Agenda Magazin, ianuarie-iunie 2000 (nr. 1-26)

2000-04-29 / No. 18

mea și oamenii dimprejurul nostru ni se vor părea fără dragoste, să ne găsim scăparea în dragostea cea neînșelătoare a lui Hristos. Când patimi și slăbiciuni se vor ridica înlăuntrul nostru, la ea să căutăm tărie și curaj de luptă împotriva lor. Când necazuri și strâmtorări ne împresoară din toate părțile și când ni s-ar părea că nu mai înțelegem gândurile lui Dumnezeu față de noi, atunci să ne întoarcem inimile spre Hristos cel răstignit, care din mijlocul suferințelor de pe lemnul crucii ne zice: „Rămâneți și acum întru dragostea Mea. Că precum Tatăl M-a iubit pe Mine, așa și Eu vă iubesc pe voi“. El nu ne-a iubit cu o iubire slabă, care să nu aștepte de la noi nimic, ci iubirea Lui e profundă și tare. (...) Cum să nu înțelegem noi acest glas, când știm că după Vinerea Patimilor a urmat Duminica învierii! Și cine dintre noi să fie atât de târziu la pricepere și atât de nerecunoscător, încât să nu simtă iubirea a toate covârșitoare a Celui de sus care, după suferințe și asupriri, după umilire și jertfele crâncenei dictaturi prin care am trecut, ba chiar îndelung răbdător pentru toate scăderile noastre, totuși ne-a scos din groapă la lumina libertății și a învierii noastre?! O, cât de mare și izbăvitoare s-a arătat dragostea Ta Doamne și a unuia născut Fiului Tău către noi poporul și lucrul mâinilor Tale! înaintea ei ne prosternăm și ne închinăm! într-adevăr, dacă și-ar deschide oamenii inimile ca să înțeleagă cât de mult ne iubește Hristos Mântuitorul nostru, atunci altfel L-ar iubi și ei pe Dânsul, altfel ar împlini poruncile Lui și altfel și-ar întocmi viața lor. Să ne gândim la toate cele ce le-a făcut Hristos pentru noi și pentru a noastră mântuire prin dragostea cu care El ne-a iubit mai întâi pe noi, și atunci vom înțelege cât de mare trebuie să fie și dragostea noastră către Dânsul. Oare ar putea cuprinde inima omenească ceva mai sfânt și mai înălțător decât această dragoste înflăcărată către Mântuitorul și Stăpânul ei? Prin urmare să ne umplem de dragostea cea către Hristos, să aprindem făclia învățăturilor Lui în mințile noastre, să facem stăpână voința Lui peste faptele și simțămintele noastre, căci numai astfel vom împlini cuvântul care și nouă ni s-a spus: „Rămâneți întru dragostea Mea!“ Iubiți frați și surori în Hristos Domnul, Cuvintele Mântuitorului „Rămâneți întru dragostea Mea“ au un înțeles de mult folos pentru noi în sensul că și noi trebuie să ne purtăm întreolaltă cu aceeași dragoste pe care Hristos ne-a arătat-o. Să iubim pe semenii și frații noștri cu iubire curată. Să fim răbdători și cu îngăduință unul către altul, de șapte ori câte șapte iertându-ne unul altuia greșelile. Pe cel slab să-l întărim. Pe cel căzut să-l ridicăm. Pe cel întristat să-l mângâiem. Pe cel în lipsă să-l ajutăm. Pe cel ce are daruri mai mari decât noi să nu-l pizmuim. Să alungăm ura și răzbunarea din inimi. Să binecuvântăm pe cei ce ne blastămă. Să facem bine celor ce, orbiți de păcat, ne vor răul. Noi suntem chemați să lucrăm la așezarea împărăției lui Dumnezeu, iar această împărăție nu se clădește cu ură, cu pizmă și cu vrăjmășie, ci cu uneltele adevărului, ale bunătății și iubirii. (...) La toate acestea gândim acum când ne aflăm împreună în duhul Bisericii lui Hristos, să ne unim sufletul în rugăciune către Mântuitorul Cel înviat, pentru ca și noi să ne învrednicim de învierea cea de apoi spre fericirea veșnică, în viața de fiecare zi, prin gândurile și faptele noastre, să ne iubim unii pe alții, pentru a ne împărtăși de pacea Domnului și a ne învrednici de mila Sa, cântând cu o gură și cu o inimă: „Ziua învierii să ne luminăm cu prăznuirea și unul pe altul să ne îmbrățișăm și așa să strigăm: Hristos a înviat!“ Al vostru frate iubitor, de tot binele voitor și pururea către Hristos Domnul înviat fierbinte rugător,  NICOLAE Arhiepiscop și Mitropolit TINGARETE MISCARA HCI5TC5 A ÎNVIAT!birează sărbători fericite tuturor au ajutor, pensionarilor, clienților si tu colaboratorilor săi. 5 supliment de Paști