Agenda Zilei, aprilie 2000 (Anul 5, nr. 77-101)

2000-04-25 / nr. 97

25 aprilie 2000 S MMSIF * ' MAPAMOND 11 Procurorul general al SUA nu regretă acțiunea „Erian“ Janet Reno s-a declarat ieri satisfăcută de succesul comandoului de agenți federali Janet Reno a declarat ieri la Washington că nu încearcă nici un fel de regrete legate de faptul că a ordonat raidul din zorii zilei de sâmbătă asupra casei din „Mica Havană“ unde se afla Elian Gonzalez și a explicat că acțiunea de forță - condamnată de majoritatea republicană din Congres - a fost necesară după ce orice alte mijloace de rezolvare a problemei dăduseră greș. Adjunctul lui Janet Reno a mărturisit în cadrul unor emisiuni de televiziune că Janet Reno nu a acționat ca un robot lipsit de orice sentimente umane. „A izbucnit în lacrimi după ce a semnat ordinul de acțiune“, a declarat adjunctul procurorului general al SUA. Liderul republican din Senat, Trent Lott, președintele Camerei Reprezentanților, Dennis Hastert, și candidatul republican la președinție, George W. Bush, au criticat dur Casa Albă pentru faptul că Elian Gonzalez a fost preluat în cursul unei acțiuni în care efective de agenți federali au pătruns înarmați până în dinți în reședința de la Miami a rudelor lui Elian. Republicanii din Congres sunt deciși să inițieze o anchetă asupra acțiunilor procurorului general al SUA și ministerului justiției. Agent federal, recuperându-l pe Elian O vacanță în Malayesia s-a transformat în coșmar Un grup de teroriști a pătruns în noaptea de duminică spre luni în insula Lipadan din Borneo Un grup de indivizi bine înarmați, despre care se crede că sunt rebeli islamiști din Filipine, a pătruns în noaptea de duminică spre luni în insula Lipadan, un principal obiectiv turistic din Malayesia, pentru a se „aproviziona“ cu ostatici. Se pare că operațiunea reprezintă replica rebelilor islamiști filipinezi față de acțiunile în forță ordonate de la Manila împotriva lor pentru eliberarea a zeci de elevi luați ostatici de islamiști în nordul arhipelagului. Teroriștii au ajuns la țărmul insulei Lipadan cu bărcile și au plecat cu cei 20 de turiști fără să comunice nici o listă de revendicări. Ministrul malayezian de externe, Syed Hamid Albar, a declarat ieri că ostaticii erau ieri nevătămați și că întregul grup se îndrepta spre Filipine. Printre ostatici se află trei germani, doi francezi, doi sud-africani,, doi finlandezi, un libanez și doi filipinezi, angajați ai complexului turistic de pe insula de vis, un adevărat paradis. Autoritățile filipineze au ordonat marinei și aviației să localizeze ambarcațiunile cu teroriști și ostatici. Din cele declarate de autoritățile de la Manila, teroriștii capturaseră 22 de turiști, dar doi americani au reușit să fugă. Insula Lipadan a încetat să fie un paradis al turiștilor occidentali ‘ 1111f* ’ \ J1 ij: tt T* \ I Vf l ■ -1 Baywateh Hawaii Hugh Hefner, patronul de la Playboy, o va privi pe Brande Roderik, 25 de ani, una dintre companioanele sale, o blondină californiană, ca în imaginile despre visul american, jucând în serialul „Baywateh Hawaii“ într-o defilare unduioasă de costume de baie mulate pe trup și peisaje marine superbe. Firește, faptul că Brande face parte din anturajul de alcov al lui Hefner nu i-a adus automat rolul principal. Ea va participa cu o partitură modestă, de starletă debutantă. Ultimul ei succes în afara platourilor de filmare este prezența în numărul din aprilie al revistei Playboy (ediția americană) Pagini realizate de SILVIU GENESCU. Grupaj foto REUTERS m " ISIM I.i SĂRBĂTORI FERICITE VĂ DORIM, iar duminică, 30 aprilie, de la ora 22.00, vă așteptăm la un CONCERT EXTRAORDINAR DE SFINTELE PAȘTI ? în primitorul Complex hotelier Continental Cornel, împreună cu super-starurile Adrian Enache, ► naistul Nicolae Voiculeț, ♦ Grupul Exotic și prezentatorul spectacolului, inegalabilul Dan Negru. Corpul de băiet Continental vă va oferi un incitant super-show. Surpriza serii o va constitui alegerea celei mai frumoase participante drept MISS CONTINENTAL a serii. Concursul va fi dotat cu substanțiale premii pentru primele trei clasate. Invitații de onoare ai serii vor fi domnul Constantin Zaharia, doamna Iuliana Marciuc-Posea Kk și domnul Joe Alvarez. $ ^ Sărbători fericite ( tuturor celor care, ne iubesc!i/Orisii) a fi tutiul! General manager, Cornel Urcan