Viața Nouă, octombrie-decembrie 1962 (Anul 19, nr. 5544-5622)

1962-11-22 / nr. 5588

Nr. 5588 Se simte nevoia de mai multă îndrumare și control Terminarea colectivizării agriculturii a cerut și din partea comitetului comunal de partid Răstoaca să desfășoare o muncă politică atotcuprinzătoare care să concure la consolidarea și dezvoltarea succesului obținut. In comună sunt două organizații de bază, una in G.A.C. și alta pe lingă stat (ce cuprinde membrii de partid, salariații din comună). Ambele au nevoie de ajutor și îndrumare pentru a-și aduce contribuția din plin la dezvoltarea economico-organizatorică ,a gospodăriei colective, precum și la diferite acțiuni cu caracter obștesc și cultural ce se întreprind în comună. Era firesc ca organizația de partid din G.A.C. să primească un ajutor mai substanțial din partea comitetului comunal deoarece în urma terminării colectivizării agriculturii se ridică probleme mult mai complexe ca : organizarea muncii, dezvoltarea sectorului zootehnic, efectuarea la timp a lucrărilor agrotehnice etc. De asemenea întrucît o parte din colectiviști au intrat de abia în acest an în G.A.C., organizația de bază de aici avea nevoie de îndrumare și ajutor pentru găsirea și folosirea pe scară largă a celor mai bune forme și metode politice pentru mobilizarea tuturor colectiviștilor la lucru , la munca de colectivizare a agriculturii și în ridicarea continuă a nivelului economic și cultural a comunei, alături de comuniști, au crescut nenumărați oameni înaintați, inimoși, devotați cu trup și suflei partidului și poporului, cauzei socialismului. Acestia se îndreaptă în mod firesc spre partid, dovedesc prin fapte deosebite că merită să facă parte din rîndurile lui. iulți dintre ei cer să fie primiți candidați și apoi membri de partid. Comitetul comunal de partid avea obligația să acorde toată atenția acestei"1"probleme," să îndrume și să controleze organizațiile de bază în acest sens. Organizațiile de bază mai au nevoie de sprijin și în direcția îmbunătățirii continue a vieții interne de partid, întăririi disciplinei de partid. In ce măsură s-a ocupat comitetul comunal de partid Răstoaca de a da viață acestor sarcini și altora care-i revin a arătat-o adunarea de dare de seamă și alegeri a comitetului. Din darea de seamă prezentată a reieșit că în ședințele sale comitetul comunal de partid a analizat probleme interesante privind dezvoltarea economico-organizatorică a gospodăriei colective, întărirea vieții interne de partid etc. că pentru înfăptuirea lor membrii comitetului au fost repartizați pe organizații de bază să le îndrume și să le controleze. În același timp, activul comitetului comunal de partid, format din 9 tovarăși, a primit și el sarcina să dea un ajutor organizației de bază din G.A.C. în munca politică ce e necesar să fie desfășurată în brigăzile de cîmp și zootehnică etc. După cum se vede măsurile au fost bune. Ce s-a întîmplat însă aici ? Efectuîndu-se un control sporadic asupra felului cum acești tovarăși se achită de sarcina încredințată o parte însemnată din ei nu și-au dus “sarcinile ”la îndeplinire. Acest lucru s-a făcut resimțit în activitatea organizațiilor de bază și în special la aceea din G.A.C. unde adunările generale ordinare de partid nu s-au ținut cu regularitate, hotărîrile luate în adunările generale nu au fost urmărite cum se îndeplinesc, unii membri de au avut abateri de la disciplina partid de partid, agitația prin viu grai și vizuală e aproape inexistentă etc. Toate acestea au condus ca și rezultatele obținute de gospodăria colectivă să nu fie cele așteptate. In acest an, spunea în adunare tov. David Maxim, producțiile planificate la ha nu s-au realizat. .Vorbitorul a explicat că acest lucru nu s-a datorat numai condițiilor de climă nefavorabile in acest an. La cultura porumbului, de pildă, prașila a III-a nu a fost făcută decît pe o suprafață mică De asemenea, slaba organizare a muncii a făcut ca recolta de porumb să fie culeasă cu multă întîrziere. In adunarea de alegeri s-a subliniat că o insuficientă atenție s-a acordat primirii de noi membri și candidați de partid. Că așa stau lucrurile ne e confirmat de faptul că la adunarea de alegeri organizația co____________ numară număra numai 23 de membri de partid și 14 candidați de partid. Din rîndurile colectiviștilor 11 candidați de partid au fost primiți după apariția Hotăririi P.M.R. din 23—25 Plenarei C. C. al aprilie a.c. Organizația de partid de la sfatul popular nu a primit nici un membru și candidat de partid deși în comună sunt Ifi cadre didactice și alți intelectuali care în perioada colectivizării aagriculturii comunei și după aceea s-au preocupat pentru întărirea economico-organizatorică a G.A.C. Tovarășii Diță Toader, Mihai Dascălu au criticat cu tărie comitetul comunal de partid pentru slabul sprijin acordat organizațiilor de bază în această direcție. Ei au arătat ce ajutor de preț era pentru organizația de bază din G.A.C. la întărirea muncii de partid în brigăzi și echipe dacă forțele ei creșteau continuu cu cei mai buni dintre cei mai buni colectiviști. Alți participanți la adunare printre care tovarășii Petre Mihai, Ion Zlota, Constantin Matei, în cuvîntul lor au propus ca noul comitet să se preocupe îndeaproape de îmbunătățirea activității culturale din comună, de agitația vizuală care nu mai e actuală și altele. Lipsurile scoase la iveală cu prilejul adunării de dare de seamă și alegeri a noului comitet dovedesc faptul că instructorul teritorial de partid Constantin Badiu nu s-a achitat cum trebuie de sarcina ce o are și că nu a fost la rîndul său controlat în muncă de comitetul raional de partid, deși această comună se află la numai 12 km distanța de reședința de raion. Concluzia ce se impune a fi trasă de comitetul raional de partid e limpede. Așteptăm să vorbească faptele în sensul că noul comitet comunal de partid să primească ajutorul cuvenit în întreaga lui activitate. RPENCIU Adunarea de dare de seamă și alegeri a comitetului comunal de partid din Răstoaca ♦ [UNK] INTOTOURAIIE: Montorii fruntași Uie Baicu și Mihalcea Butoiu de a la secția 3 mobila întreprinderii C. I. L. Brăila, pierind la montarea unor biblioteci produse aici. Campionatul regional Cu jocurile etapei a XV-a desfășurate duminică, prima parte a campionatului regional de fotbal ediția 1962—1963 a luat sfirșit. In ultima etapă a turului, fruntașele clasamentului au obținut rezultate neașteptate. Ancora Galați a terminat la egalitate cu Gloria C. F. R. Galați, iar Laminorul și-a încheiat partida cu Avîntul Bujor tot cu un rezultat de egalitate. Învingătoare în jocul susținut cu Muncitorul Ghidigeni, formația Metalosport Galați a redus la două puncte diferența față de Ancora și la un punct față de Laminorul, fiind angajați direct în lupta pentru ocuparea primului loc. In celelalte întîlniri s-au înregistrat rezultate normale. Victoria Gugești a întrecut Dunărea Brăila, Tractorul Vizim a dispus de Tractorul Nănești iar Celuloza Brăila a depășit clar formația Chimica din Mărășești. In clasament după 15 etape Ancora Galați se află pe primul loc cu un punct avans față de Laminorul și două puncte față de Metalosport. VOLEI începe campionatul republican Au mai rafiras câteva zile pînă la 25 noiembrie, dată la care cele mai bune echipe de volei din țară vor lua startul în întrecerea pentru desemnarea noii campioane. Iubitorii sportului gălățean vor lăsa atunci stadioanele să se pregătească pentru iarnă și vor lua drumul sălii de sport pentru a urmări cu atenție evoluția echipei favorite, Știința. Și cît sînt de bucuroși atunci cînd jucătorii acestei echipe se străduiesc pentru a le oferi lor, spectatorilor, meciuri frumoase, cu faze palpitante, dinamice. .De mai mulți ani voleiul gălățean este reprezentat în această competiție de mare amploare de echipa Știința. Și de la an la an, jucătorii acesteia s-au prezentat mai bine. După desfășurarea ultimului campionat, studenții gălățeni au cucerit, după cum se știe, locul V în turneul final și odată cu aceasta și confirmarea primei categorii de clasificare sportivă. Ca urmare a acestei frumoase comportări, o parte din jucători au fost selecționați în echipe reprezentative (larga — reprezentativa de tineret, Kramer și Petrișor — reprezentativa U.R.S.R.). Aceste succese obligă pe toți jucătorii la o muncă și mai susținută, pentru a reprezenta în continuare cu cinste voleiul gălățean. Ținînd cont de modul de desfășurare a noului campionat, echipa studenților gălățeni și-a început din vreme pregătirile la care au participat toți jucătorii. Din lotul de anul trecut, lipsește V. Iordache, transferat la Timișoara. Anul acesta a fost promovat în lot Rotaru, un junior cu calități. In cadrul meciurilor de verificare de la Constanța, Ploiești și Galați, s-a scos în evidență faptul că, în general, jucătorii s-au acomodat, cu noul sistem de joc (3 ridicători — 3 trăgători) și totodată că preluarea și dublarea blocajului nu se execută în bune condițiuni. In ultima confruntare, înaintea campionatului, (Cupa Carpați la Brașov), studenții au ocupat un nesatisfăcător loc trei, e adevărat că fără doi , din principalii componenți (Kramer și Petrișor plecați în Cehoslovacia), dar aceasta nu constituie o scuză. In programul de antrenamente, trebuie să se lucreze pentru remedierea deficiențelor constatate și să se acorde în continuare atenție pregătirii fizice, capitol care și-a spus cuvîntul în unele întîlniri de anul trecut. Pentru primul meci, cel cu Rapid București, toți suporterii gălățeni sînt dornici să vadă jucătorii noștri lucind cu însuflețire, să pună în practică toate cunoștințele tehnice și tactice. Pe această cale, le urăm din inimă „Mult succes" în campionatul care începe. GH. DUMITRU Rezultatele ultimei etape Celuloza Brăila—Chimica Mărășești 2—0 Pogrosul Brăila—Mecanizatorul Făurei 4—2 Lșminoiu Brăila-Avîntul Bujor 0-0 Victoria Gugești-Dunărea Brăila 2—0 Gloria CFR Galați—Ancora Galați 0—0 Voința Focșani —Marina Brăila 1 —1 Muncitorul Ghidigeni—Metalosport Gr. 0-3 Tractorul Viziru—Tractorul Nănești 4—2 SERIA B. I.C. Brăila—Viticultorul Panciu Flacăra Odobești >- Victoria I.G.S.A.C. Galați Recolta Ivești—Muncitorul Tecuci Tractorul Balta Albă-Voința Rușețu 1- 3 2- 11-14-2 GALAȚI . Teatrul de Stat prezintă la orele 16 și 19,30 piesa „Mielul turbat". La Teatrul muzical are loc la orele 19,30 spectacolul cu opereta „Vânzătorul de păsări". BRĂILA. Teatrul de Stat prezintă la orele 19,30 „Nunta lui Figaro". CLASAMENTUL 1. Ancora Galați 13 11 2 2 41:14=24 2 Laminorul Brăila 15 11 1 3 40:18=23 3. Metalosport Galați 15 9 4 2 41:17=22 4 Progresul Brăila 15 8 3 4 31:20=19 5. Mecanizatorul Făurei 15 6 5 4 24:19=17 6 Gloria CFR Galați 13 6 5 4 28:25=17 7. Marina Brăila 15 6 3 6 25:21 = 15 8. Dunărea Brăila 15 5 6 5 22:26=15 9. Victoria Gugești 15 5 4 6 18:27=14 10. Voința Focșani 15 3 7 5 23:30=13 11. Chimica Mărășești 15 4 4 7 20:28=12 12. Avîntul Bujor 15 2 7 6 20:33=11 13. Celuloza Brăila 15 4 3 8 14:30=11 14. Tractorul Viziru 15 4 2 9 23:20=10 15. Tractorul Nănești 15 2 6 7 22:36=10 16. Muncitorul Ghidigeni 13 3 1 11 17:37= 7 Azi la fotbal Ultima etapă a turului campionatului categoriei B, la fotbal, ediția 1962—1953 se dispută astăzi. La Galați (teren Portul roșu orele 14,30), liderul clasamentului seriei I formația C.S.O., primește replica echipei I.M.U. Medgidia, într-un joc in care gazdele au prima șansă. In deschidere la orele 12 se desfășoară întîlnirea din cadrul Cupei R.P.R. între Ancora Galați și Metalosport Galați. Stadionul „23 August“ din Focșani găzduiește începînd de la orele 14,30 jocul Rapid — Flacăra Moreni. Pentru a părăsi zona periferică a clasamentului localnicii se vor strădui să realizeze un rezultat favorabil. Celelalte echipe de categoria B din regiunea noastră susțin întîlniri dificile în deplasare : Știința cu Ceahlăul la Piatra Neamț, Flamura roșie Tecuci cu Carpați la Sinaia și C.S.C. Brăila cu Metalul Tîrgoviște probabil la Ploiești sau Cimpina, deoarece stadionul din Tîrgoviște este suspendat. GALAȚI ; „M. Eminescu“ — filmul Contele de Monte Cristo (seri a II-a) ; „Popular“ — filmul Centrul înaintaș a murit în zori ; „I. Creangă“ — filmul Împotriva zeilor ; „Al Vlahuță“ — filmul Fantomele din Spessart, BRĂILA ; „23 August" — filmul Soare și umbră ; „Popular" - filmul Acord finn) ; „i lume" — filmul O viață ; „Flacăra" — W.kingii. FOCȘANI : „Flacăra" — Frumoasa americană ; „Arta“ —Flăcări și flori. TECUCI : „Maxim Gorki“ — filmul Lăsarea nopții ; „M. Eminescu" — filmul Celebrul 702. MĂRĂȘEȘTI : „Ec. Teodoroiu“ — Pace noului venit. PANCIU : „Popular" — Drumul partizanilor. ODOBEȘTI : „Victoria" — Învierea (seria 1 și a il-a). FĂUREI : „I. L. Caragiale" — filmul Sonate. BUJOR : „M. Eminescu" — filmul Anii fecioriei. T. VLADIMIRSCU , filmul Valea mîndră, ÎNSURĂȚEI ; ..N. Balcescu“ — filmul Străzile au amintiri. VIATA NO 0 A Război de țesut fără suveică Specialiștii cehoslovaci, au realizat un nou tip de război de țesut fără suveică. La acesta, pentru tragerea firelor, tradiționala suveică, este înlocuită prin... aer. La acest război, diferite fibre pot fi țesute de două ori mai repede decît la un război de țesut obișnuit. A început fabricația în serie a noului război. Isulman . Un nou tip de mașină La Institutul de cercetati in domeniul electrificării și mecanizării agriculturii din Sofia (R. P. Bulgaria) a fost realizat un nou tip de mașină de săpat gropi pentru sădirea puretilor de pomi fructiferi. încercarea noii mașini a arătat că productivitatea muncii crește de 19 ori, iar cheltuielile se reduc de rinetou. La uzinele de transformatoare din Zaporojie (U.R.S.S ) se apropie de sfirșit lucrările de construcție a transformatorului de tip „TDTG“ cu o putere de 230.000/330 kilownbî. IN FOTOGRAFIE: Vedere parțială a transformatorului. Prospectări geologice Cercetărilogice efectuate geoloîn cursul ultimilor trei ani au dus la descoperirea unor importante surse de minereuri care au îmbogățit rezervele in materii existente prime ale R. P. Ungare. Astfel, prin descoperirea noilor zăcăminte din sudestul Ungariei resursele de cărbune de pămînt au crescut cu 200 milioane de tone ceea ce va permite satisfacerea nevoilor pentru perioadă de aprooximativ 60 de ani. La Centrul de cercetări științifice al Academiei medicale din Lublin (R. P. Polonă). IN FOTOGRAFIE : Un microscop electronic cu o capacitate de mărire de 150.000 de ori. VINERI 23 NOIEMBRIE 1962 Programul I 5,66; Radiojurnal; 5,67; Melodii populare romînești ; 5,30; Secția de gimnastică 5,46; Muzică ușoară; 6,66; Radiojurnal; 6,67; Prelucrări corale; 6,26; Emisiunea pentru sate; 6,36; Mici piese de estradă; 6,45; Salut voios de pionier; 7,66; Buletin de știri; 7, 1o; Cîntece; 7,36; Sfatul medicului; 7,35; Anunțuri, muzică; 7,45; Muzică ușoară; S.oo; Sumarul presei centrale; 8,08; Piese vocale; 8,36; Concert simfonic ;9,3o; Opera „Portretul vorbitor" de Gretry, l6,15; Muzică instrumentală; lo,3o; Melodii de estradă; 11,6o; Radiojurnal; 11,05; Cvartetul nr. 5 pentru coarde de Heino Eller, 11,3o; Scene vesele din operete; 11,52; Reportaj; 12.6o; Program susținut de orchestra de mandoline a Ministerului Transporturilor și Telecomunicațiilor; 12,20; Muzică populară , romînească; 12,4o; Ciclul de 12 concerte pentru orgă și orchestră de Haendel; 13,oo; Buletin de știri; 13,05; Recomandări din program; 13,1o; Muzică de estradă; 13 40; Cotele apelor Dunării; 14,oo; Concert de prînz; 15,oo; Cîntece fără cuvinte de Felix Mendelsohni-Bartholdy; 15,20; Cîntă Nicu Stoenescu; 15,45; Sinfonia în La major de George Stephane,cu; 16,15; Vorbește Moscova; 16,45; Cîntă taraful G.A.C. din comuna Firiteaz; 17,00; Buletin de știri; 17,16; Cîntă corul de copii ;il Radioteleviziunii; 17,36; In slujba pălii’oi; TS.op; Fragmente din opereta „Pericola" de Offenbach; 16,3o; Lecția de limba engleză; 19,4o; Muzică de estradă; 19,2o; Jurnalul satelor; 19,25; Concert de muzică ușoară; 2o,2o; Radiojurnal, 2o,15; Cîntă corul Casei raionale de cultură din Piatra Neamț; 2o,3o; Noapte bună, copii; 2o,4o; Muzica de dans; 21,15; Ani de ucenicie; 21,36; Muzică populară romînească; 22,6o; Buletin de știri; 22,35; Fragmente din opera ..Boris Godunov“ de Musorgski ; 23,50—23,55 ; Ultimele știri. Programul II 12,6o; Buletin de știri; 12,1o; Recomandări din program; 12,15; Rapsodii și suite de compozitori romîni; 12.45; Potpuriuri de melodii de estradă; 13,15; Limba noastră; 13.25; Uverturi și dansuri din opere; 14. 6o; Radiojurnal; 14. 16; Din viața muzicală a orașelor, patriei; 14,36; Muzica de estradă; 15.ob; Din muzica popoarelor; 15,35; Actualitatea prin țările socialiste; • 16,6o; ■ Buletin de știri; 16,1o; Soliști de muzică ușoară; 16,3o; Cîntece; 16,5o; Tribuna Radio; 17,6o; Interpreți în studio; 17,30; Sfatul medicului; 17,35; Anunțuri,reclame, muzică; 18,oo; Buletin de știri; 18035. Celui — Mari dirijori : Wilhem van Ottarloo; 19,o6; Muzică ușoară; 19.36; Teatru la microfon : „Familia Hamilton** de Mona Brand; 21.06; Tarantella de Liszt; 21.15; Jocuri populare romînești;21.36; Radiojurnal; 21.45; Trio în Mi bemol major de Franz Schubert; 22.36; Moment poetic; Rubininana i” Tagore; 22,35; Melodii Fiice; 23, 1>6; Buletin de știri; 23,10 —,24,op; Concert, de noapte. Pas. 3-a m ♦ ♦ PROCURATIVA :♦ x [UNK] cu multiple calități : portabil, ușor de manipulat, imț Xprimare simplă, audiție perfectă. Magnetofonul „SONET-DUO“ Pe o bandă se pot face imprimări care să dureze circa ♦ o oră și cincisprezece minute. DE VÎNZARE LA TOATE UNITĂȚILE SPECIALI ♦ ♦ZATE DIN REGIUNE. ♦ U1 împ: liniiv. magazinale specializate: mixte si ixmimi.ECOOPERATIVELOR DI COPtI r~, ... . n.DRAG BURI .HQUHUÎ60CW umi ciocolata I. C. R. A. întreprinderea comerțului cu ridicata pentru produse alimentare — Galați anunță ocuparea următoarelor posturi prin concurs pentru I.C.R.A. Galați si filialele Brăila si Focșani . 1 POST CONTABIL I.C.R.A. Galați 1 POST CONTABIL I.C.R.A. Tecuci 1 POST MERCEOLOG I.C.R.A. Brăila 2 POSTURI MERCEOLOGI I.C.R.A. Focșani Concursul va avea loc la sediul întreprinderii regionale I.C.R.A. Galați din str. Fraternității nr. 9. Candidații care doresc să participe la concurs, trebuie să îndeplinească condițiile de studii și stagiu. La înscriere candidații vor depune la serviciul cadre I.C.R.A. Galați următoarele acte : — cerere de înscriere — autobiografie — actul de studii în copie legalizată — adeverința din care să reiasă vechimea în specialitate. Informații suplimentare se pot lua de la serviciul de cadre I.C.R.A. Galați, telefon 3091 și de la filialele I.C.R.A. din orașele menționate mai sus. Pentru echipe artistice, costume naționale din toate regiunile țării, găsiți la magazinele de ambulam din orașele: GALAȚI, str. Republicii Bloc E telefon 3325 BRĂILA, str. Republicii nr. 5 telefon 1045 FOCȘANI, str. Mare a Unirii nr. 129 telefon 97 TECUCI, str. Unirii nr. 51 telefon 641 Ba □tSi Plaza în numerar și virament. Bogat sortiment în bibelouri, ceramică neagră și colorată, cusături, covoare, carpete, preșuri, articole din piele repusată de Covoarele CARPAȚI și TISMANA se vînd și IN RATE. Școala profesională de ucenici constructori BRĂILA, STR. CARANTINEI Nr. 4 TELEFON 1372 anunță că primește înscrieri pentru anul I la : Școala tehnică pentru personal tehnic specialitatea construcții civile și industriile Actele necesare înscrierii sunt: 1. Certificat de naștere în original. 2. Diploma de maturitate sau certificatul de absolvire a școlii medii de cultură generală — în original. 3. Certificat de sănătate cu rezultatul analizei sîngelui și radioscopiei pulmonare. 4. Declarație tip de starea materială a părinților. 5. Recomandarea Trustului regional de construcții locale Galați sau a altei întreprinderi cu specific de construcții, înscrierile se primesc pînă la data de 1 decembrie 1962 la secretariatul școlii de unde se pot lua și informații suplimentare. ♦ ♦ ♦ ♦ *♦ ♦ 4;**t [UNK] * 44*f4 [UNK],44f•44V 44»4*1,4>• ♦ AUTOTURISME NUMAR NELIMITAT TRAGERE SPECIALA LOTO CENTRAL ESTE ULTIMA ZI cînd vă mai puteți procura bilete pentru această mare traere Se extrag.din urnă 51 numere din 90