Agenda Zilei, aprilie 1998 (Anul 3, nr. 76-100)

1998-04-01 / nr. 76

Echipa Leeds a fost la ui pas de moarte ? / jCflSiuni^^P^OTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT dffty_________miercuri, 1 aprilie 1998 "J J." Scena politică este în flăcări Termenul de zece zile, dat de șeful statului, pentru formarea noului guvern nu va fi, probabil, respectat. Liderii partidelor din coaliție au început deja cearta în privința structurii viitorului executiv: în cursul zilei de astăzi țărăniștii aleg candidatul PNȚCD pentru postul de prim-ministru. Lumea politică românească este din nou în fierbere, după demisia Cabinetului Victor Ciorbea; în tabăra puterii, opiniile privind compoziția viitorului guvern sunt diverse, adesea chiar contradictorii. Țărăniștii doresc să impună un nou premier fără a se consulta cu partenerii din coaliție, invocând faptul că nu se vor mai supune „șantajului“ PD, care îi discreditează în fața propriului electorat. Pe de altă parte, liberalii și social-democrații au început deja să-și precizeze condițiile pentru alcătuirea noii „grile“ guvernamentale, indicând chiar și anumite portofolii pe care le vizează, în rândurile opoziției domină tonul critic și reproșurile la adresa coaliției majoritare, Ion Iliescu acuzându-l direct pe șeful statului că a contribuit la tergiversarea crizei politice. Nici sindicatele nu s-au lăsat mai prejos și au reacționat prompt, cu declarații stufoase, făcute de liderii marilor confederații sindicale din România. R. T. Paginile 4-5 Deputații români susțin că primesc bani puțini Deputații s-au săturat să mai fie înjurați de popor pentru că se lăfăie în bani. Exemplele de până acum, incluzând și demisia unui demnitar pentru că nu-i mai ajungea salariul de la o zi la alta, nu au fost de natură să-i apere pe aleșii poporului de oprobriul popular. Recent, liderul PUNR, Adrian Iliescu, a amenințat că face „tămbălău“ de la tribună, dacă nu se acceptă noua grilă de salarizare a demnitarilor. Mai ales după ce președintele Emil Constantinescu a refuzat să promulge textul legislativ cu pricina. Ca să se vadă clar cât se intră în buzunar, deputații ApR au cerut Biroului Permanent al instituției să aprobe ca listele cu indemnizațiile lor să fie făcute publice. Biroul a fost de acord, așa că, ieri, intenția a fost materializată. Din tabel aflăm că președintele Camerei Deputaților primește 2 251 250 lei net, un vicepreședinte - 2 013 941 lei net, secretarii, chestorii, președinții comisiilor și cei ai grupurilor parlamentare - 1 926 461 lei net, vicepreședinții comisiilor și chestorii - 1 872 931 lei net. Deputații primesc, în funcție de vechime, o sumă netă ce variază între 1 645 030 și 1 832 820 lei. Camera Deputaților mai plătește cazarea deputaților din provincie la Hotel București, iar cei care nu doresc să stea la hotel primesc pentru plata chiriei o sumă egală cu 70% din tariful practicat de hotel. BOGDANA PĂUN Creșteri salariate Executivul a adoptat, ieri, o hotărâre privind stabilirea creșterilor salariale care prevede că în sectorul bugetar valoarea coeficientului de ierarhizare al salariilor de bază se ajustează prin creșteri procentuale cu 5% în lunile martie și aprilie și cu câte 2,5% în lunile mai - decembrie 1998. Cu aceleași creșteri procentuale lunare, corespunzătoare perioadelor stabilite, se indexează și sporurile de indemnizații acordate în sumă fixă personalului din sectorul bugetar, precum și nivelul compensației și al celei suplimentare. Iuliu Bara, secretar de stat la Ministerul Muncii și Protecției Sociale, a declarat că, în cazul regiilor care înregistrează pierderi și arierate se prevede o înghețare a fondurilor de salarii. Bara a spus că indexarea acoperă în proporție de 60% creșterea prețurilor, iar pentru sectorul bugetar, împreună cu majorările salariale adoptate, creșterile de prețuri sunt acoperite în proporție de 90%. Pentru regiile și societățile comerciale având un salariu cu 25% peste salariul mediu pe economie, rata de acoperire a majorării prețurilor este de 30%. Timișoreni cu șanse de a deveni miniștri în noul guvern Pagina 3 Majorări de tarife la SNCFR pentru transportul de călători Pagina 20 Gheorghe Funar vrea Primăria Bucureștiului Gheorghe Funar a renunțat la paternitatea PUNR și pregătește un nou partid, Alianța pentru Unitatea Românilor. El a găsit adăpost în brațele deschise ale lui C. V. Tudor, care i-a pus primarului Clujului sediul PRM la dispoziție pentru înființarea filialei 1 București a AUR. Funar vrea însă să pună mâna pe București cu totul. Actualul primar al Clujului are de gând să desemneze din partea formațiunii sale politice un candidat la Primăria Capitalei pentru alegerile locale de peste trei luni. Aspectul ei nu trebuie sa fie rezultatul hazardului. Produsele și imaginația dumneavoastră * £ Vopsele • lacuri • adezivi • vopsele £ N lavabile pentru pereți interiori - diverse culori • gleturi • feronerie • parchet fag • vopsea pentru fațade texturată și netexturată - diverse culori G los Și casa ta trebuie să reziste treceri. Ajut-o cu produsele nscr . 9000 tel.: 22 68 96. 12 59 33 str. Gh. Lazăr nr. 40 Acum și în Piața Traian prin magazinul MULTISTAR onlii: I 20.1W kil m FUJIFILM UUMÂRieiț S=0EI PERFORMANT LABORATOR FOTO! Acum este momentul să câștigi de două ori cu QUASAR! Pagina 19