Autó, 1936 (26. évfolyam, 1-24. szám)

1936-01-01 / 1-2. szám

XXVI. ÉVFOLYAM 1—2. SZÁM BUDAPEST 1936 JANUÁR HÓ .#« ' / b | A KIRÁLYI MAGYAR AUTOMOBIL CLUB ÉS ÖSSZES KARTELKLUBJAINAK ÉS A MAGYAR AUTOMOBILKERESK­EDŐK ORSZÁGOS EGYESÜLETÉNEK HIVATALOS LAPJA AUTOMOBILIZMUS MOTOROSHAJÓZÁS AVIATIKA SPORT TÁRSASÁG Megjelenik minden hó 1-én és 15-én. Szerkesztőség és kiadóhivatal: V. Vilmos császár­ út 34. Tel. Aut. 296-05 SZERKESZTI­­k:LES­­ST VAX KÜLFÖLDRE EGÉSZ ÉVRE \s f ELŐFIZETÉSI ÁR BUDAPESTEN ÉS VIDÉKEN Egész évre ______________— —------------ 20 P Félévre— — — — — — — — — — — — 10 P Negyedévre _____ —------ — —------ 5 P Ausztriára 35 schilling Csehszlovák-- 160 csk. Bulgária -- 600 leva Jugoszláviára 300 din. Németország -- 20 rk. Romániára -- 1200 lei Amerikára -- 6 dollár Olaszországra 140 liva Schweizra 25 schw. fr. Franciaország 150 fr. 4 l­i Hatalmas programmot készít elő a KMAC az 1936-os esztendőre Klasszikus automobil- és motorkerékpárverseny, automobilkiállítás, autó­szépségverseny, Osztrák-Magyar Turaut a rendezések homlokterében Az elmúlt esztendő értékes sport és turisztikai esemé­nyekkel zárult s sh­a a kiírások összesége még nem is volt oly nagy vonalú mint ahogy azt a Királyi Magyar Automobil Club tradíciói megkívánták volna, mégis határozottam ma­gukon viselték a fejlődés félreismerhetetlen jeleit. Az utolsó hat esztendő gazdasági depressziója nem ked­vezett az automobilizmusnak s teljes objektivitással kell megállapítanunk, hogy a KMAC által elért eredmények jóval túlszárnyalták a lehetőségeket. Az 1935-ös év eseményeiben már sok biztatás volt, s a hatóságok is több esetben siettek segítségünkre. Az enyhí­tések minimálisak voltak, de az automobilizmus már ettől is erőre kapott, aminek eleven dokumentuma a kocsipark erős emelkedése. Az utak lassú, de biztos fejlődése, az ország élniakarása még áldozatok árán is megteremtette a szélesebb vevőkört s az új autótulajdonosok azért jelentenek számunkra külön is értéket, mert egyenként valamennyi a szó valódi értel­mében munka, illetőleg termelési eszközt vásárolt, amikor belépett a kocsitulajdonosok táborába. A Királyi Magyar Automobil Club, karöltve a Magyar Automobil Kereskedők Országos Egyesületével minden al­kalmat megragadott, hogy felemelje szavát az automobiliz­mus érdekében s közelebb hozza a hivatalos körök fölfo­gását, a motorikus közlekedés maradéktalan értékeléséhez. A Királyi Magyar Automobil Club folytatja propaganda munkáját, de a gazdasági kérdések hivatalos úton való szor­galmazásán túl a másik mesgyón is erősen dolgozik és az 1936. évre tervezett versenyeivel nemcsak a zászlaja alá tartozó hatalmas sereget óhajtja megtartani, de egyenes és kifejezett célja bevonni a táborba a kívülállókat is,­­ hogy azok a klasszikus mérkőzéseken­­keresztül figyeljenek föl a modern kor egyik kiváló alkotására, a motorra, amely a Grand Prix pályákon szerzett tapasztalatok nyomán halad a tökéletesítés felé és lesz belőle a polgári életre szóló min­dennapi közlekedési és kenyérkereső eszköz. Dr. Landauer Eduárd, a KMAC vezértitkára nagy ambíció­val készíti elő az 1936-os esztendő hatalmas programját. Nagy energiára van szüksége, mert nem egy igen kemény fel­adat vár ebben az esztendőben megoldásra. A magyar auto­­mobilist­ák összesége erősen bízik Landauer dr. munkájában, hisz az új vezértitkár alaposan ismeri az anyagot, kipróbált régi automobilista és hivatásszerűen kezeli a kérdést. Lapunk szerkesztőjének a megvalósulás előtt álló nagy­ eseményekre vonatkozólag a következőket mondta: MAGYAR GRAND PRIX. — A rendezések előterében magától értetődően az első­­ízben megrendezésre kerülő Magyar Automobil V­rand 1­r­er áll. Amint már köztudomású, időpontja június 21. Ezt a terminust Parisban az Elismert Automobil Clubok Szövet­sége annak idején elfogadta s bent van a nemzetközi sport­naptárban. A G. P. helye a Népligeti kör. Két lehetőség kínálkozott: a városligeti körpálya, ahol lebonyolítottak már néhány motorkerékpár nagy díjat és a Népliget. A Városliget, azt az előnyt leszámítva, hogy a fő­város minden pontjához elég közel fekszik, újabb és újabb tanulmányozás után nem bizonyult alkalmasnak ilyen klasszikus automobilverseny megrendezésére. Maga a pálya kissé dacos és nincs benne reprezentációs egyenes. Lezárása akadályozza a forgalmat, ami komoly kérdés, ha tekintetbe vesszük a versenyt megelőző minimálisan három tréning napot. A Népliget ebből a szempontból valóban ideális hely, mert lezárható, anélkül, hogy akár a villamos-, teher­vagy személyforgalmat a legkevésbé is hátráltatná. A pálya­fordulókban gazdag, felülete bizonyos burkolati javításokkal minden sebesség kifutására alkalmas és közé­pen egy körülbelül 700 méter hosszú nyílegyenes út szeli keresztül,­­amelyből egy kis könyök kiigazításával pompásan megteremthető a pálya folytatása. Nemzetközi vonatkozásokban is kitűnő pontok van­nak a tribünök elhelyezésére és a depók helye is min­denben megfelelő. Még a vendégautók parkírozása sem okoz gondot, mert a fás részen túl a szabad mezőn többezer autó is elhelyezhető. Az említett adatok alapján választottuk a Népligetet, amely végeredményben szintén nincs messzire, hisz a főbejárat torkolatánál futnak a villamos sínek s a közlekedés még külön autóbuszjáratokkal is kiegészíthető. Ferenczy Tibor dr. főkapitány elvileg már hozzá is já­rult a Népligethez, tekintettel arra, hogy rendészeti szempontból a hely kifogás alá nem esik. Ugyanezt az álláspontot képviseli Szendy Károly dr. polgármester, aki mint lelkes sportrajongó örömmel nyújtott segéd­kezet a klasszikus magyar automobilverseny megren­dezéséhez.

Next