Agenda Zilei, septembrie 2006 (Anul 11, nr. 206-231)

2006-09-16 / nr. 219

Boicotarea deschiderii anului școlar a eșuat Toate cele peste 700 de grădinițe, școli și licee din Timișoara și județ și-au deschis ieri porțile pentru a-i primi pe elevi. In majoritatea instituțiilor de învățământ festivitatea de deschidere s-a desfășurat aproape ca și în anii precedenți, puține fiind școlile în care profesorii au venit, însă nu au ieșit în fața copiilor și a părinților pentru a ține un discurs sau pentru a le ura bun venit în școlile în care s-a făcut simțită prezența oficialităților și a inspectorilor școlari timișeni, festivitatea de deschidere a fost una fastuoasă, cu program artistic. Reprezentanți ai administrației publice timișene au participat ieri la inaugurarea școlii din comuna Ionel, unde s-a construit o altă clădire după ce cea veche a picat din cauza inundațiilor de anul trecut. Multe instituții de învățământ au ales ca prima zi de școală să înceapă cu o slujbă de binecuvântare susținută de preoții comunității. îndrumarea liderilor de sindicat spre boicotarea zilei de 15 septembrie, prin absența cadrelor didactice din școli, n-a fost urmată. în Timiș nicio mișcare de protest nu s-a făcut simțită. în Capitală însă, dar și în alte orașe din țară, precum Oradea, mii de profesori au organizat demonstrații de protest. Doar în Piața Revoluției din București s-au adunat peste 10 000 de cadre didactice care au scandat lozici împotriva Guvernului, pe care-l acuză de batjocură la adresa educației și a dăscălimii românești. în 26 de județe, începerea școlii s-a desfășurat normal, iar în celelalte, doar puține au reușit să se abțină de la orice festivitate de deschidere. Negocierile dintre liderii sindicatelor și reprezentanții Guvernului n-au ajuns la niciun punct comun, însă ministrul educației și cercetării, Mihail Hărdău, a promis că salariile profesorilor din învățământul preuniversitar vor crește. De văzut care vor fi rezultatele protestului, după ce greva precedentă nu s-a lăsat cu majorări salariale semnificative. ADRIANA NICA Pagina . Cei mai mulți elevi au avut parte de o deschidere festivă a școlii Peste 10 000 de profesori au protestat împotriva Guvernului cerând salarii mai mari ANUL XI NR. 219 (3034) sâmbătă .(*■ n.) / ; m|jn / COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT JML, » Ii^ii j 60 bani Fondat de Zoltan Kovacs 16 septembrie 2006 24 pagini S-au ascuns în buncăre să scape de sfârșitul lumii! Adepții kenyeni ai unei secte născute în Statele Unite ale Americii și care a prezis că sfârșitul lumii va veni după data de 12 septembrie 2006, când va începe un devastator război nuclear mondial, s-au adăpostit în buncărele special amenajate. Zeci de membri ai sectei Casa lui Iahve - îmbrăcați cu combinezoane speciale și dotați fiecare cu măști de gaze - s-au adăpostit într-o rețea de buncăre și adăposturi subterane pe care au construit-o în zona deluroasă din apropierea localității kenyene Mauche. Adepții sectei și-au aprovizionat adăposturile cu cantități impresionante de faină și alte alimente care să le ajungă pentru un an, perioadă în care, conform credinței lor, toți păcătoșii vor fi fost deja șterși de pe fața pământului. „Cei care se îndoiesc de noi se vor simți rușinați în următoarele ore, când va începe marele război“, a comentat Moshed Sang, conducătorul organizației kenyene a acestei secte. Sărbătoare mare la Catedrală Ieri a fost sărbătorit cel de-al doilea hram al Catedralei Mitropolitane, în centrul atenției enoriașilor fiind Sfântul Ierarh Iosif cel Nou de la Partoș, ocrotitorul Banatului. A fost o sărbătoare mare pentru timișorenii ortodocși, Sfânta Liturghie fiind oficiată de înalt Preasfințitul Nicolae, Mitropolitul Banatului, de Preasfințitul Paisie Lugojeanul, episcop-vicar, alături de mai mulți preoți și diaconi. Ultima slujbă a avut loc aseară (Acatistul Sfântului Iosif cel Nou de la Partoș). De altfel, anul acesta se împlinesc cinci decenii de la aducerea în Catedrala Mitropolitană a moaștelor Sfântului Ierarh și de la canonizarea solemnă a sa. Cu o seară înainte, pe 14 septembrie, racla cu moaștele Sfântului Iosif cel Nou de la Partoș a făcut înconjurul Catedralei, ritual foarte apreciat de credincioși, care au participat în număr mare la solemnitate. LUCIAN SAVA Credincioșii au asistat la slujba oficiată de ÎPS Nicolae, Mitropolitul Banatului A căzut în groapa adâncă Piața Libertății a fost, ieri, pentru câteva ore, un important centru de atracție turistică, sute de curioși adunându-se să vadă și să fotografieze o mașină care a plonjat într-o groapă. La câțiva metri de locul în care au fost descoperite vestigii arheologice cu ocazia lucrărilor de reabilitare la linia de tramvai, ieri dimineață a putut fi observat un Opel Vectra. După ce a intrat pe contrasens, pe strada Lucian Blaga, șoferul a ocolit indicatoarele de Interzis și a plonjat în gol. A dat jos plăcuțele de înmatriculare și a anunțat proprietara că autoturismul împrumutate la... doi metri adâncime. „în noaptea de joi spre vineri, Serviciul Poliției Rutiere a fost sesizat de incident. A fost identificat Cristian F., de 21 de ani. Din primele verificări a rezultat că acesta nu consumase băuturi alcoolice și nici nu a suferit leziuni grave în urma accidentului. Conducătorul auto va fi sancționat contravențional pentru fapta sa“, ne-a declarat comisarul șef Șerban Pittner, purtător de cuvânt al IPJ Timiș. CODRUȚA CĂLĂRĂȘANU Opelul Vecra a căzut într-o groapă de trei metri AH Și personalitățile locale au stat în bănci Pagina Plai cu peripeții Numărul celor care au participat la prima ediție a festivalului Plai, desfășurat la Muzeul Satului Bănățean, a fost mult sub așteptări în cursul zilei de ieri, în timpul recitalului formației sârbești Funky Train, organizatorii au fost confruntați cu o pană de curent parțială, datorată faptului că două persoane au tăiat pur și simplu un cablu de alimentare cu energie electrică! Din fericire, problema s-a rezolvat în scurt timp, iar pe parcursul serii de seri au mai evoluat africanii de la Agbeko Cultural Group (bine primiți de public), Dixie Krauser Band și Mircea Florian alături de Shukar Collective. Vedeta absolută a primei ediții a festivalului, Al di Meola (plătit cu 20 000 de euro pentru prestația sa), va urca pe scenă în această seară, de la ora 23. Organizatorii speră ca astăzi și mâine afluxul vizitatorilor să fie mult mai sporit, iar alături de concertele care astăzi încep la ora 18, cei care vizitează locația au parte de diverse workshopuri, corturi ale minorităților și chiar și un cort al Penitenciarului Timișoara. ZOLTAN VARGA Muzicienii din Agbeko Cultural Group au fost aplaudați de puținii spectatori Supliment Weekend chilă xi,