Ziua, octombrie 1998 (Anul 5, nr. 1068-1094)

1998-10-21 / nr. 1085

alt.. J>() EXPRESUL DE DIMINEAȚĂ ‘—la miercuri 21 octombrie 1998 Life . jr plfipP Millennium la București O casă părăsită a luat foc din senin Peste tot se puteau vedea, pe pereții arși și pe uși, crucile cavalerilor ioaniți . Simbolurile sunt folosite în zilele noastre de „milenariști“ ieri, în jurul orei 9.30, intrarea pe strada Gutenberg, din sectorul 5, o mulțime de curioși privea cum echipajele din trei mașini de pompieri încercau să stingă un indendiu pornit ca din senin. Imobilul cu pricina era părăsit de mai multă vreme, o bună parte, chiar, din acoperișul său, fiind prăbușită. De asemenea, în incinta clădirii (doar cu un etaj) crescuseră buruieni și câțiva arbuști. Curios, construcția nu era prevăzută nici cu gaze și nici cu rețea de electricitate, fapt care învăluie într-un mister și mai mare condițiile în care a izbucnit incendiul. Deși în imobil se afla destul material care să alimenteze arderea, printre acestea numărându-se grinzi de lemn și gunoaie depozitate acolo de cine știe cine, violența și rapiditatea cu care s-a dezlănțuit focul pune mari semne de întrebare. Nerăspândirea incendiului în imobilele locuite din jur s-a datorat intervenției prompte a pompierilor militari care au sosit în trei minute, la doar 200 de metri clădire aflându-se sediul Batalionului 1 din cadrul Brigăzii de Pompieri a Municipiului București. Printre oamenii care urmăreau curioși stingerea incendiului, câțiva aurolaci se plimbau înspăimântați și discutau între ei. Din spusele lor, se pare că noaptea trecută, în jurul orei 1.00, un individ a pătruns în interiorul clădirii cu o sticlă de doi litri și a împrăștiat conținutul acesteia pe lucrurile care se aflau în interior. Speriați de acesta ciudată apariție, ei au renunțat să mai intre în „ruină“, locul în care de multe ori își făceau veacul. Tot din ceea ce povesteau, reiese că, în urmă cu câteva luni, într-o noapte, niște indivizi au scrijelit pe ușile din tablă ale clădirii niște cruci ciudate. Trei zile la rând, aurolacii nu au mai trecut pe acolo, crezând că au de a face cu o sectă de sataniști. Crucile cu pricina nu au însă nimic de a face cu satanismul. Nu sunt altceva decât niște simboluri creștine care au apărut pe la 1100 d.C. Aceste cruci erau folosite de cavalerii ioaniți, dar, în ultima vreme, au fost preluate de câteva grupuri de „milenariști". Aceștia, indivizi mai mult sau mai puțin „înfierbântați11, cred în iminentul sfârșit al lumii, odată cu venirea anului 2000. Adepții prezicerilor din catrenele lui Nostradamus, sau poate contaminați de febra care cuprinde omenirea la fiecare sfârșit de mileniu, membrii grupurilor milenariste, au împrumutat o mulțime de semne creștine sau aparținând Kabalei cu care au început să împânzească orașele din România și, in special, Bucureștiul. Situația economică tot mai proastă, neîntelegirile între etnii, foametea, crimele, catrastofele și războaiele tot mai dese din lume nu fac altceva decât să alimenteze credința acestor indivizi, iar „mișcările" de o asemena factură câștigă din ce in ce mai multi adepți. Clădirea cuprinsă de flăcări, ieri dimineață, se afla la doar 30 de metri de sediul Partidului Democrat, filiala sectorului 5, lucru demn de luat în seamă, căci nu este exclusă nici varianta unui posibile răfuieli de ordin politic. Cu toate acestea, în cele din urmă, condițiile care au făcut posibilă izbucnirea incendiului de pe strada Gutenberg rămân învăluite în mister. Răfuială politică, rezultat al acțiunii unor minți înfierbântate, rea voință sau, cine știe, fenomen paranormal, cert este că, ieri, un dezastru a fost împiedicat să se dezlănțuie. Marius BÂTCĂ ? \ Unul din cei doi deținuți evadați din Tribunalul Sibiu a fost reținut Polițiștii din Sighișoara l-au reținut pe unul dintre cei doi deținuți care au evadat din clădirea Tribunalului Sibiu. Sorin Ciurar, în vârstă de 29 de ani, din Sighișoara, condamnat pentru furt și recidivist, a fost prins în localitatea Saschiz. Reamintim că acesta, împreună cu Anton Bobanga, de 26 de ani, din localitatea Racovița, județul Sibiu, a evadat în data de 14 octombrie din clădirea Tribunalului Sibiu. Ei fuseseră aduși în instanță împreună cu un "lot" de 71 de deținuți, pentru a face declarații. Polițiștii continuă să-l caute pe Anton Bobanga, condamnat tot pentru furt și dat în urmărire generală pe țară. Sorin Ciurar a fost prins luni seara în locuința părinților săi. Ajutorul șefului de post, împreună cu alte patru persoane, au înconjurat casa și l-au somat pe Ciurar să se predea. Evadatul a aruncat în aceștia cu un scaun și cu o scrumieră. Subofițerul de poliție a tras două focuri de armă în picioarele lui Ciurar, pentru că acesta a încercat să fugă, și l-a rănit în ambele. Evadatul a fost transportat la spital, unde i-a fost acordat primul ajutor, apoi a fost dus în arestul poliției. (Crina BERCEANin dialog cssrm îți oferă prin agent autorizat SOEROH CONECTARE GRATUITĂ PÂNĂ LA 60 DE MINUTE GRATUITE CARTELE REÎNCĂRCABILE O GAMĂ LARGĂ DE TELEFOANE ȘI ACCESORII prin magazinul din Cluj-Napoca, str. Gh. Doja nr. 7, tel fax 064-196.602 vine la SOEROM și conectează-te la dialog pentru a beneficia de numeroase cadouri și surprize Deponenții de valuta la BRCE din regimul comunist vor fi despăgubiți Ei vor primi valoarea în lei, la cursul zilei, a sumei depuse Senatul a adoptat ieri, în plen, proiectul de lege privind acoperirea și restituirea diferentelor de curs valutar pentru sumele în valută depuse de cetățenii români în contul Băncii Române de Comerț Exterior, până la data de 31 decembrie 1989. Potrivit raportului Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, ordonanța guvernului nr. 19/1998 reprezintă un act normativ care permite restituirea echivalentului în lei, la cursul zilei, a valutei depuse de cetățenii români la BRCE. (O. SIMA) Rebeliunea militară din Georgia a fost înăbușită Șevard care și-a trimis trupele speciale pentru a-i elimina pe simpatizanții lui Gamsahurdla Rebeliunea unei unități militare georgiene dintr-o garnizoană din vestul țării, care izbucnise duminică, a fost înăbușită, ieri dimineață, de către trupe speciale trimise din capitală, au anunțat surse din Ministerul Apărării, citate de AFP. Grupul de militari, care număra peste două sute de ofițeri și soldați, cerea destituirea imediată a președintelui Eduard Șevardnadze și pornise, în fruntea unei coloane de 13 vehicule blindate, într-un marș forțat asupra capitalei. Coloana a fost interceptată în apropiere de localitatea Khomi (80 km vest de capitală) și, după schimburi violente de focuri în tot cursul nopții de luni spre mărfi, soldate cu morți și răniți, rebelii s-au retras, abandonând armamentul greu. Militarii se declaraseră adepți ai fostului președinte Zviad Gamsahurdia, ales triumfal în fruntea statului în 1991 și înlăturat de la putere printr-o lovitură de stat în 1992, pentru ca, după un an, să fie asasinat cu implicarea KGB-ului care îl dorea șef pe Șevardnadze. (DE) Prințul Charles vine în România la începutul lui noiembrie Moștenitorul Coroanei Britanice va vizita înainte Slovenia, Bulgaria și Macedonia Ambasadorul Regatului Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord la București, Cristopher Donald Crabbie, a anunțat ieri, în cadrul unei conferințe de presă, că Prințul Charles, Prinț de Wales, va face o vizită în România, în perioada 3 - 6 noiembrie, la invitația președintelui Emil Constantinescu. Ambasadorul Cristopher Crabbie a explicat că Prințul de Wales sosește în România, cu avionul personal, după o vizită în Slovenia, Bulgaria si Macedonia. Programul Altetei Sale Regale in tara noastră cuprinde vizitarea orașului Sibiu si a împrejurimilor, un dineu cu premierul Radu Vasile, o vizită la un spital si vizionarea unei piese de teatru. în data de 6 noiembrie, prințul Charles va asista la desfășurarea unui exercițiu militar româno-britanic, ce se va desfășura la București, împreună cu Prințul de Wales va sosi la București, la invitația omologului său român, și ambasadorul Marii Britanii, Robin Cook, Mihai TOADER Radioactivitatea se mănâncă sufletul Minerii din zona Deva nu trec de 60 de ani Liderul Ligii Pensionarilor din Deva, Ion Jianu Deheleanu, a declarat că "dacă zona minieră Valea Jiului este cunoscută pentru numărul mare al accidentelor din subteran, aceeași zonă ar trebui să fie declarată calamitată, din pricina radioactivității". Acesta a mai completat că nici unul dintre minerii care au lucrat în exploatările din regiunea Devei, "nu a trăit mai mult de 60 de ani" și că "în acest segment de populație sunt rare pensionările" Daniel MARIAN Liceenii francezi continua protestul anti-guvernamental Circa 4500 de polițiști francezi au fost mobilizați pentru manifestația liceenilor de ieri, în primul rând în gări și pe traseul defilării, pentru a preîntîmpina orice incident, au anuntat surse ale poliției, citate de AFP. Peste 50.000 de liceeni din toată Franța au participat ieri la o nouă manifestație de protest împotriva guvernul de stânga. Săptămîna trecută, în contextul demonstrației a 500.000 de liceeni în toată țara, la Paris s-au înregistrat incidente violente, în pofida mobilizării a 3000 de polițiști. Liceenii francezi și-au început, inițial, protestul față de condițiile inadecvate de lucru în școli, pentru eliminarea anumitor elemente din programa școlară, care îngreunează procesul de învățare, precum și pentru adoptarea altor măsuri în vederea îmbunătățirii condițiilor de studiu. (DE.) Atenție la napolitane și lapte praf în Complexul Comercial Apromatco produsele expirate sunt reetichetate în Complexul Comercial Apromatco numărul produselor alimentare alterate depășește numărul produselor alimentare de calitate. La 15 agenți economici controlați de către inspectorii de la Oficiul pentru Protecția Consumatorului, au fost depistate produse alimentare depreciate calitativ în valoare de 27,972 milioane lei. La SC M & C International Trading s-au găsit 100 kg de lapte praf expirat în valoare de 2,2 milioane lei iar, la SC Rom 98 Company Impex napolitanele erau alterate și reetichetate. SC Cordana Comexim si SC Arian Company Impex aveau expuse la vânzare 500 kg de măsline alterate. La toți agenții economici controlați s-a constatat că produsele alimentare nu aveau precizate termenul de valabilitate, țara de origine și producătorul. Pentru toate deficiențele constatate s-au aplicat 15 amenzi contravenționale în valoare de 13,8 milioane lei și s-a retras de la vânzare produsele alterate. (Eliza RADU) Un clujean a primit o portieră în cap și murit sub roțile unui camion Un angajat al societății clujene CUG a murit ieri întrun accident rutier stupid. Maistrul Nicolae Petruș, în vârstă de 56 de ani, se întorcea acasă de la serviciu în jurul orei 15.00 pe B-dul 21 Decembrie 1989, pe bicicletă. Când a ajuns în dreptul unei mașini parcate pe partea dreaptă a străzii, Petruș a fost surprins de șoferul acesteia, Ioan Orga, de 24 de ani, din Mediaș, care deschis ușa brusc și l-a lovit, încercând să evite obstacolul. Petruș a virat la stânga și a intrat sub rotile unei autoutilitare de la salubritate, care circula regulamentar. Maistrul Nicolae Petrus a murit pe loc. Potrivit Poliției, responsabilitatea accidentului este împărțită, Orga fiind vinovat pentru că nu s-a asigurat, iar ceilalți doi putând fi considerați victime ale neatenției. Poliția clujeană continuă cercetările. Ofelia STÎNAN Doi elevi ai Școlii Ajutătoare din Balș și-au omorât colega pentru un corn cu marmeladă Micii criminali vor rămâne în continuare în școală Doi băieți de la Școala Ajutătoare din Balș, județul Olt, sunt cercetați de Politie pentru că și-au ucis colega de clasă. Alin Defta, 13 ani, și Marian Din, 12 ani, s-au luat la ceartă cu Mihaela Guga pentru un corn cu marmeladă. Pe fondul unui psihic labil, cei doi băieți au pus mâna pe un corp metalic și au lovit-o pe Mihaela peste corp și fată. în urma loviturilor primite, Mihaela a fost transportată la un spital din Slatina și apoi mutată la Spitalul Municipal din Craiova, unde a decedat. Pentru că cei doi sunt minori și nu pot fi arestați, Parchetul Olt va recomanda Direcției pentru Protecția Copilului ce măsuri să ia: în cazul în care vor fi considerați bolnavi psihic, cei doi băieți vor rămâne în continuare la școala din Balș, în caz contrar vor fi duși la o școală de reeducare. (Adrian CDEVSCHD Doi frați militari în termen au comis dubla crima de la Seminarul Teologic Frații Doreață s-au supărat din cauza unor discuții în contradictoriu Poliția a reușit să-i identifice pe autorii dublului asasinat de la Seminarul Teologic, ale cărui victime au fost Iulian Willy Butte, în vârstă de 23 de ani și Cristei Ghiță, în vârstă de 18 ani. Aceștia sunt frații Florin și Vasile Dorează, de 21, respectiv 20 de ani, ambii militari în termen la UM 01898. Cei doi, prieteni ai victimelor, s-au întâlnit cu Iulian Willy Butte și cu Cristei Ghiță în seara zilei de 14 octombrie a.c. în camera acestora din clopotnița Seminarului, în urma unor discuții contradictorii, frații Dorează au scos cuțitele și l-au omorât pe Iulian Willy Butte prin aplicarea mai multor lovituri de cuțit în zona gâtului. Apoi, de teamă că Cristei Ghiță va descoperi cadavrul colegului său de cameră, cei doi asasini l-au ucis și pe acesta în același mod. Florin și Vasile Dorează au cărat cele două cadavre in tunelul dezafectat care face legătura între Seminar și Patriarhie, după care s-au întors în cameră și au furat un radiocasetofon și alte bunuri. Corpurile celor doi, intrate în putrefacție, au fost găsite luni seara de către un elev care făcea curățenie la baza clopotniței. Tot el a anunțat Poliția, care în cursul nopții de luni spre marți i-a prins pe cei doi asasini. Julian Willy Butte era ciung, mâna stângă fiindu-i amputată cu mai multi ani în urmă. El lucra ca instalator la Seminar și spăla parbrize într-o intersecție din Piața Unirii. Cu câteva luni în urmă, Butre îl întâlnise pe Cristei Ghită și îi propusese să se mute la el. Cristei Ghită lucra la un Service auto. Iulian Butre era din Galați, iar Cristei Ghiță din Fierbinți Târg, județul Ialomița. Andrei CRIVĂȚ Copor I M mica publicitate Anunțurile de mică publicitate pentru persoane fizice vor fi trimise prin poștă sau direct la departamentul de publicitate. Cotidianul ZIUA de Nord-Vest. Piața Unirii nr. 10, etaj I, Cluj-Napoca. 3400 nK Nnun-vFA: Nume și prenume Adresa: Telefon: ________ Act de identitate. Semnătura ZIUA de Nord-Vest nu este responsabil pentru conținutul anunțului doresc să apară în ZIUA de Nord Vest (care se difuzează în județele Cluj, Mureș, Alba, Sibiu, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Bistrița Năsâud) următorul anunț (maxim 15 cuvinte) Funar nu a câștigat capital politic din fotbal Ședința extraordinară a Consiliului Local Cluj-Napoca, convocată ieri după amiază de Gheorghe Funar, s-a soldat cu un eșec pentru inițiator: în cadrul ședinței, consilierii trebuiau să adopte o poziție față de manifestările huliganice ale suporterilor maghiari împotriva microbiștilor români prezenți la meciul cu Ungaria. La apelul nominal s-a constatat că lipseau consilierii CDR și UDMR, lucru care a făcut ca ședința să fie suspendată din cauza neîntrunirii cvorumului. Cu toate acestea, Funar a insistat ca presa să asculte discursurile consilierilor, încercând să câștige capital politic. Consilierii trebuiau să- i asculte pe suporterii prezenți la meci, unii dintre ei molestări, insă aceștia nu s-au prea înghesuit să participe la ședința lui Funar. (Cord micm