Agenda Magazin, ianuarie-iunie 2000 (nr. 1-26)

2000-04-29 / No. 18

SOTIA N JLJI (pNKT )9 în Sfânta Evanghelie se spune că în timpul judecății lui Iisus Hristos, soția marelui dregător Pilat i-a trimis vorbă acestuia să nu-l pedepsească în nici un fel pe cel judecat. Ea avusese un vis în care a suferit mult pentru că bietul om era nevinovat. Pilat, atent la vorbele soției sale, a înclinat să-l elibereze pe lisus, dar temându-se că își periclitează „dregătoria“, nu a avut curajul să apere nevinovăția Mântuitorului. în lucrarea sa „Soția lui Pilat“, preotul Dr. Mihail Bejenaru scria, în 1940: „Pilat a avut astfel prilejul să facă un bine și nu l-a făcut. A avut prilejul să facă un act de curaj pentru dreptate și l-a lăsat să-i scape. A avut prilejul să fie o pildă pentru un popor înnebunit de ură și n-a voit. N-a avut măsura să asculte sfatul cuminte al soției sale. Și Pilat și femeia lui erau convinși că Iisus e ponegrit din ură. Deși amândoi cu aceeași convingere, nu acționează la fel. Pilat își ascunde glasul conștiinței ce-i spunea să-l elibereze pe Iisus; în schimb, soția lui dă glas conștiinței și intervine la vreme pentru a-l păzi pe bărbatul său să înfăptuiască o nelegiuire. Pilat se gândește la slujba lui, la onorurile ce-l așteaptă, la bunul trai și nu voia să se expună pentru apărarea dreptății unui străin. Femeia lui, mai nobilă, nu se preocupă ce va fi cu soțul său mâine, dacă va mai fi onorat sau nu, dacă va mai avea bunul trai de acum, dacă va mai fi procuror sau nu. Pe soția lui Pilat o preocupă un singur lucru: nevinovăția lui Iisus. Nu a reușit să-și oprească bărbatul de la fapta murdară. Pilat a călcat în picioare sfatul soției sale, preferând să-și păteze conștiința prin condamnarea unui nevinovat, decât să-și pericliteze slujba pentru apărarea lui. Și azi trăiesc printre noi numeroși „Pilat și soția lui“, sub mii și mii de chipuri. Nu striviți glasul conștiinței, nu pierdeți prilejul de a denunța cu curaj lumii pe toți mizerabilii ce împrăștie ură și stropesc cu noroi crinul nevinovăției. Ascultați de îndemnurile nobile ce vă vin la vreme și urmați-le. Femeile creștine să nu uite că poartă răspunderea morală a actelor bărbaților lor, într-un fel sau altul. Ele au datoria să-i împiedice la timp pe soții lor înclinați să alunece pe calea pierzaniei“. D.M. Pti fea ai a Sfintelor ''Paști COOPERATIVELE DE CREDIT C.T.C.C.-jod. Timiș urează vola boratorilor Mici... angajaților Oiilacit fS’fintrh)| G.C.I.A. TIMIȘOARA t VR U3LR2LR trei'ieitel“ supliment de Paști tm