Agenda Zilei, iunie 2008 (Anul 13, nr. 127-151)

2008-06-30 / nr. 151

Spania a câștigat, neînvinsă, Campionatul European! S-a făcut în sfârșit dreptate. După numeroase turnee finale în care am oftat aducându-ne aminte de ceea ce spunea englezul Gary Lineker în urmă cu 18 ani, cum că fotbalul ar fi „un joc în care 22 de oameni aleargă după o minge timp de 90 de minute și la sfârșitul cărora întotdeauna câștigă nemții”, iată că la Euro 2008 spectacolul a învins pragmatismul. Altfel zis, Spania, acea echipă care iubește fotbalul total, a reușit să se impună în fața unei Germanii al cărei joc nu a prea convins la această ediție a Campionatului European. Singurul gol al finalei de la Viena a fost marcat de Fernando Torres, în prima repriză. Ocazii au mai fost de ambele părți, dar mingea a refuzat să mai intre în poartă. Ibericii au câștigat astfel al doilea lor titlu continental, după cel cucerit în urmă cu 44 de ani. Ce este însă mai interesant, Spania nu a mai pierdut un meci internațional din 15 noiembrie 2006, când, atenție, era învinsă de România! Din păcate, aventura tricolorilor la acest turneu final a fost mult prea scurtă ca să ne mai amintim acum. Germania, în schimb, a rămas echipa cu cel mai bogat palmares la acest nivel, având trei trofee și alte trei finale disputate. L. GORDEA Astăzi, Supliment Sport Fotbaliștii spanioli au fost mai buni decât nemții la acest turneu final % / ANUL )(lit —~~~I I 'n’ . /vi/ “”“nne 2008 * iii ii ui'ni ie pagini Fondat de Zoltan Kovacs JMillist «III« Mașini scufundate în viaductele orașului Ploaia strașnică ce s-a abătut asupra orașului nostru în noaptea de vineri spre sâmbătă a creat o serie de probleme. Mai multe subsoluri au fost inundate, iar circulația a fost blocată în unele locuri. La viaductul de pe bulevardul Republicii o mașină a rămas blocată în apa care ajungea la jumătate de metru adâncime. Două mașini ale Poliției priveau cu mare detașare mașina scufundată, în timp ce proprietarul acesteia privea același tablou idilic de pe margine. Alte două mașini de Poliție erau staționate de partea cealaltă a viaductului pentru a nu lăsa și alți șoferi să guste din sportul numit scufundare involuntară. Și la viaductul de pe Gheorghe Lazăr situația era aceeași, doar că aici nu s-a scufundat nici un autoturism, în aceeași noapte autoturismul consilierului local Radu Toancă a rămas blocat în apa strânsă la viaductul de pe strada Popa Șapcă. Din cauza proastei canalizări în aceste locuri, situația se repetă frecvent, fără ca autoritățile să găsească o soluție viabilă. Prognoza meteo indică pentru următoarea perioadă caniculă, deci proprietarii de autoturisme pot sta liniștiți, până la următoarea ploaie mai serioasă acestea nu mai au șanse să aibă aceeași soartă cu cea a Titanicului. ZOLTAN VARGA La viaductele din oraș, autoturismele au ajuns să aibă aceeași soartă cu Titanicul LOTO SOCIAL 6 din 49 .41 17 12 6 21 35 IaLCLvCC: 1 ~ 130 “ Cum vor fi salariile peste trei ani? Bucureștiul, Constanța și Sibiul vor deveni, peste trei ani, cele mai vânate orașe pentru cei care vor să se angajeze. Motivul este că în aceste orașe vor fi cele mai mari salarii. Potrivit estimărilor făcute de Comisia Națională de Prognoză, bucureștenii vor avea în 2011 un salariu mediu net lunar de peste 2 200 de lei. Astfel, potrivit analizelor făcute de Comisia Națională de Prognoză, peste trei ani, în București un salariat va câștiga în medie 2 231 de lei. Și angajații din Ilfov vor avea salarii mari, în medie 1 997 de lei pe lună, în Constanța, un angajat va ajunge să câștige lunar un salariu mediu net de 1 752 de lei, în timp ce prahovenii vor fi plătiți cu 1 749 de lei. în topul orașelor cu cele mai mari salarii mai sunt Sibiu și Cluj. La polul opus, cele mai mici salarii vor fi în Bihor, unde un angajat va câștiga în medie 1 047 de lei, Harghita cu 1 114 lei și Călărași, unde salariul mediu net nu va fi mai mare de 1 132 de lei. Dacă acum județul Timiș se află printre județele cu cele mai mari salarii, peste trei ani, acest județ va scădea în top. Specialiștii mai spun că măririle de salariu sunt în corelare cu rata șomajului. 1.11.1 ANA IEDU Premiu important pentru doi timișoreni Doi tineri români au câștigat, recent, premiul Parlamentului European în cadrul Forumului Antreprenorial organizat, la Bruxelles, de Junior Achievement Young Enterprise, în parteneriat cu grupul politic al liberalilor și democraților din Parlamentul European. Ovidiu Vasiliu și Ionuț Brădățan, studenți la Universitatea de Vest din Timișoara, i-au impresionat prin sistemul ingenios propus în cadrul competiției pentru tinerii antreprenori atât pe Günter Verheugen, vicepreședintele Comisiei Europene, prezent la ceremonia de acordare a premiului, cât și juriul competiției, format din mai mulți europarlamentari. Ei au constituit o societate virtuală, VEBBIO, axată pe designul, fabricarea și vânzarea de instalații prevăzute pentru managementul integrat al deșeurilor. Mai exact, coșul de gunoi inventat de echipa VEBBIO gestionează gunoiul menajer într-o formă eficientă și sustenabilă. 57 de tineri antreprenori reprezentând 15 organizații studențești din întreaga Europă au participat la Forumul Antreprenorial organizat la sediul din Bruxelles al Parlamentului European de organizația Junior Achievement Young Enterprise sub patronajul grupului politic ALDE. LILIANA SEDU Ovidiu Vasiliu și Ionuț Brădățan au impresionat atât juriul, cât și pe vicepreședintele CE Fete frumoase și cai putere Probabil așteptată de ani buni, o expoziție dedicată integral fenomenului de taniing auto a fost organizată în acest sfârșit de săptămână în parcarea magazinului Selgros. Mașini care mai de care mai frumoase, sute de cai putere, dar și două autoturisme din alte vremuri au atras publicul la prima ediție a Tim Tuning Show. Ploaia torențială din noaptea de vineri spre sâmbătă nu a reușit să oprească elanul organizatorilor Expo Timișoara Internațional, Log Tuning, Antonova și Selgros Cash Carry. Mașini pregătite special, tunate, multe fete frumoase, un amestec excelent pentru a atrage publicul la eveniment. Fenomenul de tuning auto cunoaște tot mai mulți adepți și pe piața românească. Din păcate, legislația este extrem de limitativă în acest domeniu, chiar dacă modificările aplicate mașinilor sunt realizate doar cu componente autorizate. Tuningul auto presupune modificarea puterii motorului, înfrumusețarea exterioară sau interioară a autoturismului sau dotarea acestuia cu un sistem audio demn de o discotecă. Faruri speciale, jante din aluminiu cu design deosebit, „pleoape“ pentru faruri, o tapițerie roșie ca focus sau boxe de sute de wați, toate acestea au fost disponibile la Tim Tuning Show. Oferta a cuprins 50 de mașini care mai de care mai tunate. Am văzut Loganuri cu fața schimbată, o Lada tapițată cu blană roz, un BMW mai vechi transformat efectiv într-o mare boxă. Mai puțin tonate, dar la fel de atractive au fost și două autoturisme cu ceva vechime. Un grup de firme timișorean a oferit publicului posibilitatea să admire un Rugby Star Sedan, din 1925, și un Mercedes Gazelle, din 1970. Trustul de presă Agenda a fost partener media al evenimentului. MARCEL HOSTER Mașinile prezentate au atras un public numeros