Drogista Szemle, 1944 (6. évfolyam, 1-23. szám)

1944-01-01 / 1. szám

2_________________________________ RENDELETEK A m. kir. közellátásügyi miniszter 59.400,­ 1943. K. M. számú rendelete az illatszerek, kozmetikai készítmények és drogéria­­cikkek legmagasabb viszonteladói és fogyasztói árának megállapításáról szóló 31.10011943. K. M. sz. rendelet módosítása és kiegészítése tárgyában. 1. §. (1) A 31.100/1943. K. M. számú rendelet (megjelent a Budapesti Közlöny 1943. évi július hó 18-i. 159. számában) 2. §j-ának (2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép: ..Az (1) bekezdésben megállapított legmagasabb nagykeres­keddi eladási ár a nagykereskedő üzlethelyiségében átadva szál­lítási csomagolás (gyöngyölet, edényzet) nélkül készpénzfizetés ellenében értendő.” (2) Az (1) bekezdésben említett­ rendelet 1 sz. mellékletébe pótlólag felveendő. (3) Az (1) bekezdésben említett rendelet II. sz. mellékleté­ben pótlólag felveendő, 2. §. Ez a rendelet 1943. dec. 15. napján lépett hatályba. A m. kir. kereskedelem- és közlekedésügyi miniszter 107.486/1943. K. K M. sz. rendelete a lúgkőnek, a lúgkőoldatnak, a lúgkőpótló készítményeknek, valamint a fertőtlenítő és tisztító hypochlorit oldatoknak kereskedelmi forgalmát szabályozó 41.70111940. K. K. M. számú rendelet magyarázata tárgyában. A lúgkőnek, a lúgkőoldatnak, a lúgkőpótló készítmények­nek, valamint a fertőtlenítő és tisztító hypochlorit oldatoknak kereskedelmi forgalma tárgyában kiadott 41.701/1940., K. K. M. sz. rendelet több szakaszában (6. §, c) pont, 10., 12., 13. §-ok) rendelkezik a lúgkő mennyiségének feltüntetéséről. A rendelet szövege nem hagy kétséget abban a tekintetben, hogy a lúgkő mennyiségét minden alkalommal a lúgkő tiszta súlyában kell kifejezni. Ehhez képest a lúgkő csomagolásának súlyát a lúgkő tiszta súlyához hozzáadni, a lúgkő mennyiségét a csomagolás súlyának hozzáadásával kifejezni nem szabad és aki a lúgkő mennyiségét nem a lúg­kő tiszta súlyában kifejezve, hanem a csomagolás súlyának hozzáadásával tünteti fel, így adja el vagy így veszi át, az idézett rendelet 22. §-a szerint büntetendő ki­hágást követ el. Az előző bekezdésben foglaltak az idézett rendelet 1. §-ának (2) bekezdése szerint a marólúg, marónátron, marószóda és marókák­ (nátrium hydroxid, kálium hydroxid) elnevezés alatt forgalomba hozott anyagokra, valamint a lúgikőoldatra és lúg­­kőessenciára is kiterjednek. É beien rendeletem, melyet az iparügyi,­ és a belügyminiszter­rel egyetértve adtam ki, 1943. dec. 11. nap­ján lépett hatályba. Sor­szám Az árucikk megnevezése Nagykereskdői bruttó haszon Kiskereskedő b b­ruttó haszon 1 2 3 4 2/d borotvakrémek 20%— 50% Sor­szám Az árucikk megnevezése Kereskedői bruttó haszon Nagy­kereskedő engedmény Kis­kereskedői engedmény 1 2 4 2/d borotvakrémek 80% 44% 33% Drogista Szemle guthatnak a kereskedői pályán. Önismeret, önnevelés. Az önnevelés módjai. Kozmetikai készítmények ajánlása. Árubemutatás szabályai. Mi indítja vásárlásra a vevőt. A kiszolgálás mozzanatai. Árupocsékolás, takaré­kosság. Hogyan készítsünk sz­ép csomagokat Be­szédkészség, udvariasság, jómodor. Szavahihetőség, ön­zetlenség, törvénytisztelet. Hogyan terjessze a drogista a testápolás kultuszát. A drogéria fontossága az ipar köré­ben. A drogéria fontossága növényvédelemben, állatgyó­gyászatban. Az üzlet helyének megválasztása, külseje, belseje. Forgalom mint a kereskedelem tükre. Saját ké­szítmények fontossága. Hazai gyártmányok pártolása. Önfegyelmezés, önnevelés. Az emberek szeretetének, megbecsülésének, bizalmának fontossága a kereskedő éle­tében. Az emberekkel bánni tudás fontossága. Vevőtípu­sok. Könnyen kezelhetők, nehezen kezelhetők. A tanulók által megfigyelt vevőtípusok. Mi az, amit szívesen f­­­gadnak vevőink. Áruismeret. Mi könnyíti, mi nehezíti haeg az eladást? Mi indít vásárlásra. Csere, panasz. Áru­­bemutatás, árbemondás. A drogéria jelentősége a köz­­egészségügy szolgálatában. A forgalom fokozásának szük­ségessége és lehetősége. Mikor legyünk segítségére eladó­társainknak. Raktárkezelés, hiányok ellenőrzése, pótlása. Beszerzési források ismeretének fontossága. A kiszolgálás mozzanatai. Szép csomagok készítése. Az ízlésről általá­ban. Ízlésváltozások korok, országok szerint. A vásárló közönség ízlése és az ahhoz való alkalmazkodás. A ki­rakat jelentősége a kiskereskedelemben. Milyen legyen a jól rendezhető kirakat. A kirakat felépítése. Térkitöltés. A kirakat színhatása. Kirakatvilágítás. Környezetbe he­lyezés. Kirakati kellékek és azok készítése. Alkalmi kirakatok. Időszerű kirakatok. Pillantásfogó. A kira­kat rendezése. Gyakorlatilag. A hírverésről általában. Hírverési módok. Amint láttuk valóban mindent megtanul a fiatal drogista, amire egy komoly üzletembernek szüksége van. Hisszük, hogy az utánpótlással egy olyan generációt tudunk kartársaink mellé állítani, akik széles látókörű tudásukkal meg fogják állani helyüket a béke éveiben és előbbre tudják vinni az érdemes drogista szakma fejlődé­sét és boldogulását. Íme, ha a háború ötödik évébe is léptünk s komoly barázdát von arcunkra a vészterhes idők mindennapos gondja, mégis sikerült — úgy véljük — az új esztendő küszöbén valami kellemeset is mondani kortársainknak, ami amellett méltó a mai történelmi idők magyar gon­dolatvilágába. Boldog új esztendőt!

Next