Chineză. Comitetul recomandă constituirea unui organ guvernamental independent, care să se numească, de pildă, „organ național pentru asigurarea păcii“ care să întreprindă cercetări în scopul rezolvării problemelor tehnice privind controlul și inspecția asupra dezarmării. r Sute de bărbați, femei și tineri din Belbert (R.F.G.) fie împotriva înarmării atomice a R. F. G. IN FOTOGRAFIE . In timpul demonstrației, au participat la 12 decembrie la o mare demonstra- Redacția și Administrația : Galați str. Pavel Tcacenco Nr. 2. Telefoane : 2223—1008—2213—1300. Abonamentele se fac la oficiile poștale, factorii poștali și difuzorii voluntari. Costul abonamentului pe 3 luni : individual : lei 15 — colectiv lei 12, Nr. 4 GES Manifestări peste hotare In cinstea celei de a 12-a aniversări a proclamării R. P. Romine MOSCOVA 28. — Corespondentul Agerpres anunță : Școala centrală a Comsomolului, împreună cu studenții și aspiranții romîni care învață la Moscova a organizat o adunare festivă consacrată celei de a 12-a aniversări a proclamării R. P. Române. La adunare au participat circa 500 de persoane, activiști ai Comsomolului, ai uniunilor de tineret din țările socialiste, precum și un mare număr de studenți și aspiranți romîni. Nikolai Baranov, directorul școlii, a vorbit cu multă căldură despre succesele dobîndite de poporul român în anii regimului democrat popular. Studenta albaneză Elisabeta Țilizko, și Tamara Voszkovskaia, activistă a Comsomolului, au transmis felicitări cordiale tineretului și întregului popor român cu ocazia aniversării proclamării R. P. Române. Asistența a fost salutată de Valerian Stan, prim secretar al Ambasadei R. P. R. la Moscova. După festivitate reprezentanți ai tineretului sovietic și din celelalte țări socialiste au felicitat grupul de studenți și aspiranți romîni cu priBERLIN 28. Corespondentul Agerpres anunță : In R. D. Germană cu prilejul celei de a 12-a aniversări a proclamării Republicii Populare Romîne se vor desfășura o serie de manifestări. La 31 decembrie se va inaugura la Leipzig, întrun cadru festiv expoziția „Grafica romînească". In numeroase localități din R. D. Germană vor avea loc adunări consacrate proclamării Republicii Populare Romîne. ★ PHENIAN 28 (Agerpres). Agenția Centrală Telegrafică Coreeană anunță: In cinstea celei de a 12-a aniversări a proclamării R. P. Romîne a avut loc aici o seară de literatură romînească organizată de scriitori din Phenian. Au luat parte un număr de scriitori și cititori. După expunerea prezentată de poetul Chung Suk Chon, care a subliniat că numeroase lucrări literare romînești au fost traduse în limba coreeană, a urmat prezentarea unui film documentar romînesc, lolul apropiatei înmînat daruri, sărbători și lea» Iranul concentrează trupe la frontiera cu Irakul LONDRA 28 (Agerpres) TASS anunță: După cum relatează corespondentul agenției Reuter din Teheran, autoritățile iraniene concentrează la frontiera cu Irakul noi detașamente de artilerie și tancuri. In regiunea frontierei, anunță corespondents, sunt concentrate de asemenea avioane cu reacție ale forțelor aeriene militare ale Iranulu”. Procesul organizatorilor atentatului împotriva primului ministru Kassem BAGDAD 28 (Agerpres) TASS anunță: După cum s-a mai anunțat la 26 decembrie, la Tribunalul suprem al Republicii Irak din militar Bagdad a început, sub președinția colonelului Mahdawi, procesul împotriva organizatorilor atentatului la viața primului ministru al Republicii Irak, Abdel Kerim Kassem. In conformitate cu actul de acuzare, care a fost rulit în ședința tribunalului de procurorul militar, colonelul Madjid Amin, sînt deferiți judecății 7,8 de acuzați — participanți la complot. In fața tribunalului au compărut 57 de persoane. 21 de acuzați vor fi judecăți in contumacie. In actul de acuzare al Tribunalului militar suprem al Republicii Irak se spune că, după "cum s-a stabilit in cursul anchetei, atentatul la vina primului ministru al Irakului, Andel Kerim Kassem, a fost pregătit din timp și minuțios de forțele reacțiunii interne, cu participarea activă a imperialiștilor și agenților lor din Orientul apropiat. Printre acuzații care au compărut și fața tribunalului sînt numeroși lideri ai partidului reacționar naționalist Bath. Complotiștii au primit ajutor financiar și arme din străinătate. Persecutarea celor ce se împotrivesc militarismului în Germania occidentală BONN 28 (Agerpres). In ultimul timp în R. F. Germani se intensifică represaliile împotriva persoanelor care critică politica militarista a lui Adenauer, înarmarea atomică a Germaniei occidentale. Procesul de la Düsseldorf împotriva luptătorilor pentru pace vestgermani demonstrează că scopul lui adevărat este de a se interzic pe teritoriul R. F. Germane orice mișcare pentru pace. Nu este întîmplător că presa burgheză, docilă guvernului, trece sub tăcere totală acest proces. După cum scrie ziarul „Deutsche Volkzeitung“ tăcerea majorității ziarelor din Republica Federală față de un proces atât de important arată limpede cine nu are conștiință curată. Aceeași tăcere „rușinoasă“ păstrează presa burgheza din R. F. Germană și în ce privește procesul de la Dortmund, prin care se urmărește condamnarea tinerilor luptători pentru pace din Germania occidentală. Persecutarea forțelor iubitoare de pace are loc chiar cercurilor conducătoare și în rîndurile din R. F. Germană. Astfel, a fost exclus din partid prof. Hageman de la Universitatea din Münster, membru al partidului Uniunea creștin democrată, care a luat atitudine împotriva pregătirilor de război în Germania occidentală și s-a pronunțat pentru înțelegerea între germanii din cele două state germane. Tribunalul, la cererea autorităților vestgermane, i-a luat lui Hageman serviciul și pensia. După cum relatează presa, justiția din Bonn pune la cale împotriva lui Hageman un proces în care este acuzat de activitate „anticonstituțională“. Recent, în Bavaria a fost intentat un proces împotriva profesorului Schneider de la Universitatea din Würzburg, „crima“ lui constă în aceea că se pronunță în mod consecvent pentru dezarmare, pentru coexistența pașnică și pentru reunificarea Germaniei pe calea confederației celor două state germane. Aceeași soartă o va avea probabil și Peter Nelsen, membru al Bundestagului din partea uniunii creștin democrate, care cu toate amenințările conducerii uniunii creștin democrate, s-a pronunțat fățiș împotriva înarmării atomice și a declarat că libertatea cuvîntului în R. F. Germană este amenințată. Autoritățile vestgermane au zis în țară activitatea a peste inter400 de organizații democratice. Ministrul Afacerilor Interne al R. F. Germane, Schroder, pregătește o „lege cu privire la situația excepțională“ care are drept scop lupta împotriva elementelor democratice. Adoptarea acestei legi ar însemna întărirea continuă a reacțiunii în Germania occidentală. Unele organe de presă din R. F. Germană exprimă temerea că în cazul adoptării acestei legi ea va fi folosită împotriva partidului social democrat din Germania și împotriva Uniunii Sindicatelor din Germania occidentală, împotriva tuturor forțelor care sînt în opoziție. w;.; CINEMATOGRAFE: GALAȚI: „M. Eminescu“—Moartea în șa ; „Maxim Gorki“—Vizita lui N. S. Hrușciov în S.U.A.; „Popular“ — In zgomotul roților; „Al. Vlahuță“ — Nevasta mea ciută. FOCȘANI: „Aria“ Fatima: „Flacăra" — O întimplare extraordinară (seria I-a și a II-a). BRĂILA: „Al Iunie“ — Omul cu pantalonii scurți; „23 August“ — Casa liniștită; „Muncitoresc" — Submarinul „Vulturul“. TECUCI: ,,M. Eminescu“ — Soarta unui om; „Haia lifșii" — Cer 4L MARAȘEȘTI: Pentru 100.000 de mărci. ODOBEȘTI: „Victoria" Melba. PAMCIU: „Popular" — Cerul infernului. BUDEȘTI: „30 Decembrie“ — Pe drumurile Rominiei. FILMON SIRBU: „I. L. Caragiale" — D-ale carnavalului. BUJOR: „M. Eminescu“ — Născuți în furtună. INSU. RĂȚF l: „N. Bălcescu“ — In narea fericirii. innnpi. MIERCURI 30 DECEMBRIE 1059 Programul 1 5.00 : Radiojurnal ; 5.15 : Muzică ușoară ; 5.45 : Secția de gimnastică ; 5.55 : Sfatul medicului ; 6.00 : Radiojurnal ; 6.15 : Emisiunea pentru sate ; 6.30 : Glorie Republicii ; 6.47 : Muzică ușoară ; 7.00 : Buletin de știri ; 7.15 : Melodii populare romînești ; 7.30 : Muzică distractivă; 7.45 : Anunțuri și muzică ; 8.00 : Din presa de astăzi ; 8.30 : Satut voids de pionier ; 8.45 : Suita simfonică ; 9.15 : Muzică ușoară ; 9.30 : Vreau să știu ; 10.00 : Jocuri populare romînești ; 10.13 : Concert de muzică din opere ; 11.00 : Buletin de știri ; 11.03 : Formații romînești ; 11.30 : Concert festiv ; 12.00 : Muzică instrumentală ; 12.20: Emisiune literară ; 12.35 : De la fluier la marile ansambluri ; 13.00 : Buletin de știri ; 13.05 : Interpreți romîni de muzică ușoară ; 13.30 : Gospodari, inițiative, realizări; 13.45: Cotele apelor Dunării ; 14.00 : Oratoriul „Grivița luptătoare“ de Constantin Palade ; 14.40 : Soliști de muzică populară ; 15.00 : Buletin de știri ; 15.05 : Recomandări din program ; 15.10 : Viață nouă, cântec nou ; 15.40 : Muzică din opere ; 16.15 : Vorbește Moscova ; 16.45 : Cîntăm partidului slavă ; 17.00 : Radiojurnal ; 17.15 : Ciclul „Simfonii de compozitori romîni“ ; 18.00 : In slujba patriei ; 18.30 : Muzică populară romînească ; 19.00 : Te slăvim, Romînie ; 19.30 : Program muzical ; 20.20 : M Varsuri zicale ale la și viața zică populară.30 ; 22.00 22.30 : Muzică coralarul muncii înfrățite cert de noapte ; letin de știri. Programul II 14.00 : Buletin Recomandări din Răsună cîntecul gurile patriei ; ale anului 1959 populară ; 15.10 : De cint București ; de știri ; 14.03 : program ; 14.07 : și jocul pe trielea 14.30 : Construcții 14.45 : Muzică Mi-ești drag și 5.40 : Te cîntăm te slăvim libertate ; 16.00 : Radio- jurnal ; 16.15 : Muzică ușoară ; 16.30 : Suita pentru cvartetul de coarde ; 17.00 : Cîntecul săptămâni: „Republică, măreață vatră“ de Ion Chirescu ; 17.10 : Jocuri populare romînești ; 17.30 : Cîntarea Romîniei ; 18.00 : Buletin de știri ; 18.05 : Viața nouă a patriei ; 1825: Muzică ușoară ; 18.50: Anunțuri și muzică ; 19.00 : Mari orchestre de muzică populară ; 19.30 : Drumeții veseli ; 20.30 : Noi înregistrări de cîntece ; 20.45 : Tribuna Radio ; 21.00 : Concert de muzică populară romînească ; 21.30 : Radiojurnal 21.45 : Pagini alese ; 22.30 : Muzică ușoară ; 23.00 : Radiojurnal ; 23.15 :Muzică populară romînească; 23.40—24.00 : Trio în Si bemol major de Beethoven; 20.00 : Radiojurnal ; lapte bună, copii ; 20.30 ; 20.30 : „Din creațiile umanului XV“ ; 21.00 : ȘcoaSoliști de viu: Radiojurnal ; ; 22.50 ; Pne; 23.15 ; Con23.52—23.55 : Bu. TIPARUL — întreprinderea orășenească de industrie locală „Vasile Roșită“ — Gal;