Agenda, iulie-septembrie 1997 (Anul 8, nr. 27-39)

1997-07-05 / nr. 27

«owifto ANUL VIII 5 iulie 1997 ^săptămânal de informații și divertisment TIMIȘOARA Apare sâmbăta ndfuidfr + mtgMtwxiw* + bb «Ar» bbbEbb ât* -52 de pagini TIRAJ: 91 000 ex VN Angajarea absolvenților „Agenda“ pagina 4 TIR-ul la control! „Agenda“ pagina 5 Adunare generală fără fum „Agenda“ pagina 7 Situația la învățătură „Agenda“ pagina 8 Turul ciclist al României „Agenda“ pagina 21 „B.C.R. VISA CLASIC“ bancammalim „Agenda“ pagina 24 Acord trilateral în cadrul întâlnirii care a avut loc, în cursul zilei de joi, la Ismail, președinții Emil Constantinescu, Petru Lucinschi și Leonid Kucima au semnat un document care pune bazele Trilateralei România - Republica Moldova - Ucraina. întâlnirea celor trei președinți a fost precedată de negocieri trilaterale între delegațiile oficiale, sub conducerea miniștrilor de externe. Documentele parafate - „Declarația președinților Republicii Moldova, României și Ucrainei“ și „Protocolul de colaborare trilaterală dintre guvernele Republicii Moldova, României și Ucrainei“ impulsionează instituțiile economice din cele trei țări să coopereze în proiecte transfrontaliere. Vineri, la nivel de președinți, s-a semnat un acord privind combaterea crimei organizate transnaționale și a terorismului. Președintele S.U.A., la București în data de 11 iulie, președintele Statelor Unite ale Americii, Bill Clinton, se va afla în România pentru o scurtă vizită. Cu această ocazie, oaspetele se va adresa bucureștenilor de pe o platformă specială ridicătoare, înălțată în Piața Universității. Codul Vamal Camera Deputaților a început dezbaterile la Proiectul legii Codului Vamal. Deocamdată s-a hotărât că autoritatea vamală va putea controla mărfurile supuse vămuirii in orice loc s-ar afla pe teritoriul țării - clădiri, depozite, terenuri sau orice locuri de depozitare. Totodată, va avea dreptul să efectueze controlul vamal al mijloacelor de transport și al mărfurilor aparținând persoanelor fizice, prezentate la introducerea sau scoaterea lor din țară, chiar și fără acordul titularului. Proiectul prevede și posibilitatea efectuării, în cazuri excepționale, a unui control vamal corporal al persoanelor. Legea asigurărilor sociale de sănătate Proiectul aprobat de Camera Deputaților în cursul acestei săptămâni, Camera Deputaților a aprobat un proiect mult așteptat, cel al Legii asigurărilor sociale de sănătate. Conform reglementărilor pe care le prevede noul act normativ, contribuția la asigurările de sănătate a asiguratului va fi de 5% din venitul salariat - în cazul asiguraților care au calitatea de angajat, de 5% din venitul impozabil - în cazul asiguraților care lucrează pe bază de convenție civilă și al celor liber profesioniști. Pensionarii și șomerii vor plăti 4% din drepturile individuale, dar numai după majorarea corespunzătoare a acestora. O contribuție de 4% din venitul agricol anual impozabil vor plăti persoanele fizice care nu au calitatea de angajat sau liber profesionist. Contribuția stabilită pentru salariați se va deduce din impozitul pe salariu, începând cu 1 ianuarie 1999 se va trece la plata unei contribuții la asigurările de sănătate de 7% din venitul brut pentru persoanele asigurate. Program PHARE CBC în sprijinul colaborării transfrontaliere Recent a fost promovat Programul PHARE CBC de Cooperare Transfrontalieră România - Ungaria, care se derulează pe teritoriul a 4 județe din România (Arad, Bihor, Satu Mare și Timiș) și 4 județe din Ungaria (Bekes, Csongrád, Hajdu- Bihar și Szabolcs-Szatmár-Bereg). Scopul programului este sprijinirea inițiativelor în următoarele domenii: proiectare și dezvoltare teritorială, dezvoltarea infrastructurii tehnice, dezvoltarea și cooperarea economică, sistem informațional, reconversia forței de muncă, resurse umane, protecția mediului. La aceste proiecte pot participa instituții ale administrației publice locale, inclusiv unitățile subordonate acestora, organizații neguvernamentale, fundații și asociații non-profit, universități, camere de comerț. Cererile de proiecte se pot depune până în 10 iulie, ora 14, la Biroul Regional „PHARE“, cu sediul în Arad (str. Unirii nr. 19). Informații suplimentare se pot obține la tel. 057/28 16 60. 28 02 66 LILIANA SCRIPCĂ SĂRBĂTOAREA SA • Astăzi și mâine, în centrul Timișoarei Sărbătoarea Saltimbancilor, organizată de Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely“ și inspirată de marile festivaluri europene, a ajuns la start. Cele 14 scene amplasate în piețele Victoriei, Libertății și Unirii sunt pregătite să-și primească saltimbancii. Deschiderea festivă va avea loc astăzi, la ora 17, pe treptele Catedralei; în Piața Victoriei vor urma Parada Saltimbancilor, jocul Veselino Blue, concursurile de prins peștele cu mâna în fântâna arteziană, de băut bere, „Cenușăreasa Saltimbancilor", wet T-shirts, căsătorii la kilogram, un spectacol cu păpuși și un altul de iluzionism. în Parcarea Modex se vor derula concursuri, un spectacol prezentat de păpușari și un concert de muzică contemporană. In fața Teatrului Național își vor susține spectacolele Studioul de Teatru Bla- Bla (Alba-Iulia), grupul No Name și Teatrul Puck. în Piața Libertății sunt programate spectacole coregrafice, piese teatrale susținute de Teatrul Maghiar din Timișoara și de colectivul artistic al Universității „Babeș - Bolyai“, concursuri de dans, mâncătorul de pizza, scena debutanților Venezziai_ Blues, Restaurantul Națiunilor, olărit în smoking, în Piața Unirii, alte surprize - taur la proțap, tirul personalităților, concursurile de mâncat gogoși, iar în final, premiera T.N.T. „Mistere medievale“. Mâine, 6 iulie, sărbătoarea va reîncepe la ora 10, în Piața Victoriei, cu concursuri pentru copii - de prins fața în bazin, de desene pe asfalt, de cântat, de înot cu ochii închiși - și va continua cu spectacolul ce va fi susținut de Mihai Constantinescu și Anastasia Lazariuc. Pe lângă numeroasele concursuri programate, se vor derula în continuare spectacole de teatru, iluzionism și concerte de muzică clasică, populară, jazz și de fanfară, musicaluri. La ora 13, în pasajul din Piața Operei se va face tragerea la sorți Pro NATO. De la ora 19, în Piața Victoriei va avea loc un „Conservaconcert“ cu Pasărea Colibri, Sanda Ladoși, Bega Blues Band și alții. SIMONA POPOVICI ÎT S.C.BERE lansarea primului sortiment de BERE DE GRAV vă oferă O PREMIERĂ NAȚIONALĂ cu UZTUL o»ze £ UO £ £:£ ST £/ 8 Iulie, Ziua Politiei Române Aniversarea, la 8 Iulie, a Zilei Poliției Române aduce în memorie data când, în urmă cu 68 de ani, a fost adoptată Legea pentru organizarea poliției generale, piatra de temelie pentru edificarea acestei instituții fundamentale. Ulterior, prin Legea nr. 26/1994 s-a asigurat cadrul juridic pentru ca întreaga activitate a Poliției să se subordoneze apărării drepturilor și libertăților cetățenești, prevenirii și depistării infracțiunilor, respectării ordinii și liniștii publice. Evaluând activitatea prezentă a instituției pe care o conduce, dl colonel Iosif Panduru, șeful I.P.J. Timiș, a declarat: „Polițiștii timișeni au depus serioase eforturi în permanenta luptă cu criminalitatea, în condițiile cursului ascendent al fenomenului infracțional, care proliferează rapid în cele mai diverse forme. Nu pot trece cu vederea buna cooperare cu celelalte compartimente ale M.I., nici sprijinul acordat de unele instituții publice și chiar de cetățeni, în slujba cărora suntem“. c. Ț.