Viața Nouă, octombrie-decembrie 1962 (Anul 19, nr. 5544-5622)

1962-12-14 / nr. 5607

Pag. 4-a încheierea lucrărilor sesiunii Sovietului Suprem al U.R.S.S. MOSCOVA 13 (Agerpres). TASS transmite: In ședința comună din dimineața de 13 decembrie a Sovietului Uniunii și Sovietului Naționalităților ale Sovietului Suprem al U.R.S.S. au avut loc dezbateri pe marginea raportului lui N. S. Hrușciov, președintele Consiliului de Miniștri al U.R.S.S., cu privire la situația internațională actuală și politica externă a Uniunii Sovietice. Au luat cuvîntul printre alții deputații: Acad. Viktor Ambarțumian, Iuri Gagarin, primul cosmonaut din lume, scriitorul Nikolai Tihonov, președintele Comitetului sovietic pentru apărarea păcii, A. A. Gromîko, ministrul afacerilor externe al U.R.S.S. In numele Comisiei pentru afacerile externe a Sovietului Suprem al U.R.S.S., deputatul Maxim Rîlski, a prezentat un proiect de hotărîre în care se aprobă politica externă a guvernului sovietic și măsurile acestuia pentru lichidarea crizei primejdioase din regiunea Mării Caraibilor și slăbirea încordării internaționale. Sovietul Suprem a aprobat în unanimitate această hotărîre. Deputații au fost apoi salutați de Iosip Broz Tito, președintele Republicii Populare Federative Iugoslavia, secretar general al Uniunii Comuniștilor din Iugoslavia. Sesiunea Sovietului Suprem a adoptat proiectul de lege cu privire la aprobarea decretelor Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. și cu privire la modificarea și completarea unor articole din Constituția U.R.S.S. precum și alte decrete. Cea de-a doua sesiune a Sovietului Suprem al U.R.S.S. al celei de-a 6-a legislaturi și-a încheiat apoi lucrările. Cuvîntarea lui A. A. Gromîko MOSCOVA 13 (Agerpres).TASS transmite : La ședința din dimineața zilei de 13 decembrie a Sovietului Suprem al U. S. S. S. a luat cuvîntul deputatul A. A. Gromîko, ministrul afacerilor externe al U. R. S. S. care a spus printre altele : „Lichidarea crizei în regiunea Mării Caraibilor este victoria rațiunii asupra nesăbuinței, victoria politicii coexistenței pașnice asupra politicii samavolniciei brutale în relațiile internaționale, triumful acțiunilor reale în apărarea păcii și socialismului asupra frazeologiei instigatoare pseudorevoluționare“. Andrei Gromîko a subliniat că raportul lui N. S. Hrușciov, șeful guvernului sovietic, exprimă „clarviziunea principiilor de politică externă a Comitetului Central al Partidului și a guvernului sovietic, care subliniază în permanență însemnătatea pe care o prezintă pentru îmbunătățirea situației internaționale aplicarea consecventă a principiului coexistenței pașnice, ca bază a relațiilor dintre state și în primul rînd, dintre cele două mari puteri, din lume — U. R. S. S. și S. U. A. In perioada evenimentelor legate de Cuba, a spus Andrei Gromîko, „conducătorii politici ai S.U.A. au adus lumea în pragul prăpastiei“. Dacă eroicul popor al Cubei poate să-și canalizeze din nou eforturile spre construcția pașnică, dacă președintele S .U. A. și-a asumat în fața întregii lumi, în numele țării sale, obligația că S. U. A. nu vor invada Cuba și vor reține pe aliații lor de la această acțiune, și dacă mașina de război a statelor adusă în stare de luptă, nu a fost declanșată, a spus Andrei Gromîko, aceasta se datorește în primul rînd acțiunilor ferme pătrunse de spiritul răspunderii pentru cauza păcii, întreprinse de guvernul sovietic, Comitetul Central al partidului nostru și de tovarășul N. S. Hrușciov, personal, care în aceste zile îngrijorătoare au știut să înlăture primejdia războiului termonuclear. Andrei Gromîko a spus că numai cei care s-au izolat de realitate prin zidul dogmatismului și ale căror voci stridente se confundă acum cu îndemnurile războinice ale celor mai agresivi reprezentanți ai lagărului imperialist, nu înțeleg importanța rezolvării pașnice a crizei din Marea Caraibilor. Criza din Marea Caraibilor a subliniat Andrei Gromîko, a confirmat din nou cît de strîns sînt legate destinele lumii contemporane de relațiile dintre U. R. S. S. și $• U. A. Cînd U. R. S. S. și S. U. A. își unesc eforturile pentru reglementarea conflictelor și complicațiilor care apar într-o regiune sau alta, flacăra pîlpiitoare a războiului se stinge și încordarea se atenuează. Guvernul sovietic, poporul sovietic, a spus Andrei Gromîko, simpatizează tendința care se manifestă în politica externă a S. U. A. printr-o apreciere mai calmă și mai lucidă a situației internaționale și se orientează spre căutarea rezolvării problemelor litigioase pe calea tratativelor, pe calea pașnică“. Vorbitorul a arătat că guvernul sovietic ar vrea să spere că judecata sănătoasă și năzuința spre rezolvarea problemelor litigioase pe calea tratativelor vor triumfa în politica S.U.A. Andrei Gromîko a spus că guvernul sovietic consideră că nici în prezent nu există obs acole de neînvins pentru stabilirea și dezvoltarea colaborării dintre statul sovietic și S.U.A., dacă acest lucru îi doresc americanii. Ministrul afacerilor externe al U.R.S.S. a declarat că reproșurile aduse Uniunii Sovietice că ea ar fi transportat în secret arme ofensive în Cuba sunt nefondate. El a explicat că după cum a declarat șeful guvernului sovietic și înainte de evenimentele din regiunea Mării Caraibilor, întregul armament sovietic, livrat Cubei, era destinat apărării Republicii Cuba, pentru respingerea agresiunii care o amenința în permanență și ca atare acestea au fost arme de apărare, arme defensive. Ce drepturi au S. U. A. să declare că de vreme ce americanii nu au fost informați despre amplasarea armei rachetă sovietice în Cuba ei ar fi fost aproape înșelați ? Oare guvernul S.U.A. informează guvernul sovietic ce fel de armamentau Statele Unite ale Americii la numeroasele baze militare americane răspîndite în Europa, Asia, Africa, inclusiv în regiunile din imediata vecinătate cu frontierele Uniunii Sovietice? Guvernul sovietic nu-și amintește să fi primit din partea S.U.A. asemenea informații. Dacă ar fi vorba de un schimb de asemenea date, un astfel de schimb ar fi de neconceput, fără reciprocitate. De ce S. U. A. au pretenții mai mari ? Se poate spune cu toată certitudinea: dacă între Uniunea Sovietică și S.U.A. va exista colaborare și încredere, atunci va exista pace, dacă între șeful guvernului sovietic N. S. Hrușciov și președintei S.U.A. J. Kennedy, va exista înțelegere, atunci vor fi rezolvate și problemele internaționale de care depinde soarta omenirii a declarat Andrei Gromîko. După ce a subliniat că în raportul lui N. S. Hrușciov este relevată importanța problemei încheierii tratatului de pace german, Andrei Gromîko a spus că această problemă nu a fost născocită, ci a fost pusă de însăși viața și își așteaptă rezolvarea. El a amintit că declarațiile cele mai războinice, cele mai nesăbuite și lipsite de răspundere în zilele cele mai încordate ale crizei din regiunea Mării Caraibilor au provenit tocmai din Bonn. Uniunea Sovietică, a spus vorbitorul în continuare, nu urmărește ca R. F. Germană să fie pusă într-o situație de inferioritate. Dar cum se pot realiza relații bune și chiar prietenești cu Germania occidentală dacă nu sunt lichidate total rămășițele celui de-al doilea război mondial, dacă cercurile conducătoare din R. F. Germană nu vor să renunțe la calea revanșardă. Asemenea relații vor lua naștere și se vor dezvolta dacă Germania occidentală nu va căuta să revizuiască rezultatele celui de-al doilea război mondial ci dacă ea va căuta să trăiască în pace cu celelalte popoare în primul rînd cu vecinii săi, inclusiv Republica Democrată Germană. Andrei Gromîko a informat că în cursul schimbului de păreri cu guvernul S.U.A. în ceea ce privește reglementarea pașnică a problemei germane, s-a realizat o apropiere între pozițiile părților în multe probleme discutate, legate de încheierea definitivă a capitolului celui de-al doilea război mondial. Andrei Gromîko a spus: Fără a intra în amănunte, întrucît schimbul de păreri nu s-a încheiat și urmează să fie continuat, printre aceste probleme s-ar putea cita problema definitivării și consfințirii actualelor frontiere germane, a respectării suveranității R.D. Germane, a renunțării la înzestrarea celor două state germane cu arma nucleară, a încheierii sub o formă sau alta ,a unui pact de neagresiune între N.A.T.O. și Organizația Tratatului de la Varșovia. Andrei Gromîko a declarat : Noi am vrea să sperăm că în capitalele puterilor occidentale va învinge o poziție sănătoasă în problema încheierii tratatului de pace german. Dacă S.U.A. și celelalte puteri occidentale nu sînt dispuse să participe la încheierea tratatului de pace, oricum el va fi semnat numai cu R. D. Germană. Noi am prefera însă ca și în acest caz să se ajungă la o înțelegere cu puterile occidentale asupra principalelor aspecte ale reglementării pașnice a problemei germane. Uniunea Sovietică, a spus Andrei Gromîko, este gata să continue schimbul de păreri cu S. U. A. și cu celelalte puteri occidentale în problema tratatului de pace german. El a subliniat că în această problemă trebuie căutată o soluție. In încheiere Andrei Gromîko a subliniat că baza sucesului politicii externe sovietice o constituie puterea economică și de apărare a U.R.S.S., idealurile nobile și umanitare după care se călăuzește poporul sovietic. ♦« Situația din Argentina BUENOS AIRES 13 (Agerpres). Rebeliunea declanșată marți dimineață de către fostul comandant al aviației Argentinei, generalul Alsina, după ce fusese destituit de către președintele Jose Maria Guido, a eșuat definitiv miercuri seara. Capitularea lui Alsina și a ofițerilor lui s-a făcut, după cum menționează Agenția France Presse, fără condiții. Potrivit aceleiași agenții, Alsina urmează să se predea secretarului de stat pentru aviație, generalul Juan Carlos Pereira, care a demisionat dealtfel încă de marți dimineața dar a cărui demisie nu a fost încă acceptată de către președintele Guido. ÜIä TAN 001 Intre 24—29 iunie 1963, la Moscova Congresul mondial al femeilor BERLIN 13 (Agerpres). Intre 7 și 11 decembrie a avut loc la Berlin sesiunea Consiliului Federației Internaționale Democrate a Femeilor (F.D.I.F.) Sesiunea a luat hotărîrea să organizeze la Moscova, între 24 și 29 iunie 1963 Congresul mondial al femeilor. La sesiune a luat cuvîntul președinta F.D.I.F., d-na Eugenie Cotton, care în raportul său s-a ocupat de diferite probleme privind pregătirea Congresului. Au fost întîmpinate cu aplauze furtunoase declarațiile privind aderarea la F.D.I.F. a încă două organizații : Uniunea Femeilor din Algeria și Uniunea Femeilor din Laos. Un nou val de greve în Italia ROMA 13 (Agerpres). La 13 decembrie Italia a fost cuprinsă de un nou val de greve. Potrivit relatărilor corespondentului din Roma al agenției UPI în această zi au declarat grevă generală redactorii tuturor cotidienelor, agențiilor de presă și revistelor ilustrate din țară. In același timp au intrat în grevă pe timp de 48 de ore, membrii corpului didactic. Acțiuni revendicative au inițiat, de asemenea, funcționarii societății de Cruce Roșie, precum și muncitorii metalurgiști. Agenția relatează că muncitorii de la serviciile de telefoane vor intra în grevă vineri iar salariații barurilor și restaurantelor în cursul zilei de sîmbătă. Puternicul răsunet internațional al Raportului prezentat de N. S. Hrușciov la sesiunea Sovietului Suprem al U.R.S.S. Cuba HAVANA 13 (Agerpres). TASS transmite: Raportul președintelui Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. N.S. Hrușciov la sesiunea Sovietului Suprem al U.R.S.S. se află în centrul atenției presei și radioului din Cuba. Ziarul de seară „Diario de la Tarde" a publicat expunerea raportului lui N.S. Hrușciov pe prima pagină sub titluri mari. In subtitluri ziarul scrie: „Forțele păcii sunt capabile să lichideze cele mai periculoase crize internaționale și să lege minuile agresorilor imperialiști". Posturile de radio locale au transmis de cîteva ori textul expunerii raportului lui N.S. Hrușciov subliniind în comentariile lor rolul uriaș al politicii externe de pace a Uniunii Sovietice în rezolvarea crizei din regiunea Mării Caraibilor. Japonia TOKIO 13 (Agerpres). — Raportul prezentat de N. S. Hrușciov, președintele Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. la sesiunea Sovietului Suprem al U.R.S.S. — „Situația internațională actuală și politica externă a Uniunii Sovietice“ trul atenției presei — se află în ceajaponeze de joi. Toate ziarele au publicat în primele pagini o expunere amănunțită a raportului, însoțind-o de titlurile: „Rezolvarea problemei cubane — o victorie a politicii rațiunii", „Hrușciov declară: coexistența este baza politicii externe sovietice", în Unica posibilitate de a supraviețui epoca nucleară, subliniază în titlul ziarul „Asahi“, „este de a apăra coexistența pașnică“. Tezele principale din raport au fost transmise în repetate rînduri și de Corporația japoneză de radiodifuziune. Raportul lui Hrușciov, arată în comentariile sale corespondentul din Moscova al acestei corporații, reține atenția deoarece premierul sovietic a relevat o dată mai mult justețea politicii sovietice de coexistență pașnică. Hrușciov a arătat, subliniază corespondentul, că numai datorită acestei politici, de pe Cuba a fost îndepărtată mîna forțelor agresive ale S. U. A. R. A. N. CAIRO 13 (Agerpres). — TASS transmite: Consider că cuvîntarea rostită de Hrușciov, șeful guvernului sovietic, la sesiunea Sovietului Suprem al U.R.S.S. aduce o mare contribuție la cauza întăririi păcii în întreaga lume, a declarat corespondentului din Cairo al agenției TASS ITamed Mohi Ed-Din, secretar general al Comitetului național al partizanilor păcii din R.A.U. Toți cei cărora le este scumpă pacea vor primi cu mare satisfacție declarația lui Hrușciov că forțele păcii pot înlătura cele mai periculoase crize internaționale și pot pune la respect pe agresorii imperialiști. Uniunea Sovietică a demonstrat aceasta în cursul crizei cubane, salvînd lumea de un război nuclear. Raportul lui Hrușciov caracterizează precis și clar politica externă a Uniunii Sovietice — o politică de coexistență pașnică, de respectare a drepturilor popoarelor, a independenței și suveranității lor naționale, o politică de apărare a altor popoare împotriva agresiunii imperialiste. Franca PARIS 13 (Agerpres). — Informațiile cu privire la raportul prezentat de N. S. Hrușciov la sesiunea Sovietului Suprem al U.R.S.S. au parvenit seara tîrziu la redacțiile ziarelor pariziene. Ele au publicat ample extrase din raport și au informat despre acesta sub titluri mari în primele pagini. „O cuvîntare importantă rostită de Hrușciov la sesiunea Sovietului Suprem“, subliniază ziarul „Toumanite“. „Paris—Jour“ arată că N. S. Hrușciov a pus accentul pe necesitatea coexistenței pașnice. „Precizarea poziției sovietice“, scrie în titlu ziarul „Le Figaro“. „Le Populaire“, organul Partidului socialist scrie că „Uniunea Sovietică respinge perspectiva unui război nuclear“. „Deznodămîntul semnificativ al crizei legate de Cuba scrie Claudio Busier în acest ziar, a servit lui Hrușciov drept argument care trage greu la cumpănă în luptă împotriva celor care și-au pierdut mințile în asemenea măsură tacit discută cu stage rece eventualitatea unui război nuclear mondial“. Fuster recunoaște că politica externă sovietică este un „faclor al păcii“. Anglia LONDRA 13 (Agerpres). Raportul prezentat de N.S. Hrușciov la sesiunea Sovietului Suprem al U.R.S.S. a suscitat un deosebit interes în Anglia. Ziarul „Guardian" scrie într-un editorial că afirmarea politicii de coexistență pașnică ar corespunde intereselor Occidentului. Ziarul conservator „Daily Telegraph" subliniază că pentru menținerea păcii sînt necesare concesii bilaterale. Ziarul „Daily Mail" consideră drept pasaj cheie al cuvîntării lui N.S. Hrușciov, cuvintele lui că Uniunea Sovietică va urma și pe viitor linia spre menținerea păcii. „O chezășie deplină a intențiilor pașnice ale Rusiei“, astfel apreciază raportul lui N.S. Hrușciov, ziarul laburist „Daily Herald". Canada OTTAWA 13 (Agerpres). TASS transmite: Stațiile de radio și televiziune din Canada în emisiunile lor de știri externe au transmis de cîteva ori comunicate asupra raportului prezentat de N.S. Hrușciov. Ziarele de seară apărute la Ottawa au publicat expuneri ale raportului șefului guvernului sovietic scoțînd în evidență cuvintele lui N.S. Hrușciov că Uniunea Sovietică a preîntîmpinat atacarea Cubei plănuită de cercurile guvernante ale S.U.A. și prin aceasta a îndepărtat primejdia unui război termonuclear general. In știrile transmise de radioteleviziune și presă se subliniază hotărîrea Uniunii Sovietice de a duce și pe viitor o politică de coexistență pașnică și este citată acea parte din raportul lui N.S. Hrușciov în care se vorbește despre necesitatea renunțării la război ca mijloc de reglementare a problemelor internaționale litigioase. <0> 1U1 Comitetul Politic examinează problema coreeană NEW YORK 13 (Agerpres).—Comitetul Politic al Adunării Generale a O.N.U. a trecut la examinarea problemei coreene. Pentru a contribui la examinarea rodnică a problemei reglementării pașnice în Coreea, la retragerea trupelor străine din Coreea de sud, delegația Uniunii Sovietice a propus, după cum se știe, că la ședința comitetului să fie invitați atît reprezentanți ai Republicii Populare Democrate Coreene, cît și reprezentanți ai Coreei de sud. In cursul discuției, delegații multor țări au sprijinit propunerea sovietică, S. U. A. însă au obiectat nu numai împotriva încetării regimului de ocupație a Coreei de sud de către trupele americane, ci chiar împotriva participării unor participanți ai R.P.D. Coreene la examinarea problemei care stă în fața Comitetului Politic. Folosind majoritatea mecanică a voturilor, S.U.A. și aliații lor au reușit să respingă propunerea sovietică pentru care au votat 29 de delegați. Cuvîntarea lui V. A. Zorin V. A. Zorin, delegatul U.R.S.S., care luat primul cuvîntul în cadrul ședinței din după-amiaza zilei de 12 decembrie a Comitetului, a amintit că Statele Unite au zădărnicit pînă în prezent înfăptuirea acordului de armistițiu, care prevede evacuarea din Coreea a tuturor trupelor străine și continuă ocuparea părții de sud a țării. Reprezentantul U.R.S.S. a arătat că, violîndu-se acordurile de armistițiu, forțele armate americane din Coreea de sud sunt înzestrate cu diferite tipuri de arme nucleare și mijloace de transportarea lor la țintă. Zorin a atras atenția membrilor comitetului asupra faptului că numai în anul 1961 în Coreea de sud au fost efectuate 34 de mari manevre militare, simultan acțiuni de război pe teritoriul R. P. D. Coreene. In perioada care a trecut după semnarea armistițiului și pînă la sfîrșitul lui octombrie 1962 au fost înregistrate 4.592 cazuri de violare de către partea americană a acordului de armistițiu, inclusiv 890 cazuri de pătrundere în spațiul aerian și în apele teritoriale ale R. P. D. Coreene. Delegatul sovietic a subliniat că prezența trupelor străine în sudul Coreei știrbește prestigiul național al poporului iubitor de libertate al acestei țări, care a făcut atîtea sacrificii la lupta pentru independența sa națională. Zorin a citat numeroase acte privind acțiuni criminale săvîrșite de clica militarista americană în Coreea de sud. El a amintit că, numai potrivit relatărilor presei coreene, se constată că soldații americani au omorît în ultimii ani în această țară peste 200 de persoane. Economia Coreei de sud se află într-o stare de depresiune extremă, în țară domnesc șomajul de masă, foametea și mizeria. Acesta este rezultatul direct al gospodăririi americane în Coreea de sud. Cu totul altă viață duce poporul din R. P. D. Coreeană. Delegatul sovietic a citat numeroase fapte care demonstrează că tînărul stat din Asia — Republica Populară Democrată Coreeană — înaintează în ritm impetuos pe calea progresului social și economic. In prezent R. P. D. Coreeană realizează în 40 de zile aceeași producție industrială pe care o realiza întreaga Coree în timp de un an pe cînd se afla sub dominația japoneză. Delegatul Uniunii Sovietică a condamnat vehement activitatea așa-zisei comisii O.N.U. pentru restabilirea și unificarea Coreei. Ani de-a rîndul — a arătat el — această comisie dezinformează O.N.U.. și opinia publică mondială despre adevărata situație în sudul Coreei. Delegația sovietică, a spus Zorin, consideră că a sosit timpul ca Adunarea Generală să termine cu discutarea rapoartelor acestei comisii, și să dizolve această comisie. Vorbitorul a demascat încercările S.U.A. de a camufla amestecul în treburile Coreei de sud sub egida O.N.U. Reprezentantul Uniunii Sovietice a arătat în mod convingător că este lipsit de valoare proiectul de rezoluție, prezentat Comitetului de către Statele Unite și aliații lor din blocurile militare. Acest proiect nu conține nimic altceva decît jigniri la adresa statului socialist independent — R. p. D. Coreeană. Călăuzindu-se de interesele menținerii și consolidării păcii în Extremul Orient, a spus în continuare Zorin, precum și de interesele sprijinirii unificării pașnice și democratice a Coreei, fără amestec din afară, delegația Uniunii Sovietice prezintă Comitetului Politic spre examinare un proiect de rezoluție care propune statelor, care au trupe în Coreea de sud, să le evacueze de pe teritoriul Coreean și solicită guvernele Republicii Populare Democrate Coreene și Republicii Coreene să depună toate eforturile posibile în vederea apropierii părților pe calea stabilirii și dezvoltării relațiilor economice, culturale și de altă natură între nord și sud. Redacția Abonamentele și administrația : Galati str. Pavel Tcacenco nr. 20 Telefoane 22.23, 22.13, 13.00, 13,67, 34.54. Secția corespondenți: 18.00. fac la oficiile poștale, factorii poștali și difuzorii voluntari. Costul unui abonament pe 3 luni: individual lei 15 — colectiv, lei 2, Nr. 5607 Scurte sHri externi PARIS 13 (Agerpres). La 12 decembrie și-au încheiat lucrările la Paris sesiunea a 12-a a Conferinței generale UNESCO (Organizația Națiunilor Unite pentru problemele învățămîntului, științei și culturii). Conferința generală, care este organul superior al UNESCO, a examinat în decursul celor cinci săptămîni de lucru raportul de activitate al acestei organizații internaționale pe 1960— 1962, și a aprobat programul de activitate pe 1963—1964. SAN JOSE 13 (Agerpres). — TASS transmite : La San Jose a avut loc o plenară lărgită a Comitetului Central al Partidului „Avangarda Populară din Costa Rica“, consacrată situației din țară și problemelor actuale ale situației internaționale. Plenara a sprijinit cu fermitate poziția Uniunii Sovietice în timpul recentei crize din Marea Caraibilor. Poziția guvernului sovietic, s-a subliniat în Plenară, a salvat Cuba de invazie, a salvat pacea în întreaga lume. NEW YORK 13 (Agerpres). La 12 decembrie în cadrul ședinței Comitetului de Tutelă al Adunării Generale a O. N. U. a fost adoptat proiectul de rezoluție care prevede înfăptuirea unui program special de învățămînt pentru locuitorii băștinași ai coloniilor portugheze din Africa. In rezoluție se face un apel către toate țările membre ale O. N. U. să acorde burse studenților din coloniile portugheze pentru ca aceștia să-și poată desăvîrși studiile medii și superioare. BRAZAVILLE 13 (Agerpres). In seara zilei de 12 decembrie la Brazaville a luat sfîrșit conferința șefilor de state din Africa Ecuatorială care a durat două zile. Comunicatul dat publicității după încheierea lucrărilor conferinței anunță că s-a hotărît crearea unei industrii pentru rafinarea petrolului din această regiune a Africii și au fost examinate în amănunțime recomandările privind crearea unei Uniuni vamale ecuatoriale. ACCRA 13 (Agerpres). Președintele Ghanei, Kwame Nkrumah, a deschis la 12 decembrie primul congres internațional al cercetătorilor în problemele Africii care își desfășoară lucrările în clădirea Universității din Accra. La Congres participă peste 500 de delegați și observatori din toate țările africane precum și din celelalte continente ale lumii. La fabrica de autovehicule Dukcîm (R. P. D. Coreeană), al cărui colectiv și-a propus să producă peste 2.000 de autocamioane pentru nevoile agriculturii, înainte de începerea lucrărilor agricole din acest an. IN FOTOGRAFIE. Asamblarea în flux a autocamioanelor destinate agriculturii. Fotografia de sus ne înfățișează copii din Corcea de ruieni spre a se hrăni cu ele, sub care culeg bu- Sesiunea Consiliului N. A. T. O. PARIS 13 (Agerpres). La 13 decembrie s-a deschis la Paris sesiunea de iarnă a Consiliului blocului agresiv al Atlanticului de nord. Sesiunea va examina o serie de probleme militare, politice și financiareconomice, între care crearea „forței atomice de șoc“ a NATO, sporirea arsenalului de armament clasic al țărilor membre ale NATO, problema Berlinului, problema aderării Angliei la Piața comună. Sesiunea își va desfășura lucrările timp de trei zile. La lucrările ei participă miniștrii afacerilor externe, miniștri de război și miniștrii de finanțe ai celor 15 țări membre ale Uniunii Atlanticului de nord. Tiparul : întreprinderea de industrie locală „Spiridon Vrînceanu“ — Galați