Apărarea Patriei, ianuarie 1963 (Anul 19, nr. 1-25)

1963-01-03 / nr. 1

Pentru patria noastră, Republica Populară Romînă t ★APARAREA PATRIEI Organul Central al Ministerului Forțelor Armate ale R. P. R. IANUL XIX Nr. 1 (5085) • Joi 3 ianuarie 1963 4 PAGINI - 20 BANI I_______ _ __________________^ Cuvîntarea tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej rostită la posturile de radio și televiziune cu prilejul Anului Nou Dragi tovarăși și prieteni, Cetățeni ai Republicii Populare Romîne, Intîmpinăm într-o atmosferă sărbătorească, cu voie bună și încredere în viitor, anul 1963, an nou de muncă creatoare pentru înflorirea patriei, pentru prosperitatea tuturor făuritorilor de bunuri materiale și spirituale — oamenii muncii, care îmbogățesc și înfrumusețează an de an Republica noastră. A 15-a aniversare a proclamării Republicii Populare Romîne a prilejuit un însuflețitor bilanț al realizărilor obținute de poporul romîn. In aceste realizări este întruchipată munca fiecăruia dintre noi, muncitori, țărani, intelectuali, activiști de partid și de stat. Pe întreg întinsul țării, în uzine, pe șantiere, în gospodării colective și de stat, în instituții de știință, învățămînt și cultură domnește o atmosferă de muncă plină de avînt, fiecare își aduce contribuția la opera comună de făurire a vieții noi, socialiste. Anul de care ne despărțim a dat rod bogat în înfăptuirea mărețelor obiective stabilite de partidul nostru în domeniul sporirii producției industriale, al dezvoltării și întăririi agriculturii socialiste, în transporturi și construcții, în ridicarea continuă a nivelului de trai material și cultural a poporului. Prevederile planului de stat pe 1962 au fost îndeplinite și depășite, creîndu-se astfel o bază trainică pentru noi victorii ale construcției socialiste în anul care vine. Imaginea țării noastre este o mărturie strălucită a justeței politicii partidului, călăuză încercată și clarvăzătoare a poporului. Anul care s-a scurs a fost încă un an de luptă pentru apărarea păcii — bunul cel mai scump tuturor oamenilor de pe pămînt, un an al întăririi forțelor socialismului, păcii și progresului, a forțelor care luptă pentru coexistența pașnică între toate statele, pentru libertatea și independența popoarelor, întregul mers al istoriei ne arată că, în ciuda tuturor piedicilor, aceste forțe cresc mereu, că lor le aparține viitorul. Intîmpinînd Anul Nou în mijlocul familiilor, prietenilor și tovarășilor de muncă, ne exprimam cu toții dorința caldă ca în anul care vine pacea între popoare să fie consolidată, omenirea să-și poată consacra toate forțele muncii pașnice, creatoare, pentru făurirea unei vieți de belșug și bunăstare. Dragi tovarăși. Cu prilejul Anului Nou, Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Romîn, Consiliul de Stat și guvernul Republicii Populare Romîne adresează întregului nostru popor calde felicitări. Urăm muncitorilor și muncitoarelor din industria noastră socialistă să lucreze cu spor pentru îndeplinirea sarcinilor de plan, să dea țării produse tot mai multe și mai bune, țărănimii colectiviste, lucrătorilor din gospodăriile de stat și stațiunile de mașini și tractoare — să asigure prin munca lor harnică o recoltă îmbelșugată , tinerilor tinerelor din uzine și de pe ogoare — să-și consași cze tot entuziasmul și elanul lor pentru a aduce din plin contribuția la avîntul economiei socialiste, tineretului studios — să muncească cu sîrguință pentru a-și însuși tezaurul de cunoștințe pe care i le pune la îndemînă școala pentru a fi cît mai de folos patriei. Vă dorim tuturor succese în munca voastră plină de abnegație, sănătate și fericire dumneavoastră și celor ce vă sînt dragi ! Să ridicăm paharul pentru poporul nostru muncitor, pentru patria noastră dragă, pentru viitorul ei luminos, pentru pace, prietenie și colaborare între toate popoarele ! Vă urăm La mulți ani, iubiți tovarăși și prieteni Succes deplin, tovarăși, în noul an! Cu un puternic sentiment de bucurie și optimism, a pășit poporul nostru pragul anului 1963. Anul de care ne-am despărțit a dat rod bogat ; bilanțul realizărilor este însuflețitor. „In aceste realizări — așa după cum a relevat tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej în cuvîntarea rostită la posturile de radio și televiziune cu prilejul Anului Nou — este întruchipată munca fiecăruia dintre noi, muncitori, țărani, intelectuali, activiști de partid și de stat“, începem munca în noul an cu încredere deplină în viitor, in partidul care ne călăuzește cu înțelepciune spre realizarea mărețului obiectiv — desăvîrșirea construcției socialiste și crearea condițiilor pentru trecerea treptată la construirea comunismului ; oamenii muncii desfășoară cu avînt sporit lupta eroică pentru înflorirea și întărirea continuă a patriei dragi, împreună cu întregul popor au pășit cu însuflețire în noul an și militarii forțelor noastre armate. Subunitățile ies pe terenurile de instrucție, acolo unde se desfășoară activitatea principală de pregătire, unde ostașii anului I se vor căli și vor deprinde arta de a obține victoria în luptă, iar toți ceilalți militari își vor desăvârși măiestria militară. Patriotismul fierbinte al ofițerilor, subofițerilor, gradaților și soldaților, înalta răspundere pentru cauza apărării patriei socialiste, elanul în muncă și capacitatea lor creatoare sînt o chezășie a unor realizări tot mai valoroase în noul an. Direcțiile în care militarii își vor îndrepta eforturile în următoarele săptămîni și luni de pregătire sînt precizate în ordinele ministrului Forțelor Armate. Pentru îndeplinirea sarcinilor mobilizatoare cuprinse în aceste ordine va lupta cu energie, hotărâre și dăruire de sine întregul personal. Toți militarii consideră o datorie de onoare a lor să sporească în acest an succesele în toate verigile activității ostășești. Aceasta se va obține prin organizare și muncă mai temeinice, disciplină fermă, neșovăitoare, respectarea cerințelor regulamentelor, prin folosirea maximă a posibilităților sporite de care dispunem. O sarcină centrală — de cea mai mare însemnătate pentru menținerea înaltei capacități de luptă a unităților — o constituie îndeplinirea integrală și în condiții optime a planului pregătirii de luptă și politice, înaintea începerii noului an de instrucție au fost făcute pregătiri minuțioase. Este necesar ca încă din primele zile ale noului an să se lucreze cu stăruință și pricepere, folosindu-se din plin fiecare oră din program. Comandanții și șefii, îndeplinindu-și îndatoririle regulamentare potrivit funcției, să aibă permanent perspectiva clară a ceea ce trebuie să se realizeze în ziuasăptămîna sau luna în curs și să intervină activ, pe baza cunoașterii profunde a realităților, pentru îndeplinirea cu cele mai bune rezultate a activităților programate. Comandanții și organele politice, cu sprijinul organizațiilor de partid și al organizațiilor U.T.M., să stimuleze necontenit interesul ofițerilor pentru ridicarea nivelului pregătirii personale, să încurajeze inițiativa lor în rezolvarea la un nivel superior a sarcinilor instruirii trupelor, mai cu seamă în, ce privește instrucția tactică. Folosirea deplină a proprietăților tehnicii de luptă moderne din înzestrare, perfecționarea metodelor de conducere a subunităților și unităților în luptă prezintă mare însemnătate. Pe această linie trebuie intensificată și munca de cercetări științifice a cadrelor noastre. Avîntul întrecerii socialiste va contribui la ridicarea calificării specialiștilor, însușirea de către militari a celei de-a doua și a treia specialități, obținerea insignei „Militar de frunte“ și a titlului „Subunitate de frunte“, întrecerea socialistă să devină o și mai largă tribună de răspîndire a metodelor valoroase, un mijloc de manifestare multilaterală a întrajutorării tovărășești. Comandanții și locțiitorii lor politici se vor preocupa cu toată răspunderea de învățămîntul politico-ideologic, de munca politico-educativă pentru întărirea ordinii și disciplinei militare, dezvoltarea dragostei grijii militarilor față de armași ment și tehnica de luptă din înzestrare, pentru formarea unor înalte calități morale și de luptă întregului personal. Pentru îndeplinirea sarcinilor principale care stau în fața unităților, un sprijin larg vor da organizațiile de partid și — sub conducerea acestora — organizațiile U.T.M. întărirea continuă a rolului organizațiilor de partid în viața unităților, lupta acestora pentru stimularea și îndreptarea necontenită a energiilor militarilor spre atingerea obiectivelor majore, exemplul personal de muncă avîntată al comuniștilor sînt izvorul unor realizări și mai însemnate în viitor. Militarii pășesc în noul an cu hotărârea fermă de a acumula bogate cunoștințe politico-ideologice, militare, tehnico-științifice, de a cuceri noi biruinți pe drumul însușirii măiestriei de luptă Fiecare zi, fiecare clipă, de va fi ger aprig sau arșiță dogoritoare, îi va găsi pe militari la datorie, instruindu-se cu hotărâre, străjuind cu vigilență Republica Populară Romînă, munca creatoare a poporului nostru. Succes deplin, tovarăși, în noul an ' Tradițiile unității In fața tinerilor militari din subunitatea în care muncește ofițerul Lazăr Daniel s-a ținut zilele trecute o interesantă activitate politico-culturală pe tema „Cunoașterea și dezvoltarea tradițiilor de luptă ale unității" In acest scop, locțiitorul politic al comandantului a folosit însemnările din registrul istoric Cu un deosebit interes au ascultat tinerii militari relatarea despre succesele obținute de ostașii contingentelor din anii trecuți. In prezent, 63 la sută din efectivul subunității a obținut insignă de „Militar de frunte“, 12 grupe și 2 plutoane au obținut titlul de „Subunitate de funte“ Căpitan GH. TULPAN In numărul de azi : REVELION 1%3 — BUCURIE, INCREDERE IN VIITOR (pag 2-a). Locotenent-colonel Gh. Dorobanțu . In atenția comitetului de partid : Problemele majore ale comandamentului ( pag. 3-a) Locotenent-colonel I. Savin : Tanchiștii își vor spori succesele» (pag. 3-a) DECRET pentru stabilirea datei alegerii deputaților în sfaturile populare ale orașelor raionale și ale comunelor In baza art. 52 din Constituția Republicii Populare Romîne și art. 69 din Decretul nr 391/1955 cu privire la alegerea deputaților în sfaturile populare. Consiliul de Stat al Republicii Populare Romîne decretează Art. Unic. Alegerile de deputați pentru sfaturile populare ale orașelor raionale și ale comunelor vor avea loc la data de 3 martie 1963. Constituirea sfaturilor populare noi alese se va face după date de 5 martie 1963. Președintele Consiliului de Stat GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ Festivitatea decernării „Steagului Roșu al C. C. al U. T. M.“ unei unități de aviație Ziua de 30 Decembrie 1962 a avut pentru militarii din unitatea de aviație comandată de locotenent-colonelul Teofil Brișan o dublă semnificație : sărbătorind cu însuflețire 15 ani de la proclamarea Republicii Populare Romîne, ei s-au bucurat totodată de cucerirea „Steagului Roșu al C.C. al U.T.M.“. După cum se știe, această distincție se acordă în fiecare an unității de aviație care a îndeplinit cu cele mai bune rezultate planul pregătirii de luptă și politice și a realizat cu calificative superioare, fără premize sau evenimente, în orice condiții meteorologice, sarcinile de zbor La festivitatea decernării .,Steagului Roșu al C.C. al U.T.M.“ au luat parte tov. L. Purcăreanu, membru în Biroul C.C. al U.T.M., general-maior I. Coman, locțiitor al șefului Direcției Superioare Politice a Armatei, general-maior V. Alexe, general-maior I. Tiu, reprezentanți ai comitetului raional U.T.M. și alți invitați. In numele C.C. al U.T.M., tov L. Purcăreanu a felicitat pe piloții, inginerii, tehnicienii și întregiri personal pentru succesele obținute în ridicarea măiestriei de zbor, în întărirea capacității de luptă a unității, în educarea politico-ideologică și ostășească a militarilor. Vorbitorul a adus apoi la cunoștința celor prezenți Hotărârea C.C. al U.T.M. prin care se acordă unității „Steagul Roșu“. Cu această ocazie, C.C. al U.T.M. a mai decernat Diplome de Onoare organizației de bază U.T.M. unde secretar al comitetului este căpitanul Leon Vîtcă, precum și unui număr de 8 atemiști, între care locotenentul-major I. Nedelcu, pilot, locotenentul-major Dumitru Pană, tehnic de avion, caporalul I. Coadă, ajutor șef stație radio, caporalul Mihai Simion, mecanic de avion, care s-au distins în mod deosebit în pregătirea de luptă și politică. Numeroși militari au fost recompensați cu obiecte de valoare sau citați prin ordinul comandantului C.A.A . A luat apoi cuvîntul generalmaior I. Coman. Vorbitorul a subliniat că, însuflețiți de avîntul creator al întregului popor muncitor care, sub conducerea partidului, înscrie noi victorii în desăvîrșirea construcției socialismului, militarii armatei noastre populare se pregătesc neobosiți pentru a fi în măsură să apere cu pricepere și devotament patria socialistă, să asigure împreună cu armatele celorlalte state participante la Tratatul de la Varșovia securitatea lagărului socialist, să apere pacea Referindu-se la rezultatele obținute în ridicarea capacității de luptă a unității, vorbitorul a relevat aportul deosebit al organizațiilor de partid și, sub conducerea acestora, al organizațiilor U.T.M. care au mobilizat eforturile întregului personal spre realizarea la un înalt nivel calitativ a sarcinilor pregătirii de luptă și politice, au stimulat cu pricepere inițiativa și elanul în muncă al tinerilor piloți, ingineri și tehnicieni. Sub conducerea organului politic, a organizațiilor de partid, organizațiile U.T.M. din unitate au constituit un ajutor prețios în munca de educare a ostașilor în spiritul unei înalte răspunderi față de misiunea încredințată. General-maior I. Coman a adresat întregului personal îndemnul de a munci în noul an cu forțe sporite pentru îndeplinirea integrală și calitativă a sarcinilor de mare răspundere ce-i stau în față, de a întări necontenit capacitatea de luptă a unității. In numele militarilor din unitate, maiorul Constantin Căpilnă a mulțumit pentru înalta distinct Căpitan GR. NANE (Continuare în pag. 3-a) Sărbătorirea noului an . Seara de revelion a prilejuit momente de bucurie și muncitorilor, tehnicienilor și inginerilor uzinei „Industria Sîrmei- Cîmpia Turzii. din Cei din schimbul nopții de revelion au întimpinat noul an în mod destoinic, înscriind primele succese pe răbojul lui Muncitorii conduși de maistrul Iosif Uțu și prim topitorul Ion Florea, de pildă, au elaborat prima șarjă de oțel a lui 1963. De asemenea, topitorii de la cuptorul Siemens Martin, în frunte cu maistrul Aurel Moldovan, au elaborat pînă la ora 3,20 două șarje de oțel de bună caltate. Ei au trăit astfel bucuria pri LA DATORIE unelor succese din noul an. Vechiul an 1962 se apropie de sfîrșit. Noul an bate la ușă. Muncitorii de la „Oțelul roșu“ se află în acest timp pe platoul oțelăriei. Cuptoarele duduse. In pîntecele lor clocotește oțelul. Minereul a fost introdus în cuptor în ultimele ore ale lui ’62. Oțelul topit iese din cuptor în prima oră a noului an. Echipei conduse de prim-topitorul Ion Stroie i-a revenit onoarea de a elabora prima șarjă de oțel a noului an la „Oțelul roșu“. A fost „cupa“ cu care oțelarii au întîmpinat noul an (Prin telefon). Minutele se scurgeau cu repeziciune. Se întrezăreau zorii unei noi zile : 1 ianuarie 1963. Pretutindeni domnea liniștea. Ofițerul de serviciu, maiorul Vasile Bîrleanu, consemnează în raportul adresat comandantului că în timpul serviciului nu s-a întîmplat nimic deosebit. Aceasta vorbește despre răspunderea și conștiinciozitatea cu care și-a îndeplinit misiunea încredințată întregul personal de serviciu ; toate activitățile s-au desfășurat așa cum prevede regulamentul, cum au fost ordonate de către comandantul unității, Locotenent M. GHEORGHll pe • Din depărtări, calea undelor, la stația centrală a Navrom-ului, printre alte zeci de radiograme, sosește încă una. E cotată cu nr. 1 — pe 63. Și e transmisă de pe nava „Prietenie“, ajunsă pe 31 decembrie, în jurul orei 24, în Marea Egee, Skyros, lingă insula In radiograma transmisă de pe bordul navei românești, aflată la sute de kilometri de meleagurile patriei, echipajul transmite celor din țară tradiționalele urări. Departe, străbătund mările lumii, ei se simt totuși aproape de țara lor, de cei dragi TELEGRAME Tovarășului GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ Prim-secretar al C.C. al P.M.R., Președintele Consiliului de Stat al R. P. Romîne Tovarășului ION GHEORGHE MAURER Președintele Consiliului de Miniștri al R. P Romîne BUCUREȘTI Dragi tovarăși, Comitetul Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, Prezidiul Sovietului Suprem al U.R.S.S., Consiliul de Miniștri al U.R.S.S. și întregul popor sovietic vă transmit dv. și întregului popor romîn trate felicitări cordiale și cele mai bune urări cu ocazia Anului Nou. Pentru oamenii muncii români ajunul anului 1963 a coincis cu remarcabila dată — împlinirea a 15 ani de la abolirea monarhiei și proclamarea Romîniei republică populară, care a însemnat constituirea primului stat al muncitorilor și țăranilor din istoria poporului romîn. Ca rezultat al muncii pline de abnegație a poporului romîn sub conducerea partidului muncitoresc, socialismul a obținut în Republica Populară Romînă victorii hotărîtoare în toate ramurile economiei naționale. Aceste victorii constituie un nou pas pe drumul înfăptuirii sarcinilor trasate de cel de-al III-lea Congres al Partidului Muncitoresc Romîn pentru desăvîrșirea construcției socialiste în R.P. Romînă Poporul sovietic urează din toată inima poporului romîn ca în noul an să obțină succese continue în muncă, în construcția socialistă și în lupta nobilă pentru triumful cauzei păcii și prieteniei între popoare „ Suntem ferm încredințați că noul an va însemna o dezvoltare și întărire continuă a prieteniei frățești de nezdruncinat și lărgirea colaborării multilaterale între popoarele noastre și toate popoarele familiei frățești a țărilor socialiste, va însemna noi victorii ale forțelor păcii asupra forțelor agresiunii și războiului Tovarășului N. 5. HRUȘCIOV Prim-secretar al C.C. al P.C.U.S. Președintele Consiliului de Miniștri al Uniunii Sovietice Tovarășului L. S. BREJNEV Președintele Prezidiului Sovietului Suprem al Uniunii Sovietice Dragi tovarăși, MOSCOVA In numele Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Romîn, Consiliului de Stat, Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Romîne, al întregului popor romîn și al nostru personal, vă transmitem dv., și prin dv. poporului frate sovietic, cele mai calde felicitări cu prilejul Anului Nou. Poporul nostru se bucură sincer de realizările remarcabile obținute de poporul sovietic în anul care a trecut, sub conducerea înțeleaptă a partidului său comunist, în toate domeniile construcției comunismului și acordă o înaltă prețuire luptei neobosite a C.C al P.C.U.S. și a guvernului sovietic, în frunte cu N. S. Hrușciov, pentru preîntâmpinarea unui nou război mondial, pentru instaurarea unei păci trainice în lume Sîntem convinși că în anul care vine relațiile de strînsă prietenie și colaborare frățească dintre țările și popoarele noastre se vor dezvolta continuu spre binele marii comunități socialiste, al cauzei păcii și comunismului. Vă trimitem, dragi tovarăși, dv. și poporului sovietic cele mai bune urări de sănătate și fericire, de noi succese, în înfăptuirea mărețelor obiective trasate de istoricul Congres al XXII-lea al P.C.U.S N. S. HRUSCIO Prim-secretar al C.C. al P.C.U.S Președintele Consiliului de Miniștri al U.R.S.S LI. BREJNEV Președintele Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S. Moscova, Kremlin 30 decembrie 1962 GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ Prim-secretar al C.C. al F.M.R. Președintele Consiliului de Stat al R.P. Romîne ION GHEORGHE MAURER Președintele Consiliului de Miniștri al R.P. Romine Aspect de la festivitatea decernării „Steagului Roșu al C.C. al U.T.M.“ unei unități de aviație. Primirea la Consiliul de Stat a șefilor misiunilor diplomatice din R. P. Romînă al Președintele Consiliului de Stat R. P. Romîne, Gheorghe Gheorghiu-Dej, împreună cu președintele Consiliului de Miniștri, Ion Gheorghe Maurer, președintele Marii Adunări Naționale, Ștefan Voitec, ministrul afacerilor externe, Corneliu Mănescu, și secretarul Consiliului de Stat, Grigore Geamănu, au primit luni la amiază la Palatul Consiliului de Stat pe șefii misiunilor diplomatice acreditați în R. P. Romînă. Au prezentat felicitări președintelui Consiliului de Stat, Gheorghe Gheorghiu-Dej, și urări de prosperitate poporului romîn, cu ocazia celei de-a 15-a aniversări a proclamării Republicii Populare Romîne și cu prilejul Anului Nou, ambasadorii : R. P. Polone — Janusz Zambrowicz, decanul corpului diplomatic, R. D. Germane — Wilhelm Bick, R. P. Chineze — Liu Gienguo, R.P.F. Iugoslavia — Arse Milatovici, R. p. Bulgaria — Ivan Kinov, R. S. Cehoslovace Jaroslav Sykora, Uniunii Sovietice — I. K. Jegalin, R. P. Albania, Răpi Germeni, Indoneziei — Sukhsno, Cubei — Manuel Yepe Menendez, Indiei — Mohan Prakash Mathur, Ghanei — Emmanuel Kodjoe Dadzie, R. P Ungare — Jeno Kuti, R. D Vietnam — Dinh Van Duc, R.P.D. Coreene — Giăn Du Hoan ; miniștrii Italiei — dr Alberto Paveri Fontana, Franței Pierre Paul Bouffanais, Izraelului — Katriel Salmon, Elveției — Emile Bisang, Marii Britanii James Dalton Murray, Braziliei — Carlos Jacyntho de Barros, Belgiei — Honoré Cambier ; însărcinatul cu afaceri al Finlandei — V. Vesa Hiekkanen ; însărcinații cu afaceri ad-interim ai : Suediei — Olof Landenius, Danemarcei — W. Winthe»' Schmidt, Argentinei — E. J. B Chaillon, Uruguay — Jose Pedro Bastarrica, Republicii Arabe Unite — Attia Mahmoud Attia, Greciei — Euripide Kerkinos, Austriei — Franz Irbinger, Statelor Unite al Americii — John P. Shaw, Turciei — Cahil Ozean, precum și atașatul comercial al Ambasadei R. P. Mongole, Esenin Nyama. Președintele Consiliului de Stat, Gheorghe Gheorghiu-Dej, împreună cu președintele Consiliului de Miniștrii Ion Gheorghe Maurer, și ceilalți conducători de stat prezenți, au mulțumit șefilor misiunilor diplomatice pentru felicitările și urările făcute și le-au adresat urări de prietenie, prosperitate și pace. Agerpress TELEGRAMĂ Excelenței Sale Domnului dr. OSVALDO CORTICOS TORRADO Președintele Republicii Cuba Excelenței Sale Domnului Comandant dr. FIDEL CASTRO RUZ Primul ministru al Guvernului Revoluționar al Republicii Cuba HAVANA In numele Consiliului de Stat al Republicii Populare Romine, al guvernului și al poporului romîn, ca și în numele nostru personal, vă transmitem dumneavoastră și prin dumneavoastră eroicului popor cuban și guvernului revoluționar în frunte cu eminentul conducător al poporului cuban — Fidel Castro — cordiale felicitări cu prilejul celei de-a patra aniversări a victoriei revoluției cubane. Cu deosebită satisfacție constatăm că prietenia trainică și relațiile de colaborare dintre Republica Populară Romînă și Republica Cuba se întăresc neîncetat și se dezvoltă în interesul comun al ambelor noastre țări și al cauzei păcii între popoare. Exprimînd calda simpatie și solidaritatea frățească a poporului romîn cu lupta poporului cuban care își apără cu curaj independența și cuceririle sale revoluționare împotriva amenințărilor imperialiste, vă urăm, dumneavoastră și întregului popor cuban, noi succese în construirea unei vieți socialiste, prospere în patria dumneavoastră. GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ ION GHEORGHE MAURER Președintele Consiliului de Stat Președintele Consiliului de Miniștri al R. P. Romîne al R. P. Romîne