Agenda Zilei, februarie 2007 (Anul 12, nr. 26-49)

2007-02-14 / nr. 37

Valentine's P^vs •sT §* S if I • >*, vst . ~ miw,*èW ANUL XII S'IIVERTISMENT J ^  Sr, r 2007 Fondat de ZCtan Kovacs ^^IBM Hill Și în 2007 vom avea orașul șantier Consiliul Local Timișoara s-a întrunit ieri, dovedindu-se pașnic și eficient. S-a discutat bugetul Timișoarei pe 2007 și s-a votat cu unanimitate. Bugetul local este de 500 000 000 de lei, la care se adaugă credite care duc la cifra finală de 643 215 000 de lei, dar diferența nu poate fi folosită decât la investiții. Ca atare, din cele 500 000 000 lei, cheltuielile curente sunt de 441 617 000 de lei, grosul bugetului mergând la asigurarea funcționării instituțiilor, inclusiv a învățământului preuniversitar. Nu mai rămâne mare lucru, dar se vor face sute de investiții din credite, ceea ce înseamnă că iar vom avea orașul șantier, dar nu va mai fi, totuși, un disconfort generalizat ca la liniile de tramvai. Dintre investiții: Casa Căsătoriilor și sediul pentru Evidența Populației (1 500 000 lei), sediul central și sedii de cartier pentru Poliția Comunitară ( 1 620 000 lei), centrale termice la grădinițe și școli, investiții în clădiri de spitale, piste de bicicliști, săli de sport în școli, reabilitarea cinema Capital, ticketing la RATT, reamenajări de parcuri și vor fi zeci de străzi care intră în reparații, noutatea fiind că s-au alocat șase milioane de lei pentru consolidarea pasajului din Calea Șagului. L. CONDEA Au fost alocați bani pentru consolidarea podului din Calea Șagului O sută de sesizări într-o săptămână Noul Serviciu de sugestii și reclamații de pe site-ul Primăriei Timișoara, www.primariatm.ro, a înregistrat de la momentul lansării, 6 februarie, până în prezent peste o sută de utilizări. Este vorba atât de reclamații, cât și de sugestii făcute de cetățeni pentru îmbunătățirea activității Primăriei, în topul departamentelor solicitate de cetățeni se află cele ale Direcției edilitare. Primăria reamintește celor interesați că prin simpla completare a unor formulare tipizate online, aflate pe site-ul www.primariatm.ro, pot face sugestii și reclamații în atenția Primăriei Timișoara. Formularele completate online primesc număr de înregistrare și cod de autentificare, în mod similar formularelor depuse la Registratura Primăriei. După trimiterea formularului corect completat, dacă solicitarea este de competența Primăriei, pe adresa de email se primește numărul de înregistrare și codul de validare, date necesare pentru a urmări stadiul de rezolvare a solicitării, tot pe www. primariatm.ro. Stadiul de rezolvare a cererilor. Este importantă introducerea unei adrese de email validă, pe care să fie trimise datele de identificare ale documentului. Se mai pot face sesizări la adresa Primăriei și la telefonul 969, Call Center-ul Primăriei, de luni până vineri între orele 8-22. Aceste modalități sunt în afara celei clasice de depunere a reclamației la ghișeul Primăriei. LAURA ALBA După acceptarea moțiunii, situația justiției e confuză Moțiunea depusă la Senat împotriva ministrului justiției Monica Macovei a fost adoptată ieri cu 81 de voturi pentru, dintr-un total de 127 de voturi exprimate. împotriva moțiunii au fost 46 de voturi. Opoziția are în Senat doar 72 de reprezentanți, acest lucru indicând faptul că nouă senatori ai coaliției au trădat, votând în favoarea moțiunii. Monica Macovei a declarat, imediat după finalul dezbaterilor, că nu își va da demisia, ci va fi la fel de „fermă și dârză”. Nicolae Văcăroiu, președintele Senatului, a declarat că revocarea din funcție a ministrului justiției este obligatorie, iar premierul trebuie să respecte legea. Premierul Călin Popescu Tăriceanu a arătat, printr-un comunicat, că nu îi va cere demisia Monicăi Macovei și că va analiza discuțiile din Parlament în cadrul primei ședințe de Guvern. Emil Boc, președintele Partidului Democrat, principalul susținător al Monicăi Macovei, a declarat că este o rușine ceea ce s-a întâmplat în Parlament, în timp ce PRM, prin vocea lui Lucian Bolcaș, susține că Monica Macovei trebuie să plece sau să fie demisă de premier. „Dacă nu pleacă, Parlamentul nu o va recunoaște ca ministru”, a încheiat Bolcaș. Președintele Partidului Conservator, Dan Voiculescu, a amenințat că „premierul riscă să nu mai fie premier” și că dacă Monica Macovei nu va fi demisă PC este pregătit să depună încă o moțiune de cenzura. SIMONA BADER Pagina 2 Monica Macovei a declarat în Parlament că își va continua proiectele Și pisicile din oraș pot fi reclamate dacă ne deranjează Se primesc multe sesizări nu numai pentru a se lua măsuri împotriva câinilor vagabonzi, ci și a pisicilor care s-au înmulțit printre blocuri, dar până acum serviciul specializat în domeniu era doar pentru câini. De acum, însă, și pisicile pot fi reclamate când deranjează cetățenii. Anul trecut au fost prinși 4 270 de câini fără stăpân, majoritatea din zonele mărginașe ale Timișoarei, ca urmare a extinderii cartierelor spre comune. E important că s-a reușit să se determine adopția și retrocedarea a 1048 de câini prinși pe domeniul public. Apariția de noi haite de câini vagabonzi, creșterea nejustificată a numărului de cadavre de animale, înmulțirea fără precedent a pisicilor în cartierele cu blocuri au determinat Primăria Timișoara și SC Dangflor să ia noi măsuri. Astfel, s-a înființat un dispecerat unde pot fi sesizate toate aspectele cu privire la managementul populației canine, animalelor de companie și ecarisaj în Timișoara. Dispeceratul funcționează la sediul SC Dangilor, de luni până vineri, între orele 8-16, sâmbăta între orele 8-12, tel.: 0256/395051. în afara programului sesizările și reclamațiile se preiau de un robot telefonic. L. CONDER Nici pisicile de pe domeniul public nu mai fac ce vor ele Mircea Sandu îl disciplinează pe Iancu Președintele clubului de fotbal FCU Poli Timișoara, Marian Iancu, poate avea probleme exact în săptămâna precedentă reluării campionatului intern. Foarte probabil, în cel mai scurt timp, Iancu va fi judecat de Comisia de Disciplină a Federației Române de Fotbal pentru injuriile adresate la sfârșitul săptămânii trecute lui Claudio Zambon, fostul patron al echipei, cu care clubul are un important litigiu asupra palmaresului și numelui echipei. Președintele FRF s-a sesizat ieri, la câteva zile după ce Iancu și Zambon s-au atacat reciproc în massmedia. „Am citit în ziare despre conflictul dintre cei doi. Voi sesiza Comisia de Disciplină a Federației Române de Fotbal pentru a lua măsuri în acest caz, deoarece nu e posibil să jignești oamenii în felul ăsta. Văd ca Meme Stoica, Gigi Becali și Borcea au încetat cu acuzele reciproce, dar au apărut alții“, a declarat Mircea Sandu. Tot ieri, Rapid a făcut apel la decizia Ligii Profesioniste de Fotbal care prevede ca meciul cu Poli, din 24 februarie, să se dispute la Craiova, deoarece stadionul giuleștenilor este suspendat pentru o etapă Ca urmare a incidentelor de la jocul cu Pandurii Târgu Jiu, din luna decembrie. CRISTIAN ONACA Pagina 12 Mircea Sandu este dezgustat de cearta celor doi