Autó-Motor, 1970. július-december (23. évfolyam 13-24. szám)

1970-11-21 / 22. szám

Ugyancsak jó benyomást keltett az új japán Mazda— 1600 is. Nagy közönségsikere volt a Moszkvics—412- esnek, a Skoda—110 Cottoénak, és mint érdekességet említjük meg, hogy a franciák megkezdték a szovjet GAZ—69 mintára készült román ARO­M—461 terepjáró importját olyan formában, hogy Peugeot-dízelt építenek az eredeti benzinmotor helyébe. A KGST-országok autótípusai iránti nagy érdeklődés arra is visszavezethető, hogy Franciaország — és ott is főleg a Renault — a Fiat mellett egyik legaktívabb part­nere a szovjet, a román, a bolgár autóiparnak. Ezen túlmenően a lengyel Star teherautó fülkéjét Chausson fejlesztette ki, továbbá a Renault-nak nagy szerepe volt a MAN-motor licencgyártásában a Rábánál. Szépen szerepelt az Ikarus—Steyr autóbusz is, amely csoportjában egyike volt a Szalon legszebb kiállítási termékeinek. És ha azzal zárjuk a beszámolót, hogy az idén Párizsban rendezték­­a legjelentősebb őszi autószalont — személy­­kocsik, buszok, teherautók, motoros és motor nélküli kerékpárok, garázsberendezések, műszerek, szerszámok a világ 1350 kiállítójától, 115 000 négyzetméteren — akkor talán jobban érzékelhető, hogy mit jelentett, ha sikeresen szerepelt itt egy-egy gyártmány. ■[ Ezek már ismerősebb formák, hiszen a London—Mexikó Hallye-n ragyogóan szerepelt Moszkvicsok és egy 125 P 1300, vagyis egy Polski Fiai áll előttünk, illetve a Párizsi Szalonon. A nyugati Moszkvics-képviselőknek kétségkívül jól jöttek a rallye-sikerek, de a lengyel Fiat iránt is mind több piacon érdeklődnek Nem kell bemutatni ezt a két kocsit sem, bár a terepjáró nem eredeti szovjet gyárt­mány, hanem a QAZ-licencia alapján gyártott román ARO M—161. Ilyent kiál­lítottak már a Buda­pesti Nemzetközi Vásáron is, de a Skoda 110—R Coupé ma még mindenütt újdonságnak számít A Mazda­ 615, vagy­is az 1600-as japán kocsi 1000 fordulata, 100 lóerős motorjá­val szintén nagy ér­deklődést keltett Párizsban Az autóbuszok kiál­lítási standján pedig — úgy is mint konst­rukció, és úgy is mint magyar—oszt­rák kooperációs termék — komoly érdeklődést váltott ki az Ikarus-Steyr

Next