Pusztaszabolcs - Szabolcs Híradó, 1995 (5. évfolyam, 1-7. szám)
1995-02-08 / 1. szám
2 ÖNKORMÁNYZATI líREK Az újonnan megválasztott Önkormányzati Képviselőtestület 1994. december 20-án tartotta ALAKULÓ ülését. Az ülést a korelnök nyitotta meg, majd Ekker Istvánná a helyi Választási Bizottság elnöke tett jelentést a választási szervek munkájáról és a választási eredményekről. Ezt követően a Választási Bizottság elnöke előtt hivatali esküt tett a polgármester, majd valamennyi képviselő, majd az elnök átadta a megbízóleveleket. Zárt ülés elrendelése után a képviselőtestület megválasztotta az önkormányzat alpolgármesterét és létrehozandó bizottságainak elnökeit. Még december 28-án, rendkívüli testületi ülést tartott az új képviselőtestület. Az ülésen módosította költségvetési rendeletét azért, hogy a törvény értelmében a tartalék alapról kifizetésre kerülhessen a köztisztviselők és közalkalmazottak 13. havi illetménye. Megvitatta a falugazdász foglalkoztatásának kérdését. Zárt ülés keretében megválasztották a bizottságok képviselő és nem képviselő (ún. külsős) tagjait is. A zárt ülésről a polgármester úr tájékoztatóját olvashatják, tekintettel arra, hogy a zárt ülések közérdeket érintő döntéseiről csak a polgármester adhat, és a polgármester köteles tájékoztatást adni. Kovácsné Labancz Hajnalka A január 26-i testületi ülésről röviden A közérdekű bejelentések után az 1995. évi költségvetés tervezetét vitattuk meg. A pénzügyi és igazgatási bizottság javaslata alapján az intézmények gazdálkodásának költségkímélő megoldását tekintettük át. A végleges tárgyalás és elfogadás a februári ülésen lesz. Ezután az 1. félév munkaterve került napirendre. Következő téma: a polgármesteri ciklusprogram az 1994-1998-as választási időszakra. Elfogadásra került a Dunatel Koncessziós Kommunikációs Részvénytársasággal kötendő együttműködési megállapodás szövege. Ennek megkötésére a testület a polgármestert bízta meg. A telefonhálózat építésével kapcsolatos tájékoztatója e számunkban jelent meg. Végül önkormányzati tulajdonban lévő épület és helyiség bérbeadásáról döntöttünk. A tájékoztatónak ezt a formáját a közelgő lapzárta miatt — kivételesen — így oldottuk meg. A témáról bővebben a következő számunkban is olvashatnak, a régi, megszokott formában. Az ülések jegyzőkönyve a könyvtárban olvasható. Czöndör Mihályné SZABOLCS HÍRADÓ Kedves Olvasók! Önök többször olvashatják, hogy a Képviselőtestület ZÁRT ÜLÉST tartott, s mert a fogalmat a titokzatosság veszi körül, most szeretnék Önöknek tájékoztatást adni róla. Az önkormányzatokról szóló, többszörösen módosított 1990. évi LXV törvény szabályozza a képviselő testületek működését, és így a zárt ülések fogalmát is. (12. paragr. (4) és (5) bekezdése) Zárt ülést KÖTELEZŐ tartani: választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, illetőleg visszavonása, fegyelmi büntetés kiszabása, továbbá állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor, ha az érintett a nyilvános tárgyalásba nem egyezik bele, valamint önkormányzati hatósági, összeférhetetlenségi és kitüntetési ügy tárgyalásakor. (SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME) Zárt ülés TARTHATÓ: az önkormányzat vagyonával való rendelkezés, és az általa kiírt pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás üzleti érdeket sértene. (Ekkor az egyedi ügy kapcsán a képviselőtestület elhatározásától függ, hogy zárt ülést tart-e vagy sem.) Az egyértelműség érdekében szükséges önöket tájékoztatnom, hogy a zárt üléseket (különösen egyértelműen a kötelezőket) a törvény azért szabályozza, hogy a személyhez fűződő jogokat megvédje. A Magyar Köztársaság Alkotmánya többszörösen módosított 1949. évi XX. törvény 59. paragrafus (1) és (2) bekezdése) kimondja, hogy „mindenkit megillet a jóhírnévhez, a magánlakás sérthetetlenségéhez, valamint a magántitokhoz és a személyes adatok védelméhez való jog". Ezen jogot, és ezen jog fogalmát biztosítja, illetőleg fogalmazza meg a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. tv., amikor meghatározza: SZEMÉLYES ADAT: a meghatározott természetes személlyel /érintett/ kapcsolatba hozható adat, az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés. KÖZÉRDEKŰ ADAT: az állami vagy helyi önkormányzati feladatot ellátó szerv és személy feladatkörébe tartozó ügyek - beleértve a gazdálkodással kapcsolatos adatokat is. Bízom benne, hogy az elmondottak alapján talán egyértelművé és titokmentessé válik, hogy a képviselő testület köteles zárt ülést tartani, hogy egyetlen személyt vagy családot érintő ügyet (az ő emberi, jövedelmi, vagyoni stb. viszonyaikat) kell tárgyalnia, illetve ha a település érdekében végzendő vagyoni cselekményeiről (azok részleteiről) idő előtt nem kíván tájékoztatást adni. Ebből következik azonban, hogy a település összességét, vagy a lakosságot (annak részét) érintő ügyet tárgyal, arról a közérdekű adatokat köteles nyilvánosságra hozni. Szeretném Önöket arról is tájékoztatni, hogy a nyilvános ülések jegyzőkönyvei a könyvtárban és a hivatalban megtekinthetők bármely állampolgárnak. (A jegyzőkönyv elkészítési határideje a törvény értelmében 15 nap). A jegyzőkönyvek egy-egy példányát (a zárt ülését is) meg kell küldeni a Fejér megyei Közigazgatási Hivatalnak (törvényességi felügyelet), akik minden esetben ellenőrzik az előírások betartását. Tisztelt Olvasók! Igyekezni fogok, hogy Önöket a továbbiakban is, rendszeresen tájékoztassam a jogszabályok változásáról, a testülethez, a hivatalhoz tartozó feladatokról, azoknak törvényi alapjairól. Kovácsné Labancz Hajnalka jegyző TÁJÉKOZTATÓ A BIZOTTSÁGOKRÓL Azért, hogy a testületi ülések anyaga kellőképpen előkészített legyen, hogy az egyes szakterületek szakirányítást kapjanak, törvény által előírt kötelezettsége a képviselő-testületnek bizottságokat alakítani. A bizottsági tagok megválasztása zárt ülésen történt, erről rövid tájékoztatást adnom jogom és kötelességem. Az előző évek gyakorlatától eltérően az idei évben törvény mondta ki az alpolgármester választásának kötelezettségét. Közlöm, hogy a képviselőtestület sorai közül polgármesteri javaslatomra CZOMPÓ ISTVÁN tanárt, az általános iskola igazgatóhelyettesét választotta meg. A képviselőtestület a következő bizottságokat, azok elnökeit, képviselőtagjait és kültagjait választotta meg: Pénzügyi és Igazgatási Bizottság Elnöke: Milvius Attila (ügyvezető) Tagjai: Ármai József (forgácsoló) Jakus János (MÁV műszerész) Pleesz Lajos (közgazdász) Perlaki Horváth Béláné (főkönyvelő) Népjóléti Bizottság Elnöke: dr. Szabó Sándor (háziorvos) Tagjai: dr. Kiss János (háziorvos) Ármai József (forgácsoló) Kátai György (művezető) Ekker Istvánná (védőnő) Horváth Lajosné (Időskorúak Klubja vez.) Mányi Lajosné (ált. iskolai tanár) Oktatási, Közművelődési- és Sport Bizottság Elnöke: Gelencsér Gáspár (főágazatvezető) Tagjai: Czöndör Mihályné (középiskolai tanár) Kovacsik István (ált. isk. igazgató) Ádám László (ált. isk. tanár) Csányi Kálmán (középisk. tanár) Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság Elnöke: Báldy Imre (agrármérnök) Tagjai: dr. Kovácsai Sándor (háziorvos) Kátai György (művezető) Nemes László (szakmérnök) Börzseiné Győri Éva (szakmérnök) Gubicza Tibor polgármester