Agenda Zilei, aprilie 2000 (Anul 5, nr. 77-101)

2000-04-25 / nr. 97

I ngBlMațiile României cu Republica [JP Moldova vor fi relansate ] Nr. 97 (1070) ^ P ■ 111* 11 I ^T'i* B*. 1 *J11111^ 4'm* ^ i ^ini iniiiiimii^ Franța trimite României semne Pierre Moscovici reconfirmă sprijinul Franței încurajatoare Progresele României în domeniile promovării democrației și reformei economice recomandă țara noastră drept un candidat incredibil pentru aderarea la Uniunea Europeană, a subliniat, ieri, ministrul delegat francez pentru afaceri externe, Pierre Moscovici, care i-a reconfirmat președintelui Emil Constantinescu sprijinul ferm al Franței pentru integrarea euro-atlantică a României. Șeful statului român a reamintit investițiile franceze majore din România - Lafarge, Renault, Société General și Vivendi - și a arătat că autoritățile române așteaptă ca Franța să suprime, în cel mai scurt timp, vizele pentru posesorii români de pașapoarte de serviciu și să adopte un regim simplificat de vize pentru anumite categorii socio-profesionale (elevi, studenți, oameni de afaceri, artiști etc.). Pe de altă parte, Moscovici i-a dat asigurări premierului român Mugur Isărescu în privința intențiilor Franței de a deschide noi capitole de colaborare cu autoritățile române, în perspectiva negocierilor pentru integrarea în Uniunea Europeană. n . „ N. s. Pagina 3 Mort pe scenă Un italian de 23 de ani a murit spânzurat în timpul unei piese de teatru despre viața lui Iisus, în care juca rolul lui Iuda. Renato di Paolo din localitatea Camerata Nuova a jucat, sâmbătă, pentru a doua oară în piesa „Via Crucis“ în fața unei săli pline, în care se aflau și părinții săi. El interpreta rolul lui Iuda, cel care l-a trădat pe Iisus și care, cuprins de remușcări, s-a spânzurat. Di Paolo s-a aruncat de pe un scaun cu o înălțime de 30 de centimetri și a rămas întins la pământ, cu o funie în jurul gâtului, în timp ce piesa continua. Un alt actor a observat că tânărul este rigid și a strigat după un medic. Di Paolo a fost dus în grabă la spital, dar nu a mai putut fi salvat. Potrivit poliției, ștreangul fusese pus prea strâns în jurul gâtului, ceea ce a dus la asfixie. .DAT3.inf" Regele Mihai va petrece Paștele în țară Regele Mihai va sosi, sâmbătă, în România, pentru a petrece Paștele în București, informează Biroul de presă al Casei Regale. Regele, în vârstă de 77 de ani, va fi însoțit de soția sa, Anna de Bourbon-Parma, și va asista la slujba de Paște într-o biserică din centrul Capitalei. Duminică, el va asista la slujba celebrată de Patriarhul Teoctist, în programul regelui se mai află o vizită la un spital și una la un centru destinat copiilor handicapați. Regele Mihai, care trăiește în Elveția, la Versoix, a vizitat ultima oară România de Crăciun. Justiția română a decis recent să îi retrocedeze fostului suveran una dintre proprietățile ce îi fuseseră confiscate de către regimul comunist, castelul de la Săvârșin. Restituirea nu a avut însă loc, deoarece administratorul castelului i-a cerut regelui despăgubiri însemnate pentru „investițiile efectuate din 1948“. Sub presiunea comuniștilor, regele Mihai a abdicat în decembrie 1947, iar câteva luni mai târziu a fost nevoit să ia calea exilului. Agenția Națională de Dezvoltare Regională Miniștrii economici s-au întâlnit, ieri, pentru a discuta despre corelarea activităților ministerelor cu cele ale Agenției Naționale de Dezvoltare Regională (ANDR), în vederea evitării paralelismelor și a distribuirii ineficiente a resurselor financiare. Premierul Mugur Isărescu consideră că o importantă preocupare trebuie să fie asigurarea unui echilibru în privința alocării banilor de la buget și a celor care provin din programele Uniunii Europene sau ale altor organisme financiare. Prin comasarea celor patru agenții economice în cadrul Agenției Naționale de Dezvoltare Regională, noua agenție are de derulat peste 400 de proiecte care beneficiază de cofinanțarea Uniunii Europene. Aceste proiecte vizează îndeosebi programe de infrastructură, reabilitarea unor albii de râuri, protejarea mediului înconjurător, sprijin pentru agricultură și dezvoltarea zonelor rurale, întărirea capacității de elaborare a proiectelor. Comisia electorală a județului Timiș Președintele Tribunalului Timiș, Ion Dincă, a tras ieri la sorți cei patru magistrați (un președinte, locțiitorul acestuia și doi membri) care vor face parte din Comisia electorală a județului Timiș. Președintele Comisiei a fost desemnat judecătorul Emilia Cioabă, iar locțiitor va fi Aurel Mihăeș, de asemenea judecător la Tribunalul Timiș. Cei doi membri sunt judecătorii Viorica-Aurica Torțolea și Dana Jebelean. Decizia de nominalizare a celor patru magistrați a fost comunicată ieri și Prefecturii Timiș, instituția care are competențe în pregătirea, organizarea și desfășurarea alegerilor locale ce vor avea loc în data de 4 iunie 2000. Eventualele contestații privind modul de constituire a birourilor electorale de circumscripție, pentru care s-au tras tot ieri la sorți președinții și locuitorii acestora, pot fi făcute în termen de 48 ore de la învestire. C. BOGDAN |* ^gf/fia u Ganț pune punct unui capitol de viață Cu bune și cu rele, mandatul de prefect al județului Timiș i-a adus avocatului Dumitru Ganț o experiență care-i va lăsa urme adânci, după cum a recunoscut ieri. „Ca om, această experiență mi-este suficientă, dar ca politician, aș lua-o de la capăt, deoarece acum aș ști ce să fac încă de la începutul unui nou mandat. Când am fost învestit, eram departe de ceea ce înseamnă un expert în domeniul administrației locale și am avut nevoie de ceva vreme pentru a înțelege cum trebuie să abordez problemele. De multe ori Instituția Prefectului a fost pusă în situația de tampon în multiplele probleme socio-economice apărute în județ, dar mi-a fost de real folos faptul că în Prefectură sunt mulți specialiști, la care s-au adăugat și eminențele cenușii Ostaficiue și Bara, cu ajutorul cărora am reușit să depășim și să soluționăm multe din probleme“, a spus prefectul. Optimist în ceea ce privește adaptabilitatea și energia viitorului prefect Liviu Barbu, Dumitru Ganț este convins că și viitorul prefect va face față problemelor, mai ales că se va alege cu o moștenire „curată“, în special vizavi de instituțiile descentralizate care nu au mai fost târâte în scandaluri ca acelea de dinainte de ’96. C. B. Cooperarea cu Marea Britanie se va intensifica Pagina 2 Legea Lupu va începe să acționeze și în Timiș Pagina 7