A Motor, 1913 (1. évfolyam, 1-52. szám)

1913-01-05 / 1. szám

MOTOR A „KIRÁLYI MAGYAR AUTOMOBIL CLUB“ HIVATALOS LAPJA. A KIRÁLYI MAGYAR ÖNKÉNTES GÉPKOCSIZÓ TESTÜLET ÉS A MAGYAR GÉPREPÜLŐK SZÖVETSÉGE HIVATALOS LAPJA. Az automobilizmus és géprepülés érdekeit szolgáló hetenként megjelenő képes szaklap. szerkesztőség : I., Lenke-út 65. KIADÓHIVATAL . Vill., Esterházy­ utca 6. szám. Előfizetési ár: Egész évre ... 20 korona Fél évre .... 10 „ Negyed évre ... 5 „ VI. évfolyam, 1913. január 5. 1. szám. Igazgató FRIEDRICH NÁNDOR. VI. Főmunkatárs: GRÓF ZICHY BÉLA REZSŐ. Felelős szerkesztő: LINDNER ERNŐ, oki. gépészmérnök. Az aviatikai részt szerkeszti: Dr. MASSÁNY ERNŐ, II., Retek­ utca 46. jwpÉÉnh mu­t­atkató Egy nyári automobil túra. D. W. Öt ország legszebb vidékeit kényelmesen megszemlélni, az utazási időt a tájképek szép­sége szerint variálni csak automobillal lehet. Csaknem minden nyáron felpakkolunk jó öreg Benzünkre, amely már öt éve szolgál hűsége­sen, hogy a külföld szebb vidékein egy kis ba­rangolást végezzünk. E nyáron a kiskocsi ver­senynek a rendezői teendők miatt kissé forszíro­zottnak látszó túrája után szinte vágytunk egy magunkfajta kényelmes túrára, ahol a kényelem nem azt jelenti talán, hogy 20 kilométeres tem­póban menjünk végig, hanem inkább azt, hogy az utat teljesen tetszésünk szerint választhassuk. Nyugatra igyekezvén, természetesen a tradi­cionális Budapest Bécs­i útra tértünk. Útvona­lunk : Budapest — km., Győr 138.8 km., Határ 208.4 km., Wien 263.4 km. nem lév­én túlságos hosszú, az indulási nap dél­utánján már a császárváros utcáin sétálhattunk örvendve azon, hogy a Prinz-Heinrich Fahrt óta nem javított főútvonal botrányos bukkanóin és hepe-hupás egyenesein túl vagyunk. Bécsből már másnap el­vágtattunk, hogy a második napra kitűzött pensumot elvégezhes­sük: Bécs — km., Szt-Pölten 63 km., Amstetten 126 km., Karte der Sommertur Linz 183 km., Salzburg 308.5 km. volt aznapi túránk, melyet szép időben és a budapest—wieni útnál sokkalta jobb ország­úton fejeztünk be. Az út jóságát mi sem jellemzi jobban, minthogy azt 4 óra 20 perc alatt, tehát 70 kilométeres átlagsebességgel végezhettük be. Következő napon az Arlberg hágón való át­kelést vettük programoiba si azért elég korán indultunk útnak. Alig érezhető lejtőkön és emelkedéseken haladtunk végig, amíg az Imi remek szép völgyébe érve, rövid három órai óta­ Mannheim A Túra térképe. Wien 4A­T90n­y Budapest 3

Next