Autó-Motor, 2008. július-december (60. évfolyam 14-26. szám)

2008-07-09 / 14. szám

BEVEZETŐ A nagy Ő! Már a suliban is kicsúfoltak, hogy milyen dagadt vagyok, s azóta még hájasabb lettem? Nem baj, macska­­szerűen karcsú a kocsim! Slamposan lóg rajtam a ruha? Nem számít, ma­kulátlan a gépháztetőbe „vasalt” él! Nyamvadtságom miatt fel voltam mentve testnevelésből, alkalmatlan lennék katonának? Annál sporto­sabb a verdám! Hasra esnék, ha le kéne lépnem az aszfaltról? Azért járok Pesten is terepjáróval! Sok té­mához nem tudok hozzászólni? Van a kocsimban egy csomó komputer, enyém a mesterséges intelligencia! Egyetlen dalt sem tudnék elénekelni? Rákapcsolom az iPodot a hifire, úgy szól, hogy kiszakad a kárpit! Igazá­ból nincs mire büszkének lennem? De van­­ az autómra! Szép, akinek szép a kocsija, erős, akié erős, okos, akié teli van agyafúrt megoldásokkal. Olyan, mintha már­­már nem saját magunktól várnánk el értékes tulajdonságokat, hanem szent tehenünktől, bálványunktól és sikerszimbólumunktól, az autótól. Ám ez még csak a dolog egyik fele. A nagy pénzkeresésben egészség­telenül táplálkozunk, sok stresszt viselünk el, meghízunk, elpuhulunk, szellemileg leépülünk, s egyszer csak azon vesszük észre magunkat, hogy már az AUTÓ szemüvegén keresztül nézzük a világot és saját magunkat. Mi volna, ha mérlegre tennénk, csakugyan kell-e 250 km/órás csúcs­­sebesség, lábszárnyi gázlómélység, normál klíma helyett kétzónás automata, ócska útjainkra feszes sportfutamú, idióta méretű gumiab­roncs és drága alufelni? Tudatunk mélyén túrabakancsot kéne húzni, és járni egy jót az erdőben, sport­kocsi helyett bringára pattanni és felhajtani Dobogókőre, Kékestetőre! Nem az tágítaná ki jobban a hori­zontunkat, ha elkezdenénk kocogni, majd rövidesen lefutnánk a margit­szigeti kört, aztán egyszer talán a maratonit? Átmeneti megoldásként legalább megpróbálni, hogy méltók legyünk az autónkhoz? Ha másért nem, csupán azért, hogy ne fogjon el kisebbségi érzés, ha egyszer őszintén összehasonlítjuk magunkat vele. I Karnovitz Kristóf Hírek, eredmények 67 Motokrossz-világbajnokság 69 Gyorsasági motoros GP: Donington Park és Assen 70 Superbike- és supersport-vb: Misano 74 Formula-1: Brit Nagydíj 76 GP2: Silverstone 78

Next