Magyar Gépipar, 1900 (9. évfolyam, 1-12. szám)

144 Oldal Hengerművek hajtására használt reversibilis gépek................................................................ 34 Kőolaj-tüzelés alkalmazása lokomotivoknál.... 34 A bécsi városi vasút villamos üzeme............... 34 Folyékony anyaggal való tüzelés...................... 34 Elektromos lokomotivokről ............................... 34 Nagy távolságra való erőátvitel........................ 35 Regulátorokkal végzett kísérletek...................... 35 A Pesti Magyar Kereskedelmi Bank................ 35 Vasutak Canadában............................................ 44 A chinai vasútépítkezések................................. 44 Vasút Klondikében.............................................. 45 Automobil-járművekről....................................... 45 A Ganz és Társa vasöntő- és gépgyár-részvény­társaság. ........................................................... 45 A német hajóépítő ipar fejlődése...................... 46 Vonatsebességek............................. 46 A kőszén fogyasztása és mennyisége............... 46 Egy torpedózúzó hajónak próbamenetéről....... 46 Sűrített léggel hajtott közúti vasút.................. 46 Új villamossági gyár Budapesten...................... 46 A párisi világkiállítás 25 tonnás daruja......... 46 A nikkel-aczél...................................................... 47 A nikkel-aczél alkalmazása lokomotivoknál... 47 A »Jungfrau«-vasút .......................................... 57 Villamos vontatási kísérletek a magyar királyi államvasutakon................................................ 57 Homokszórás a vasúti vágányokon................. 57 A kazánkő befolyása......................................... 57 2000 lóerős compound Corlissgép...................... 57 A világ legnagyobb kondenzácziós telepe....... 58 Az Uganda-vasút................................................ 58 A bőr-hajtószijak hengerlése........................... 58 Közvetlenül hajtott váltóáramú gépek parallel­járása................................................................. 58 Az Egyesült­ Államok nyersvas-termelése......... 58 A magyar ipar diadala....................................... 58 A Budapesti Közúti Vaspályatársaság............. 58 M. kir. mezőgazdasági múzeum........................ 70 Új villamos......................................................... 70 Kirándulás az eskütéri hídhoz és az állam­vasúti gépgyárba....................................... . 70 Hengerművek hajtására használt reversibilis gépek................................................................ 70 A hannoveri körvasút......................................... 70 A világ legnagyobb lokomotiv-gyárában......... 70 Tartalék-mozdonykazánok................................. 70 600 kgr. súlyú 150 lóerős gőzgép.................... 7 Hídbontás elektromosság segélyével................. 71 A pyramisokhoz vezető villamos vasút........... 71 A Simplom-alagút munkálatai.......................... 71 London közúti vasútai....................................... 71 150 tonnás kikötő daru....................................... 71 A hannoveri körvasút......................................... 71 Oldal A magyar vasművek és gépgyárak országos egyesülete........................................................... 71 Villamosság a mezőgazdaság szolgálatában ... 71 Villamos ma Kolozsvárott................................... 83 Jégverem és jégházak.......................................... 85 A szén raczionális alkalmazása.......................... 83 Olaszország vas- és aczélipara............................ 83 Óriási izzólámpa.................................................... 84 A hemmingfordi városházának vasúton való szállítása............................................................. 84 A leobersdorf-weissenbachi vasútvonal ullamos üzeme.................................................................. 84 A Simplom-alagút......................................... 94 Az északamerikai nagy szénbányák... ...... 94 Súrlódási veszteségek a tömítőszelencsékben. . 94 Hordozható pneumatikus szerszámok................. 94 A föld, vas és aczél forgalma............................. 94 Nagy menetsebességek.......................................... 95 Elektromos vasút Kelenföldről Budakeszre .... 95 Az »Illinois Central Railroad« 105 tonna nehéz »Mastodon« lokomotiv-typusa.......................... 95 Elektromos vasút nagyfeszültségű forgató áram­mal................................................... 95 Villámvilágítás Munkácson................................. 95 Víz alatt való hajózás.......................................... 95 Herlikon rendszerű 25 tonnás elektromos futó­daru .................................................................... 95 Új villamossági gyár Budapesten........................ 95 Réztermelés és fogyasztás................................... 95 Hajógyárépítés Fiuméban................................... 95 Víztisztítás villamossággal .................................. 95 Az erős áramú elektromos vezetékek iparszerű berendezése..................................................... 96 Szövőgyár Verbászon .......................................... 96 Elektromos vasút Budapestről Hidegkútra....... 96 Drótkötélgyár Budapest mellett........................ 96 Szövőgyár Miskolczon........................................ 96 Egy 811 méter magas kémény ledöntése....... 96 A világ legnagyobb kondenzácziós telepe....... 96 Az első magyar közműhelytelep........................ 105 A munkaközvetítő intézet................................. 105 A hazánkban tervezett újabb gyárak............... 106 Zeppelin gróf léghajója..................................... 106 Gőzmozdonyok emelése villamossággal hajtott csavaremelők segélyével................................. 106 Grafitkenésről........................................................ 107 Az Adorján-féle gőztúlhevítők Angliában....... 107 Kokszszal fűtött lokomotivok............................ 107 A leobersdorf-weissenbachi vasútvonal villamos üzeme................................................................. 107 A bécs-pozsonyi villamos vasút......................... 107 Új önműködő kocsi............................................ 107 Gőzmozdonyok emelése villamossággal hajtott csavaremelők segélyével.................................. 107 Oldal Új gyáralapítás................................................... 107 Uj templomok..................................................... 107 Füsttelen kőszén................................................. 107 Gyáralapítás a Szepességben............................. 107 Uj elektromos áramfejlesztő telep létesítése a Rajnán............... 107 Nagy vasúti híd.................................................. 107 Lokomotivok tűzcsövei....................................... 108 A leggyorsabb hajó............................................ 108 A föld széntermelése.......................................... 117 A kínai szenek................................................... 117 A leggyorsabb hajó............................................ 117 Elektromos mű Resiczán................................... 118 Elektromos vasút Pozsony és Bécs között .... 118 Szövőgyár Miskolczon........................................ 118 A legnagyobb fesztávú ívhíd............................. 118 A villamos vasúti üzemek Francziaországban. 118 Alumínium-vezeték.............................................. 118 Fémből készült izzótestek................................. 118 Elektromos vasút nagyfeszültségű forgató­árammal ........................................................... 118 Egy 81­1 méter magas kémény ledöntése......... 118 Víz alatt való hajózás........................................ 118 Hordozható pneumatikus szerszámok.............. 118 Az »Illinois Central Railroad« 105 tonna nehéz »Mastodon« lokomotív typusa........................ 118 Súrlódási veszteségek a tömítőszelencsékben.. 119 Harmadik East-River híd New-Yorkban......... 119 Automobilizmus................................. Ц9 A legnagyobb menetsebességgel........................ 119 Osztrák villamos kiállítás 1903 ban................ 119 A gyémánt eredete ............................................ 119 Magyar gyárvárosok alapítása.......................... 126 Az északamerikai trustok................................. 126 A magyar szent korona országainak közgazda­sági állapota az 1899. évben................ 128, 139 Mozgásról, munkáról és ipari munka által oko­zott betegségekről................................... 129, 141 Szóda mint kazánkőellenes szer...................... 130 A világ legnagyobb lokomotiv-gyárában......... 130 Kísérletek a Serve-féle forralócsöves lokomotiv­kazánokkal....................................................... 130 Villamos vezeték érintése nem ritkán halált okoz.................................................................. 130 A világ ipari termelése....................................... 130 Robbantás folyékony levegővel.......................... 131 JR, „JYCagliar gépipar“ tárczája. Algebra..................................................... 2. 14, 26 Hét napig Párisban............................................ 134 Találmányok. Bejelentés találmányok szaba­dalmazására ..................................................... 43 Szerkesztői üzenetek...................................... 47 Nyugta 11, 19, 35, 47, 68, 71, 96, 108, 119, 131, 142 MAGYAR GÉPIPAR 1900. deczember 1 Nyomatott Buschmann F.-nél. Budapest (Harisch-bezár). SCHLICK FÉLE Budapesten. Gyár: VI. külső váczi­ út 29—37. Készítményei: Gőzgépek és gőzkazánok, teljes körszivattyú-tele­­pes berendezése, »Reform« kazánvíz szűrő- és tisz­tító készülékek, zsilipszerkezetek, átereszek, vízveze­téki csövek, mindenféle vasöntvények, útsimító hen­gerek. Építkezési vasszerkezetek, hengerelt és szegecselt vasgerendák. Vashidak és tetőszerke­zetek, mindenféle építési vasszerkezetek, vagyonok személy- és teherszállításra. Épületbádogos­ munkák, fémdiszitmények, műemlékek, szobrok m­érlegek Legújabb javított rend­szerű tizedes és futó súlyú mérlegek fából és vasból, a kereskedelm gyári, mezőgazdasági, ipari és házi czélokr.,, Szivattyú- és gépgyártási betéti társaság ., Schwarzen­bergstrasse 6.W. GARVENS, Bécs I., Wallfisch- J gasse Nr. 14. Kaphatók gép-, vas- és egyéb hasonló kereskedésekben, technikai és vízvezetéki üzletekben, kutfurévállalatoknál stb. Kérjenek határozottan Garvens-szivattyúkat, illetve Garvens-mérlegeket. Árjegyzék ingyen és bérmentve. Hirdetéseket felvesznek az „Országos Gépészegyesület“ helyiségében Budapesten, akáczfa­ utcza 3.

Next