Auto és Motorujság, 1937 (16. évfolyam, 1-24. szám)

1937-01-01 / 1-2. szám

BUDAPEST, 1931. JANUÁR 1—15. SZERKESZTIK : SCHREIBER JÓZSEF és WITTERBERG OTTO -aki. gépészmérnök, törvényszéki hites autószakértő ▲BT* r t Főmunkatárs ERNYEI FRIGYES U*THEI PSAC TIZENHATODIK ÉVF. 1-2. SZÁM. ELŐFIZETÉSI ÁR 1 évre................................................ . 6 pengő Az „Automobilisták Zsebkönyve“ és a magy­ar „Autóipari Címtár“ ingyen Külföldre az előfizetés : 1 évre..................................................... 16 pengő AUTÓ - MOTORKERÉKPÁR - AVIATIKA -TRAKTOR - RÁDIÓ - SPORT - KERESKEDELEM MEGJELENIK MINDEN HÓ 1-ÉN ÉS 15-ÉN • ÁRA PÉLDÁNYONKÉNT 50 FILLÉR P &2~ SZERKESZTŐSÉG ÉS KIADÓHIVATAL: BUDAPEST, VII., DOHÁNY UTCA 92. Szerkesztőség és kiadóhivatal telefon :1-412*68 Műszaki szerkesztő . . . telefon: 1.­375­00. Postatakarékpénztári csekkszámla. . . 53.116. Tizenöt esztendő Tizenöt esztendő jelentősége, annak értéke min­dig aszerint váltakozik, hogy mit akarunk ezzel kife­jezni. Egy lap életében — ismerve a magyar automo­bilizmus iparát és kereskedelmét, ismerve hozzá a kereskedelem reklámkedvét — igen sokat jelent ez az állomás. Nekünk különösen sokat jelent,­­akik immár 15 esztendeje becsülettel, lelkesedéssel, önzetlen, ki­tartó munkával végezzük annak idején vállalt felada­tunkat: szaklapot adni a szakmabeliek kezébe, olyan szakcikkeket írni, amelyet még a nem szakember is megért, egyszóval: megteremteni Magyarországon az autó és motor irodalmát szakszempontból. És ezt tesszük immár tizenöt esztendeje, szemben azokkal a gyakori felszólalásokkal, akik több sportot, több képet és esetleg még itt-ott támadó cikkeket is szívesen ol­vasnának lapunk hasábjain. Nagy idő az ,amíg egy lap eljut odáig“, tenger­nyi küzdelemben van része azoknak, akik a lap kor­mánykerekét tartják a kezükben és akik „karambol“ nélkül igyekeznek a lapot hónapról-1 h­ónapra megje­lentetni. Mi tehát ezt a számot is­ ünnepi számnak adjuk,­­mert ünnep számunkra, hogy becsületes munkával megérhettük a tizenöt esztendőt és ünnep azért is, mert legalább egyszer egy esztendőben, karácsonykor, még a legválságos­abb időben is illik, kell, muszáj ka­rácsonyi számot adni, tehát tartalmilag, terjedelmi­leg és példányszámilag nagyobbat és többet nyújtani. Nem szeretünk sokat magunkról beszélni, de ilyen al­kalommal egy-két szóval mégis meg kell emlékezni név nélkül mindazokról, akik önzetlenül mellénk álltak és segítették lapunk szerkesztőségét nehéz munkáik­ban és azokról a sokakról, akik előfizetőink táborát gyarapítják és képezik és hűségesen kitartanak mel­lettünk gazdasági helyzetük hullámzása dacára, im­már tizenöt esztendő óta. És köszönet illeti azokat a kereskedőket és iparosokat is, akik a rosszlelkű em­berek ármánykodását figyelembe­­nem véve, hirdettek és hirdetnek lapunkban, mert hiszen minimális elő­fizetési díjunk mellett feltétlen szükséges a lap lét­­fenntartásához a hirdetés hozadéka, de helyesen te­szik azért is a cégek, iparosok, mert publicitásunk se­gítségével csak öregbítik üzemük és vállalatuk nevét. Lapunk nemcsak a szakemberek számára készült, akik az autó- és motorszakmában vannak érdekelve, hanem érdekes és új dolgokat találnak abban azok is, akik kissé távol állnak az autószakmától, de érdekli őket az a sok újdonság, amelyeket sok esetben nálunk lát először. Munkatársaink egész serege szerte az or­szágban, még az ország határain túl is annyi szeretet­tel gyűjti az érdekesebbnél érdekesebb dolgokat, hogy ezúttal is minden dicséretet és köszönetet meg­érdemelnek. És ha most, tizenöt esztendő után vissza­pillantunk lapunk küzdelmes idejére, nem kesergünk, hanem büszkén állapítjuk meg, hogy a nehéz tizenöt esztendő alatt is csak felfelé fejlődtünk és még büsz­kébben, hogy vállalt kötelezettségünknek mindig és mindenkor eleget tettünk. Voltak idők, amikor kis ter­jedelemben jelentünk meg, de ez a kisterjedelmű lap is eljutott az ország legeldugottabb részébe és elő­fizetőink megértették rá nehéz időket és a terjedelem korlátozása miatt sohasem zúgolódtak. Mintha azonban kissé derengene. Talán ráléptünk már arra az útra, amely a magyar automobilizmus rohamosabb fejlődéséhez vezet, amely rá valamikor virágzó karosszériaipar számára feltámadás lesz, szó­val ipart és kereskedelmet remélünk, hogy Magyar­­ország is elfoglalhassa helyét a világ automobilizmu­sának a statisztikájában,­­ amely hely méltán meg­illeti a tíz esztendő előtti magyar automobilizmust. A gazdasági viszonyok némi javulása abban is kifeje­zésre jutna, ha az illetékes hatóságok megkönnyíte­­nék a kész automobil behozatalát és­ ha­­mas irányban olyan intézkedést léptetnének életbe, melynek ered- BOROSS/ Alapittatott: 1918 Telefon: 1­882 18 AUTÓKAROSSZÉRI­A ÜZEME BUDAPEST. IX.. ERKEL-UCCA 17/D. (calvin-ternet) Új karosszériák, kombinék, kabriolettek. Javítások: Amerikai rend­­szerű pisztolyfényezés, autóbélések. Amerikai tetőhuzatok. Autógénhegyesztések, karambolos autók legolcsóbb javítása.­ ­Upr

Next