Agenda Zilei, aprilie 2000 (Anul 5, nr. 77-101)

2000-04-25 / nr. 97

25 aprilie 2000 EKÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÈ SpORT «Е<<*«««« zilei 17 Octavian Roșea refuză să discute despre acest caz Scandalul de la Turnu-Severin poate constitui salvarea lui Poli 17 jucători de la FC Drobeta au fost ieri la FRF, pentru a da declarații referitoare la „blatul“ de sâmbătă în fotbalul autohton a izbucnit un nou scandal, de această dată în Divizia B, seria a 11-a, după meciul FC Drobeta - Chimica Târnăveni, de sâmbătă (0-2), în care gruparea gazdă a trimis pe teren o echipă de juniori. Conflictul izbucnit între conducerea formației severinene și titularii echipei nu s-a oprit însă aici, nu mai puțin de 17 jucători de la FC Drobeta venind ieri la Federația Română de Fotbal, pentru a da declarații cu privire la meciul de sâmbătă, care, în opinia lor, ar fi fost aranjat. Din surse federale am aflat că, în urma acestor evenimente, Comitetul Executiv al Federației Române de Fotbal s-a sesizat, urmând să judece acest caz în conformitate cu articolul 26 din regulament. Demn de reținut este faptul că, în respectivul articol, pedeapsa maximă în astfel de cazuri este retrogradarea ambelor echipe. Nu este deloc exclusă o astfel de decizie, dacă avem în vedere curentul „antiblat“ care bântuie, în ultima vreme, prin birourile forului fotbalistic național. O astfel de decizie ar fi salvatoare pentru Poli Timișoara, care la ora actuală are șanse minime de salvare de la retrogradare. Contactat de noi, ieri, președintele alb-violeților, Octavian Roșea, a refuzat să comenteze acest scandal. E. C. Ghiță Chimiac, din nou la spital Debutul lui Marcel Romanescu n-a avut efectul scontat: la Electrica Gheorghe Chimiac, antrenorul divizionarei C de fotbal CFR Timișoara a fost transportat la spital cu ambulanța, de la stadionul de la Gara Mare, în cursul celei de-a doua reprize a meciului alb-vișiniilor cu „U“ Atoma Arad, disputat duminică. Tehnicianul în vârstă de 50 de ani a acuzat dureri abdominale, cauzate de stresul generat de tensiunea partidei, după ce nu demult revenise din convalescență, în urma unui infarct. Lui Chimiac i s-au aplicat perfuzii cu glucoză și s-a aflat timp de trei ore sub observație la Ascar, după care a fost externat. Ieri a fost supus unui amănunțit control medical la Clinica de Cardiologie. Duminică, pe patul de spital fiind, Chimiac s-a referit pentru prima oară răspicat la posibilitatea de a renunța la a mai lua loc pe banca tehnică a CFR-ului. „Revenisem în dorința de a ajuta și cu speranța că echipa va evita retrogradarea, dar am sfârșit prin a fi profund dezamăgit de atitudinea unor jucători“, a spus Chimiac. în urma eșecului de duminică, CFR mai are doar șanse teoretice de a evita retrogradarea în Divizia „D“-Timiș, Electrica, în zona retrogradării Pâșpâș, din eșec în eșec, alb-albaștrii de la Gara Mică s-au afundat în zona nisipurilor mișcătoare din Divizia C, seria a IV-a. Duminică, debutul lui Marcel Romanescu pe banca „tramvaiștilor“ n-a avut efectul scontat, Electrica pierzând acasă, cu Aurul Brad. Iliuțăsco se află la 4 în clasamentului adevărului, la aceeași „cotă“ cu „U“ Aroma Arad, următoarea vizitatoare a alb-albaștrilor, care până la finele stagiunii vor mai evolua pe teren propriu și cu Minaur Zlatna. Remarcabil este faptul că, în turul campionatului, Electrica s-a aflat și în postura de lider al seriei și, în majoritatea etapelor, a ocupat poziții pe podium. F. V. Chimiac spune că renunță definitiv la banca tehnică a CFR-ului A înfrângere Selecționata de fotbal „under 16“ a Republicii Moldova a învins, duminică, cu scorul de 1-0, reprezentativa similară a României, în cadrul turneului internațional desfășurat la Chișinău, cu prilejul împlinirii unui deceniu de la fondarea forului fotbalistic al Republicii Moldova. Naționala țării noastre urmează să întâlnească astăzi selecționata Ucrainei. (L. G.) încasări în cazul în care Bayern München va câștiga ediția din acest an a Ligii Campionilor, jucătorii bavarezi vor acumula fiecare suma de 385 000 de euro. Până în prezent, gruparea antrenată de Ottmar Hitzfeld a obținut 30,7 milioane de euro, bani proveniți din partea UEFA și din încasările realizate în urma vânzărilor biletelor pentru meciuri și a drepturilor de televiziune. (L. G.) Starea sănătății lui Ciucur s-a stabilizat ieri, fotbalistul a fost supus unei intervenții chirurgicale reparatorii . După cum am informat în ziarul nostru de ieri, Vali Ciucur, fotbalistul divizionarei A de fotbal CSM Reșița, a suferit duminică seara, pe șoseaua Reșița - Bocșa, un grav accident rutier. Transportat de urgență la Timișoara, Ciucur a fost internat la Spitalul Județean, Secția Neurochirurgie, cu diagnosticul traumatism cranio-facial, contuzie cerebrală și traumatism al coloanei cervicale, în urma investigațiilor amănunțite, efectuate la clinica Neuromed, s-a constatat existența unei fracturi craniene și a unui hematom, în cazul în care acesta se va dezvolta, va fi necesară intervenția chirurgicală. Ieri, starea de sănătate a mijlocașului reșițean s-a stabilizat, jucătorul fiind în afara oricărui pericol, conform surselor medicale, în cursul dimineații de ieri, Ciucur a fost supus, timp de aproximativ două ore, unei intervenții chirurgicale reparatorii, la față. Revenind la accidentul de duminică, Ciucur se afla la volanul automobilului său personal, Ford Mondeo, pierzând controlul volanului din cauza vitezei excesive. Mașina a lovit un zid de beton, în urma impactului Ciucur (care nu purta centura de siguranță) fiind proiectat pe unul din geamurile mașinii. Ceilalți doi pasageri aflați în mașină, maseurul echipei Metalul Bocșa și fotbalistul Bebe Costescu, de la Gloria Reșița, au scăpat nevătămați, ei având cuplate centurile de siguranță în momentul producerii accidentului. EUGEN COCEA Manchester United, din nou campioană a Angliei Gueugnon s-a impus în finala Ligii Franței Cu patru etape înaintea finalului de sezon, în prima ligă engleză, Manchester United și-a asigurat un nou titlu de campioană, cel de-al șaselea în ultimii opt ani. Câștigând cu 3-1 în deplasarea de la Southampton, „diavolii roșii“ au un avans de 14 puncte față de următoarea clasată, Liverpool. Iată și celelalte rezultate ale etapei cu numărul 34: Aston Villa - Leicester 2-2, Chelsea - Middlesbrough 1-1, Sheffield - Sunderland 0-2, Tottenham - Wimbledon 2-0, West Ham United - Coventry 5-0, Bradford - Derby 4-4, Everton - Liverpool 0-0, Watford - Arsenal 2-3 și Newcastle - Leeds United 2-2. în fruntea clasamentului, Manchester are 79 de puncte, urmată fiind de Liverpool (66) și Arsenal (63). Tot la sfârșitul săptămânii trecute, în finala Cupei Ligii franceze, divizionara B Gueugnon a trecut, surprinzător, de Paris SG, urmând să evolueze în viitoarea ediție a Cupei UEFA. Iată și rezultatele înregistrate în meciurile din campionatele externe disputate după închiderea ediției noastre de ieri - Spania: La Coruna - Sociedad 2-0, Betis Sevilla - Alaves 0-1 și Oviedo - Mallorca 0-0. Germania: Bielefeld - Unterhaching 1-0 și Borussia Dortmund - Bayern München 0-1. D. AGA Bucurie mare în tabăra lui Manchester United, după meciul de la Southampton La al cincilea eșec consecutiv , Telecom a pierdut pentru prima oară în Valea Jiului Vicelidera seriei a patra a Diviziei C la fotbal, Telecom Timișoara, traversează o pasă neagră după ratarea promovării: în cele zece etape ale minireturului, „telefoniștii“ au învins în trei partide, două le-au terminat la egalitate, iar în cinci au ieșit înfrânți de pe teren: în runda a 29-a, galben-albaștrii au cedat pentru prima oară în campionat pe un stadion din Valea Jiului, 0-2, în compania echipei Minerul Uricani, petroșenenii punctând în urma a două faze fixe. Despre acest meci, Remus Steop, antrenorul timișorenilor, a spus că elevii săi au evoluat destul de modest, cu toate că și-au creat câteva oportunități de reușită, cea mai mare irosind-o atacantul Cuclea, care a ratat cu poarta goală. în premieră, Telecom a folosit o formulă de start cu cinci mijlocași, și un singur vârf de atac: Bălici - Băculescu - Călin, Holtz, Miclea (Belean) - Biro, Florescu, David, Solomon, Preda (Bochiș) - Cuclea (Corban). F. V. în această primăvară, „telefoniștii“ au învins în doar trei partide