Autó-Motor, 1970. július-december (23. évfolyam 13-24. szám)
1970-11-21 / 22. szám
es motorral rendelkező kiskocsi 1100 cm,-es, 45 lóerős luxusváltozatát. Annak idején nem egészen értettük, miért kellett az R—16 mellett az R—12-t kihozni. Ma már érthetőbbé válik Renault jövőbeni modellsorozata, amelynek központjában a nagy közönségsikerű R—12 és annak számos változata áll. A franciáknál maradva, hadd említsük meg egy igen szellemes kis elektromos jármű prototípusát, amely tudatosan nem autó akar lenni, hanem szállítási célfeladatokat lát el és amely rövidesen már nagyobb sorozatokban készül. Ugyancsak figyelemre méltó volt Párizsban a francia teherautó- és buszgyárak, valamint a rendkívül erős szerelvény- és tartozékipar seregszemléje. Említésre méltónak tartjuk a Szalonon első ízben bemutatott új Berliet-vezetőfülkét, amely ma egyike a legszebb, legcélszerűbb, legkényelmesebb ilyen teherautó-kabinoknak, valamint az áruszállító kis tehergépkocsik számos különleges felépítményeit. (Mozgó üzletek!) A francia Simca gyárból most már hivatalosan is Chrysler diFrance lett, és miután alaposan megnéztük az új 100-as és 180-as modelleket, azt kell, hogy mondjuk sajnos. Lehet, hogy az amerikai autóépítési stílus a racionálást. Itt visszatérünk a Citroen 08- re, illetve annak motorjára, amely bár léghűtéses, meglepően csendesen funkcionál. Ezt feltétlenül érdemes hangsúlyozni, ugyanis egy Cliäe (55 DIN) lóerős, 6500 fordulatú, S:1 sűrítési, 1015 cm-es újdonságról van szó. Olyan felülszelepelt boxermotorról, amelynek két vezérműtengelyét nem láncok, hanem bordázott műanyagszijak forgatják. Ez kétségtelenül elősegíti a zajtalanságot, mint ahogy a különleges, szíváshangot alaposan tompító légszűrő — no meg a motortér gondos szigetelése — ugyancsak elfeledteti a fronthajtású kocsi utasaival, hogy nem vízzel, illetve fagyállóval, hanem közvetlenül levegővel hűtik a négy hengert Peugeot ma a harmadik legnagyobb francia autógyár. Tavaly 688 078 kocsit produkált és ebből 182 200 került exportra. Alaptípusai 204, 304, 404, és 504 számozással ismertek. A gyár egyaránt beépít karburátoros, illetve benzinbefecskendezős, valamint dízelmotorokat, és sokféle karosszériával tudja kínálni autóit. Például a 304-est a képen látható szolid coupéfelépítménnyel is ...