Autó-Motor, 1997. július-december (50. évfolyam, 14-26. szám)

1997-07-01 / 14. szám

Az ITS (Inflatable Tubular Structure) nevű fejlégzsák bevezetésével új mér­cét állít fel a passzív biztonság terüle­tén a BMW. A tetőkeretbe illesztett tömlő alakú légzsák oly módon egészí­ti ki az ajtóban elhelyezett oldallég­zsák védőhatását, hogy egy esetleges oldalirányú ütközéskor az oldalablak előtt átlósan felfúvódik. Ezzel védi meg a fejet az ütközésből eredő sérülé­sektől és az oldalra történő billenés mi­att keletkező túlterheléstől. F­reeland­er néven egy újabb négykerékhajtású gyártmány­­családot bocsát útjára a Rover. Ez az új modell kiegészíti a már be­vált Defender, Discovery és Ran­ge Rover gyártmányokat. Az au­tót a nagyközönség először az idei frankfurti kiállításon, majd a budapesti Automobil szalonon is­merheti meg, s 1998 elejéjétől for­galmazzák majd. Előzetesen csak annyit árultak el róla, hogy a benzines és dízel modellek há­rom-, illetve ötajtós változatban kerülnek majd a piacra, körülbe­lüli árukat egyelőre csak fontban (15-20 ezer - 4,5-6 millió forint) közölték. £ 6 • ELNÖKVÁLTÁS a Nissannál Ebben a hónapban vette át a Nissan Europe vezetését Norio Matsumura, aki európai tevékenysége során ed­dig a stratégiáért felelős elnökhelyet­tesi, majd a cég spanyolországi gyá­rainak fejlesztési, gyártási és értéke­sítési vezérigazgatói posztját látta el. Az új elnök vezetésével a Nissan hamarosan megkezdi a harmadik nagysorozatú személyautó modell gyártását, ezzel is erő­sítve az euró­pai piacon való előkelő helyét. ••••• autótolvajok kitüntető „figyelmesség^ révén a ercedesek tulajdonosai egészen a k^elmusig sm­ásak lehettek benne, hogy autójuk előbb-utóbb a kezekbe kerül. A suttgarti cég­ megelégelve ezt kívánt „népszerűséget" - tavaly óta egy o­da­s, megakadályozó, illetve felismerő rendszert épít be ijeibe, ami jelentősen csökkenti az elhijajdomlás le­­t Eddig már 800 000 autóba szereltek ilyen új ■zetegvüttest, aminek köszönhetően az ezzel felf­utók és lopásának száma a korábbiak 1 százalékára ént A rendszer egyik eleme az FBS rövidítésű a­zo­­nosító egység, ami annyi kódvariációval rendelke­­zőgy azok megfejtéséhez még egy szeketn­ek is mintegy 600 évre lenne szüksége. A másiké len­­ „a,,TM halkat, ennek lényege, hogy egyes főbb vagy szakszer­vizben történő cseréjekor au­tomatikusan egy ellenőrzésen megy át az autó, melynek során minden­képpen fény derül az autó tulajdoni körülményeire. LOPÁSBIZTOS MERCEDESEK • • Új családtag Autó-Motor 1997/14

Next