Prohászka Lajos: Az oktatás elmélete (Budapest, 1937)

Tartalom

TARTALOM. Bevezetés. ..................................................................................... 5 1. Az oktatás fogalma, feladata és személyes tényezői. . . 1. Nevelés és oktatás................................................................... 24 2. Alaki és tárgyi képzés............................................................ 45 3. Általános műveltség és szakműveltség.............................. 53 4. Tanuló és tanár......................................................................... 76 A) Egyéniség és műveltség............................................... 79 B) Tárgy szeretet és alakításvágy................................... 90 II. Az oktatás tárgyi kellékei. (A tanterv elmélete.) .... 105 1. A művelődési javak kiszemelése.......................................... 106 2. A tanterv megszervezése....................................................... 136 A) Tárgyi koncentráció ................................................. 139 B) Tárgyak közti koncentráció....................................... 145 III. Az oktatás lefolyása. (A módszer elmélete )......................... 154 1. Az oktatás formája. ......................................................... 155 2. Az oktatás menete................................................................... 163 A) A logikai menet............................................................ 164 B) A pszichológiai menet.................................................. 169 a) A formális fokozatok elmélete.............................. 170 b) A munkaelv módszertana........................................ 176 c) Receptivitás és spontaneitás, (Élmény, megértés, kifejezés).................................. 182 IV. Az oktatás intézményes szervezete.............................................. 200 a) Az iskola szervező tényezői.................................... 204 b) Az iskola fokozatai és tagolása................................ 209 c) Az iskola szétágazása.............................................. 214 V. Oktatás és világnézet........................................................................ 219 Névmutató. ................................................................................. 234 Tárgymutató. ................................................................................. 233

Next