Auto és Motorujság, 1933 (12. évfolyam, 1-24. szám)

1933-01-01 / 1-4. szám

Budapest, 1933 jan.—febr. cum A HUNGÁRIA AUTOMOBIL CLUB HIVATALOS LAPJA AUTÓ»MOTORKERÉKPÁR»AVIATIKA»TRAKTOR.RÁDIÓ • SPORTOK­ERESKEDELEM JOURNAL OFFICIEL DU HUNGÁRIA AUTOMOBIL CLUB M­atelikw MEGJELENIK MINDEN HÓ 1-ÉN ÉS 15-ÉN • ÁRA PÉLDÁNYONKÉNT 80 FILLÉR ♦ I­ ELŐFIZETÉSI ÁR: 1 évre.................................................. 14 pengő Az „Automobilisták Zsebkönyvét”-t 1 pengős árban kapják az éves előfizetők Külföldre az előfizetés­­i évre................................................. 24 pengő Szerkesztik: SCHREIBER JÓZSEF és WITTENBERG OTTÓ okt. gépészmérnök, törvényszéki hites autószakértő Főmunkatárs: ERNYEI FRIGYES Tizenkettedik évfoly. 1—2—3—4. szám SZERKESZTŐSÉG ÉS KIADÓHIVATAL: Budapest VII. Dohány­ utca 92 Szerk. és kiadóhiv. telefon: József 412-190 Műszaki szerkesztő telefon: József 375.0« Postatakarékpénztári csekkszámla: 53.11«.­ ­ REIMAN GYULA A magyar automobilizmust súlyos veszteség érte: Reiman Gyula, a hasonnevű automobilcég fő­nöke munkás életének 65-ik évében, február 1-én elhunyt. Reiman Gyulával együtt nőtt, fejlődött a magyar automo­bilizmus. Ő volt az, aki már az autó gyermekkorában felismerte annak jelentőségét és nagy tu­dásának teltét állította annak szolgálatába. Megalapítója volt a Királyi Magyar Automobil Club-nak, mert tudta, hogy igazi automobilkereskedelem csak ak­kor fejlődhet, ha az autót és motort a sport szolgálatába is állítjuk. A klubéletet nemcsak élet­re hívta, hanem ott ak­tív sze­repet is (titkár is volt) töltött be, majd később mint elnök mun­kálkodott közre, hogy Magyar­­ország is méltóan kapcsolódjék bele a világ autóséletébe. Elsők között volt, akik mint képviselet M­agyarországba autót hoztak be, és így évtizedeken át képviselte a híres Renault­­autókat. Reiman Gyula érdemei közé sorolható a Magyar Automobilkereskedők Országos Egye­sületének megalakítása, ahol nemcsak alapító tag, hanem tiszteletbeli elnök is volt. Nevéhez fűződik az IBUSZ megalakításának gondolata, valamint az egyik tekintélyes dunapa­rti szállónk megépí­tése is, mert az automobilizmus fejlődését csak az idegenforgalom hathatós támo­gatásával látta biztosítva. Nagy, alkotó elme volt. Büszke örömmel látta fejlődni a magyar automobilizmust és lankadatlan energiával vett részt minden olyan megmozdulásban, amely az automobilizmus és idegenfor­galom fejlődését cél­ozta. Az utolsó évben azonban fájdalommal tapasztalta a nagy­erejű igazi autós, hogy több év­tizedes munkája,­­ amelyre oly büszke volt —, a magyar auto­mobilizmus veszendőbe megy. Az illetékesek nem értékelik az ország közgazdasági érdekeit szolgáló autót — úgy, ahogy azt más országban teszik —, abban a formában, ahogy az megérde­melné, ellenkezően: terhekkel rakják­­meg és annak összeroppanásától tartott. Aggodalommal látta a hanyatlást, amely az autók leállítása mellett a szaküzletek pan­gását is előidézte, de azért folyton tárgyalt, bízott Reiman Gyula ARAMAM-PAIRA visELETÉP APART AUTO RT VI, ANDRASSY-ÚT 10

Next