Zimbrul, 1879 (Anul 5, nr. 6-60)

1879-03-16 / nr. 50

Din lasst. Avem Visum repertum al medicilor Spitalului Sf. Spiridon a victimei de Duminică, pe care mâni ii vom reda in franceză pentru străinătate, acum fiind ora înaintată, și fara gata de a se pune sub presă. El constată cinci leziuni dintre care una gravă la tâmplă și ochiul stăng, care pune viața germanei femei in pericol ; celelalte patru sunt ușoare, dar contribuesc mult la starea generală a pacientei. Doctorii atestez că loviturile provin din instrumente neascuțite de diferite lățimi. VARIETĂȚI (Câta costă un mare prncipe russescu de patru luni.) „Monitoriul russescu publică decretul subtscris de imperatul prin care se fi<sc<j ia cheltuelele anuale pentru marele principe Mihail Alesandrovici, născut in 22 Novembre 1878, pănă când va ajunge etatea de 7 ani. Pentru serviciul princiar sunt angajate 15 persoane cu o plată de 5975 ruble pe an; din suma aceasta guvernant’anngiză primesce 1143 ruble, ajutoarea acestiea 715 ruble, medicul 300 ruble și așa mai departe. Pentru menagiul micului mare principe și suit’a sa se preliminea din suma de 18,125 ruble pe an. Precum vedem din cifrele acestea, cineva nu pote fi destul de precauta in alegerea părinților săi. (Observatorul). Creșterea și comerțiil găinelor în Franța. Iată niște curiose detailuri ce găsim într-o statistică franceză asupra creșterei găinilor în Franța. Franța hrănește, aprope 40 milione de găini, care câte 2 fr. 50, fac 100 milione franci. Aceste 40 milione de găini sunt anual înlocuite mai o cincime și date în consumațiune, de unde esă întâiul product în came de 20 milione fr. Cinci milione de cucoși sunt înlocuiți in fiecare an în aceleași condițiuni ca și gainele, ceia ce dă al doilea product în carne, de 5 milione. Din 40 milione de găini se nasc anual 100 milione de pui pentru care se pot enumera 10 milione de producători, destinați a înlocui pe acei care au fost sacrificați. Trebue încă a reduce cuantitatea milionelor din causa accidentelor și a bulelor. Ne oprim atunci în fața unui număr de 80 milione de pui, care vânduți câte 1 fr. 50, unul, dă al treilea profit de 120 milione de franci. La cifrele de mai sus, pentru a se da un cont mai exact, se adauge ca un resultat din cele mai prețuite a claponilor și a piticelor, o sumă de 6 milione. — Total 151 milione. 40 milione de găini fac fiecare câte 100 oue, — ceia ce dă un total de 4 miliarde de oue valorând câte 6 bani, va fi 240 milione. Aceasta este clar o mișcare comercilă aproape de 400 milione pe an la care dau loc producțiunile găinăriilor franceze, ceia ce negreșit nu -i de desprețuit. Gerant, Cost. G. Mălăescu. ZIMBRUL 16ina (:£j; arpaftior Foae beletristica, literara si scientifica cu ilustratiuni. ANUL 111. 1878-79. Apare in Sibiu, sub redacția d-lui Iosif Popescu, in editura d-lui Visarion Roman, de două ori pe lună, la 15 și la ultima Ji a fiecărei luni, in fascicule de câte două case. Pentru Romania abonamentul pe an 16 lei n., pe 6 luni 8 lei, pe 3 luni 4 lei. Abonamente se primesc in Iași la administrația Zimbrului, unde se găsesc și exemplare depuse pentru amatori. Numerile viitoare se vor especta direct abonaților. TABELA Concursuriloru propuse de Societatea Academica Româna. AVIS In curend va eși broșura in tăii din dicționarul Germano-Român a D-lui, THIBAUT. Această operă să editează de către Tipografia Buciumului Român in doue volume, formatul Dicționarului Francezo-Român de Th. Codrescu. Amatorii de a poseda această broșură sunt poftiți a se adresa la menționata Tipografia, spre a se cunoasce din timp numerul cumpărătorilor acestei opere, care va costa mulți bani pe Editore. Tipografia „Buciumului Român“•