A Motor, 1913 (1. évfolyam, 1-52. szám)
1913-01-05 / 1. szám
MOTOR A „KIRÁLYI MAGYAR AUTOMOBIL CLUB“ HIVATALOS LAPJA. A KIRÁLYI MAGYAR ÖNKÉNTES GÉPKOCSIZÓ TESTÜLET ÉS A MAGYAR GÉPREPÜLŐK SZÖVETSÉGE HIVATALOS LAPJA. Az automobilizmus és géprepülés érdekeit szolgáló hetenként megjelenő képes szaklap. szerkesztőség : I., Lenke-út 65. KIADÓHIVATAL . Vill., Esterházy utca 6. szám. Előfizetési ár: Egész évre ... 20 korona Fél évre .... 10 „ Negyed évre ... 5 „ VI. évfolyam, 1913. január 5. 1. szám. Igazgató FRIEDRICH NÁNDOR. VI. Főmunkatárs: GRÓF ZICHY BÉLA REZSŐ. Felelős szerkesztő: LINDNER ERNŐ, oki. gépészmérnök. Az aviatikai részt szerkeszti: Dr. MASSÁNY ERNŐ, II., Retek utca 46. jwpÉÉnh mutatkató Egy nyári automobil túra. D. W. Öt ország legszebb vidékeit kényelmesen megszemlélni, az utazási időt a tájképek szépsége szerint variálni csak automobillal lehet. Csaknem minden nyáron felpakkolunk jó öreg Benzünkre, amely már öt éve szolgál hűségesen, hogy a külföld szebb vidékein egy kis barangolást végezzünk. E nyáron a kiskocsi versenynek a rendezői teendők miatt kissé forszírozottnak látszó túrája után szinte vágytunk egy magunkfajta kényelmes túrára, ahol a kényelem nem azt jelenti talán, hogy 20 kilométeres tempóban menjünk végig, hanem inkább azt, hogy az utat teljesen tetszésünk szerint választhassuk. Nyugatra igyekezvén, természetesen a tradicionális Budapest Bécsi útra tértünk. Útvonalunk : Budapest — km., Győr 138.8 km., Határ 208.4 km., Wien 263.4 km. nem lévén túlságos hosszú, az indulási nap délutánján már a császárváros utcáin sétálhattunk örvendve azon, hogy a Prinz-Heinrich Fahrt óta nem javított főútvonal botrányos bukkanóin és hepe-hupás egyenesein túl vagyunk. Bécsből már másnap elvágtattunk, hogy a második napra kitűzött pensumot elvégezhessük: Bécs — km., Szt-Pölten 63 km., Amstetten 126 km., Karte der Sommertur Linz 183 km., Salzburg 308.5 km. volt aznapi túránk, melyet szép időben és a budapest—wieni útnál sokkalta jobb országúton fejeztünk be. Az út jóságát mi sem jellemzi jobban, minthogy azt 4 óra 20 perc alatt, tehát 70 kilométeres átlagsebességgel végezhettük be. Következő napon az Arlberg hágón való átkelést vettük programoiba si azért elég korán indultunk útnak. Alig érezhető lejtőkön és emelkedéseken haladtunk végig, amíg az Imi remek szép völgyébe érve, rövid három órai óta Mannheim A Túra térképe. Wien 4AT90ny Budapest 3