Autó-Motor, 1999. január-június (51. évfolyam 1-13. szám)
1999-01-12 / 1. szám
AM, az értékálló! Igen! Ismét egy önmagunkat, jobban mondva az immár 51. életévébe lépő Autó-Motor újságot magasztaló nyitánnyal kezdhetünk. (Hú, de jó!) Az álszerénység keretei persze azt kívánnák, hogy szép csöndben hallgassunk, ennek ellenére mi notóriusan, azaz évek óta büszkélkedünk. S nemcsak a patinával, mármint, hogy kis hazánkban a legrégebbiek vagyunk a „szakmában", hanem az értékállósággal is. Igen, miért is ne! Dicsekedjünk! Ugyanis ez a fajta büszkélkedés leginkább az olvasó hasznára válik. Az Autó-Motorhoz 1993. július 6. óta változatlan áron - manapság már csak David Copperfield mutatványaihoz hasonlítható módon - 97 „romlatlan" forintért juthatnak. Na? Ugye, nem is olyan nagy baj, ha az ember (lánya), illetve az Autó-Motor, ily módon is villog egy-egy évnyitó számában? És most következhetnének a már szintén hagyományosnak számító összehasonlítások. Mennyi az annyi? Az egy egységnyi, azaz egy lapszámnyi Autó-Motorra jutó busz-, villamos- és metrójegy, vagy - újításként - éppen az autópálya-matrica, netán egy parkolási hányad. Lehetne például teljesen eltérő kulturális területen vadászni, mint a mozi- és a színházjegyek ára, de maradhatunk egy könyv vagy éppen a napilapok ellenértékénél. (Az élelmiszereket soha nem is említettük.) Ha pedig teljesen modern szellemben közelítenénk a kérdéshez, akkor feltétlenül az új euróval kellene kalkulálnunk, amelyből a jelenlegi árfolyammal számolva nálunk egy is bőven elég egy hónapra. A részletekbe bocsátkozás helyett azonban ezúttal csak az alapokat idéznénk. Az összehasonlítást ugyanis akkor kezdtük, amikor egy AM-ért még többet kellett leszurkolni, mint egy liter ólmozottért. A „fémjelzett" üzemanyag végleges száműzetése pedig sajnos csak a környezetet, az árakat nem óvta, így lassan elérjük, hogy az AM fémjele már fél litukóra sem lesz elég. Igaz, nálunk az „alap" 84 oldalason felül rendszeressé vált 100, illetve 110 oldallal jelentkező számainkba sincs beépítve, berejtve semmi egyéb fizetendő! Bessenyey Krisztina Hárman párban? 14 Bugatti EB 118 _ 8 Citroen Xsara Break SX 1,6i 9 Mazda 323F 1,5i Safety Plus 10 Renault Twingo II Pack 1.2 12^ Jaguar XK 180 ]3 Chrysler Stratus 2.0 Celebration II / Citroen Xantia Komfort 2.0-16V / Mitsubishi Galant 2.0 GLS_______T4 Hyundai-paletta________________20 Peugeot 206 1.4 Presence______ 21^ Alfa Romeo lóó 2.0 TS 1 ÓV 22 Hevesi Tamás 24 Mazda 323 Fastbock 26 Mitsubishi Technas 28 Vortech Dodge Neon 29 Opel Campo Sportscab 2.5 TD 4X4______________ 30 Új járművek árai 35 A Mazda 323-as futóműve 52 Feledékenyek 54 Renault Dauphin Gordini 56 Honda VTR1000F___ 58 Harley-Davidson Custom 60 EZT ÍRTA AZ AUTÓ-MO 50,40,30,20,10 éve történt 62 CART, 1998-as összefoglaló 64 Dakar, 1999 ___ 68 Motokrossz világbajnokság, 500 cm3______________________72 Andros Trophy jégverseny________74 Salakmotor 77 50 év sportképekben 78 Sporttechnika 79 I MODELL Örökifjak 80 AKCIÓ!!!! 10 68 „Sivatagi róka" akció? Autó-Motor 1999/13