Agenda, ianuarie-martie 1996 (Anul 7, nr. 1-13)

1996-01-06 / nr. 1

săptămânal de informații și divertisment ANUL V11 TIMIȘOARA Apare sâmbăta 6 ianuarie 1996 »f«i*»si«/« + maoatin + n»«»n«/» i**48pagini TIRAJ: 95 000 ex. Taxe la autoturisme de import „Agenda“ pagina 5 Cazarea, după buget „Agenda“ pagina 6 „Dintre sute de catarge“ „Agenda“ pagina 7 30 de ani de carieră „Agenda Magazin“ pagina 9 Tombola Agenda 1996 „Agenda Magazin“ ' pagina 13 Mândria sportului timișorean „Agenda Magazin“ pagina 14 CHITANȚELE PENTRU TRECEREA FRONTIEREI • Nu mai sunt solicitate Așa cum ne-a declarat dl colonel Toma Vioreanu, șeful Centrului Zonal al Poliției de Frontieră Timișoara, în articolul 23 din Legea nr. 67/24 iunie 1995 se arată faptul că, în vederea constituirii surselor necesare acoperirii dreptului de ajutor social, în 1995 s-a instituit taxa de trecere a frontierei pentru cetățenii români care se deplasează în străinătate în scop turistic sau personal. Măsura a fost valabilă până la 31 decembrie 1995. Deci, începând cu data de 1 ianuarie 1996, la punctele de control și trecere a frontierei nu mai sunt solicitate chitanțele pentru plata taxei de 15 000 de lei (pentru turiști) și 5 000 de lei (în cazul micului trafic). Persoanele care au plătit în 1995 această taxă și nu au efectuat călătoria preconizată se pot adresa pentru returnarea sumei la unitatea Trezoreriei Statului de la care au obținut ciitanța. CĂLIN ȚENCHE SPRIJIN PENTRU SINISTRATI . Prefectura județului Timiș împreună cu societățile comerciale cu profil agricol și alimentar din județ a inițiat un program de colectare de ajutoare pentru sinistrații din zonele afectate de inundații. S-a început strângerea de alimente, îmbrăcăminte, încălțăminte, pături. Donațiile de la cetățeni se colectează la sediul S.C. „Vinalcool“ S.A. str. Ialomița nr. 64. Informații se pot obține la tel. 14 2160, int. 122 (d-na Ana Balog). Sumele donate pentru această acțiune pot fi depuse în contul Prefecturii județului Timiș nr. 5007 504 9900, deschis la Trezoreria Timișoara, cu precizarea: „Pentru sinistrați“. INCIDENT AVIATIC în data de 30 decembrie 1995, avionul companiei de transport aerian TAROM, ce efectua cursa RO 261 pe ruta București - Istanbul, a fost implicat într-un incident aviatic, imediat după aterizarea pe aeroportul din Istanbul. Concret, după contactul cu solul, sistemul de dirijare a roții din față a cedat. Această defecțiune, coroborată și cu viscolul foarte puternic, a dus la imposibilitatea manevrării avionului și la ieșirea lui de pe pistă cu cca 10 metri. Nu s-au înregistrat victime, pasagerii alegându-se doar cu sperietura, în prezent o comisie a Departamentului Aviației Civile se află la fața locului pentru stabilirea cauzelor accidentului. Barometrul“ iernii Circulație îngreunată Drumurile de interes național și european aflate în administrarea D.A.D.P. Timișoara (respectiv din județele: Timiș, Arad, Caraș- Severin, Hunedoara și Mehedinți) erau ieri, la închiderea ediției ora 12 - acoperite cu un strat de zăpadă cuprins între 1 și 5 cm. Toate sunt deschise traficului; numai pe DN 67, între Băile Herculane și Valea Cernei se circulă pe o singură bandă. Conducătorii auto sunt rugați să conducă preventiv, condițiile meteo-rutiere specifice iernii (ceață, porțiuni înghețate, polei etc.) îngreunând traficul rutier. Pe de altă parte, se solicită atenție în zonele de lucru al utilajelor care acționează pentru deszăpezire. La telefonul 1906 11 (dispeceratul D.R.D.P.) se pot obține date despre starea drumurilor, la orice oră din zi și din noapte. Apele, sub control De la R.A. „Apele Române“, Filiala Timișoara, am fost informați că undele de viitură formate la începutul săptămânii pe unele cursuri de apă au trecut fără să lase urme în Caraș-Severin sau în Câmpia Timiș-Torontalului. In perimetrul județului Arad, doar Crișurile se mențin la cota de atenție, fără a mai prezenta însă vreun pericol. Apele Mureșului sunt în scădere. Sistemul de diguri și Cele 46 de acumulări din Banat creează condiții ca râurile să fie ținute sub control. Trenurile orar normal Toate trenurile de pe raza de activitate a Regionalei C.F. Timișoara pleacă și sosesc potrivit orarului stabilit. Pe unele secții afectate de calamități se circulă cu restricții de viteză - 30 km/h, de exemplu, între Sebiș și Gurahonț și între Aciuța și Hălmagiu, înregistrează, de asemenea, întârzieri de la 10 minute la 40 de minute - unele garnituri care sosesc în Gara de Nord Timișoara de la Sighetul Marmației și de la Iași. Informații utile privind plecarea și sosirea trenurilor se pot obține la telefon 19 38 06, program permanent. OCTAVIAN NICA Dividende - conform prevederilor legale • Convorbire cu dl Ioan Cuzman, directorul general al Fondului Proprietății Private I „Banat-Crișana“ - Când se vor acorda cetățenilor români, potrivit legii, dar și statutului FPP, dividendele la FPP I „Banat-Crișana“? - întreaga activitate a fondurilor este reglementată de legile 58/1991, 114/1992, 77/1994 și 55/1995. Legea nr. 114/1992 prevede că deținătorii certificatelor de privatizare au dreptul să primească dividende distribuite de Consiliul de Administrație. Aceeași lege mai spune că primele dividende vor fi distribuite numai din rezultatele celui de-al patrulea exercițiu economico-financiar. Referitor la aceeași problemă, Legea nr. 55/1995 prevede că stabilirea sumelor cuvenite cu titlu de dividende cetățenilor îndreptățiți și modul de distribuire a acestora se vor face potrivit prevederilor legale referitoare la transformarea FPP-urilor în societăți de investiții financiare. Legea în cauză o așteptăm și noi. Sperăm ca ea să fie votată de Parlamentul României în prima parte a anului 1996. Care sunt investițiile realizate până acum de către FPPI „Banat-Crișana“? - Pot să vă spun că investițiile au fost făcute în industria alimentară, în societăți financiar-bancare și pentru dezvoltarea sectorului privat. Care este, în clipa de față, numărul carnetelor cu certificate de proprietate și al cupoanelor nominative de privatizare subscrise la FPP I „Banat-Crișana“ în județele Arad, Caraș-Severin și Timiș. Din păcate, numărul subscrierilor este insuficient pe total. Aceste subscrieri reprezintă circa 8% din totalul titlurilor distribuite, 75% dintre ele fiind în favoarea fondului pe care îl conduc. Spre regretul nostru, din contextul legii reiese spiritul de confidențialitate cu privire la această problemă, pentru a nu-i influența pe depunători. Care este strategia FPPI „Banat-Crișana“ după încheierea celei de a 11-a etape a privatizării? - Fondurile Proprietății Private se vor transforma în societăți de investiții financiare, a căror activitate va fi reglementată prin viitoarea lege, precum și prin legile 31/ 1990, 52/1994 și 83/1994. Totuși, pe baza literaturii de specialitate, am elaborat o strategie de restructurare a portofoliului de participații cu care presupunem că vom rămâne după aplicarea Legii nr. 55/1995. DUȘAN BAISKI VIZE S.a.și. Prelucrarea cererilor* în prezent, Secția Consulară a Ambasadei Statelor Unite ale Americii de la București este închisă din motive bugetare, între timp s-au acumulat foarte multe solicitări. De aceea, când își va relua activitatea, Secția Vize Temporare va aplica un nou sistem de lucru, în primele cinci zile lucrătoare de la redeschidere vor fi prelucrate cererile de vize de student și, respectiv, vize de schimb de experiență (F-1, F-2, J-1, J:2), cererile de vize pentru afaceri și cele de vize pentru călătorii în scopuri ce nu suportă amânare. Din a șasea zi lucrătoare de la reluarea activității, vor fi prelucrate și cererile turiștilor ale căror nume de familie încep cu litere de la A la L inclusiv, pentru ca în a șaptea zi lucrătoare de la redeschidere să fie prelucrate cererile turiștilor ale căror nume de familie încep cu litere de la M la Z inclusiv. Acest program de lucru va fi în vigoare până vor fi rezolvate toate cazurile restante. Relații suplimentare pot fi obținute telefonic la numărul 01 210 4042, interior 313. IOAN BÎTEA