Apărarea Patriei, mai 1959 (Anul 15, nr. 102-126)

1959-05-03 / nr. 102

O GRANDIOASĂ MANIFESTARE A UNITĂȚII DE NEZDRUNCINAT DINTRE PARTID, GUVERN ȘI POPOR (Urmare din pag. l a)bastre înaintează în rînduri strînse, unii cu automatele la piept, alții cu armele pe umăr. Pe pieptul multora strălucesc ordine și medalii, înalta răsplată a meritelor care și le-au cîștigat, fie în timpul insurecției armate victorioase de la 23 August 1944, sau pe fronturile de luptă împotriva fascismului, fie în anii din urmă, în marea bătălie pașnică și constructivă pentru realizarea și depășirea planurilor de producție. Batalioanele de muncitori înarmați se succed unele după altele, încerci atîtea sentimente privindu-le mărșăluind dîrz pe asfaltul pieții. Poporul e stăpîn în țara sa. Libertatea și-a cucerit-o cu arma în mînă, sfidînd primejdia, urînd de moarte pe asupritori. Dictatura proletariatului, puterea populară, este o forță concretă, imensă, de care dușmanul trebuie să se teamă. Coloana de muncitori înarmați o încheie o companie de femei sanitare, urmată de o subunitate de mitralieriști. E greu oțelul gurilor de foc, dar ele sînt purtate pe umeri voinici, pe umeri de muncitori harnici, cu brațele călite de muncă și cu privirile îndrăznețe, vulturești. Gata întotdeauna in sunetele antrenante ale cîntecului „Pas alergător“ spre centrul pieții înaintează o pionieră care poartă în mîini un fanion roșu și unul tricolor. Se oprește în fața tribunei centrale, semnalizează cu fanioanele salutul pionierilor apoi, întorcindu-se cu fața spre Statuia Aviatorilor, cheamă în piață, tot prin semnale, detașamentele de pionieri. . In Piața Stalin pătrunde uriașul șuvoi de demonstranți, organizați în coloane ale raioanelor Capitalei. Femei și bărbați, tineri și vîrstnici, oameni ai muncii, de ocupații diferite, metalurgiști, constructori, muncitori din transporturi și textiliști, lucrători din învățămînt, elevi și studenți, artiști și medici, au venit să-și manifeste recunoștința și dragostea față de partid și guvern, să raporteze succesele dobîndite în întărirea economiei patriei, să-și reafirme hotărîrea de a munci cu abnegație pentru triumful orînduirii socialiste. Pe chipurile citești bucuria vremurilor pe care le trăim, încrederea în forța lor unită, nădejdea în viitorul tot mai luminos. In ritmul fanfarei ajung în fața tribuna- purtătorii unei lozinci pe care scrie „Trăiască 1 Mai“. Alți tovarăși poartă portretele marilor dascăli ai proletariatului Marx, Engels, Lenin, portretul lui I. V. Stalin, urmați de o coloană compacta de stegari. Pătrunde acum in piață un catalegoric înfățișînd globul pămîntesc cu o hartă a lagărului socialist și imagini din dezvoltarea lui. Pe centura ecuatorială este scrisă lozinca „Proletari din toate țările, uniți-vă !“, iar deasupra hărții — cuvintele „Toți pentru unul, unul pentru toți !. Intr-o parte a hărții un citat din raportul tovarășului N. S. Hrușciov la cel de-al XXI-lea Congres al P.C.U.S. arată că „In 1965 țările sistemului mondial socialist vor produce mai mult de 50 la sută din întreaga producție industrială mondială". Oamenii muncii trec purtînd portretele conducătorilor partidului nostru, ai partidelor marxist-leniniste frățești, scandează lozinci care slăvesc unitatea și prietenia popoarelor țărilor socialiste, în frunte cu Uniunea Sovietică, a 1 Relațiile de colaborare și într-ajutorare tovărășească statornicite între țările lagărului socialist au înlesnit propășirea economiei fiecăreia dintre țările eliberate de sub jugul exploatării capitaliste, ele sînt garanția dezvoltării libere și pe mai departe a acestor țări și a întregului lagăr socialist. In întreprinderile țării noastre, întîlnim mașini, agregate, instalații și utilaje din Uniunea Sovietică, din Republica Democrată Germană, din Republica Cehoslovacă sau din alte țări socialiste , din îndepărtata Chină primim scrisori de mulțumire pentru calitatea produselor industriale, purtînd firma uzinelor romînești ; din Bulgaria prietenă ne vin vești asemănătoare despre utilajul petrolifer primit de la noi, din alte țări primim aprecieri asupra strungurilor, utilajelor și motoarelor electrice și altor produse pe care le-am exportat. Aproape pe neașteptate imensa piață se transformă într-o grădină înfloritoare. Pionierii sînt îmbrăcați în bluze albe, în pantalonași și fuste albastre. Solemni, parcă prea serioși pentru vîrsta lor, înaintează în rînduri strînse trompeții și toboșarii. Sînt urmați de un grup de stegari. O pancartă atrage atenția tuturor. Pe ea sînt înscrise cuvintele : „Fiți harnici și disciplinați, învățați cu sîrguință...“ Defilează cea mai tînără generație a patriei noastre, primăvara vieții noastre : copiii. Ei flutură deasupra capetelor basmale colorate, blocuri de desen, echere, cărți de povești, ciocane minuscule, raportoare, stropitori și găleți, obiecte care simbolizează preocupările lor actuale, pregătirile lor intense pentru viață. Defilează copilăria fericită. Atrage atenția o nouă pancartă pe care scrie : „Vrem să devenim...“ iar în urma ei grupuri de pionieri își manifestă prin vestminte și obiecte visurile lor de viitor, profesia lor de mîine, pasiunea vieții lor. Trec aeromodeliști, navomodeliști, mineri, tehnicieni, artiști. Ii urmează gimnaștii și atleții. In centrul pieții s-a organizat pe loc o competiție de volei, cu plasă și arbitru, cu minge și jucători versați. Lumea îi aplaudă mișcată. Coloana micilor sportivi continuă. Privești cu admirație această revărsare de tinerețe și exuberanță, de bucurie nereținută și de fericire sclipind în priviri și te gîndești că astăzi, în anii puterii noastre populare, tinerele generații se dezvoltă în voie și lumină. Tineretului patriei noastre îi sînt create condiții optime de viață și învățătură. Viitorul îi deschide porți largi spre fericire. Nicicînd istoria omenirii nu a cunoscut asemenea relații frățești între state. Ele au contribuit ca bunăstarea popoarelor noastre să sporească de la an la an, au ridicat și ridică tot mai mult în ochii omenirii prestigiul lagărului socialist. Drum spre o viață mereu mai luminoasă Din mijlocul acestui șuvoi de oameni apar, grăitoare, numeroase grafice. Citim, la întîmplare. La uzinele „Timpuri Noi“, în ultimii zece ani, producția a crescut cu 558 la sută. Graficul uzinelor „Tudor Vladimirescu“ alege pentru comparație nivelul anului 1953. De la un an la altul a crescut și sortimentul produselor acestei mari uzine ; se produc acum aici: vagoane, remorci, autobuse, troleibuse etc. Din 1953 pînă acum producția uzinei a crescut cu 556 la sută. Din 1950 pînă în 1959 producția uzinei „Clement Gottwald“ a sporit cu 410 la sută, iar cea a uzinei „Semănătoarea“ cu 790 la sută. Anul acesta, înaintea zilei de 1 Mai, uzina „Semănătoarea“ a dat peste plan 50 de combine de recoltat cereale și a realizat economii în valoare de 650.000 lei. Notăm alături de aceste cifre faptul că sub conducerea încercatului nostru partid asemenea creșteri au fost înregistrate an de an în toate ramurile economiei patriei. Roadele industrializării socialiste a țării Își spun cuvîntul în producția de azi a țării . In mai puțin de 3 luni realizăm azi întreaga producție industrială a anului 1938 ; industria constructoare de mașini dă o producție de 7,5 ori mai mare decît în 1938, iar industria chimică va depăși la sfîrșitul acestui an de 10 ori nivelul anului 1938. Sînt numai cîteva cifre care ilustrează ritmul rapid de dezvoltare a industriei noastre, ritm propriu numai în condițiile economiei socialiste. Succese în muncă închinate marelei sărbători Trec acum prin fața tribunelor coloanele de oameni ai muncii din raioanele Grivița Roșie, Tudor Vladimirescu și 23 August. Sînt muncitori din întreprinderile acestor importante raioane industriale ale Capitalei. Coloanele sînt precedate de două care alegorice reprezentînd realizări în producție ale muncitorilor din diferite întreprinderi. Pe unul dintre ele sînt așezate — între altele — machete de motoare și compresoare — produse ale uzinelor „Timpuri Noi“. Printre acestea remarcăm utilaj pentru locomotive Diesel electrice, pentru prima oară fabricate la noi în țară... Dar iată și coloana muncitorilor metalurgiști de la Uzinele 23 August. Carul alegoric pe care l-am văzut puțin mai înainte înfățișa cîteva dintre produsele acestei mari uzine. In ultimul timp uzina a produs trenuri automotor „Diesel“ electrice, linii de ciment, vagoane de marfă și cisterne, motoare pentru industria petroliferă și agricolă, utilaje ce vor înzestra industria siderurgică și industria chimică. Uzina a îndeplinit planul producției globale trimestriale în proporție de 106 la sută. Sub semnul înfăptuirii sarcinilor trasate de partid prin plenara din 26—28 noiembrie 1958 a C.C. al P.M.R. pentru dezvoltarea economiei țării, în anul acesta, oamenii muncii de pe întreg cuprinsul patriei au obținut și obțin succese deosebit de valoroase. Prin fața tribunei trec acum muncitorii G.A.S. Popești-Leordeni care, cu coșurile pline de roade au venit să sărbătorească 1 Mai alături de muncitorii bucureșteni. In strînsă alianță cu clasa muncitoare, țărănimea noastră muncitoare luptă pentru înflorirea economică a patriei. In întîmpinarea zilei de 1 Mai harnica noastră țărănime muncitoare a terminat cu trei săptămîni mai devreme decît anul trecut campania însămînțărilor de primăvară. Gospodăriile agricole de stat și unitățile socialist-cooperatiste au constituit și în această campanie model de hărnicie și organizare a muncii. Mari și însemnate sînt succesele obținute de poporul nostru în transformarea socialistă a agriculturii. In prezent peste 2.250 000 de familii țărănești muncesc înfrățite pe ogoarele unităților socialiste agricole , peste 63 la sută din suprafața agricolă a țării este cuprinsă în sectorul socialist. Aceasta întărește și mai mult unitatea poporului nostru pe drumul făuririi vieții sale noi. Coloanele trec fără încetare prin fața tribunei. Iată pe vrednicii ceferiști de la „Grivița Roșie“, purtători ai unor glorioase tradiții de luptă revoluționare ; cei din primele rînduri duc cu ei drapelul Consiliului de Miniștri și al C.C.S. acordat întreprinderii lor — fruntașă pe țară. Urmează metalurgiștii de la Mao Tzedin, reprezentanți ai industriei noastre de utilaj petrolifer, cei de la uzinele textile „7 Noiembrie“, de la „Electroaparataj“ etc. însemnate sînt realizările pe care le raportează și muncitorii din industria bunurilor de consum. Muncitorii de la Industria Bumbacului „B“ au dat peste plan 62.000 metri de țesături , cei de la fabrica de confecții „Gh. Gheorghiu- Dej“ — pentru a 14-a oară cîștigătoare a Steagului Roșu al întreprinderii fruntașă pe ramură — au terminat planul de producție pe luna aprilie cu 3 zile mai devreme, au introdus în fabricație 44 de modele noi și au obținut, în primul trimestru al anului, economii în valoare de 1.750.000 lei. Harnicele țesătoare de la „Mătasea Populară“, prin reducerea consumului specific la firele de viscoză și la cele de mătase naturală au economisit 1.500 kg. fire. Colectivele întreprinderilor din industria pieței și încălțămintei și-au depășit angajamentul de a da peste plan, în lunile martie și aprilie, 10.000 de perechi de încălțăminte. Succesele în muncă sînt nesfîrșite ca și șuvoiul de oameni ce trec prin fața tribunei, înfloresc impetuos știința, arta și cultura In rînd cu oamenii muncii defilează savanți și medici, scriitori și muzicieni, oameni de teatru, artiști plastici. Impresionează carul alegoric al Academiei R.P.R. Prin imagini grăitoare el înfățișează o serie de realizări valoroase dobîndite de Institutul de Energetică al Academiei R.P.R. Sînt redate în mod plastic preocupările creatoare ale celor peste 2.000 de cercetători științifici de la Institutul de Fizică Atomică, de la celelalte institute, secții, laboratoare și stațiuni experimentale. Știința și tehnica sînt puse în slujba poporului, în slujba dezvoltării rapide și armonioase a economiei noastre socialiste. In slujba poporului se află scriitorii și poeții, artiștii de teatru șirech,metograf, sculptori și pictori. In rînd cu oamenii muncii defilează mii de elevi și de studenți. Prin urale și lozinci, prin graiul pancartelor, al graficelor și carelor alegorice ei își exprimă dragostea și devotamentul lor față de Partidul Muncitoresc Romîn care le-a creat condiții optime de învățătură și de viață. Parada sportivilor In sunetul trompetelor și tobelor piața este inundată de sute de sportivi în tricouri albe și roșii. In sunetele cîntecului „1 Mai“ de Ciprian Porumbescu ei formează cu trupurile lor data înscrisă cu roșu în toate calendarele lumii : „1 Mai“. Grupul sportivilor care a deschis defilarea părăsește piața. Este urmat de coloana sportivilor din raionul 1 Mai. O impresie deosebită o produce carul alegoric al sportivilor de la „Dinamo“. Pe podiumul carului se află campionii olimpici Nicolae Linca, Dumitru Alexe și Simion Ismailciuc care au repurtat strălucite succese la ultimele jocuri olimpice. Pătrund în piață sportivii din raionul „23 August“, din raionul „Tudor Vladimirescu“ și din alte raioane ale Capitalei. Gimnaștii execută din mers minunate mișcări de ansamblu. Cu aplauze este salutată campioana mondială de parașutism Elena Băcăoanu. Sportivii descriu cu trupurile lor pe asfaltul pieții inițialele P.M.R. și R P.R., simbolizînd dragostea lor nețărmurită față de patrie, față de partid. Sportivii de la Casa Centrală a Armatei formează pe caldarîmul pieții inițialele U.R.S.S. O notă de un pitoresc deosebit o produce defilarea membrilor Asociației Sportive de Vînătoare și Pescuit. Parada sportivilor a fost încheiată de membrii clubului școlar. ★ Demonstrația din ziua de 1 Mai a oamenilor muncii din Capitală a luat sfîrșit. Ea a constituit o grandioasă manifestare a unității de nezdruncinat dintre partid, guvern și popor. Cetățenii Capitalei și-au afirmat c ea odată voința nestrămutată de a merge hotărît pe calea dezvoltării și consolidării puterii noastre populare. Sub conducerea fermă a Partidului Muncitoresc Romîn, poporul nostru muncitor se pregătește să întîmpine cea de a 15-a aniversare a eliberării noastre naționale prin noi și mari succese în înflorirea economiei și culturii, în ridicarea continuă a bunăstării celor ce construiesc societatea socialistă. î Forța de neînvins a lagărului socialist DEFILEAZA GĂRZILE PATRIOTICE Cuvîntarea tovarășului GHEORGHE APOSTOL (Urmare din pag. l-a) hotărîre împotriva politicii „războiului rece“ promovată de cercurile imperialiste internaționale. Politica externă a Uniunii Sovietice și a celorlalte țări ale lagărului socialist, îndreptată spre apărarea păcii și promovarea coexistenței pașnice între popoare, se bucură de sprijinul și aprobarea celor mai largi cercuri ale opiniei publice din întreaga lume. Rezolvarea prin tratative a tuturor problemelor internaționale litigioase, relații de prietenie și colaborare între state — aceasta este voința clasei muncitoare, dorința arzătoare a tuturor popoarelor iubitoare de pace. Forțele păcii și progresului de pretutindeni cer ca apropiata conferință a miniștrilor Afacerilor Externe conferința șefilor de guverne ale stașitelor din Est și Vest să aducă o contribuție reală la consolidarea păcii între popoare. Poporul nostru muncitor sprijină cu toată hotărîrea politica Partidului Muncitoresc Romîn și a Guvernului Republicii Populare Romîne, care militează pentru rezolvarea tuturor problemelor internaționale în spiritul principiilor coexistenței pașnice, se pronunță pentru oprirea imediată, generală și pentru totdeauna a experiențelor cu arme nucleare, pentru încheierea tratatului de pace cu Germania și lichidarea regimului de ocupație în Berlinul Occidental, pentru pacea și securitatea popoarelor din Europa și din întreaga lume. Tovarăși. Anul acesta, de 1 Mai, înflăcărată chemare „Proletari din toate țările, uniți-vă !“ răsună deosebit de puternic în inimile oamenilor muncii de pretutindeni, însuflețiți de succesele țărilor lagărului socialist. Razele strălucitoare ale comunismului pătrund din ce în ce mai puternic în toate colțurile pămîntului. Nimic nu poate stăvili lumina lui, așa cum soarele nu poate fi împiedicat să răsară. Sub steagul nemuritoarelor idei ale marxism-leninismului, sub conducerea partidului, înainte spre victoria deplină a socialismului în scumpa noastră Patrie, Republica Populară Romînă ! Trăiască 1 Mai, ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc în lupta pentru pace, democrație și socialism ! Trăiască lagărul socialist în frunte cu Uniunea Sovietică, bastionul de neînvins al păcii și socialismului ! Trăiască pacea între popoare. ASPECTE DE LA GRANDIOASA DEMONSTRAȚIE DE 1 MAI A OAMENILOR MUNCII DIN CAPITALA In tapă l!lllllll!ir,l!ll!llll!lll!l!llllll!!ll!lll!!ll!llllllll!lllllllllllilllllllll!l!lllll!!ll!lll LA TIMIȘOARA La mitingul care a avut loc în Piața Unirii a luat cuvîntul tov. Vasile Daru, secretar al Comitetului regional P.M.R. Ceferiști, muncitori de la „Industria metalurgică bănățeană“, „Tehnometal“, „Electromotor“, „Industria lînei“, muncitori din G.A.S.-uri și S.M.T.-uri, colectiviști din satele din jurul orașului, profesori și studenți de la institutele de învățămînt superior au demonstrat apoi cu voie bună, raportînd partidului și guvernului realizările de seamă dobîndite dezvoltarea economiei și culturii reîniunii. Producția industrială a regiunii Timișoara a crescut de două ori față de anul 1950. Au intrat în funcțiune noi obiective industriale la Reșița, Balta Sărată, Lugoj, Pîncota. 1 Mai a fost întîmpinat de muncitorii din regiune cu o producție peste plan de mai bine de 20.000 tone oțel, 4.500 tone minereu de furnale și mangan, 2.700 tone de cărbune. Reprezentanții țărănimii muncitoare veniți la demonstrație vestesc cu mîndrie succesele obținute în transformarea socialistă a agriculturii. Pînă în prezent în regiunea Timișoara șase raioane sînt colectivizate, iar un raion este cooperativizări LA CLUJ Sărbătoarea solidarității celor ce muncesc de pretutindeni a prilejuit și în acest an o entuziastă manifestare a oamenilor muncii romîni, maghiari, germani și de alte naționalități din orașul și regiunea Cluj. La miting tov. Vasile Bene, secretar al comitetului regional Cluj al P.M.R., a vorbit despre semnificația zilei de 1 Mai. Demonstrația oamenilor muncii a început cu defilarea gărzilor muncitorești și a pionierilor, în rînduri strînse au trecut apoi coloanele harnicilor ceferiști, constructorii celor peste 500 prototipuri de mașini și utilaje pentru întreprinderile alimentare de la uzina „Tehnofrig“, muncitorii uzinelor „Unirea“, „Carbochim“, ai fabricii de mobilă „Libertatea“, în rîndurile demonstranților se aflau numeroși oameni de știință, artă și cultură. LA PLOEȘTI Mii de oameni ai muncii, tineri și vîrstnici din întreprinderile și instituțiile orașului Ploești și din împrejurimi s-au adunat pe bulevardul Independenței pentru a participa la mitingul festiv consacrat zilei de 1 Mai. Despre însemnătatea zilei de 1 Mai și despre succesele dobîndite de oamenii pruncii din orașul și regiunea Ploești a vorbit tov. Dumitru Balalia, membru al C.C. al P.M.R., prim-secretar al Comitetului regional P.M.R. Ploești. A început apoi defilarea oamenilor muncii. Apariția în fața tribunei a coloanei constructorilor de utilaj petrolifer de la Uzinele „1 Mai“ este salutată cu vii aplauze. Defilează apoi mii și mii de muncitori distilatori din rafinăriile orașului și petroliștii din schela Boldești. LA CONSTANȚA Zeci de mii de oameni ai muncii purtînd steaguri, grafice, portrete ale conducătorilor partidului nostru și ale partidelor comuniste și muncitorești frățești, scandînd lozinci de pace și prietenie între toate popoarele lumii, s-au îndreptat spre centrul orașului. Tov. Ion Iuga, secretar al Comitetului regional Constanța al P.M.R., a vorbit despre însemnătatea internațională a zilei de 1 Mai. A început apoi demonstrația. Ore în șir s-au perindat prin fața tribunei coloane de muncitori, colectiviști, marinari și constructori navali. LA IAȘI Despre semnificația zilei de 1 Mai a vorbit la mitingul din Piața Unirii tov. Gh. Vasiliu, secretar al comitetului regional Iași al P.M.R. Purtînd drapele și lozinci care slăvesc ziua de 1 Mai, portretele conducătorilor partidului și guvernului și ale conducătorilor partidelor comuniste și muncitorești frățești trec muncitorii din întreprinderile ieșene. Colectivele de muncă ale uzinelor și fabricilor din Iași, răspunzînd chemării celor 8 întreprinderi din Capitală, au realizat economii peste plan în valoare de peste 5.000.000 lei. In grupuri compacte trec ceferiștii de la Direcția regională C.F.R. Iași, muncitorii fabricii „Țesătura“, Fabricii de tricotaje „Moldova“ etc. Demonstrația oamenilor muncii din Iași a fost încheiată cu defilarea sportivilor. LA TG. MUREȘ In orașul investmîntat de sărbătoare, peste 30.000 de oameni ai muncii au luat parte la mitingul și demonstrația de 1 Mai. La miting, despre însemnătatea zilei de 1 Mai au vorbit în limba romînă tov. loan Bățaga, iar în limba maghiară tov. Molnar Janos, secretari ai Comitetului regional de partid al Regiunii Autonome Maghiare. Demonstrația a fost deschisă de gărzile muncitorești, urmate de pionieri purtînd stegulețe roșii și tricolore. Au defilat apoi muncitorii din fabricile,,și. uzinele orașului, printre care fruntași în muncă, autori a numeroase produse noi, ai inovațiilor și raționalizărilor care au dus la ridicarea productivității muncii. In întreaga regiune, oamenii muncii romîni, maghiari și de alte naționalități, lucrînd frățește umăr la umăr, strîns uniți în jurul partidului și guvernului, au întîmpinat ziua de 1 Mai cu importante succese. MANIFESTĂRI ÎN UNITĂȚI Sărbătoarea internațională a oamenilor muncii a fost întîmpinată cu un însuflețit avînt de soldații, sergenții și ofițerii din unitatea unde ișî desfășoară activitatea Ivan V. Bilanțul succeselor ofițerul obținute, făcut cu acest prilej, a scos în evidență munca entuziastă depusă de către militarii acestei unități, muncă ce s-a reflectat în numărul mare de militari ce au fost recompensați de către comandant. Activitatea în această unitate, în ziua de 1 Mai, s-a desfășurat după un plan de activitate judicios întocmit de către clubul unității și aprobat de comandant, în subunități, la camerele pentru activități politico-culturale, militarii au ascultat la difuzoare relatarea demonstrației oamenilor muncii din Capitală și din alte orașe ale țării, transmise de posturile noastre de radio. Conducerea unității a luat măsura ca din subunități să participe la demonstrația oamenilor muncii reprezentanți dintre cei mai buni militari. De asemenea, unitatea a participat la această demonstrație cu un lot de militari sportivi. Seara, o parte din militari au vizionat la cinematograful din localitate filmul artistic romînesc „Viața nu iartă“. Căpitan N. STOICA ~k Comisia sportivă pe unitate al cărei responsabil este ofițerul Ștefănescu Aurel a organizat pentru ziua de 1 Mai numeroase activități sportive. Pe terenurile de fotbal, volei, handbal, la sala de popice, ca și la clubul unității, în fața meselor de șah, erau antrenați în concursuri foarte mulți militari. Pentru ofițeri și familiile lor în aceste zile de repaus au fost organizate, prin grija locțiitorului politic și a șefului Casei ofițerilor din garnizoană, cîteva activități interesante. Astfel, Casa ofițerilor a pus la dispoziția lor săli dinainte pregătite, cu tot ceea ce este necesar petrecerii timpului liber cât mai plăcut, cit mai atractiv, iar echipa artistică condusă de ofițerul Iancu Gh. a prezentat un frumos program artistic. De asemenea s-ar mai putea adăuga atmosfera plăcută în care s-a desfășurat seara de dans cu care și-au încheiat ziua de 1 Mai ofițerii din garnizoană și familiile lor. Pentru celelalte zile libere sînt, de asemenea, prevăzute activități la care vor participa numeroși militari. ■Ar Maior M. MANTA, tiv Ca în fiecare an, comitetul sporal comandamentului Regiunii 2 Militare a organizat în cinstea zilei de 1 Mai un bogat concurs sportiv, care în anul acesta a avut un caracter de masă. Primele locuri în cadrul probelor desfășurate au fost cîștigate : la aruncarea greutății, de maiorul Popescu I. și căpitan Sismaru Savin ; la sărituri în lungime, de căpitan Nincovici S. ; sărituri în înălțime : căpitan Nincovici S. ; cros 1500 m. ; căpitan Ursu V. ; gimnastică aparate : locotenent major Dascălu Alexandru ; dir. pistolet ; locotenent major Călin Gh. ; carabină ; căpitan Grigore ; la tenis de masă ; maior Burghelea E ; Căpitan E. LĂCĂTUȘ (Foto : AGERPRES)