A Színes Sport, 2000. augusztus (1. évfolyam, 72-101. szám)

2000-08-02 / 73. szám

4 -4SPORT FORMULA-­­I Hockenheimben megnyugodtak Rubinhót dicsérik A Formula–1 brazíliai rajongói hosszú órákon át lelkesen ünnepelték a dél­amerikai ország nagyobb városaiban honfitársuk, Rubens Barrichello hocken­heimi győzelmét, amit a Ferrari elnöke, Luca Di Montezemolo is „kiemelke­dőnek” értékelt.­­ Büszkeséggel tölti el valamennyi brazil embert a győzelem - nyi­latkozott az államelnök, Fernando Henrique Cardoso az O Globo című újság hasábjain. Egy másik cikkben öles betűk azt hirdették, hogy „mindannyian Barrichelló­­val sírtunk", ami arra a hihetetlen örömre utalt, amely könnyeket csalt a pi­lóta szemébe is a Flockenheimring győzelmi dobogóján. „Rubinhót­’, ahogy hazájában becézik kedvencüket, Emerson Fittipaldi, a 70- es évek kétszeres brazil világbajnoka is méltatta. - Technikailag kiválóan képzett, rendkívül bátor, minden adottsága, esélye megvan ahhoz, hogy ismét kivívja a brazil autósport elismerését - mondta Fittipaldi, aki a világbajnoki címre is esélyesnek tartja 28 éves honfitársát. Nelson Piquet, a háromszoros brazil világbajnok is finomította korábbi véle­ményét honfitársáról, már nem tartja őt „béna kacsának", bár annyit azért megjegyezett, hogy az első győzelmére 123 futamot kellett várni Piquet, Ru­bens német csapattársát, Michael Schumachert technikásabbnak, jobbnak tartja. Barrichello nem foglalkozik a kisebb kritikával, még mindig nagyon boldog és a jövőben is a csapat célkitűzéseinek teljesítését tartja elsősorban szem előtt, ugyanakkor elárulta, hogy „új éra kezdődik" számára. Luca Di Montezemolo, a Ferrari elnöke kiemelkedő teljesítményként értékel­te Barrichello győzelmét az olasz Gazzetta dello Sportnak adott nyilatkoza­tában. Jó érzéssel tölti el a vezetőt, hogy kiváló a csapatszellem, amire a leg­jobb példa volt szerinte Schumacher viselkedése, aki elsőként gratulált a győztesnek, együtt örült vele. FÓKUSZBAN I. évfolyam 73. szám , 2000. augusztus 2. Mont­eschiokke fabetis lottfcreflo a Pitvari is másik elsősámú pletija eltörte a hallga­tást Luca Di Mon­tezemolo, a Fer­rari elnöke, aki természetesen pi­­­­lótája, Michael Schumacher mel­lett foglalt állást a hockenheimi rajtkarambol ügyében. A Ferrari német pilótája - a McLaren-Mer­­cedest vezető David Coulthard mozdulatára reagálva - hirtelen balra rántotta a kormányt, ahol­ azonban épp Giancarlo Fisichella Benettonja érkezett, és a két kocsi kicsúszott a pályáról. „Paradox és igazságtalan dolog Michaelt hi­báztatni, hiszen a balesetet Coul­thard idézte elő"- fejtette ki állás­pontját Di Montezemolo az olasz La Gazzetta dello Sportnak nyilat­kozva. „Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy Fisichella is jobban figyelhetett volna, hiszen ő érkezett Schumi mögé, és nem fordítva." A Ferrari-elnök ismét megerősítette, hogy a csapatveze­tés töretlenül bízik a kerpeni so­főrben. „Schumi a világ leggyor­sabb versenyzője, a csapat első számú pilótája, és továbbra is minden támogatást megadunk ne­ki ahhoz, hogy megnyerje a világ­­bajnoki címet" - mondta, majd hozzátette: „Rubens Barrichello sem kettes számú versenyző, in­kább úgy fogalmaznék, hogy ő a Ferrari másik első számú pilótája." A civil foglalkozását tekintve ügy­véd Montezemolo elmondta, hogy a brazilnak nincs megtiltva a győ­zelem, ám az olasz újságíró meg­jegyzi: valószínűleg csak akkor, ha Schumacher kiesik. A Gazzetta cikkírója tovább is lépett a rajtka­rambolon, mely miatt Schumacher zsinórban másodszor esett ki köz­vetlenül az indulás után. Schuma­­chernek kissé magába kéne száll­nia és el kellene gondolkoznia azon, vajon a múlt nagy bajnokait, Alain Prostot vagy Niki Laudát mi­ért nem akarta senki kiütni a ver­senyből? Választ is ad a kérdésre: a németnek diplomatikusabbnak, kompromisszumkészebbnek kelle­ne lennie a versenyek során, és akkor bizonyára kevesebb konflik­tusa adódna. Willi Weber, Michael Schumacher menedzsere nem ért egyet pártfo­golja azon véleményével, misze­rint összeesküvés áldozata lett vol­na a német pilóta a hétvégi Német Nagydíjon. „Nem osztom Michael álláspontját, egész biztos, hogy nem erről van szó. Pusztán balsze­rencsék sorozata. Az első három technikai hiba, az utóbbi kettő pe­dig baleset, és most vasárnap is egy másik pilóta hibázott, nem ő. Michael már többször átélt hason­ló helyzetet pályafutása során, és ezen is hamar túl fogja magát ten­ni, hogy a következő versenyre koncentráljon. Barrichello győzel­me ugyanakkor bebizonyította, hogy a Ferrari egyenrangú ellenfe­le a McLareneknek, ha csak nem jobb náluk." A Ferrari egyébként már megkezd­te a felkészülést az augusztus 13-i Magyar Nagydíjra: a Ferrari kedd­től Luca Badoerrel köröz Fioranó­­ban, szerdától a gyors „ünnepi sza­badságáról", Brazíliából visszatérő újdonsült futamgyőztes, Barrichel­lo veszi át a munkát, péntektől pe­dig Schumacher is volán mögé ül. Véglegessé vált, hogy a Williams és a Jaguar mellett jövőre a Benet­ton is elpártol az idén még egyed­uralkodó Bridgestone gumigyártól a francia Michelin kedvéért. A Bri­tish American Racing istálló veze­tősége ugyanakkor megerősítette, hogy 2001 -ben is ragaszkodni fog a távol-keleti abroncsokhoz, melyek Icsikava Josihiko, a japánok sport­felelőse szerint „már most, a tesz­telések viszonylag korai időszaká­ban is sokkal gyorsabb köridőket tesznek lehetővé, mint az idei gu­mik". A brackleyi gárda ezzel csat­lakozott a Ferrari, a McLaren, a Jordan és az Arrows sorához. Egyelőre három csapat nem kötött még egyezséget egyik gumiszállí­tóval sem: a Sauber és a Prost nagy valószínűséggel a Michelint választja, míg a Minardi marad a Bridgestone kötelékében. • Miután a kanadai Jacques Ville­­neuve jövője biztossá vált, a sajtó más pilóta után nézett és az ifjú angol versenyző, Jenson Button lö­vősét­ találgatja. Buttont már a BAR-ral és a Jaguarral is hírbe hoz­ták, ám sokkal valószínűbb, hogy vagy marad eddigi csapatánál, a Williamsnél, vagy a jövőre már Re­­nault-motoros Benettonhoz szerző­dik. Flavio Briatore Benetton-csa­­patfőnök szerint már a Magyar Nagydíj előtt el fog dőlni a tehet­séges versenyző jövője: „Button­­nak azt kell eldöntenie, hogy jó pénzért, vagy jó autóban akar-e versenyezni. Ha a jó autót választ­ja, akkor a Benetton a megoldás." Marad a Formula-1-es Német Nagydíj színhelye Flockenheim, mi­után eldőlt, hogy a másik németor­szági versenypálya, a Lausitzring egyelőre nem számíthat a csúcs­­ os Brazíliában nemzeti hősként ünnepelték az első Grand Prix­­győzelmét arató Rubens Barrichellót Hondával a világbajnokságért Heinz-Harald Frentzen, a Jordan-csapat német versenyzője nagyon elége­dett volt új autójával, annak ellenére, hogy elektronikai problémák miatt néhány körrel a verseny vége előtt ki kellet állnia. „Míg én egyhetes sza­badságomat töltöttem Szardínián, addig Trulli az új karosszériát tesztelte Silverstone-ban. Ennek köszönhető, hogy az új autó legalább három tized másodperccel gyorsabb körönként, mint a régi. Amikor én is kipróbáltam az új kasztnit Hockenheimben, azonnal éreztem, hogy az autó sokat javult. Sokkal könnyebben lehetett irányítani annak ellenére, hogy nagyon kicsi volt a leszorítóerő. Sok lehetőség van még a kocsiban, de a folyamatos időjárásváltozás miatt nem tudtam eléggé kiismerni. Azt azonban már most látom, hogy sokkal kevesebb a határon autózva, mint az előző autó." Mikor a jövőről kérdezték, a német pilóta nagyon magabiztosnak látszott. „Az, hogy a Honda ötéves szerződést kötött, nagyon nagy lehetőség számunkra, és nagy részben ezért is maradtam az istállónál. Ez az eddigi legnagyobb le­hetőségünk, hogy világbajnokok legyünk. Azért is írtam alá még legalább két évre, mert én akarok lenni az a pilóta, aki megszerzi a csapatnak a világbaj­noki címet. "A csapat másik pilótája, az olasz Jarno Trulli nem ennyire elége­dett, és még a hétvégi büntetéséről elmélkedik: „Csodálatos eredményt ér­hettünk volna el, akár második, de rosszabb esetben harmadik is lehettem volna. Nem értem, hogy miért kaptam »stop and go« büntetést. Úgy tűnik, hogy azért büntettek meg, mert elmentem Barrichello mellet, amikor ő kijött a boxból, miközben bent volt a biztonsági autó. Ő épp mellém jött vissza a pá­lyára, de én a versenyvonalon mentem, szóval nem értem a döntést. Megint pechünk volt, és megint pontokat vesztettünk emiatt, pedig nagyon jól verse­nyeztünk, és a taktikánk is tökéletesnek bizonyult. Nagyon csalódott vagyok." esemény házigazdaságára. Jörg Fischer pályaigazgató ugyan ked­vező hangvételű tárgyalásokat folytatott a Formula-1 dirigensé­vel, Bernie Ecclestone-nal, de en­nek ellenére biztos: a vb-sorozat egyik slágerének számító Német Nagydíjnak a következő két évben még a Hockenheimring ad otthont. (simon—verő) Az „A Színes Sport" és a Radio Bridge közös játéka . Marlboro Magyar Nagydíjra! Küldje be a lapunkban megjelent kérdésre adott helyes megfejté­sét címünkre, s jegyet nyerhet az augusztusi, mogyoródi Formu­­la-1-es nagydíjra. Megfejtését beküldheti postán (1476 Bp., Posta­fiók 123), telefaxon (456-9703), vagy e-mailen (asport@asport.hu). Beküldési határidő: a kérdés megjelenését követő harmadik nap. Húsz nap - húsz nyerési esély! A nap kérdésére válaszolhat a Radio Bridge -ben is 12.15 perckor a 20-102-10-es telefonszámon a Radio Bridge -ben elhangzott közös játék keddi nyertesének neve: Takács László 4. kérdésünkre Balogh Erzsébet budapesti, 5. kérdésünkre Nagyvári Gábor pécsi, 6. kérdésünkre Pozsgai Beáta győr-gyimóti, 7. kérdésünkre Oláh László szolnoki, 8. kérdésünkre Dunai Dávid budapesti, 9. kérdésünkre Stadler Gergely budapesti, 10. kérdésünkre Fehér Zsigmond fóti, 11. kérdésünkre Manó Pál orosházi kedves olvasónk küldött be helyes választ ti®. 1E§IB Mika Häkkinen Michael Schumacher Eddie Irvine

Next