Autó-Motor, 2010. július-december (62. évfolyam, 14-26. szám)

2010-07-07 / 14. szám

am hírek RÖVIDEN Minivillamos Megkezdődtek a tisztán elektromos hajtású Smart ForTwo Electric közúti tesztjei az Egyesült Államokban. Szeptembertől már különböző intéz­mények is használják majd a modellt, de a sorozatgyártás csak 2012-ben indul. AZ ÚJDONSÁG 135 KILOMÉ­TERT KÉPES MEGTENNI EGY FEL­TÖLTÉSSEL. Csak óvatosan Enyhén módosított formában folytat­ja pályafutását a Mercedes ML 63 AMG. AZ 510 LÓERŐS SUV ÚJ FELNI­KET KAPOTT, emellett sötétített bu­­rájú bi-xenon fényszóró és látványo­sabban domborított gépháztető jelent meg. Extraként nappaliőr bevona­tú műszerfal is választható. Kinevezés Knauer Ferenc lett a Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft. hazai részlegének új, megbízott ügyvezetője. A VEZETŐ TÍZ ÉVE DOLGOZIK A FORD MAGYARORSZÁGI LEÁNYVÁL­LALATÁNÁL, ahol karrierjét alkat­rész-értékesítési és vevőszolgálati területi vezetőként kezdte, majd több előléptetést követően, 2008-tól ke­reskedelmi és marketingigazgatói pozícióban dolgozott. ■ Iá­ ­* www.automotor.hu 2010/14 : Itt az új Monde­ ivatalosan augusztus végén, a Moszkvai Autószalonon debü­tál a megújult Ford Mondeo (1), ám a gyártó már most nyilvános­ságra hozta a legfontosabb adato­kat. A frissített kiadás megkapja a 240 lóerős, 2,0 literes Ecoboost benzines turbómotort és a 2,0 li­teres, 200 lóerős dízelt is, emellett pedig hatfokozatú, duplakuplungos sebességváltó, valamint fékenergia­­visszanyerő rendszer is megjelenik benne. Az opciós lista számos tétellel bővül, így többek között automatikus távolsági fényszóró, sávelhagyásra figyelmeztető rend­szer és holttérfigyelő is választha­tó. A külső formaterven csak kis változtatásokat eszközöltek, de Hátul a fehérbetétes lámpaburák jelzik a megújulást A legjobb motorok Az előző évhez hasonlóan idén is a Volkswagen 1,4 literes, dupla fel­töltésű erőforrása (képünkön) kapta az Év Motorja díjat (International Engine Of The Year). A második helyen a BMW 3,0 literes, turbós benzinmotorja végzett, míg a kép­zeletbeli dobogó harmadik fokára a Mercedes állhatott fel a 6,2 literes V8-as egység jóvoltából. Az „alka­tegóriákban” is német fölény volt jellemző, noha a „zöld” motorok közül a Toyota Prius 1,8 literes egy­ségét hozta ki győztesnek a zsűri. A legjobb nagy teljesítményű motor címet a Mercedes említett V8-asa kapta, míg a másik póluson, az 1,0 liter alattiak mezőnyében a Toyota háromhengeres egységét tartot­ták a legtöbbre. Az 1,0-1,4 liter közötti kategóriában az össze­tettben győztes VW 1.4 TSI diadal­maskodott, az 1,4-1,8 liter közötti egységek közül pedig a BMW-PSA 1,6 literes turbómotorja lett az első. Az 1,8-2,0 literes motorok közötti versenyt szintén a BMW nyerte a duplaturbós dízelmotorral, de az Audi is remekelt, hiszen a 2,0-2,5 literesek között az öthengeres ben­zines turbóval végeztek az élen. A 2,5-3,0 literes erőforrásoknál ugyan­csak BMW-győzelem született az abszolútban második motorral. A bajorok sikerét megkoronázta, hogy tavalyhoz hasonlóan bezsebelték a győzelmet az M3-as motorjával a 3,0 és 4,0 literesek mezőnyében. A 4,0 literes lökettérfogat feletti kate­góriában a Mercedes 6,2 literes egy­sége végzett az élen.

Next