Autó-Motor, 1997. július-december (50. évfolyam, 14-26. szám)
1997-07-01 / 14. szám
Az ITS (Inflatable Tubular Structure) nevű fejlégzsák bevezetésével új mércét állít fel a passzív biztonság területén a BMW. A tetőkeretbe illesztett tömlő alakú légzsák oly módon egészíti ki az ajtóban elhelyezett oldallégzsák védőhatását, hogy egy esetleges oldalirányú ütközéskor az oldalablak előtt átlósan felfúvódik. Ezzel védi meg a fejet az ütközésből eredő sérülésektől és az oldalra történő billenés miatt keletkező túlterheléstől. Freelander néven egy újabb négykerékhajtású gyártmánycsaládot bocsát útjára a Rover. Ez az új modell kiegészíti a már bevált Defender, Discovery és Range Rover gyártmányokat. Az autót a nagyközönség először az idei frankfurti kiállításon, majd a budapesti Automobil szalonon ismerheti meg, s 1998 elejéjétől forgalmazzák majd. Előzetesen csak annyit árultak el róla, hogy a benzines és dízel modellek három-, illetve ötajtós változatban kerülnek majd a piacra, körülbelüli árukat egyelőre csak fontban (15-20 ezer - 4,5-6 millió forint) közölték. £ 6 • ELNÖKVÁLTÁS a Nissannál Ebben a hónapban vette át a Nissan Europe vezetését Norio Matsumura, aki európai tevékenysége során eddig a stratégiáért felelős elnökhelyettesi, majd a cég spanyolországi gyárainak fejlesztési, gyártási és értékesítési vezérigazgatói posztját látta el. Az új elnök vezetésével a Nissan hamarosan megkezdi a harmadik nagysorozatú személyautó modell gyártását, ezzel is erősítve az európai piacon való előkelő helyét. ••••• autótolvajok kitüntető „figyelmesség^ révén a ercedesek tulajdonosai egészen a k^elmusig smásak lehettek benne, hogy autójuk előbb-utóbb a kezekbe kerül. A suttgarti cég megelégelve ezt kívánt „népszerűséget" - tavaly óta egy odas, megakadályozó, illetve felismerő rendszert épít be ijeibe, ami jelentősen csökkenti az elhijajdomlás let Eddig már 800 000 autóba szereltek ilyen új ■zetegvüttest, aminek köszönhetően az ezzel felfutók és lopásának száma a korábbiak 1 százalékára ént A rendszer egyik eleme az FBS rövidítésű azonosító egység, ami annyi kódvariációval rendelkezőgy azok megfejtéséhez még egy szeketnek is mintegy 600 évre lenne szüksége. A másiké len „a,,TM halkat, ennek lényege, hogy egyes főbb vagy szakszervizben történő cseréjekor automatikusan egy ellenőrzésen megy át az autó, melynek során mindenképpen fény derül az autó tulajdoni körülményeire. LOPÁSBIZTOS MERCEDESEK • • Új családtag Autó-Motor 1997/14