Viața Nouă, ianuarie-martie 1960 (Anul 16, nr. 4691-4766)

1960-01-19 / nr. 4704

Pa''. 4-a Apelul adresat de Sovietul Suprem al U.R.S.S. parlamentelor și guvernelor tuturor statelor lumii MOSCOVA (Agerpres). — TASS transmite : Sovietul Suprem al U.R.S.S. a adresat la 15 ianuarie parlamentelor și guvernelor tuturor statelor lumii un Apel în care le cere să răspundă la noua inițiativă de pace a Uniunii Sovietice care reduce în mod unilateral forțele sale armate cu încă 1.20000 de oameni. celași mod constructiv de abordare a In Apel se subliniază că încordarea în relațiile dintre state a slăbit considerabil, perspectivele întăririi păcii s-au îmbunătățit simțitor. In conștiința popoarelor, în mintea oamenilor politici și de stat pătrunde tot mai adînc adevărul absolut că coexistența pașnică a statelor cu orînduiri sociale diferite este un fapt istoric, este o necesitate vitală dictată de etapa actuală a dezvoltării societății omenești. In Apel se constată că singura cale posibilă de rezolvare a unei serii întregi de probleme este calea tratativelor. Aceasta este una din principalele concluzii recunoscute și consemnate comunicatul comun sovieto-american din 27 septembrie 1959. Subliniind că atmosfera de sinceritate, de exprimare directă și descrisă a pozițiilor, modul constructiv de abordare a problemei respectării intereselor reciproce au caracterizat tratativele dintre președintele Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. și președintele S.U.A., Sovietul Suprem al U.R.S.S. exprimă în Apelul său speranța că aproblemelor se va manifesta și la apropiata conferință a Șefilor de guverne. Popoarele așteaptă, se spune în Apel, ca această întîlnire la cel mai înalt nivel să ducă la o nouă schimbare pozitivă în relațiile internaționale, ca ea să contribuie la rezolvarea problemei dezarmării. Niciodată încă în istoria omenirii, se spune în Apel, cursa înarmărilor și psihoza războiului nu au fost atît de primejdioase ca în zilele noastre. Armatele înarmate cu cele mai îngrozitoare mijloace de exterminare a oamenilor stau față în față. In aceste condiții, acțiunile neraționale sau răuvoitoare ale unor oameni de stat pot să ducă la situația ca lumea să se vadă atrasă la un moment dat în prăpastia unei catastrofe mondiale. Sîntem ferm convinși, se spune în continuarea Apelului, că adoptarea de către Sovietul Suprem al U.R.S.S. a legii „Cu privire la o nouă și importantă reducere a forțelor armate ale U.R.S.S.“ va fi o însemnată contribuție la cauza îmbunatățirii situației internationale. Acum, cind sîntem in preajma tratativelor între state in problema dezarmării generale și totale, o deosebit de mare însemnătate capătă acțiunile practice ale statelor în domeniul măsurilor unilaterale de dezarmare, care să contribuie la crearea unei atmosfere de încredere și la succesul apropiatelor tratative. In Apel se relevă faptul că în ultimii patru ani efectivul forțelor armate ale Uniunii Sovietice a fost redus în mod unilateral în total cu 2.140.000 de oameni, iar acum efectivul forțelor armate ale U.R.S.S. se reduce cu încă 1.200.000 de oameni. In legătură cu aceasta, Sovietul Suprem al U.R.S.S. î și exprimă speranța că noua reducere, în mod unilateral, de către Uniunea Sovietică a forțelor ei armate, va fi un exemplu pentru alte state, îndeosebi pentru statele care dispun de cea mai mare putere militară. In încheierea Apelului se spune : Sovietul Suprem al U.R.S.S. face apel la parlamentele și guvernele tuturor țărilor să răspundă la noua inițiativă de pace a Uniunii Sovietice, să întreprindă la rîndul lor acțiuni practice în vederea reducerii forțelor armate existente, în vederea salvării popoarelor țărilor lor de povara înarmărilor, în vederea salvării omenirii de primejdia războiului și în vederea asigurării păcii în lumea întreagă. O chemare adresată Occidentului BUENOS AIRES 18 (Agerpres). Tass anunță: Hotărîrea Sovietului Suprem al U.R.S.S. cu privire la reducerea cu o treime a forțelor armate ale Uniunii Sovietice a trezit un interes uriaș la Buenos Aires. Ziarul „Democrația“ subliniază : ,,U.R.S.S. ia măsuri concrete în vederea reducerii forțelor sale armate". ,,Reducerea forțelor armate sovietice, scrie ziarul „La Prensa“, constituie o chemare directă adresată Occidentului și in primul rând Statelor Unite“. Presa publică de asemenea știri despre Apelul adresat de Sovietul Suprem al U.R.S.S. parlamentelor și guvernelor tuturor Statelor lumii, cerîndu-le să urmeze exemplul Uniunii Sovietice și să ia măsuri concrete în vederea reducerii forțelor armate. >,Rusia nu are nici un fel de intenții agresive( OTTAWA 18 (Agerpres). Comentînd raportul lui N. S. Hrușciov la sesiunea Sovietului Suprem al, U.R.S.S., ziarul ,,Toronto Daily Star“ arată că „reducerea masivă a efectivului forțelor armate înseamnă că Rusia nu are nici un fel de intenții agresive". Prin această acțiune, subliniază ziarul, „se pare că Hrușciov a lichidat argumentele adepților americani ai pregătirii unor războaie limitate". In ultima analiză, încheie ziarul, nu „forța de reținere ci dezarmarea generală controlată, sub observația unui organ internațional, oferă omenirii singura speranță reală de a evita distrugerile pe care ar putea să le provoace armamentul nuclear". ★ DELHI 18 (Agerpres). Tass anunță: Presa indiană continuă să comenteze raportul prezentat de N. S. Hrușciov, președintele Consiliului de Miniștri al U.R.S.S., la sesiunea Sovietului Suprem al U.R.S.S. Intr-un articol consacrat noii reduceri unilaterale a forțelor armate sovietice, ziarul „Tribune“ scrie : :,Declarația făcută de N. S. Hrușciov la sesiunea Sovietului Suprem U.R.S.S. că efectivul forțelor armatle sovietice va fi redus aproximativ cu o treime este de bun augur pentru proiectatele tratative cu privire la dezarmare. Hrușciov a asigurat, arată ziarul, că Uniunea Sovietică nu va relua experiențele nucleare cu condiția ca puterile occidentale sa nu înceapă aceste experiențe. Această nouă declarație de pace merită cea mai bună apreciere". Raportul prezentat de N. S. Hrușciov, subliniază ziarul ,,Times of India“, amintește din nou despre schimbarea raportului de forțe care a intervenit în lume în ultimii 3—4 ani, deoarece Uniunea Sovietică nu numai că a ajuns la nivelul Statelor Unite în domeniul armelor nucleare, dar le-a și depășit în domeniul rachetelor și proiectilelor. -O--------------------- U.R.S.S. întreprinde noi măsuri concrete pentru dezarmare DJAKARTA 18 (Agerpres). Asupra vniei publice din Indonezia a făcut mare impresie hotărîrea Sovietului prem de a efectua o nouă reducea forțelor armate sovietice. Shadjuddin Abbas, vicepreședinte al Comitetului indonezian de solidaritate cu țările Asiei și Africii într-un interviu acordat corespondentului Agenției TASS, a declarat ca acțiunile întreprinse în ultimul timp de Uniunea Sovietică, în vederea întăririi păcii, sunt deosebit de importante. . Uniunea Sovietică nu numai că a chemat la dezarmare dar întreprinde noi masuri concrete în acest domeniu. Nu ne rămîne decît să urăm Statelor Unite să urmeze acest exemplu. Ceea ce doresc cel mai mult toate popoarele, a subliniat Abbas, este dezarmarea generala si totala. VIATA NOUA Data vizitei președintelui Eisenhower în U.R.S.S. MOSCOVA 18 (Agerpres). Tass anunță: După cum s-a mai anunțat, N. S. Hrușciov, președintele Consiliului de Miniștri al U.R.S.S., l-a invitat pe președintele Statelor Unite D. Eisenhower să facă o vizită oficială în Uniunea Sovietică la data pe care o va crede potrivită. Președintele Eisenhower a acceptat cu satisfacție invitația lui N. S. Hrușciov. In urma schimbului de mesaje personale care a urmat intre președintele Consiliului de Miniștri al U.R.S.S . N. S. Hrușciov, și președintele Eisenhower, s-a căzut de acord ca vizita președintelui Eisenhower in Uniunea Sovietică să aibă loc intre 10—19 iunie 1960. „Zilele naționale“ consacrate apropiatei vizite în Franța a lui N. S. Hrușciov PARIS 18 (Agerpres). Din inițiatiiva Asociației „Franța—U.R.S.S.“ la 16 și 17 ianuarie s-au desfășurat „zilele naționale“ consacrate apropiatei vizite în Franța a lui N. S. Hrușciov. In suburbia pariziană Saint Ouert au avut loc lucrările conferinței Asociației „Franța—U.R.S.S.“. Sala în care s-au întrunit participanții adunare a fost împodobită cu dralamelele de stat ale U.R.S.S. și Franței. Deasupra mesei prezidiului se află o lozincă mare: „Trăiască Uluirea dintre Hrușciov și De Gaullet Trăiască prietenia franco-sovietică“. In prezidiu au luat loc cunoscuți fruntași ai vieții publice din Franța Eugenie Cotton, Alain Le Leup, Fernand Grenier și alții. Ședința a fost deschisă de Eugenie Cotton, care a rostit o scurtă cuvântare subliniind că cele mai largi cercuri ale populației din Franța aprobă și salută vizita pe care urmează să o facă în Franța N. S. Hrușciov, președintele Consiliului de A Miniștri al U.R.S.S. Vorbind despre activitatea lui N. S. Hrușciov în domeniul apărării păcii și slăbirii încordării internaționale, Eugenie Cotton a chemat pe toți membrii și sprijinitorii Asociației „Franța — U.R.S.S.“ să contribuie activ la succesul acestei intîlniri și, trecînd peste deosebirile de vederi de ordin ideologic și privind orînduirea socială, să dea dovadă că poporul francez năzuiește spre pace, spre întărirea legăturilor cordiale și de prietenie cu Uniunea Sovietică. Pentru destinderea internațională BRUXELLES 18 (Agerpres). Tn capitala Belgiei a luat ființă o asociație numită,,Inițiativa de la Bruxelles pentru contribuția, Belgiei la destinderea internațională“. Din această asociație fac parte 150 de persoane, membri ai parlamentului, sindicatelor, oameni de afaceri, ziariști, profesori, reprezentanți ai clerului și președinții mai multor organizații. A fost ales un comitet de conducere din care fac parte personalități de diferite opinii politice. Intr-un prim manifest dat publicității asociația „Inițiativa de la Bruxelles pentru contribuția Belgiei la destinderea internațională“ a subliniat că „opinia publică trebuie să joace un rol mare în eforturile pentru instaurarea unei păci durabile“. Puternicul ecou mondial al Uniunii de a a forțelor Dezarmarea este lozinca sovietică pe anul 1960 efectua o nouă reducere sase armate O noutate bună(" NEW YORK 18 (Agerpres)". TASS anunță: Știrea cu privire la aprobarea în unanimitate de către Sovietul Suprem al U. R. S. S. a legii cu privire la noua reducere masivă a forțelor armate ale U.R.S.S. și la adoptarea Apelului adresat parlamentelor și guvernelor tuturor statelor din lume de a urma exemplul U.R.S.S. ocupă un loc important în paginile presei americane. Hotărîrea Uniunii Sovietice de a efectua o nouă reducere a forțelor sale afmhate este comentată cu însuflețire de presă. „New York Herald Tribune“ subliniază într-un articol redacțional că dezarmarea este lozinca sovietică pe 1960. Ziarul își exprimă părerea că discursul lui N. S. Hrușciov înseamnă „UN PAS SPRE DEZARMARE CARE VA PUTEA FI CONTROLATA ȘI VERIFICATA“. Corespondentul din Geneva al ziarului „New York Times“, referindu-se la declarațiile unor diplomați occidentali, scrie că cuvîntarea șefului guvernului sovietic deschide noi posibilități pentru lichidarea impasului creat în tratativele celor trei puteri în problema interzicerii experiențelor atomice. Intr-un articol redacțional, „New York Times“ atrage atenția asupra acelei părți a cuvîntării lui N. S. Hrușciov în care sunt citate cifre ce dovedesc ritmul rapid de dezvoltare a economiei sovietice. ..Ar fi absurd să nu se observe grăuntele de adevăr, solid și plin de importanță, din argumentele lui Hrușciov, arată ziarul. Economia sovietică se dezvoltă mult mai impetuos decit economia noastră și producția ei crește necontenit, necunoscînd declinurile care pe noi ne aruncă din cîrd in cind înapoi". O deviată însă, în presă americana se fac destule încercări de a denatura sensul hotărîrilor Uniunii Sovietice. Scopul unor declarații de acest fel este dezvăluit involuntar de ziarul „New York Journal American“. Intr-un articol redacțional afirmă cu încăpățînare că ,, indiferent de ceea —e — ce spune sau ce face Hrușciov, pentru Statele Unite este foarte importantă menținerea pe o poziție de forță". Ziarul ,,Star", care apare la Washington, răspunde într-un articol redacțional acelora care încearcă să diminueze importanța hotărîrilor Uniunii Sovietice, cu privire la reducerea forțelor sale armate. „Nu există nici un temei să fii sceptic, scrie ziarul... Hrușciov este sincer". Intr-un articol redacțional, ziarul „Daily News“ își exprimă convingerea că hotărîrea Uniunii Sovietice „înseamnă că va urma o perioadă de activitate intensă în domeniul dezarmării“. „Washington Post and Times Herald“, relevînd că cuvântarea lui N. S. Hrușciov este „conciliantă“ și ,,logică“, își exprimă nemulțumirea față de faptul că S.U.A. și aliații lor se situează pe o poziție mult prea rigidă în problema controlului asupra dezarmării. Ziarul cere guvernului să întreprindă măsurile necesare și, la nevoie, să meargă la un „risc rezonabil“ pentru a asigura încrederea în relațiile dintre Vest și Est. LONDRA 18 (Agerpres). Presa engleză de duminică publică ample comentarii în legătură cu hotărîrea Sovietului Suprem al U.R.S.S. de a efectua o nouă și importantă reducere a forțelor armate sovietice. Principalele ziare de duminică consacră acestei probleme articole redacționale și publică reportaje despre lucrările celei de a 4-a sesiuni a Sovietului Suprem al U.R.S.S. :,Este o noutate bună că, guvernul Rusiei intenționează să demobilizeze 1.200.000 soldați“ — scrie într-un articol, redacțional ziarul „Reynold News“. Comunicarea făcută de N. S. Hrușciov în acest sens, continuă ziarul, „constituie o confirmare importantă a faptului că guvernul sovietic este convins că în prezent situația internațională implică mai puțin riscul unui război decît acum cîțiva ani". Ziarul cere ca statele ,,să-și dubleze eforturile“ în vederea realizării unui acord cu privire la încetarea experiențelor cu arma nucleară și să reînvie ideea creării unei zone de dezangajare în Europa Centrală, ținînd seamă de faptul că Uniunea Sovietică a și început să-și reducă forțele armate. Ziarul subliniază de asemenea că „în industria și agricultura sovietică vor veni peste 1.000.000 de noi muncitori, printre care mulți specialiști cu înaltă calificare...“. Ziarul „Sunday Dispatch“ scrie într-un articol redacțional ca hotărîrea guvernului sovietic cu privire la reducerea forțelor armate sovietice, „a dat o nouă speranță" tuturor oamenilor. „Planurile Rusiei de a reduce forțele sale armate cu 1.200.000 de oameni, menționează ,,Sunday Times“ trebuie salutate"., „Observer“ cere Occidentului și în special Statelor Unite să ajungă ci mai repede la un acord în problema încetării experiențelor nucleare fără de care ,,cursa înarmărilor nucleare nu va avea nici o stavilă“. Cit privește Uniunea Sovietică după cum subliniază ziarul, nu există nici un motiv de a se pune la îndoială dorința ei sinceră de dezarmare. „"Vr fi injust să se respingă Sovietului Suprem (adică Apelul apelul adresat de Sovietul Suprem al U.R.S.S, parlamentelor și guvernelor tuturor statelor lumii N.R.) ca fiind pur și simplu propagandă". ff . a aici UN NOU INDICATOR desen de Rik Auerba Redacția și Administrația : Galați, str. Pavel Tcacenco Nr. 2. Telefoane : 2223—1008—2213—1300. Abonamentele se fac la oficiile poștale, factorii poștali și difuzorii voluntari. Costul abonamentului pe 3 luni : individual : lei 15 — colectiv lei 12, -O — Un comitet pentru apărarea democrației în Venezuela CARACAS 18 (Agerpres). Agențiile de presă relatează că partidele politice și organizațiile de masă din Venezuela au hotărît să înființeze un comitet pentru apărarea democrației și întărirea luptei împotriva comploturilor antiguvernamentale. Cu prilejul constituirii comitetului, partidele politice, Confederația muncitorilor, Federația muncitorilor din industria petroliferă, Federația muncitorilor agricoli, Asociația ziariștilor, organizațiile studențești , și asociațiile patronale au trimis președintelui Betancourt o declarație în care sunt condamnate acțiunile complotiștilor îndreptate împotriva bazelor constituționale ale guvernului. înrăutățirea situației țărănimii franceze PARIS 18 (Agerpres).. „Paralel cu mișcările revendicative ale salariaților din orașe, în regiunile rurale din Franța se înregistrează o agitație crescîndă — scrie revista „France Observateur“. Aproape în fiecare duminică au loc în diferite regiuni ale țării mari manifestații revendicative ale țăranilor“. Reluînd o serie de date oficiale, revista „Etudes et Conjonctures“ arată într-o analiză apărută în numărul său pe de peste 10 ani, decembrie 1959 că, în Franța venitul agricol practic nu a mai crescut. Intr-adevăr venitul agriculturii a fost în anul 1949 în Franța de 1.140 miliarde franci (calculați in echivalentul francului francez din anul 1959), iar in 1958 nu era decît de 1.185 miliarde (o creștere de doar 40.000.000.000 de franci). O ttUz Nr. 4704 Comunicatul cu privire la îndeplinirea planului de stat al R. P. Ungare pe anul 1959 BUDAPESTA 18 (Agerpres). La 17 ianuarie, a fost publicat comunicatul direcției centrale de statistică a Republicii Populare Ungare cu privire la îndeplinirea planului economiei naționale a R. P. Ungare în anul 1959. In anul 1959 producția globală a industriei socialiste a sporit cu 11 la sută în comparație cu anul 1958. In ce privește indicii economici a fost atins nivelul prevăzut pentru anul 1960 in planul treional. Producția industriei socialiste a depășit încă din anul 1959 nivelul de producție planificat pentru anul 1960. Productivitatea muncii în anul 1959 a fost cu aproximativ 5 la sută mai ridicată decît în anul 1958. In agricultură, concomitent cu dezvoltarea considerabilă a mișcării cooperatiste, au fost obținute rezultate însemnate în producție. Producția globală a agriculturii a depășit volumul planificat. La sfîrșitul anului 1959, 55,8 la sută din întreaga suprafață arabilă a țării aparținea sectorului socialist. In anul 1959 a continuat creșterea nivelului de viață al populației. Veniturile bănești ale populației au crescut în acest an cu 8 la Veniturile reale ale muncitorilor sută. și funcționarilor au sporit într-un ritm mai rapid decît prevedea planul. Mari succese au fost obținute în acest an în domeniul culturii și ocrotirii sănătății. In memoria lui și a Rozei BERLIN 18 (Agerpres). La 17 ianuarie a avut loc in Berlinul democrat, in fața monumentului socialiștilor ele la cimitirul din Friedrichsffeld tradiționala manifestație a oamenilor muncii din Berlin consacrată memoriei cunoscuților fruntași ai mișcării muncitorești germane Karl Liebknecht și Roza Luxemburg, răpuși de reacțiunea germană in anul 1919. La demonstrație au luat parte peste 150.000 persoane între care numeroși locuitori ai Berlinului occidental. In fruntea primei coloane de manifestanți se aflau membrii Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., ,0. Grotewohl, N. Matern, A. Neumann, N. Muckenberger, N. Wazicke, A. Norden și alți conducători ai P.S.U.G. și membri ai guvernului R. U. Germane. Manifestanții purtau sute de steaguri roșii și drapele de stat ale Republicii Democrate Germane, panouri cu lozinci care exprimau chemări la luptă pentru o Germanie fără militariști și fasciști. Coloană după coloană manifestanții au trecut prin poarta ei Karl Liebknecht Luxemburg mitirului unde erau fixate uriașe steaguri roșii cu lozinci. MILITARISMUL, PENTRU „JOS VICTORIA SOCIALISMULUI I“. La monumentul luptătorilor clasei muncitoare germane au fost depuse coroane de flori din partea colectivelor de întreprinderi și instituții, din partea diferitelor organizații, din partea ostașilor armatei populare naționale. Hermann Matern, membru al Biroului Politic al C. C. al P. S U. G., a rostit o cnaintare, in fața participanților la manifestație. El a spus că oamenii muncii din Republica Democrată Germană, desfășurând lupta împotriva militarismului, pentru asigurarea păcii, aduc la îndeplinire poruncile lui Karl Liebknecht, Roza Luxemburg și ale tuturor mișcării muncitorești germane eroilor răpuși de reacțiune. In ultima parte a cuvintării sale H. Matern a cerut încheierea Tratatului de pace cu Germaniei șitransformarea Berlinului occidental intr-un oraș liber demilitarizat. Protestul guvernului R. D. Vietnam împotriva semnării „tratatului de securitate“ japono-american HANOI 18 (Agcipes). După cum anunță agenția viaaneză de informații, la 16 ianuarie Ministerul Afacerilr Externe al Republicii Democrate Vietnam a dat publicității declarație în care condamnă proiectata semnare a unui nou „tratat de securitate“ japono-american drept o acțiune, al cărei scop este subminarea păcii și pregătirea unui nou război, drept o provocare directă împotriva țărilor din Asia și zona Pacificului. In declarație se spune că semnarea acestui tratat va constitui o încălcare grosolană a acordurilor internaționale semnate între țările aliate atît în timpul celui de-al II-lea război mondial cît și după terminarea lui iu scopul preîntîmpinrrii reînvierii militarismului japonez și a unei noi agresiuni împotriva țărilor noastre. In interesul poporului vietnamez, al cauzei piei și securității popoarelor țarilor din Asia și zona Pacificului, guvernul Republicii Democrate Vietnam protestează cu hotărîre împotriva semnării noului „tratat de securitate", japono-american intre guvernul iiit și guvernul Statelor Unite. — O — Soldați din Bundeswehr trec în R.D. Germană BERLIN 18 (Agerpres). După cumî transmite Agenția ADN, în Republica Democrată Germană au trecut 3 foști soldați ai Bundeswehrului — Stephan Fitz în vîrstă de 22 de ani, Karl Brandt — în vîrstă de 22 de ani și Rudolf Han în vîrstă de 21 de ani. Cu puțin înainte de a trece in R.D.G., S. Fritz a servit in batalionul de tancuri nr. 294, Kv Brandl — în batalionul de geniu nr. 50 iar R. 7lan în compania II-a a batalionului de tancuri nr. 14, staționat în apropiere de Hanovra. Cei 3 tineri au declarat că în formațiile militare in care au servit posturile de comandă sunt deținute de foști hitleriști, iar soldații sunt pregătiți pentru un război împotriva Uniunii Sovietice și a țărilor de democrație populară. MIERCURI 20 IANUARIE 1960 PROGRAMUL I 5.IDO : Radiojurnal; 5.15: Muzică ușoară; 5.45: Secția de gimnastică; 5.55: Sfatul medicului; 6.00: Radiojurnal; 6.15: Emisiune pentru sate; 6.30: Cîntece; 6.45: Salut voios de pionier; 7.00: Buletin de știri; 7.15: Jocuri populare; 7.30: Cântăm tinerețea; 7.45: Anunțuri și muzică; 8.00: Din presa de astăzi; 8.30: Concert simfonic; 9.00: Muzică de estradă; 9.30: Vreau să știu; 10.00: Melodii populare; 10.20: Fragmente din opera „Elixirul dragostei“ de Donizetti; 11.00: Buletin de știri; 11.03: Muzică ușoară; 11.30: Suite corale; 12.00: Curs de inițiere muzicala; 12.20: Medalion literar; 12.35: Viața nouă a satului; 13.00: Buletin de știri; 13.45 : Concert de muzică ușoară; Dunării; 14.00: 13.45: Cotele apelor Concert simfonic; 14.40: Bade, bade și iarbade; 15.00: Buletin de știri; 15.05: Recomandări din program; 15.10: Din viața de concerte a Capitalei; 15.40: Din creața de muzică ușoară; 16.15: Vorbește Moscova; 16.45: Cîntece despre siderurgie; 17.00: Radiojurnal; 17.15: Concertul pentru violoncel orchestră de Dvorak; 18.00: In slujșrra patriei; 18.30: Program muzical; 19.00: Buletin de știri; 19.05: Radioreportaj; 19.20: Cîntece .. de. . Vasile. Popovici; 19.45: Muzică din filmev de compozitori sovietici; 20.00: Radiojurnal; 20.20: Noape bună, copii 20.30: Ciută orchestra de studio ; Radiodifuziunii; 21.00: Școala și viața; 21.30: Din comoara folclorului 22.00: Radiojurnal; 22.30: Muzică simfonică; 23.15: Concert de noapte 23.52-23.55: Buletin de știri; PROGRAMUL II 11.00: Buletin de știri; 14.03: Recomandări din program; 14.07: Muzică populară; 14.30: Emisiune literară; 14.50; Muzică distractivă; 15.20 Melodii populare; 15.40; Cîntece inspirate din trecutul de luptă al poporului nostru; 16.00; Radu iuraM; 16.15 A Muzică ușoară; 16.30; „Anii Chopin"; 16.50; Curs de limba rusă ; 17.00 Cîntecul săptămînii: „Țara scumpi sa trăiești“ de Anatol Vieru; 17.20 Răspundem ascultătorilor; 17.30: Din muzica popoarelor ; 18.00: Buletin de știri; 18.05: Buletin de știri; 18.05: Rapsodia simfonică; 18.30: Muzică ușoară; 18.50: Anunțuri și muzică; 19.00: Concert de muzică populară; 19.30: Teatru la microfon: „Doctor în filozofie“ de Branislav Nușici; 21.04: Muzică ușoară; 21.30: Radiojurnal; 21.45: Simfonia a IX-a în Do major de Schubert; 22.30: Itinerar 1960; 22.40: Cîntece lirice; 23.00: Radiojurnal; 23.13: Muzică populara; 23.52: —24.00:Cvartetul nr. 5 de „ Sos lakóid. TIPARUL : Întreprinderea orășenească de industrie locală ,,Spiridon Vrînceanu" Galati.