Agenda Zilei, aprilie 2000 (Anul 5, nr. 77-101)

2000-04-25 / nr. 97

25 aprilie 2000 WÊÊÊÊÊÊÊÊÊEÊÊÊÊÊÊÊÊÊk ^ f m m j | ^ ^ i i j ț i * n ( r 0 ziUi 7 Punerea în posesie în baza Legii Lupu va începe foarte curând Conducerea Prefecturii Timiș este convinsă că această acțiune poate demara săptămâna viitoare Dan Bara, secretarul general al Prefecturii Timiș, nu s-a lăsat „furat“ de declanșarea oficială a campaniei electorale, probabil și pentru că a obținut pe lista candidaților peneliști la Consiliul Județean un loc șase în prima fază, de unde cu greu a avansat spre poziția patru, care nu-i prea sigură din punctul de vedere al eligibilității. în aceste condiții, Dan Bara s-a aplecat hotărât asupra problemelor legate de punerea în aplicare a Legii nr. 1/ 2000 privind retrocedarea fostelor proprietăți până la limita de 50 de hectare a terenurilor agricole și 10 hectare de pădure. Dan Bara a subliniat că în urma ședinței Comisiei județene de fond funciar, desfășurată în 20 aprilie, s-a decis că sunt îndeplinite condițiile începerii punerii în posesie; în acest sens, săptămâna viitoare va demara acțiunea de atribuire a terenurilor celor în drept. Dan Bara a precizat că unii primari s-au plâns că suprapunerea aplicării Legii Lupu cu ceea ce înseamnă pregătirea alegerilor locale și campania electorală face dificilă rezolvarea tuturor problemelor, dar Bara le-a dat exemplul Prefecturii Timiș, care face față acelorași îndatoriri, motiv pentru care a și pomenit de ceva sancțiuni primarilor care nu-și fac datoria. C. B. Dan Bara este preocupat de Legea 1/2000 Legătură strânsă cu teritoriul Ministrul funcției publice vrea o teleconferință cu prefecții pentru a urmări încadrarea în calendarul electoral Vlad Roșca, ministrul funcției publice, va lua din nou legătura cu prefecții pentru a avea un tablou cât mai exact al respectării calendarului electoral și al îndeplinirii obligațiilor ce le revin prin lege reprezentanților guvernului în teritoriu. După ce i-a instruit personal, Vlad Roșca îi așteaptă mâine, 26 aprilie, pe prefecți la o teleconferință ce va avea ca tematică tot alegerile locale. Meticulos, prefectul Dumitru Ganț poate bifa toate acțiunile înscrise în calendarul electoral și care aveau termen 24 aprilie. Astfel, a finalizat numerotarea circumscripțiilor electorale din județ, a constituit prin ordin Comisia Tehnică Județeană, a organizat întâlniri cu primarii și secretarii primăriilor pentru stabilirea modalităților concrete de realizare a acțiunilor cuprinse în programul calendaristic, tocmit lista cu magistrații și juriștii din care au fost desemnați președinții birourilor electorale de circumscripții și locțiitorii acestora. C. BOGDAN a înVlad Roșca va discuta mâine cu prefecții Cu ochii jurnalistului Visele altor oameni Visul cel mai des mediatizat al administrației județului Timiș este realizarea punctului de trecere a frontierei Cenad- Kiszsombor. Ori de câte ori se vorbește despre acest proiect, efectele benefice sunt calculate ca și când ar salva județul de nenumăratele sale probleme și rămâneri în urmă. Când în sfârșit șoseaua se va fi creat, iar județul va dobândi această fereastră directă către Europa, se va vedea în ce măsură evaluarea privind revitalizarea economică a fost corectă. De cealaltă parte a frontierei, dar mai la sud, în Voivodina, sunt vise și proiecte similare. Nu există dorință mai fierbinte în comuna Seceani decât să vadă deschisă poarta către România. De șapte ani, comuna găzduiește „întâlnirea scriitorilor la frontiere”, aducând laolaltă scriitori din România și Iugoslavia, sprijină editarea revistei manifestării, „Oglinda-Ogledalo”, face lobby pe lângă autorități să repună în circulație o cale ferată Seceani-Iașa Tomici-Cruceni- Timișoara, existentă la începutul secolului, dar abandonată în timp. Tratativele pentru vama Seceani-Cruceni au fost declanșate în anii ‘90-’92. Ritmul dialogurilor părea bun, s-au făcut proiecte, s-au purtat negocieri. Mai mult, dorind să grăbească proiectul, autoritățile din zonă au reușit să convingă partea iugoslavă să investească în modernizarea căii ferate Zrenianin-Seceani și să cuprindă în planurile de modernizare zona Seceani-Iașa Tomici. Românii n-ar trebui decât să contruiască 600 de metri din vamă până la Cruceni, ca să aibă cea mai scurtă legătură spre Zrenianin. In timp ce aceste vise rodesc în Voivodina, în Euroregiunea Dunăre-Criș- Mureș-Tisa nici nu se aude despre ele. Fixați pe o singură direcție, ignorăm, cu nonșalanță și indiferentă, visele altor oameni. MARIANA CERNICOVA Dumitru Ganț va face o ultimă ofertă ca prefect în cadrul vizitei la Târgul Internațional de la Trier el va prezenta potențialul viticol al podgoriilor Buziaș și Teremia Mare Nominalizat după alegerile generale din 1996 ca prefect de Timiș, Dumitru Ganț a primit știrea în Germania și tot acolo îl va prinde și predarea „ștafetei“ către Liviu Barbu, cel care va conduce Prefectura începând din 5 mai. Dumitru Ganț își va încheia „cariera“ de prefect la Târgul Internațional de la Trier, din landul Renania Palatinat, care se va desfășura în perioada 2-4 mai 2000. „Din România au fost invitate județele Timiș și Bihor să participe la această manifestare, pe considerentul relațiilor de cooperare pe care le-am inițiat, în ceea ce privește județul Timiș, cu landul Renania Palatinat. Voi profita de această deplasare pentru a structura o strategie de parteneriat în domeniul viticol, ideea fiind de a revigora podgoriile din zona localităților Buziaș și Teremia Mare, domeniu de care și nemții s-au arătat interesați“, a precizat prefectul Dumitru Gant. CAMELIA BOGDAN Concept atractiv, spre finalizare Strategia dezvoltării Timișoarei va fi publicată La sfârșitul lunii mai, conceptul de dezvoltare economico-socială a Zonei Timișoara va putea fi publicat. Ieri, grupul de lucru coordonat de arhitecta Aura Junie a propus indicatorii cuantificabili pentru realizarea măsurilor pe parcursul implementării conceptului strategic. Au luat parte la ședință reprezentanți ai CCIAT, Institutului Politehnic, Apele Române, AGIR, ADETIM și Primăria Timișoara. Următorul pas va fi realizarea planului de implementare și stabilirea rezultatelor scontate prin punerea în aplicare a strategiei. Aceste rezultate sunt: reducerea șomajului, creșterea venitului pe cap de locuitor, creșterea eficienței serviciilor publice, a gradului de dotare cu utilități a orașului, creșterea atractivității turistice a Zonei Timișoara și reducerea poluării, toate aceste efecte având o rezultantă comună și anume creșterea nivelului de trai al locuitorilor. DELIA FOLTEAN Parcurile vor avea o zi a lor Numele unora dintre ele vor fi schimbate Masa rotundă organizată recent la Primăria Timișoara, având ca subiect rolul administrației locale în probleme de mediu, a constituit un bun prilej de evaluare a activităților desfășurate în oraș în perioada 20-23 aprilie, dedicate Zilei Pământului. Cei prezenți la această întâlnire, respectiv reprezentanți de la Banat la - Prietenii Munților, Tinerii Prieteni ai Naturii, Fundația Verde 2000 și organizația studenților de la USABVM au hotărât de comun acord ca, în 24 mai, să fie marcată și la Timișoara Ziua Europeană a Parcurilor. Specialiștii se vor întâlni în această zi ca să discute despre configurația parcurilor, iar membrii ONG cu caracter ecologist, cărora li se alătură studenții de la USAB, vor protesta împotriva poluării și distrugerii spațiilor verzi. Primăria va juriza toate parcurile din municipiu, analizând totodată posibilitatea schimbării denumirii unora. D. F. ANUNȚ Comisia de selecție numită prin Hotărârea nr. 337/ 2000 a Consiliului Local al Municipiului Timișoara anunță organizarea concursului de selecție a administratorului de R.A. de Termoficare „Calor" Timișoara, care va avea loc în data de 31 mai 2000 la sediul regiei din Timișoara, str. Piatra Craiului nr. 3, în conformitate cu Ordonanța de Urgență nr. 49/1999 și HG nr. 364/1999, condițiile obligatorii de participare la concursul de selecție sunt cele prevăzute la art. 9 și art. 10 din HG nr. 364/1999, iar criteriile de selecție sunt următoarele: a) Aptitudini legate de procesul decizional, precum și cunoștințe în domeniul relațiilor economice probate prin teste adecvate elaborate de Centrul Național pentru Administrația Publică Locală de pe lângă Guvernul României, împreună cu Patronatul de Gospodărie Comunală și Locativă agreat de către Autoritatea Administrației Publice Locale. b) Absolvirea unor cursuri organizate de instituții în domeniul administrării și/sau experiență de conducere într-o societate comercială sau regie autonomă. c) Elaborarea unor propuneri de restructurare și eficiență economică - ocupare și formare a forței de muncă având indicatori de referință, obiectivele și criteriile de performanță care trebuie îndeplinite conform ofertei. d) Pregătire de specialitate și experiență acumulată în activitatea de conducere. e) Elaborarea unor propuneri de strategie pe termen scurt și mediu de dezvoltare a regiei autonome, inclusiv referitor la politica de prețuri și tarife. Ofertele se depun la Biroul Resurse Umane al Primăriei Municipiului Timișoara, până la data de 23.05.2000, ora 14.00. Informații și date privind regia, precum și cererea de ofertă stau la dispoziția candidaților la sediul R.A. de Termoficare „Calor" Timișoara.