Agenda Zilei, ianuarie 1998 (Anul 3, nr. 1-25)

1998-01-03 / nr. 1

2 MEMBri zilei EVENIMENT TM 3 ianuarie 1998 Câteva priviri indiscrete prin restaurantele Un bal cu peripeții Noaptea de cristal a valsurilor „Liliacul“ pe scena Operei Române Timișoara, la cumpăna dintre ani Conform tradiției, soliștii, orchestra, corul și ansamblul de balet al Operei Române Timișoara s-au înfățișat publicului în seara de Revelion cu celebra operetă „Liliacul“ de Johann Strauss - fiul. Spectacolul, reluat în montarea „cvartetului vienez“ - Diana Kienast (regia artistică), Dessyllas Pantelis (decoruri), Maria Kapeter (costume), Gerlinde Dill (coregrafia) - s-a bucurat de un interes surprinzător de mare din partea publicului, care a umplut sala până la refuz, în ciuda prețului destul de mare al biletelor de intrare, s-a jucat cu „casa închisă“. Acțiunea dinamică și hazlie a popularei operete se petrece în cea din urmă noapte a anului 1870, în capitala Imperiului Austriac. Țesătura de farse este pusă la cale de dr. Falke, care vrea să se răzbune pe bunul său prieten, Eisenstein. Marele câștig al spectacolului l-a constituit, fără discuție, tânărul și talentatul tenor Cristian Rudic, care a debutat cu o siguranță debordantă în rolul veșnicului amator de aventuri, Eisenstein. Interpretul a făcut un cuplu perfect cu experimentatul Marius Iuliu Mare, care l-a înfățișat cu mult umor pe „doctorul Liliac“. Garnitura soliștilor - Marius Budoiu, Cristiana Popescu, Vasile Tcaciuc, Mariana Șarba, Marilena Chiriei, Constantin Gabor, Dan Patacă, Diana Pap, Ivan Bota - a conlucrat într-o bună sudură actoricească și muzicală. Publicul și întregul colectiv al scenei lirice au fost salutați în cuvinte alese și calde de către dirijorul Ion Iancu, directorul Operei Române Timișoara, care a asigurat conducerea muzicală a spectacolului. La sfârșitul actului II, cu concursul actorului Harold Schmetz de la Teatrul German de Stat, care și-a asumat rolul de prezentator și moderator, s-a efectuat tragerea la sorți a Tombolei Revelionului. Spectatorii preferați ai Fortunei - Vlad Alina, Giglău Titus, Orban Emöke, Crăciun Georgeta, Asan Sarolta, Matei Hie etc. - s-au întors acasă cu prețioase aparate electrocasnice și electronice. I. L. Noaptea dintre ani a găsit o Timișoară fără zăpadă și fără gerurile altor ani, ci dimpotrivă, chiar călduroasă. A găsit o Timișoară dornică să scape, măcar pentru câteva ceasuri, de stresul acumulat într-un an, 1997, de răscruce. Ultima lui zi a început devreme. Timișorenii s-au năpustit prin magazine în febra ultimelor cumpărături. Mizând pe acest lucru, comercianții și-au adaptat programul în consecință. Unul dintre cele mai căutate alimente a fost hreanul, pe care oamenii locului obișnuiesc să-l consume în timpul copioasei mese din noaptea de Revelion. în orice piață din Timișoara, hreanul s-a vândut ca pâinea caldă. Oamenii îl cumpărau oricum cu sau fără smântână, simple rădăcini până când n-au mai avut încotro și s-au văzut nevoiți să-l cumpere gata preparat, la tuburi din import. Pâinea le-a dat și ea bătăi de cap timișorenilor, deși oferta a fost mult mai mare decât anul trecut. Cine a fost prevăzător însă și-a lăsat pentru ultima zi a anului doar cele din urmă pregătiri. La bloc, nu se poate să nu fi simțit mirosul specific de sarmale care te întâmpina de pe casa scării. 31 decembrie a fost și ultima zi în O noapte pe cinste la „Continental“ „Sunt la Timișoara și mă simt excelent“, strigă într-un telefon mobil Aurelian Temișan, încercând să acopere vacarmul din restaurantul complexului „Continental-Cornel“. Aici s-au reunit în noaptea de Revelion câteva din personalitățile cele mai mediatizate ale orașului. Din dorința de a nu sparge cheful, nici noi nu le-am solicitat declarații, oferindu-le șansa, măcar o dată pe an, de a nu le tulbura intimitatea. Cert este că toți cei prezenți aici, în seara cu clinchete de cupe cu șampanie, s-au simțit minunat, au chefuit până târziu, încercând să uite de stresul și grijile cotidiene și să spere că în anul acesta vor fi mai puține, dacă nu chiar vor dispărea din gânduri și din suflete. „Este, din nou, un Revelion deosebit“, declară dl Cornel Urcan, cel care s-a îngrijit, la fel ca și în alți ani, ca musafirii complexului să aibă parte de o noapte minunată. Programul, dens și presărat cu surprize, a beneficiat de aportul unui număr însemnat de artiști invitați de patronul localului tocmai de la București. Așa se face că reușita serii de Anul Nou a fost una deplină. Momente fierbinți la „Monte Carlo“ Așezat oarecum la adăpostul Pădurii Verzi, restaurantul din Complexul „Monte Carlo“ a fost neîncăpător pentru cei care s-au hotărât să-i calce pragul în noaptea de Revelion. „Vin des aici și pentru că mă simt bine m-am fi hotărât să-mi aduc și familia să petrecem împrej"-" noaptea de Anul Nou“, a declarat unul din invitații restaurantului. Seara a început aici cu un pahar de coniac sau whisky, asta pentru a intra cât mai încălziți în programul propus de organizatori. Dl Dorel Bujorean, unul dintre aceștia, ne-a mărturisit: „Am pregătit o seară, sper eu, minunată pentru oaspeții noștri. Formația restaurantului a întocmit un program special pentru această seară. Asta pe parte de muzică ușoară. Pentru amatorii de muzică populară, îi avem alături de noi pe membrii Ansamblului folcloric «Banatul», care dau și ei o mână de ajutor la reușita programului. Dansul și momentele mai fierbinți ale nopții se vor consuma odată cu ieșirea în scenă a dansatoarelor noastre din Republica Moldova. Și pentru că noaptea dintre ani e păcat să treacă fără surprize, le-am pregătit invitaților noștri și două tombole cu premii, zic eu, substanțiale“. „Park Place“ s-a dovedit a fi neîncăpătoare în „cea mai tânără“ discotecă a Timișoarei, „Park Place“, s-au adunat în noaptea de la cumpăna dintre ani peste 250 de persoane. Timișoreni mai tineri sau chiar trecuți de vârsta furtunoaselor aventuri, italieni, nemți, oameni pe care dorința de distracție i-a atras către „Park Place“, au fost întâmpinați cu multă generozitate de către organizatori. „Lumea vine aici pentru că știe că distracția e la ea acasă. Au fost mult mai mulți cei care ar fi vrut să-și petreacă această seară aici însă, nu ne-a permis capacitatea sălii să-i mai acceptăm. Și, în plus, parcă nu-ți convine să stai în picioare tocmai în seara asta. Pe de altă parte, sunt convins că și prețurile convenabile i-au atras pe invitații noștri, pentru că, cu 300 000 de lei, cât costă meniul, oaspeții noștri pot mânca și bea pe săturate“, mărturisea unul dintre organizatori: în imensa încăpere a localului, invitații dansau și se distrau pe cinste, așa cum le stă bine acelora ce știu să celebreze așa cum se cuvine o noapte de Revelion. „Clătirea“ ochilor la „Discoland“ Parcarea din fața complexului „Modex“ s-a dovedit a fi prea mică pentru cei care au venit să petreacă Revelionul 1998 la „Discoland“. Mașini luxoase au adus aici cupluri elegante, ce au urcat scările care duc spre local printre mâinile întinse ale micilor copii ai străzii. Organizatorii au adaptat programul serii pentru toate gusturile. Astfel, în sala mică, acolo unde de altfel au fost prezente majoritatea VIP-urilor venite să-și petreacă Revelionul la „Discoland“, a fost muzică mai liniștită - bluesuri, pentru ca în sala mare atmosfera să fie dea dreptul incendiară; în fapt, imaginea veritabilă a unui local de talie vesteuropeană. S-a mâncat și s-a băut pe lupte și a mai și rămas. De dans ce să mai vorbim! Pentru bărbați, „Discoland“-ul a fost locul propice pentru clătirea ochilor. „Domnule, am văzut aici ce n-am văzut în viața mea. Nici n-am crezut că Timișoara are asemenea fete“, afirma un bărbat. Deși prețul unui bilet i-a făcut pe unii să strâmbe oarecum din nas, după noaptea de Revelion mulți dintre aceștia au ajuns totuși la concluzia că a meritat. Și încă cu misosință, dacă au avut șansa să câștige unul dintre premiile oferite de organizatori la tombolă.