Fehérnemű Tisztitó Ipar, 1931 (4. évfolyam, 1-12. szám)
1931-01-01 / 1. szám
Az előítéletes közvélemény lassan* lassan enged merész felfogásából, sőt megértéssel fogja fogadni a jóhiszemű cégek reklámtevékenységét, ha tudatában lesz annak, hogy a reklám*tevékenység a törvény védelme alatt áll, amely egyfelől megköveteli a valóságot, másfelől a közönség meegtévesz tésére irányuló tevékenységet üldözi. Végül is csak akkor állíthatom valamiről, hogy „jó bor“, ha előbb meg* Ízlelem vagy ha figyelmessé tettek rá. A reklám ma már keresi az üzleti tisztességet vagyis a tisztesség útjait és a törvényes intézkedések is mind szűkebb térre szorítják a reklámszé*delgést, a vevők ámítását, becsapását. Mindenekelőtt meg kell állapíta*nunk, hogy a reklám terén dogmákkal dolgozni nem lehet. Sőt, ami múlt évben jó volt, az talán már ma nem felel meg a célnak Az üzleti élet is nagy csatákat vív és a taktika harci eszközeit mindigváltoztatni kell, aszerint, amint azt az ellenfél konkurerens alkalmazza. Persze mindig az üzleti tisztesség határain belül, becsületes, megengedett reklámeszközökkel és közös frontot alkotva azok ellen, akik lalacsonyítják és hazugságaikkal értéktelenné teszik a becsületes esz* közökkel dolgozó cég munkás kezé* ben a reklámot. A reklám tehát tisztességes eszkö zökkel és becsületes munkával töre* kedjen céljainak, a fogyasztó érdek* lődésének, vásárlási kedvének a fel* keltésére. Ami a hirdetés praktikus oldalát illeti, azt mondhatnék nagy általánosságban, hogy ne hirdessünk fölöslegeset. Ne hirdessük mindazokat, amelyek az iparágakat, a kereskedőket a csőd felé irányíthatják, talán magát a hirdetőt is. ZÖLD JÓZSEF LAKATOS ÜZEME BUDAPEST, V., ÁRPÁD-UOCA 8. Telep: VI., SZENT LÁSZLÓ TCCA 4/b. Telefon: Ant 371-61. GYÁRT: Engedélymentes gőzkazánokat, gőz- és víztartányokat, továbbá mindennemű lakatosmunkát vállal. roicsovis vizcsöves FEHÉRNEMŰTISZTÍTÓ IPAR Jogesetek a tiszteségtelen verseny körül. Sevró-e a csikóbőr? Néhány hónappal ezelőtt a napi lapokban feltűnést keltő hirdetés jelent meg: egy fővárosi cipőkereskedő 12.50 pengős egységárban fél, 18.50 pengős árban pedig magas serrócipő*őkét kínált. A cipőkereskedők egyik gazdasági érdekcsoportja ezért a kamarai választott bíróság előtt keresettel indított reklámszédelgés miatt, előadván, hogy a hirdetett cipők nem kecskebőrből (ami a sevróbőr anyaga), hanem csikóbőrből készült u. n. ló* sevrócipők. Az alperes elismerte a keresetben előadottakat, azonban azzal védekezett, hogy a csikóbőrből készült sevrószerű kidolgozású bőr is jogosan nevezhető sevrónak. A választott bíróság reklámszedel.