Agenda Zilei, noiembrie 2008 (Anul 13, nr. 258-282)

2008-11-08 / nr. 264

i SJS 1s 1 •* 3 sa 0 i £ |WD« top inedit axy « anul xiii £ ^ COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT 1 ■ Mf NR. 264 (3691) --____ NIC •■ I sâmbătă 1--------- ML^ ~ 70bani 8 noiembrie 2008 \ |*\ | Il II IIII II I IHN 24 Pa 9'n' Fondat de Zottan lovées I| || |||| i il ill Așteptați să își ridice parolele Contribuabili, dați fuga la Primărie, la Registratură, și luați-vă nume de utilizator și parole pentru a vă plăti impozitele comod, de pe internet, fără a mai fi nevoiți să stați la coadă la ghișeele Primăriei ori la oficiile poștale din oraș! Directorul economic al municipalității, Adrian Bodo, face apel la timișoreni, dar și la contribuabilii din alte orașe ori țări, care dețin proprietăți în Timișoara, să își procure din timp ID-urile necesare la plata on-line a taxelor și impozitelor locale. Adrian Bodo ne-a declarat că toți cei interesați de această modalitate de plată ar trebui să vină la Primărie până la sfârșitul anului, pentru a nu produce aglomerație, având în vedere că încă din prima zi de lucru a instituției din 2009 și până în 31 martie, cei care își plătesc impozitele beneficiază de o reducere de zece procente. „Până în momentul de față, peste 50 de persoane și-au plătit prin intermediul internetului impozitele locale, iar mai bine de 150 de contribuabili și-au luat ID- uri”, ne-a declarat Adrian Bodo, șeful Direcției Fiscale din cadrul municipalității. Pentru a-și plăti impozitele, contribuabilii au nevoie de carduri Visa, Mastercard sau Maestro, emise de orice bancă. DIANA LUPULESCU Impozitele se pot plăti de pe internet Cu 88 de înmormântări s-au plătit 279 de accidente grave S-au pus rămășițe din mașini contorsionate la margine de drum. S-au înăsprit amenzile! Rutieriștii fac zilnic controale în trafic. Presa prezintă accident după accident. S-au făcut zeci de spoturi publicitare prin care li se cere șoferilor să reducă viteza pentru că își pun viața în pericol. Viața lor și a altora. Degeaba însă, Puține au reușit să-i înduplece pe unii șoferi să evite teribilismul pe șosele, să nu se urce obosiți la volan și să fie atenți. 279 de accidente grave au fost înregistrate anul acesta în Timiș, în urma lor au avut loc 88 de înmormântări și 227 de spitalizări. Cele mai multe dintre victime sunt tineri cu vârste cuprinse între 18 și 28 de ani. Cel mai periculos drum s-a dovedit a fi Timișoara - Cenad, unde și-au pierdut viața 16 persoane și alte 18 au fost grav rănite. Cifrele sunt înspăimântătoare. La fel și imaginile surprinse la locul accidentelor. Durerea familiilor celor implicați în evenimente rutiere nu poate fi descrisă prin cuvinte. Pentru toți cei care au rămas în viață rămâne veșnică amintirea acelor clipe cumplite. Principalele cauze ale accidentelor sunt traversarea neregulamentară, conducerea imprudentă și viteza. Chiar merită a fi plătite acestea cu 88 de înmormântări și 227 de spitalizări. CODRUȚA AXINTE în județul nostru se produc periodic accidente grave V f ■ gi_ m/ I Str și idolii lor din tinerețe Pagina 2 Duelurile cu Dinamo au fost tot timpul deosebite pentru suporterii bănățeni Rescriem istoria după 11 ani Timișoara fierbe înaintea eternului derbi contra rivalei de moarte Dinamo București. în această seară, Fotbal Club Timișoara are șansa de a scrie istorie și de a învinge gruparea bucureșteană pentru prima oară după 11 ani, în 25 aprilie 1997, Politehnica Timișoara zdrobea pe Dinamo cu 3-0 pe Dan Păltinișanu. De atunci, suporterii bănățeni așteaptă un succes în fața câinilor: în istoria meciurilor directe dintre cele două formații, jocul din această seară este al 83-lea. Bucureștenii stau mult mai bine la acest capitol, cu 43 de victorii, în timp ce Timișoara se poate lăuda doar cu 19 succese, restul de 20 de jocuri încheindu-se la egalitate. Foarte interesant este faptul că ultimele trei partide directe s-au încheiat la egalitate, cu același scor, 1-1. Celebră este partida din 4 martie 2007, de la Timișoara, când Poli a rezistat în fața lui Dinamo cu o echipă de juniori. Conducerea clubului luase această decizie în semn de protest față de neregulile din fotbalul românesc. De altfel, toate meciurile de la Timișoara contra lui Dinamo au avut o istorie aparte, începând cu acel 2-1 din 1987, după care Poli a fost retrogradată la ordin, și terminând cu acel 2-3 din 2002, când Poli a terminat în șapte meciul după prestația de „manual“ a lui Sorin Bârloiu. Fanii timișoreni nu au uitat toate aceste umilințe și foarte probabil vor umple până la refuz tribunele Stadionului Dan Păltinișanu, pentru a asista, de la ora 20.30, la marele derbi. Asta chiar în condițiile în care partida este transmisă în direct de GSP TV. CONACA Pagina 12 Polițe RCA cu reducere în 2009 Polițele auto obligatorii RCA vor putea fi emise, începând cu 1 ianuarie 2009, în sistem electronic, iar companiile autorizate pe acest segment de piață vor putea aplica un discount de cel mult 25% din prima standard de asigurare, a anunțat, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA). Autoritatea de reglementare a hotărât că, începând cu anul 2009, polițele RCA pot fi emise și în sistem electronic, iar de la 1 ianuarie 2010, contractele de asigurare aferente acestor polițe vor fi emise numai în acest sistem. De asemenea, Consiliul CSA a decis introducerea sistemului bonusmalus în tarifarea asigurărilor RCA începând cu 1 ianuarie 2010, criteriile de aplicare a acestui sistem urmând să fie stabilite ulterior de către instituție. Prin intermediul sistemului bonus-malus, prima de asigurare poate fi redusă (bonus) dacă în anul anterior clientul nu a avut daune, sau poate fi mărită (malus) dacă asiguratul are daune. Consiliul CSA a mai hotărât introducerea sancțiunii exprese de retragere a autorizației de practicare a RCA pentru asigurători, respectiv de retragere a autorizației de funcționare pentru intermediari, dacă aceștia nu respectă dispozițiile din norme Companiile autorizate vor putea aplica un discount de 25%