Auto és Motorujság, 1930 (9. évfolyam, 1-24. szám)

1930-01-01 / 1. szám

1930 JANUÁR 1­1. SZÁM * 7. OLDAL JURKÓ ÉS RÓNA az összes európai és amerikai típusok szakszerű javítása Budapest VI. kerület, Lomb­ utca 29. szám autó mobil javító üzem Telefon: A.921-76, A. 925-78 Karosszériam­unkák Elektromos berendezések Fényezés Ducozás dett terhelés együttes súlyát (és mind a teherauto­­mobiloknál, mind az autóbuszoknál az egy ten­gelyre eső legnagyobb nyomást is) föl kell a táblán tüntetni. 3. Ugyanezen szakasz 1. h) pontja értelmében szabad kipuffogóberendezéssel bíró gépjárművek forgalomban nem tarthatók. 4. Az 1. i) pontja értelmében a baloldalon lévő kormánykerékkel ellátott, vagy csukott vezetőülésig azaz olyan gépkocsiknál, amelyeknél a vezető jobb­karját ki nem nyújthatja, mechanikai irányjelző­készüléket (index) kell alkalmazni. 5. Az 1. j) pont értelmében a hátsó számtáblát megvilágító lámpa oly elrendezésű legyen, hogy az csak magánál a rendszámtáblánál legyen el­oltható. 6. Az 1. h) pont szerint nagyobb városokon kí­vül közlekedő gép­járóműveknek az első segély­nyújtáshoz szükséges kötöző- és fertőtlenítőszerek­kel kell ellátva lennie. 7. Az 58. § 4. pontja értelmében a motorkerék­párokkal egyébként azonos elbírálás alá eső há­rom- vagy négykerekű kis gépjáróműveket vilá­gítás szempontjából a gépkocsikkal azonosan kell elbírálni. 8. Az 5. pont értelmében a reflektoros lámpák szerkezetének olyannak kell lennie, hogy a lámpák fénye tompítható, vagy lefelé vetíthető legyen. 9. A 11. pont értelmében tömör gumiabroncs alkalmazása esetén, ha a gépjárómű összterhelése 2,5 tonnánál több, vagy megengedett sebessége 15 km-nél nagyobb, a kerékabroncsoknak használt ál­lapotban is legalább 50 mm vastagoknak és olyan széleseknek kell lenniök, hogy a terhelt járómű által a pályatestre gyakorolt nyomás az abroncs­nak a talajjal érintkező egy cm sávjára tömör guminál a 100 kg-ot meg ne haladja. 10. A 12. pont értelmében a rakománnyal együtt öt tonnánál nagyobb összsúlyú gépjáró­művek, illetőleg pótkocsik jobboldalára 10 X20 cm nagyságú, fehér alapú táblát kell erősíteni, melyen fekete betűkkel, illetőleg számokkal fel kell tün­tetni a megengedett legnagyobb terhelést, továbbá azt, hogy a járómű terhelten milyen nyomást gya­korol a tengelyekre és az 1 cm széles abroncsszéles­­ségre. 11. A 14. pont értelmében oly gépjáróműveken, amelyek négykerékfékkel vannak ellátva, ennek jelzésére hátul az egyik sárhányón vagy más szembetűnő helyen, legalább 20 cm nagyságú oldal­nagyságú pirosvonalú, egyenlő oldalú háromszögű jelzést kell alkalmazni. Budapest, 1929. évi december hó 2-án. Markhot s. k., miniszteri tanácsos. Hivatalos lapunk, az Autó- és Motorújság kedvezményes előfizetési díja tagjainknak évi 8.— pengő. Kérjük tagjainkat, hogy ezen 8.— pengőt Clubunk titkárságához postafordultával beküldeni szíveskedjenek, minthogy ezentúl a lapot csak azon tagjainknak küldhetjük, akik az előfizetési díjat nálunk befizették. Kérelem. Nagyon kérjük tagtársainkat, hogy tagdíjaikat a megküldött csekklapok felhasználásá­val mielőbb befizetni szíveskedjenek, minthogy kötelezettségeinknek csak az esetben tudunk eleget tenni. Felhívjuk a régi „Autisz“-tagok figyelmét újó­lag, hogy tagdíjhátralékai 1929 december hó 31-ig befizetendők, mert ellen esetben alapszabályaink ér­telmében a tagok sorából törlendők lesznek. Legfontosabb a biztonság A technika mai állása mellett eléri, ha: karosszériája Metallo-acél, üvegezése Triplex és alvázát Metallo tartja karban Metallo Karosszéria RT xpaan—d­b—.i. iiiijijummivmix Budapest VI, Forgács­ utca 9. sz. Telefon: Aut. M3-38

Next