Autó-Motor, 2009. január-június (61. évfolyam, 1-13. szám)

2009-01-07 / 1. szám

amBEVEZETŐ Ilyen az élet! Tavalyi utolsó lapszámunkban a Honda Formula-1-es csapatának váratlan visszavo­nulása kapcsán felszínre toluló szép emlékek­ről írtam, kicsit talán abban is bízva, hogy a globális pénzügyi „közhangulat” legalább a technikai sportban nem szed több áldozatot. Sajnos nem így történt, hiszen december kö­zepén előbb a Suzuki, majd világméretű dur­ranásként a Subaru jelentette be, hogy lelép a rali-világbajnokság színteréről. Az év végi ünnepek meghittségét várva ez még viccnek is rossz lett volna... A Suzuki a motorkerékpáros sportban a földkerekség egyik legjobbja, de bátran be­mutatkozott a WRC-ben is. A 2007-es szárny­­próbálgatás után tavaly teljes szezont futott, Per-Gunnar Andersson és Toni Gardemeister összesen 34 pontot gyűjtött, az SX4-esnek te­hát nem kellett szégyenkeznie. A gyár azon­ban mérlegelt, majd villámgyorsan döntött: nincs tovább, a legnagyobbak dolgába úgy­sem tudnának beleszólni, középszürke pro­dukcióra pedig nincs pénz. Kész, punktum! A Subaru története már egészen más. Az Impreza típusnév és a ralisport szervesen egy­beforrt, a boxermotoros kék-sárga autók az utcán is ikonnak számítanak, valami különle­gességet képviselnek. A japán márka 1980-tól alkalmi fellépőként volt jelen a rali topkate­góriájában, 1989-ben aztán megalakult saját versenybázisa (SWRT), és kezdődhetett a hódító hadjárat. 1995-ben, 96-ban és 97-ben elhódította a márka-világbajnoki címet, Colin McRae 1995-ben, Richard Burns 2001-ben, Petter Solberg pedig 2003-ban szerzett vb-tró­­feát. Bár utolsó, 2005-ben (Brit Rali) aratott futamgyőzelmük óta jóformán csak vergőd­tek az Imprezák, s még az új modell tavalyi bevetése sem hozott fellendülést, a Subaru kiválása több, mint érzékeny veszteség. A rali-vb a DTM-hez hasonlóan gyakor­latilag kétmárkás (Citroen, Ford) sorozattá degradálódott, az aktuális helyzetet nézve pedig egyre valószínűbb, hogy megváltást csak a WRC-korszak 2010-es búcsújával egyi­dejűleg bemutatkozó, jóval olcsóbb S2000-es kategória indulása hozhat. és David Richards, az SWRT igazgatója TARTALOMJEGYZÉK Hírek, információk 4 Motorkerékpáros hírek 51 Postaláda_________ Olvasói levelek, fotópályázat 10 Extra_____________ Dr. Grigalek Gábor portréja 64 Poszter___________ Használt kompakt egyterűek: 1k Citroen Xsara Picasso, f Járműtechnika Szabó Róbert Ichiro Kudoh, a Subaru elnöke Slágergyanús trendi kockamasina Kívül is, belül is Gyere kicsim, bemegyünk a rekettyésbe! A papírforma bezzeg nem állt fejtetőre... Repülő, hajó, versenyautó? Bízzátok a dokira! Audi R8 5.2 VIOFSI 34 Menetpróba________ KiaSoul 12 Hyundai i20 16 Porsche Cayman és Cayman S 18 Subaru Impreza 2.0D 20 Toyota Avensis 22 Teszt_____________ Audi Q5 3.0 V6 TDI 26 Skoda Superb 1.4 TSI Comfort 30 Jaguar XF 2.7D Premium Luxury 36 Renault Twingo GT 39 KTM LC4 690 Enduro 52 ^ Összehasonlítás M Opel Zafira, Renault Scénic 44 Volvo Powershift sebességváltó 40 Tuning BMW E36 3281 Turbo 42 Tanácsadó_________ Hótálcák, gumiszőnyegek 48 Közlekedésbiztonság 1. rész: EU városi statisztika 11 Sport Hírek, versenynaptárak 60 Rali-világbajnokság: Wales 61 Formula-1, hírek, információk 62 Szolgáltatás Kedvezményes vásárlási kuponok 49 Börze 56 Galéria 57 Előzetes 66 2009/1 www.automotor.hu 3

Next