Audio-Vizuális Közlemények, 1985 (22. évfolyam, 1-6. szám)

1985 / 1. szám

E SZÁMUNK CIKKEINEK RÖVID TARTALMA ICEM-KONFERENCIA A TÁVOKTATÁSRÓL AVK 22. évf. 1­985. 6. sz. p. 295. A kanadai Bannf-ban tartott 1984 októberében tartott konferencia jellemzői. A távoktatás problémái AVK 22. évf. 1985. 6. sz. p. 296- 299. Az ICEM-konferencia előadásaként az oktatás és kommu­nikáció alapelvei, a technikai eszközök és a távoktatás kapcsolata, a hatékony kommunikáció követelményei, a távoktatás tervezésének szempontjai és alapelvei. Technológia és humanitás a távoktatásban AVK 22. évf. 1­985. 6. sz. p. 300- 301. A modern távoktatási rendszerek jellemzői, az önálló tevé­kenység szerepe a távoktatásban, a személyi technológia alkalmazásának lehetőségei. Skizofréniás vagy felelősségteljes társadalom? AVK 22. évf. 1­985. 6. sz. p. 302- 304. A hagyományos iskolaszerep összehasonlítása a távok­tatás céljaival, az információ és kommunikáció hatása a tanulásra és személyiségfejlődésre. A távtanulás előmozdítása AVK 22. évf. 1­985. 6. sz. p. 305- 306. Az oktatástechnológia kétféle értelmezése, az intellek­tuális fejlődés fokozatai W. Perry szerint, a tanár feladatai a távtanulás segítésében. Egy kanadai távoktatási rendszer AVK 22. évf. 1­985. 6. sz. p. 307- 309. A TV Ontario elnevezésű felnőttoktatási forma céljai, terve­zésének és létrehozásának folyamata, jellemzői, felépíté­se, alkalmazásának módszerei. A Telidon a szakmai képzésben AVK 22. évf. 1­985. 6. sz. p. 310- 311. Az Alberta Levelező Iskola távoktatásban alkalmazott videotex-rendszer jellemzői és lehetőségei. Szűcs Pál: Személyi számítógépes rendszerek az USA felsőoktatásában AVK 22. évf. 1­985. 6. sz. p. 31­2- 31­8. A személyi számítógépes rendszerek kialakításának köve­telményei (meglevő számítógépes bázis, hardver és szoft­ver, szabványosítás, kommunikációs vonatkozások, biz­tonság és adatvédelem, mikroszámítógépes beszerzések, felhasználók támogatása és felelőssége), a Carnegie- Mellon Egyetem személyi számítógépes rendszere. 1984. évben készült hazai tudományos filmek és videofelvételek AVK 22. évf. 1­985. 6. sz. p. 31­9- 322. A MAFILM népszerű­ tudományos és oktatófilm, híradó és dokumentumfilm és propagandafilm stúdiói, a MAFILM Katonai Filmstúdió, az Építésügyi Tájékoztatási Központ, az Idegenforgalmi Propaganda Vállalat Filmstúdió, a Köz­lekedési Vállalat Filmstúdió, az MTA MNSZ Országos Ku­tatófilm Központ, a MÉM Információs Központi Filmstúdió, az Országos Oktatástechnikai Központ film- és videostú­diói, a Pannónia Filmstúdió Videoműterem, valamint a Vízügyi Dokumentációs Vállalat Filmstúdió filmjeinek címei. Lakos Frigyes— Schneider László: 1985. évi nemzetközi vásárok számítás- és szervezéstechnikai újdonságai 2. AVK.22. évf. 1985. 6. sz. p. 323- 328. Az első rész folytatásaként a másoló- és sokszorosítógé­pek (Rank-Xerox, Triump-Adler, OCE), az elektronikus “blokkoló órák", munkaidő- és létszám-nyilvántartó rend­szerek (Számtaki, Szignál, PCS, ATR 200, Rumidat), vala­mint egyéb eszközök jellemzői. Hírek, közlemények AVK 22. évf. 1­985. 6. sz. p. 333- 336. Interkibernetik ’85 (Gyaraki F. Frigyes), az I. Környezetvé­delmi Film- és Videoszemle eredménye (Nagy Gábor), a XX. Videofórum eseményei (Nagy Gábor). Könyv- és sajtószemle AVK 22. évf. 1985. 6. sz. p. 337- 338. Az oktatástechnológia számvetése (a Tanulmányok az ok­tatástechnika köréből c. kiadványról) (M. Boda Edit), 339

Next