Auto és Motorujság, 1937 (16. évfolyam, 1-24. szám)
1937-01-01 / 1-2. szám
BUDAPEST, 1931. JANUÁR 1—15. SZERKESZTIK : SCHREIBER JÓZSEF és WITTERBERG OTTO -aki. gépészmérnök, törvényszéki hites autószakértő ▲BT* r t Főmunkatárs ERNYEI FRIGYES U*THEI PSAC TIZENHATODIK ÉVF. 1-2. SZÁM. ELŐFIZETÉSI ÁR 1 évre................................................ . 6 pengő Az „Automobilisták Zsebkönyve“ és a magyar „Autóipari Címtár“ ingyen Külföldre az előfizetés : 1 évre..................................................... 16 pengő AUTÓ - MOTORKERÉKPÁR - AVIATIKA -TRAKTOR - RÁDIÓ - SPORT - KERESKEDELEM MEGJELENIK MINDEN HÓ 1-ÉN ÉS 15-ÉN • ÁRA PÉLDÁNYONKÉNT 50 FILLÉR P &2~ SZERKESZTŐSÉG ÉS KIADÓHIVATAL: BUDAPEST, VII., DOHÁNY UTCA 92. Szerkesztőség és kiadóhivatal telefon :1-412*68 Műszaki szerkesztő . . . telefon: 1.37500. Postatakarékpénztári csekkszámla. . . 53.116. Tizenöt esztendő Tizenöt esztendő jelentősége, annak értéke mindig aszerint váltakozik, hogy mit akarunk ezzel kifejezni. Egy lap életében — ismerve a magyar automobilizmus iparát és kereskedelmét, ismerve hozzá a kereskedelem reklámkedvét — igen sokat jelent ez az állomás. Nekünk különösen sokat jelent,akik immár 15 esztendeje becsülettel, lelkesedéssel, önzetlen, kitartó munkával végezzük annak idején vállalt feladatunkat: szaklapot adni a szakmabeliek kezébe, olyan szakcikkeket írni, amelyet még a nem szakember is megért, egyszóval: megteremteni Magyarországon az autó és motor irodalmát szakszempontból. És ezt tesszük immár tizenöt esztendeje, szemben azokkal a gyakori felszólalásokkal, akik több sportot, több képet és esetleg még itt-ott támadó cikkeket is szívesen olvasnának lapunk hasábjain. Nagy idő az ,amíg egy lap eljut odáig“, tengernyi küzdelemben van része azoknak, akik a lap kormánykerekét tartják a kezükben és akik „karambol“ nélkül igyekeznek a lapot hónapról-1 hónapra megjelentetni. Mi tehát ezt a számot is ünnepi számnak adjuk,mert ünnep számunkra, hogy becsületes munkával megérhettük a tizenöt esztendőt és ünnep azért is, mert legalább egyszer egy esztendőben, karácsonykor, még a legválságosabb időben is illik, kell, muszáj karácsonyi számot adni, tehát tartalmilag, terjedelmileg és példányszámilag nagyobbat és többet nyújtani. Nem szeretünk sokat magunkról beszélni, de ilyen alkalommal egy-két szóval mégis meg kell emlékezni név nélkül mindazokról, akik önzetlenül mellénk álltak és segítették lapunk szerkesztőségét nehéz munkáikban és azokról a sokakról, akik előfizetőink táborát gyarapítják és képezik és hűségesen kitartanak mellettünk gazdasági helyzetük hullámzása dacára, immár tizenöt esztendő óta. És köszönet illeti azokat a kereskedőket és iparosokat is, akik a rosszlelkű emberek ármánykodását figyelembenem véve, hirdettek és hirdetnek lapunkban, mert hiszen minimális előfizetési díjunk mellett feltétlen szükséges a lap létfenntartásához a hirdetés hozadéka, de helyesen teszik azért is a cégek, iparosok, mert publicitásunk segítségével csak öregbítik üzemük és vállalatuk nevét. Lapunk nemcsak a szakemberek számára készült, akik az autó- és motorszakmában vannak érdekelve, hanem érdekes és új dolgokat találnak abban azok is, akik kissé távol állnak az autószakmától, de érdekli őket az a sok újdonság, amelyeket sok esetben nálunk lát először. Munkatársaink egész serege szerte az országban, még az ország határain túl is annyi szeretettel gyűjti az érdekesebbnél érdekesebb dolgokat, hogy ezúttal is minden dicséretet és köszönetet megérdemelnek. És ha most, tizenöt esztendő után visszapillantunk lapunk küzdelmes idejére, nem kesergünk, hanem büszkén állapítjuk meg, hogy a nehéz tizenöt esztendő alatt is csak felfelé fejlődtünk és még büszkébben, hogy vállalt kötelezettségünknek mindig és mindenkor eleget tettünk. Voltak idők, amikor kis terjedelemben jelentünk meg, de ez a kisterjedelmű lap is eljutott az ország legeldugottabb részébe és előfizetőink megértették rá nehéz időket és a terjedelem korlátozása miatt sohasem zúgolódtak. Mintha azonban kissé derengene. Talán ráléptünk már arra az útra, amely a magyar automobilizmus rohamosabb fejlődéséhez vezet, amely rá valamikor virágzó karosszériaipar számára feltámadás lesz, szóval ipart és kereskedelmet remélünk, hogy Magyarország is elfoglalhassa helyét a világ automobilizmusának a statisztikájában, amely hely méltán megilleti a tíz esztendő előtti magyar automobilizmust. A gazdasági viszonyok némi javulása abban is kifejezésre jutna, ha az illetékes hatóságok megkönnyítenék a kész automobil behozatalát és hamas irányban olyan intézkedést léptetnének életbe, melynek ered- BOROSS/ Alapittatott: 1918 Telefon: 1882 18 AUTÓKAROSSZÉRIA ÜZEME BUDAPEST. IX.. ERKEL-UCCA 17/D. (calvin-ternet) Új karosszériák, kombinék, kabriolettek. Javítások: Amerikai rendszerű pisztolyfényezés, autóbélések. Amerikai tetőhuzatok. Autógénhegyesztések, karambolos autók legolcsóbb javítása. Upr