Autó-Motor, 1999. január-június (51. évfolyam 1-13. szám)

1999-01-12 / 1. szám

AM, az értékálló! Igen! Ismét egy önmagunkat, jobban mondva az immár 51. életévébe lépő Autó-Motor újságot magasztaló nyi­tánnyal kezdhetünk. (Hú, de jó!) Az álszerénység kere­tei persze azt kívánnák, hogy szép csöndben hallgas­sunk, ennek ellenére mi notóriusan, azaz évek óta büsz­kélkedünk. S nemcsak a patinával, mármint, hogy kis hazánkban a legrégebbiek vagyunk a „szakmában", hanem az értékállósággal is. Igen, miért is ne! Dicsekedjünk! Ugyanis ez a fajta büszkélkedés leginkább az olvasó hasznára válik. Az Autó-Motorhoz 1993. július 6. óta változatlan áron - manapság már csak David Copperfield mutatványaihoz hasonlítható módon - 97 „romlatlan" forintért juthatnak. Na? Ugye, nem is olyan nagy baj, ha az ember (lánya), illet­ve az Autó-Motor, ily módon is villog egy-egy évnyitó számában? És most következhetnének a már szintén hagyományos­nak számító összehasonlítások. Mennyi az annyi? Az egy egységnyi, azaz egy lapszámnyi Autó-Motorra jutó busz-, villamos- és metrójegy, vagy - újításként - éppen az autópálya-matrica, netán egy parkolási hányad. Lehet­ne például teljesen eltérő kul­turális területen vadászni, mint a mozi- és a színházje­gyek ára, de maradhatunk egy könyv vagy éppen a napi­lapok ellenértékénél. (Az élel­miszereket soha nem is emlí­­tettük.) Ha pedig teljesen mo­dern szellemben közelítenénk a kérdéshez, akkor feltétlenül az új euróval kellene kal­kulálnunk, amelyből a jelenlegi árfolyammal számolva nálunk egy is bőven elég egy hónapra. A részletekbe bocsátkozás helyett azonban ezúttal csak az alapokat idéznénk. Az összehasonlítást ugyanis akkor kezdtük, amikor egy AM-ért még többet kellett leszurkolni, mint egy liter ólmozottért. A „fémjelzett" üzemanyag végle­ges száműzetése pedig sajnos csak a környezetet, az árakat nem óvta, így lassan elérjük, hogy az AM fémje­le már fél litukóra sem lesz elég. Igaz, nálunk az „alap" 84 oldalason felül rendszeressé vált 100, illetve 11­0 ol­dallal jelentkező számainkba sincs beépítve, berejtve semmi egyéb fizetendő! Bessenyey Krisztina Hárman párban? 14 Bugatti EB 118 _ 8 Citroen Xsara Break SX 1,6i 9 Mazda 323F 1,5i Safety Plus 10 Renault Twingo II Pack 1.2 12^ Jaguar XK 180 ]3 Chrysler Stratus 2.0 Celebration II / Citroen Xantia Komfort 2.0-16V / Mitsubishi Galant 2.0 GLS_______T4 Hyundai-paletta________________20 Peugeot 206 1.4 Presence______ 21^ Alfa Romeo lóó 2.0 TS 1 ÓV 22 Hevesi Tamás 24 Mazda 323 Fastbock 26 Mitsubishi Technas 28 Vortech Dodge Neon 29 Opel Campo Sportscab 2.5 TD 4X4______________ 30 Új járművek árai 35 A Mazda 323-as futóműve 52 Feledékenyek 54 Renault Dauphin Gordini 56 Honda VTR1000F___ 58 Harley-Davidson Custom 60 EZT ÍRTA AZ AUTÓ-MO 50,40,30,20,10 éve történt 62 CART, 1998-as összefoglaló 64 Dakar, 1999 ___ 68 Motokrossz világbajnokság, 500 cm3______________________72 Andros Trophy jégverseny________74 Salakmotor 77 50 év sportképekben 78 Sporttechnika 79 I MODELL Örökifjak 80 AKCIÓ!!!! 10 68 „Sivatagi róka" akció? Autó-Motor 1999/1­3

Next