Sporthorgász, 1995 (4. évfolyam, 1-12. szám)

1995-01-01 / 1. szám

kominu­m VÁLTOZATLAN áRON - MEGÚJULVA­ ­etonkemény év lesz az 1995-ös. "Nem győzzük kapkodni a fejünket "meg a pénztárcánk után, ugyanis hamarosan várható a villany és a gáz, a benzin, a postai díjak, a gyógyszer, a papír árának emelése, és ki tudja még, mit értékelnek majd év közben le- vagy fel. Az újságokért január elsejétől átlag­ban 30-40 százalékkal fizetünk többet. Nem nehéz megjósolni, a kisebb lapok, amelyek mögött nincs jelentős tartalék, pénz, meg fognak szűnni. Egyes vélemé­nyek szerint nincs a világnak még egy olyan országa, ahol annyiféle lap jelenik meg, mint nálunk. Példának okáért, az egyesített Németországban kerül annyi újság az olvasók kezébe, mint Magyaror­szágon. Tényleg, szükség van ennyiféle lapra? A kérdés tovább boncolgatható, ki dönti el, melyek hulljanak ki a rostán? A válasz kézenfekvő, döntse el az olva­só! És bizonyára 1995-ben el is döntik, melyekre tartanak igényt, melyek azok, amiknek példányai már majd csak a Szé­chényi Könyvtár archívumában találha­tók meg. Szerkesztőségünk nem panaszkodhat, bizakodva tekinthetünk a rossz előjelek dacára, az új esztendő elé. Hiszen a Sporthorgász immár negyedik évfolya­mába lép, és a számok meg az olvasói vélemények igazolni látszanak, van jövő­je az újságnak. A lap nyomtatott és el­adott darabszáma fokozatosan emelke­dik, az előfizetők száma megnyolcszoro­­zódott az elmúlt három évben. Remél­jük, szükség lesz 1995-ben is a Sporthorgászra, amely vallja: ez az újság az igényes horgászok igényes hobbilapjaként indult és lesz a jövő­ben is. A megszűnt Blinker helyett egy magyar „Bankért” akarunk az ol­vasókhoz eljuttatni. Most, amikor a IV. évfolyam 1. számát tartja kezében horgász barátunk, bizo­nyára észrevette, új címlappal jelent meg újságunk. Blickfangosabb kivitel­ben, ahogy újságíróberkekben a látvá­nyosabb megoldást nevezik. Nos, ismét újítottunk és újabb ötleteket valósítunk meg. Még érdekesebb és hasznosabb rovatokat tálalunk fel. Ilyen lesz­ a Jegy­zetelünk rovat, amely kis publicisztikák­­ban vagy kommentárban ad teret meg­történt eseményeknek, visszásságoknak. Véleményt mondunk arról, ami közér­deklődésre tarthat számot, ami érinti a horgásztársadalmat. Indítjuk a rekordha­lak listáját (várjuk horgászolvasóink be­számolóit kapitális halfogásaikról) Sport­horgász Toplista néven, újszerű módon közölve. Több és látványosabb képet, fo­tót áll szándékunkban közreadni. Meg­újul a keresztrejtvény is, a hagyomá­nyost felváltja a jobban áttekinthető skandináv rejtvény. Ugyanakkor az eddig bevált és sikeres rovatokat tovább foly­tatjuk (tippek, ötletek a horgászathoz, profi horgászmódszerek, barkácsolás, víztükör stb.). Sőt, terveink közt szerepel egy neves külföldi horgászmagazinnak 8 oldalas mellékletként való megjelenteté­se magyarul (a tárgyalások előrehaladott állapotban vannak, és ha meg tudunk egyezni külföldi partnerünkkel, szabad utat kap a színes, izgalmas melléklet). Végére hagytam (egy a mai világban ritka, de lényeges momentumot): a Sport­horgász változatlan áron fog megjelenni, remélve, eladott példányszámunk to­vább nő. Jelszavunk ugyanis a régi (amit sokszor ismételtem a Juventus Rádió­ban): a halak is a profikhoz húznak! Mes­terhorgász (de legalábbis eredménye­sebb halfogó) lesz az, aki a Sporthor­gászt olvassa. Ha netán mégsem, élmé­nyekkel biztos gazdagodik. Petrenka János Megjelenik havonta: 1995. JANUÁR. IV. évfolyam, 1. szám Lapalapító főszerkesztő - ügyvezető igazgató: PETRENKA JÁNOS. Olvasószerkesztő: RAJCSÁNYI IRÉN. Rovatszerkesztő: PÉTER RÓBERT. Tervezőszerkesztő: SPOLARICH LÁSZLÓ. Főmunkatárs: T. ÁGOSTON LÁSZLÓ. Szerkesztőségi titkár: MÉSZÁROS JÓZSEFNÉ. Tanácsadó testület: T. ÁGOSTON LÁSZLÓ, DR. MÁGENHEIM MIHÁLY, DR. PÉNZES BETHEN, DR. SZATMÁRI JENŐ ISTVÁN, DR. SZÉKELY ZOLTÁN, SZŰCS ISTVÁN. Kiadja a Hobbi és Sport Kiadó Kft. Szerkesztő­ség és kiadóhivatal: 1117 Budapest, Bogdánfy Ödön u. 8/B. Telefon/fax: 165-9321, telefon: 166-5736. Levélcím: 1519 Budapest, Pf. 408. A lap ára: 75 Ft. Előfizetési díj negyedévre: 225 Ft, fél évre: 450 Ft, egy évre: 900 Ft. A lapra előfizetni a postán igényelhető rózsaszínű csekken (a szerkesztőségnek címezve), vagy a szerkesztőségtől kért átutalási pénzutalványon lehet. Kossuth Nyomda Rt., Budapest. Felelős vezető: SZÉKELY KÁROLY vezérigazgató. Nyomtatás ideje: 1994. december 22. Megrendelés sorszáma: 94.0939. Terjeszti a HÍRKER Rt., a Nemzeti Hírlapkereskedelmi Rt. és a regionális részvénytársaságok, az Extra Hír Rt., Erall Rt., a COLOR Kft. és a kiadó. Meg nem rendelt kéziratot és fotót nem őrzünk meg, és nem küldünk vissza. Az újság teljes tartalma szerzői jogilag védett. HU ISSN 1215-8534 SPORTHORGÁSZ 2 u mORBASI­ ­ MALOM 1995. JANUAR Víztükör A legendás Tass6 Most van itt az ideje Vizeink tőkehala 9 10 24 30 35 A bujdokló menü A tél a nyara Legyünk profik! Dévérezés a folyók alsó szakaszán 12 Horoszkóp(ogtatunk) Január: a BAK jegyében 16 Biztosan­­ ragadozókra Variációk műcsalikra 18 Silstar-Sporthorgász Kupa '95 Elmondok egy történetet Türelem halat terem 26 Gyermekhorgász Három a magyar igazság Halismeret: a jász 27 Fővárosi horgászat Csak itt a közelben 28 Sporthorgász-menü Szilveszteri ajánlat 29 A tél nem akadály Ésszel a halak ellen Vigyázzunk egymásra! Lékre lépve 31 Pályázatunkra érkezett A csuka csele 33 A mézesmadzag 34 Pirossal süllőze Óra indul! A Sporthorgász toplistája 38 Tiszai kecsegézés IIl. Vízigolyóval úsztatva 40 A világ hírei 44 Az én csalim A száraz kukorica 46